معرفی برنامه ها و ابزارهای آنلاین کم کردن حجم عکس در گوشی

کم کردن حجم عکس با گوشی / کاهش حجم عکس در اندروید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

این روزها که همه با موبایل خود مشغول عکاسی و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی هستند، کم کردن حجم عکس با گوشی اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. برای کاهش دادن حجم تصاویر، می‌توانید از برنامه‌ها یا ابزارهای آنلاین که در این مطلب پلازا معرفی می‌کنیم، بهره ببرید.

کیفیت و حجم تصاویری که با گوشی‌های مدرن می‌گیریم به نسبت چندین سال قبل افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. از طرف دیگر اگر یک گوشی آیفون یا یک گوشی اندروید بالارده داشته باشید، خبری از کارت حافظه هم نیست تا بتوانید فضای بیشتری برای عکس‌ها در اختیار داشته باشید. به‌خصوص از آنجایی که گوشی‌ها با حافظه‌های داخلی 128 یا 256 گیگابایت عرضه می‌شوند و این مقدار حافظه هم می‌تواند خیلی زود پر شود. اینجاست که دانستن نحوه كم كردن حجم فايل عکس در گوشی می‌تواند شرایط را تا حدودی بهبود ببخشد. اما چگونه در گوشی حجم عکس را کم کنیم؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

کم کردن حجم عکس با برنامه

بهترین روش، استفاده از یک برنامه کاهش حجم عکس برای ایفون و اندروید است. در ادامه چند نمونه از این برنامه‌ها را معرفی می‌کنیم.

1. Lit Photo

کاهش آنلاین حجم عکس

اولین برنامه، Lit Photo است. یک اپلیکیشن بسیار کاربردی برای کاهش حجم، سایز و برش دادن تصاویر در اندروید. این برنامه بدون اینکه به عکس‌های اصلی دست بزند، نسخه جدید و کم حجم آن‌ها را دریک پوشه جداگانه در گالری ذخیره می‌کند. همچنین کیفیت تصاویر نیز پس از کاهش حجم افت چندان زیادی ندارد.

علاوه بر کاهش حجم، می‌توانید از آن برای تغییر اندازه و نسبت تصویر هم استفاده کنید. افزون بر این، اپلیکیشن Lit Photo از امکان فشرده‌سازی گروهی تصاویر، ویرایش آن‌ها و اشتراک گذاری در سایر برنامه‌ها را نیز دارد.

2. Photo Compressor and Resizer

کم کردن حجم عکس با گوشی / کاهش حجم عکس در اندروید

برنامه دیگری که می‌توانید برای کم کردن حجم عکس با موبایل از آن استفاده کنید، Photo Compressor and Resizer است. به گفته سازندگان برنامه، این اپلیکیشن می‌تواند با هوش مصنوعی تعداد رنگ‌های تصویر را کاهش دهد به طوری که اصلا رنگ‌های حذف شده قابل مشاهده نباشند. نتیجه حجم بسیار کمتر تصاویر است.

این برنامه همچنین امکان فشرده‌سازی گروهی تصاویر، تغییر رزولوشن، تبدیل فرمت و حذف رنگ‌های دلخواه از تصویر را دارا است و هم می‌تواند به‌صورت خودکار و هم دستی، حجم تصاویر را کاهش دهد. لازم به ذکر است که این برنامه تنها از فرمت‌های JPEG/JPG/PNG/WEBP پشیبانی می‌کند.

  • دانلود برنامه Photo Compressor and Resizer برای: اندروید

3. پایین آوردن حجم عکس در آیفون با Image Compress & Resize Easily

کاهش حجم عکس در اندروید / چگونه حجم عکس را در گوشی کم کنیم ios

این برنامه كم كردن حجم عکس برای ايفون است و به شما این امکان را می‌دهد تا به‌صورت همزمان، حجم و سایز حداکثر 10 تصویر را کاهش دهید. شما با استفاده از یک نوار کشیدنی، می‌توانید میزان کاهش حجم را به درصد و حجم مشخص و همچنین حجم قبل و بعد عکس را نیز مشاهده کنید.

  • دانلود برنامه Image Compress & Resize Easily برای: iOS

4. Image Compressor-Image Resizer ؛ کم کردن حجم عکس با گوشی

پایین آوردن حجم عکس در آیفون / چگونه حجم عکس را کم کنیم در گوشی

برنامه بعدی نیز به‌شما کمک می‌کند تا با سرعت بالایی حجم و رزولوشن عکس را تغییر دهید. اپلیکیشن Image Compressor، به گفته سازندگانش می‌تواند حجم عکس را بین 70 تا 90 درصد کاهش دهد. البته از تمام فرمت‌ها پشتیبانی نمی‌کند و با آن تنها می‌توانید فرمت‌های JPG/PNG/WEBP/GIF/JPEG را به حداقل برسانید.

این برنامه همچنین از تغییر حجم چندین عکس به‌طور همزمان، تبدیل تصاویر به JPG و به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای حالت کاهش حجم خودکار و دستی است. در حالت دستی می‌توانید کیفیت تصویر و درصد کاهش آن را نیز مشخص کنید.

  • دانلود برنامه Image Compressor-Image Resizer برای: اندروید

5. Image Compressor – JPEG/PNG ؛ برنامه فشرده سازی عکس در گوشی

کاهش حجم عکس در اندروید / کم کردن حجم عکس با گوشی

برای کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت اندروید می‌توانید از برنامه Image Compressor – JPEG/PNG هم کمک بگیرید. سازندگان این برنامه هم ادعاهای مختلفی در ارتباط با آن دارند و مدعی هستند که با این برنامه توانستند سایز بیش از 1700 تصویر را از 16.88 گیگابایت به 317 مگابایت کاهش دهند. البته خیلی نمی‌توان به این چیزها اعتماد کرد.

این برنامه امکان فشرده سازی حجم چند تصویر به صورت همزمان، ارائه تاریخچه تصاویر فشرده شده را دارد و تا کنون بیش از 500 هزار بار در گوگل‌پلی دانلود شده است.

  • دانلود برنامه Image Compressor – JPEG/PNG برای: اندروید

6. برنامه کم کردن حجم عکس با گوشی Compress Photos & Pictures

کم کردن حجم عکس با گوشی / کم کردن حجم عکس با موبایل

یکی از بهترین برنامه‌ها برای پایین آوردن حجم عکس در آیفون، اپ Compress Photos & Pictures است. این برنامه قادر است حجم تصاویر را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد. البته هربار حداکثر می‌توانید 3 تصویر را فشرده کنید و تبلیغات زیادی هم در برنامه وجود دارد. برای فشرده‌سازی همزمان تصاویر بیشتر و حذف تبلیغات باید نسخه پرو آن را خریداری کنید.

  • دانلود برنامه Compress Photos & Pictures برای: iOS

7. Image Resizer – Photo Compress ؛ پایین آوردن حجم عکس در آیفون

کاهش حجم عکس در اندروید / پایین آوردن حجم عکس در آیفون

نحوه كم كردن حجم عکس در ايفون با این برنامه نیز درست مثل سایر مواردی است که معرفی کردیم. این برنامه امکان فشرده‌سازی چند عکس به‌صورت همزمان را دارد و همچنین اجازه مشخص کرده کیفیت و رزولوشن را نیز به‌شما می‌دهد. افزون بر این؛ می‌توانید فرمت تصاویر JPEG و PNG را هم با آن تغییر داده و متادیتا تصاویر را نیز حذف کنید.

  • دانلود برنامه Image Resizer – Photo Compress برای: iOS

8. Image Compressor – Converter ؛ کم کردن حجم عکس با گوشی

کم کردن حجم عکس با گوشی / پایین آوردن حجم عکس در آیفون

برنامه Image Compressor – Converter قادر است تصاویر شما در فرمت‌های JPG/PNG/WEBP/GIF/JPEG را به کمترین اندازه ممکن برساند. البته در مورد افت کیفیت نمی‌توان نظر قطعی داد و ممکن است بسته هر تصویر، کیفیت نیز به‌شکل متفاوتی دسخوش تغییر شود.

در این برنامه هم امکاناتی نظیر کاهش حجم چند عکس به‌شکل همزمان، تبدیل عکس‌ها به JPG، حفظ نسبت تصویر و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی دسترسی خواهید داشت.

  • دانلود برنامه Image Compressor – Converter برای: iOS

9. Compress image size in kb & mb

کم کردن حجم عکس با گوشی / پایین آوردن حجم عکس در آیفون

برنامه فشرده‌سازی بعدی این فهرست مخصوص اندروید است و به‌شما این امکان را می‌دهد تا سایز تصویر را دقیقا به همان اندازه‌ای که مدنظرتان است کاهش دهید. همانطور که از نام برنامه پیداست، از طریق آن قادر خواهید بود سایز تصاویر را از مگابایت و حتی کیلوبایت نیز کاهش دهید. البته برخلاف رقبا رابط کاربری آن خیلی پر زرق و برق نیست.

  • دانلود برنامه Compress image size in kb & mb برای: اندروید

10. Puma Image Compressor, Resizer

کاهش حجم عکس در اندروید / روش كم كردن حجم عکس در اندروید

رابط کاربری این برنامه با وجود اینکه به اندازه اپ قبلی ساده نیست ولی باز هم خیلی پیچیده نیست و سعی شده تمام گزینه‌ها به‌شکل روشن و واضحی به‌نمایش دربیایند. این برنامه نیز دارای یک حالت خودکار است که در آن خود برنامه حجم عکس‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین خود شما هم می‌توانید حجم را به اندازه دلخواه خودتان کاهش بدهید. علاوه بر این؛ پس از کاهش حجم لازم نیست تصاویر را ذخیره کنید و مستقیما می‌توانید آن‌ها را به پلتفرم‌های ابری ارسال کنید.

  • دانلود برنامه Puma Image Compressor, Resizer برای: اندروید

کاهش آنلاین حجم عکس

برای کم کردن حجم عکس در ایفون و اندروید می‌توانید از برنامه‌های بالا استفاده کنید اما اگر نخواهید مدام حجم عکس‌ها را کاهش دهید، احتیاجی به دانلود برنامه و اشغال حافظه گوشی ندارید؛ می‌توانید از وبسایت‌ها برای انجام این کار کمک بگیرید. در ادامه چند نمونه از سایت های كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت را معرفی خواهیم کرد.

1. Optimizilla

کاهش آنلاین حجم عکس

یکی از سایت‌های شاخصی که برای کاهش حجم می‌توانید مدنظر قرار دهید، سایت Optimizilla است. این سایت امکان کاهش حجم تا حداکثر 20 عکس به‌صورت همزمان را دارد و امکان تنظیم کیفیت خروجی را نیز بسته به نیاز شما می‌دهد. وبسایت Optimizilla از فرمت‌های PNG ،JPG و GIF پشتیبانی می‌کند و تصاویر خروجی را نیز به‌صورت یک فایل ZIP در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین شما می‌توانید عکس‌ها را به‌صورت جداگانه هم دانلود کنید. لازم به ذکر است که تصاویر شما پس از گذشت 1 ساعت به‌صورت خودکار از این سایت حذف خواهند شد.

2. iLoveIMG

چگونه حجم عکس را کم کنیم در گوشی

گزینه دیگر برای کاهش آنلاین حجم عکس، وبسایت iLoveIMG است. این سایت از فرمت‌های PNG ،JPG ،GIF و SVG نیز پشتیبانی می‌کند و علاوه بر امکان آپلود تصاویر از گالری گوشی به‌شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها را مستقیما از حساب خود در گوگل درایو یا دراپ‌باکس نیز در این سایت آپلود کنید.

3. Image Compressor؛ کاهش آنلاین حجم عکس

کاهش آنلاین حجم عکس

سایت Image Compressor مدعی است که حجم تصاویر را تا 80 درصد می‌تواند کاهش دهد. البته تنها از دو فرمت PNG و JPEG پشتیبانی می‌کند و تصاویر را هم پس از گذشت 6 ساعت حذف خواهد کرد. در این سایت نیز می‌توانید عکس را از حافظه گوشی یا حساب خود در گوگل درایو یا دراپ‌باکس آپلود کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا تصاویر را مستقیما با لینک URL آن‌ها به این سایت منتقل کنید.

4. Compress2Go

کم کردن حجم عکس

سایت Compress2Go نیز این امکان را دارد تا فایل‌ها را علاوه بر حافظه از گوگل درایو و دراپ‌باکس نیز دریافت کند. با استفاده از این سایت می‌توانید حجم تصاویر را با دو اولویت کمترین مقدار حجم و یا حفظ کیفیت کاهش دهید. افزون بر این خودتان به‌صورت دستی نیز می‌توانید میزان کاهش حجم را با استفاده از نوار پایین صفحه مشخص کنید. تصاویر نهایی نیز با دو فرمت JPG یا PNG قابل دانلود خواهند بود.

5. RedKetchup؛ کاهش آنلاین حجم عکس

کم کردن حجم عکس

یکی از ابزارهای کاهش آنلاین حجم عکس که می‌تواند انتخاب بسیار خوبی به‌حساب بیاید، سایت RedKetchup است. این سایت علاوه بر پشتیبانی از فرمت‌های PNG و JPG از فرمت‌های WEBP و حتی HEIC نیز پشتیبانی می‌کند و در این زمینه از رقبای خود گزینه بهتری است. همچنین قبل از دانلود تصویر نهایی، پیش‌نمایش آن را هم در اختیارتان قرار می‌دهد تا با مشخص کردن پارامترهایی مثل حداکثر حجم و کیفیت، حجم تصویر خروجی را مشاهده و در صورت رضایت آن را دانلود کنید.

سوالات متداول

1. چگونه حجم عکس را در گوشی iOS و اندروید کم کنیم؟

با استفاده از برنامه‌های فشرده‌سازی تصویر که در این مطلب معرفی شد، می‌توانید حجم عکس در اندروید و آیفون را کاهش دهید.

2. بهترین سایت کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت کدام است؟

از جمله سایت‌های معروف که برای کاهش حجم عکس می‌توانید استفاده کنید، سایت‌هایی مانند picresize.com ،resizeyourimage.com و resizeimage.net هستند.

سخن پایانی

امیدواریم سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای کم کردن حجم عکس به شما معرفی کردیم راهگشا باشند و بتوانند نیازهای شما را در این زمینه برطرف کنند. خوشحال خواهیم شد دیدگاه‌های خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
کن
.
16 آذر 1400، 13:30
پاسخ
0
0
چه مطلب به درد بخوری. ممنون از شما
avatar
جان
.
03 آبان 1400، 08:46
پاسخ
0
0
خیلی ممنون بابت این مطلب عالی. تقریبا تمام روش‌‌های تغییر اندازه عکس رو اینجا گفتین. دستتون درد نکنه.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402