آشنایی با انواع طراحی سایت و ویژگی هر کدام

آشنایی با انواع طراحی سایت و ویژگی هر کدام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

وب‌سایت به مجموعه‌ای از صفحات گفته می‌شود که در یک آدرس خاص در دسترس هستند. به طور مثال اگر شخصی به شما بگوید بانک ملی کجاست، به سرعت آدرس آن را نشان خواهید داد. مستقیم برو، صد متر بعد از میدان سمت راست بانک ملی قرار دارد. وقتی وارد بانک می‌شوید باجه‌های مختلف را می‌بینید و بسته به نوع کار خود، به یک باجه مراجعه می‌کنید. وب‌سایت نیز به همین صورت است. نام بانک ملی دقیقا همان آدرس خاص و باجه‌ها صفحات سایت هستند. وارد سایت می‌شوید و بسته به نیاز خود یکی از صفحات (باجه‌ها) را انتخاب می‌کنید.

فهرست عناوین مطلب:

هدف از طراحی سایت چیست

هدف از طراحی سایت چیست

وب‌سایت‌ها معمولا با یک هدف خاص مانند اخبار، آموزش، سرگرمی و … به وجود می‌آیند. کاربران از طریق دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوتر‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های همراه به وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. به برنامه مورد استفاده برای این کار نیز مرورگر گفته می‌شود.

تا اینجا بدون اینکه متوجه شویم با تعریف وب‌سایت، مرورگر و ابزار مورد نیاز آن آشنا شدیم. در آینده‌ای نه چندان دور، داشتن یک وب‌سایت مانند بهره‌مندی از یک اکانت اینستاگرام و واتس‌اپ خواهد بود. پس بهتر است همینجا تمام مفاهیم مورد نیاز را یاد بگیریم. به هیچ عنوان ادامه مقاله را از دست ندهید.

از وب‌سایت‌ها می‌توان در مدل‌های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال می‌توان یک وب‌سایت شخصی داشت. برای فروشگاه و مغازه خود، یک وب‌سایت فروشگاهی طراحی کرد و … . وب‌سایت‌ها از جهات مختلف در دسته‌های گوناگون قرار می‌گیرند. به‌طور مثال وب‎‌سایت‌ها از لحاظ فنی به دو گروه استاتیک و داینامیک تقسیم می‌شوند. اما از لحاظ کارکرد دسته‌ها متفاوت هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا معروف‌ترین گروه‌های وب‌سایت از لحاظ کارکردی را شرح دهیم. با ما همراه باشید تا اولین مورد را آغاز کنیم.

 

وب سایت فروشگاهی

هدف از طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروش در فضای آنلاین است. در این وب‌سایت‌ها کاربران محصولات یا خدمات موجود در فروشگاه را مشاهده کرده و سپس خریداری می‌کنند. یک وب‌سایت فروشگاهی امکان فیلتر کردن انواع محصولات بر اساس دسته‌بندی، ویژگی‌های خاص و … را فراهم می‌کند.

در حال حاضر بیش از 12 میلیون وب‌سایت فروشگاهی در دنیا وجود دارد و بیش از 1 میلیارد نفر خریدار محصولات آنلاین هستند. حال فکر کنید که چه حجم عظیمی از سرمایه در این صنعت در حال گردش است.

با این تفاسیر احتمالا وسوسه شده‌اید که یک وب‌سایت فروشگاهی داشته باشید. باید بدانید که این دسته از وب‌سایت‌ها هم به صورت وردپرسی و هم به صورت اختصاصی طراحی می‌شوند. در این مقاله نمی‌توان در مورد طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی توضیح داد به این دلیل که تفاوت این دو یک بحث تخصصی است. اما این موضوع را بدانید که در ابتدای کار بهترین استفاده از سایت وردپرسی است. برای آگاهی از هزینه طراحی سایت وردپرسی فروشگاهی می‌توانید از لینک درج شده استفاده کنید.

 

وب سایت شرکتی

همان‌طور که به خود توجه می‌کنید، کسب‌و‌کارتان نیز به توجه نیاز دارد. قطعا هر کسب‌و‌کاری نیاز به دیده شدن دارد. یکی از مسیر‌های رسیدن به این مهم استفاده از یک سایت حرفه‌ای است. به طراحی سایت برای کسب‌و‌کار، طراحی سایت شرکتی می‌گویند. در وب‌سایت شرکتی برعکس وب‌سایت فروشگاهی هدف فروش محصول نیست. بلکه هدف اصلی معرفی و آگاهی عموم مردم از وجود چنین برندی است. توسط یک وب‌سایت شرکتی مخاطبین و علاقه‌مندان شما، به تعامل با کسب‌و‌کارتان خواهند پرداخت. اگر کاربر بدون ذهنیت قبلی وب‌سایت شما را مشاهده کند، می‌تواند تمام اطلاعات مورد نیاز از کسب‌و‌کارتان را بدست آورد. وب‌سایت‌های شرکتی در دسته طراحی وب سایت وردپرسی قرار می‌گیرند و از این جهت می‌توان گفت که هزینه طراحی آنها بسیار مناسب است. وب‌سایت‌های مطرح جهانی از جمله اپل و مرسدس بنز شامل این دسته می‌شوند.

 

وب سایت املاک

این دسته از وب‌سایت‌ها برای راحتی ارتباط میان افراد جویای ملک و مشاورین املاک طراحی می‌شوند. هدف اصلی سایت‌های املاک رفع یک دغدغه همیشگی است. کدام محله؟ کدام مشاور املاک؟ کدام آپارتمان؟ و در نهایت چه قیمتی؟ افراد جویای ملک دائما این سوالات را از خود می‌پرسند. طراحی وب سایت املاک هم توسط سیستم مدیریت محتوا وردپرس و هم اختصاصی انجام می‌شود. برای این دسته از وب‌سایت‌ها، سایت‌های مشابه و مطرحی به نام کیلید، آی هوم و دلتا در ایران وجود دارد.

طراحی انواع وب سایت خدماتی

وب سایت خدماتی

سایت‌های خدماتی را می‌توان جذاب‌ترین نوع وب‌سایت دانست. در سایت خدماتی شما خدمات خود را ارائه می‌کنید. به طور مثال شما یه گروه نظافت منازل هستید. در این صورت می‌توانید خدمات خود را با این وب‌سایت به مردم معرفی کنید. اما بخش جذاب دیگر طراحی سایت خدماتی، طراحی سایت مشابه آچاره است. افرادی که دارای تخصصی خاص هستند با نرم‌افزار شما می‌توانند به افرادی که این خدمت را نیاز دارند، متصل شوند. همین امر سبب کسب روزی برای افراد متخصص و رفع نیاز گروه دیگر می‌شود. بهتر است برای این بخش از طراحی سایت اختصاصی استفاده شود.

 

وب سایت صرافی

قطعا شما هم دائما نام بیت‌کوین و اتریوم به گوشتان خورده است. در حال حاضر اگر بیت‌کوین هم نداشته باشید باز هم از این کلمات دهن پر کن استفاده می‌کنید تا سطح اطلاعات خود را به رخ دیگران بکشید. اما همین بیت‌کوین و واحد پول سایر کشور‌ها در کجا معامله می‌شوند. از کجا می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. به همین هدف سایت‌های صرافی شکل گرفتند. در این سایت‌ها علاوه بر مبادله ارزهای مختلف، می‌توان از قیمت لحظه‌ای آن‌ها مطلع شد. وب‌سایت‌های صرافی و ارز دیجیتال از نوع طراحی وب سایت اختصاصی هستند. به این معنی تمام بخش‌های سایت از ابتدا کد‌نویسی می‌شود. می‌توان برای سایت ارز دیجیتال به سایت نوبیتکس و والکس اشاره کرد.

 

وب سایت آموزشی

طراحی سایت برای مؤسسات آموزشی و کسانی که دوره‌های آنلاین ارائه می‌دهند در گروه وب‌سایت‌های آموزشی قرار می‌گیرد. هدف اصلی این وب‌سایت‌ها ارائه مطالب آموزشی به بازدید‌کنندگان و برگزاری دوره‌های آموزشی است. از جمله وب‌سایت‌های آموزشی می‌توان به سایت فرادرس در زمینه ارائه دروس دانشگاهی و مهندسی و سایت مکتب‌خونه اشاره کرد.

طراحی انواع وب سایت آموزشی

نتیجه گیری

حال که با طراحی انواع وب‌سایت مطرح آشنا شدید بهتر می‌توانید با تیم طراح گفت‌و‌گو کنید و همین امر سبب نتایج بهتر می‌شود. اگر نیاز به طراحی وب‌سایت دارید پیشنهاد می‌کنیم پیش از انجام هر کاری “طراحی سایت ویستا” را در گوگل جستجو کنید و مطالبی که در این سایت ذکر شده است را مطالعه کنید. این امر سبب می‌شود تا بتوانید تصمیم کاملا درستی بگیرید و از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402