بررسی فیلم Reminiscence 2021 ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

تیم پلازا - ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۲۰:۰۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Reminiscence 2021 یکی از آثار جدید آمریکایی در ژانر علمی تخیلی است که هیو جکمن نقش اصلی آن را ایفا می‌کند. داستان فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱ در آینده‌ای خیالی اما محتمل اتفاق می‌افتد و با خاطرات انسان‌ها سر و کار دارد.

فیلم Reminiscence 2021 اثری آمریکایی در ژانرهای نئو-نوآر و علمی تخیلی به نویسندگی و کارگردانی لیزا جوی (Lisa Joy) است که اولین فیلم این فیلمساز محسوب می‌شود. داستان فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱ درباره مردی است که با استفاده از یک دستگاه می‌تواند خاطرات افراد مختلف را ببیند و سعی دارد عشق گمشده‌اش را پیدا کند.

تهیه‌کنندگان این فیلم خود لیزا جوی به همراه همسرش، جاناتان نولان (Jonathan Nolan)، برادر کریستوفر نولان (Christopher Nolan)، کارگردان معروف، هستند. فیلم سینمایی خاطره پردازی در تاریخ 20 آگوست 2021 برابر با 29 مرداد 1400 توسط کمپانی Warner Bros. Pictures اکران شد و در همین زمان به مدت یک ماه نیز در سرویس اشتراک فیلم HBO Max به عرضه درآمد. منتقدان روایت بلندپروازانه فیلم را ستودند، اما نقدهایی نیز به مضامین مشابه آن با آثاری چون فیلم The Maltese Falcon محصول سال 1941 و سری آثار Westworld داشتند. اگر طرفدار آثار علمی تخیلی هستید، در این مقاله از پلازا با بررسی فیلم Reminiscence همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Reminiscence 2021

برای دانلود فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱ با زیرنویس فارسی چسبیده می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید. امیدواریم از تماشای این فیلم علمی تخیلی لذت ببرید.

داستان فیلم Reminiscence

داستان فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱ از این قرار است که در آینده‌ای نزدیک، تغییرات آب و هوایی منجر به بالا آمدن آب دریاها و غرق شدن میامی در زیر آب شده است. در ساعات روز دمای هوا آنقدر بالاست که مردم مجبور به شب زنده داری شده‌اند. در این میان مردی به نام نیک به همراه همکارش واتس کسب و کاری را می‌گردانند که به مردم اجازه می‌دهد خاطراتشان را دوباره زندگی کنند. واتس دستگاه را کنترل می‌کند و نیک نیز از نظر روانشناسی روی مراجعه‌کنندگانشان کنترل دارد. تا اینکه روزی نیک با زنی به نام می آشنا می‌شود و ناپدید شدن این زن سرآغاز ماجراهای زیادی می‌گردد.

فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱

نقد فیلم Reminiscence 2021

نوستالژی؛ مقوله‌ای که خصوصا در جامعه‌های مشکل‌دار و سرکوب‌شده بسیار پرطرفدار است. در چنین کشورهایی همواره نوستالژی برای مردم حکم چیزی «امیدبخش» را دارد و آنها به جای اینکه نگاهشان به آینده باشد، به گذشته و حال و هوای آن روزها علاقه بیشتری نشان می‌دهند. فیلم Reminiscence 2021 نیز دقیقا چنین موضوعی دارد. در آینده‌ای نه چندان دور زمین رو به نابودی است و بالا آمدن آب دریاها موجب تقسیم کشور به دو دسته فقیر و ثروتمند شده است. در چنین جامعه‌ای چیزی که میل ادامه دادن را در افراد زنده نگه می‌دارد، گذشته و یاد و خاطره عزیزان از دست رفته‌شان است.

نیک کسب و کاری را اداره می‌کند که در آن با کمک دستگاهی می‌تواند به افراد مختلف کمک کند تا یک خاطره مشخص آنها دوباره زنده شود و بتوانند کاملا از نو آن را تجربه کنند. این دستگاه‌های خاطره پردازی پیش از این بیشتر مورد استفاده پلیس و سرویس امنیتی کشور بود، اما حالا بیشتر حکم پناهگاهی برای افراد افسرده و فراموش شده را دارد.

فیلم سینمایی خاطره پردازی

فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱ با اینکه تا حدودی از نظر سینمایی فضای آشنایی دارد، اما با همین ایده ساده توانسته جهانی دور از ذهن و در عین حال کاملا محتمل را به تصویر بکشد. لیزا جوی با ترکیب ژانرهای علمی تخیلی و نئو-نوآر و همچنین از بین بردن مرز میان خاطره و واقعیت، فیلم سرگرم کننده‌ای ساخته که اگرچه گاهی اوقات قابل پیشبینی می‌شود، اما می‌تواند تا انتها بیننده را با خودش همراه سازد.

بازیگران فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱

در ژانویه 2019 اعلام شد که لیزا جوی به عنوان اولین فیلمش با هیو جکمن (Hugh Jackman) و ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson) همکاری خواهد داشت. در مارس 2019 کمپانی Warner Bros. حقوق مربوط به عرضه فیلم را خریداری کرد و در آگوست بازیگران دیگر نیز به این پروژه ملحق شدند. فیلمبرداری فیلم Reminiscence 2021 در 21 اکتبر 2019 (29 مهر 1398) آغاز شد. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران فیلم سینمایی خاطره پردازی بخوانید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

هیو جکمن در نقش نیک بنیستر

تریلر فیلم reminiscence 2021

هیو جکمن بازیگر و تهیه کننده استرالیایی متولد 12 اکتبر 1968 برابر با 20 مهر 1347 است. او با ایفای نقش در سری فیلم‌های X-Men شناخته شد. برخی از فیلم‌های جکمن عبارتند از فیلم کمدی عاشقانه Kate & Leopold محصول سال 2001، فیلم ترسناک Van Helsing محصول سال 2004، فیلم درام The Prestige محصول سال 2006، فیلم فانتزی The Fountain محصول سال 2006، فیلم موزیکال Les Misérables محصول سال 2012 و فیلم The Greatest Showman محصول سال 2017.

برای بازی در فیلم Les Misérables او نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را گرفت. همچنین برای بازی در نمایش The Boy from Oz جایزه تونی گرفته است. او مجری مراسم اسکار در سال 2009 بود.

ربکا فرگوسن در نقش می

بازیگران فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱

ربکا فرگوسن بازیگر سوئدی متولد 19 اکتبر 1983 برابر با 27 مهر 1362 است. او حرفه بازیگری را با سریال Nya tider آغاز کرد و بعد از آن در فیلم اسلشر Drowning Ghost محصول سال 2004 بازی کرد. او با بازی در مینی سریال The White Queen شهرتی بین‌المللی به دست آورد و برای جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در مینی سریال نامزد شد.

برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم اکشن Mission: Impossible – Rogue Nation محصول سال 2015 و دنباله آن Mission: Impossible – Fallout محصول سال 2018، فیلم روانشناختی The Girl on the Train محصول سال 2016، فیلم ترسناک Life محصول سال 2017، فیلم Doctor Sleep محصول سال 2019 و فیلم علمی تخیلی Dune محصول سال 2021.

تندی نیوتون در نقش واتس

بازیگران فیلم سینمایی خاطره پردازی

تندی نیوتون (Thandiwe Newton) بازیگر انگلیسی متولد 6 نوامبر 1972 برابر با 15 آبان 1351 است. این بازیگر تاکنون جوایز و افتخارات زیادی به دست آورده است؛ از جمله یک جایزه امی و یک جایزه بفتا و نامزدی برای 2 جایزه گلدن گلوب.

نیوتون در آثاری چون فیلم ترسناک Beloved محصول سال 1998، فیلم اکشن Mission: Impossible 2 محصول سال 2000، فیلم جنایی Crash محصول سال 2004، فیلم درام The Pursuit of Happyness محصول سال 2006، فیلم W. محصول سال 2008، فیلم 2012 محصول سال 2009 و فیلم Solo: A Star Wars Story محصول سال 2018 به ایفای نقش پرداخته است. او همچنین در سریال علمی تخیلی Westworld بازی کرده و برای آن جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفته است.

سایر بازیگران فیلم Reminiscence 2021 عبارتند از:

  • کلیف کرتیس (Cliff Curtis) در نقش سایروس
  • مارینا د تاویرا (Marina de Tavira) در نقش تامارا
  • دانیل وو (Daniel Wu) در نقش سینت جو
  • موژان آریا (Mojean Aria) در نقش سباستین
  • برت کالن (Brett Cullen) در نقش والتر کولن
  • ناتالی مارتینز (Natalie Martinez) در نقش آوری
  • آنجلا سارافیان (Angela Sarafyan) در نقش السا

نمرات فیلم سینمایی خاطره پردازی

فیلم سینمایی خاطره پردازی بیشتر از آنکه مورد توجه منتقدان قرار بگیرد، با استقبال نسبی بینندگان همراه شده است. امتیاز این فیلم در IMDb تا کنون به 5.9 از 10 رسیده است و 70 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در راتن تومیتوز بر اساس 169 نقد، 38 درصد از نقدها مثبت ارزیابی شده و در نهایت میانگین امتیاز 5.10 از 10 را گرفته است. در متاکریتیک نیز 42 نقد و میانگین امتیاز 46 از 100 برای فیلم Reminiscence 2021 ثبت شده است. از این 42 نقد، 7 نقد مثبت، 30 نقد متوسط و 5 نقد منفی هستند. در ادامه مروری بر نمرات این اثر خواهیم داشت.

The Playlist / نیک آلن: 83

در ساخت این فیلم رمزآلود و در راستای اثبات خودش به عنوان یک هنرمند، جوی همیشه چیزی در آستینش دارد؛ از جمله روش‌های هوشمندانه‌اش برای تغییر ناگهانی داستان با یک صحنه مبارزه که به جای آنکه فقط هیجانی به داستان ببخشد، منجر به رمز و راز بیشتری می‌شود.

IGN / کارلا رناتا: 70

همانند خاطرات، برخی بخش‌های فیلم به نظر می‌رسند که در یک حلقه گیر کرده‌اند. اما خوشبختانه هنرنمایی‌های درخشان هیو جکمن، تندی نیوتون و ربکا فرگوسن به علاوه برخی انتخاب‌های زیبا در زمینه طراحی صحنه، موجب این شده‌اند که فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱ خیره‌کننده باشد.

The Film Stage / ایتان وستبی: 67

بزرگترین دستاورد فیلم سینمایی خاطره پردازی این است که خسته کننده نیست.

The Associated Press / جیک کویل: 63

همانند شخصیت‌هایش، فیلم Reminiscence 2021 خیلی درگیر گذشته است و بیش از حد روی سنت‌های ژانر نوآر تکیه دارد. اما مضمون هوشمندانه و تامل برانگیز آن، محتوای ساده‌ای برای به تصویر کشیدن نیست.

Empire / اولی ریچاردز: 60

اگر این فیلم کمی کمتر خودش را جدی می‌گرفت، شاید فیلم بهتری می‌شد.

بررسی فیلم reminiscence 2021

Vulture / الیسون ویلمور: 50

فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱ یکی از سردرگم‌ترین فیلم‌هاست؛ فیلمی که موضوع امیدبخشی دارد، اما هیچ وقت به خوبی به آن نمی‌پردازد؛ چراکه شدیدا درگیر ژانر رمزآلود و عاشقانه شده و با این حال نه خیلی عاشقانه و نه خیلی رمزآلود است.

Vanity Fair / ریچارد لاوسون: 50

این فیلم کاری برای منحصر به فرد کردن خودش یا علاقمند نگه داشتن تماشاگران انجام نمی‌دهد. جکمن، هنرمندی که مثل همیشه وظیفه‌شناس است، تمام تلاشش را می‌کند. با این حال شخصیت او در فیلم خیلی زود فراموش می‌شود؛ چراکه نه معنای درستی دارد و نه به خوبی پرداخت شده است.

The Globe and Mail / سارا هاگی: 40

به عنوان فیلمی که درباره خاطرات است، فیلم سینمایی خاطره پردازی خیلی زود فراموش می‌شود.

Time Out / آنا اسمیث: 40

فیلم Reminiscence 2021 خیال پردازی لازم را دارد، اما خاطرات ارزشمندی که قولش را داده بود را ارائه نمی‌کند.

Screen Rant / دبوپریا دوتا: 30

فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱ بیش از حد روی سنت‌های گذشته تکیه می‌کند و به همین دلیل همانند روحی بی جان از گذشته بدون هیچ معنا یا ارزش درونی است.

کلام آخر

دانلود فیلم خاطره پردازی ۲۰۲۱

در این مقاله از پلازا با نقد و بررسی فیلم سینمایی خاطره پردازی همراه شما بودیم. اگر از طرفداران آثار علمی تخیلی و کمی هم عاشقانه هستید، تماشای این فیلم جدید را از دست ندهید. آیا شما فیلم Reminiscence 2021 با بازی هیو جکمن را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره این اثر چیست و چه نمره‌ای به آن می‌دهید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402