معرفی بهترین نرم افزار های تصحیح آزمون و ورقه امتحانی برای معلمان و اساتید

نرم افزار تصحیح آزمون / برنامه تصحیح ورقه امتحانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با کمک برنامه تصحیح ورقه امتحانی یا اپلیکیشن صحیح کردن آزمون شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی ورق‌ها را تصحیح کنید درست برخلاف گذشته که باید ساعت‌های طولانی برای تصحیح اوراق کنار می‌گذاشتید. اما حالا به لطف نرم افزار تصحیح خودکار آزمون با پاسخنامه خیلی از اساتید می‌توانند به سرعت اوراق را تصحیح کرده و نتایج را اعلام کنند.

در طول چندین دهه گذشته کابوس هر معلم یا استادی صحیح کردن ورقه‌های امتحانی بود. اوضاع وقتی بدتر می‌شد که آن‌ها چندین کلاس پرجمعیت در اختیار داشتند و باید برای تصحیح اوراق هرکدام از کلاس‌ها چندین روز وقت سپری می‌کردند. اما حالا دیگر به لطف برنامه تصحیح اوراق امتحان دیگر کمتر نیازی به صحیح کردن اوراق وجود دارد.

بهترین نرم افزار های تصحیح آزمون تستی

این برنامه‌ها برای آزمون های تستی کاربرد دارند و کمتر نرم افزار رایگانی برای تصحیح آزمون تشریحی عرضه شده است چرا در تصحیح آزمون تشریحی بیشتر از همه رساندن معنا و مفهوم مهم است و یک برنامه کامپیوتری قادر به درک مفاهیم نیست. اما برای آزمون‌های تستی اوضاع فرق می‌کند و برنامه‌های زیادی برای صحیح کردن این نوع آزمون‌ها وجود دارد. اگر به دنبال این نوع برنامه‌ها هستید در ادامه می‌توانید با برترین برنامه تصحیح آزمون های تستی آشنا شوید.

1. نرم افزار تصحیح تست هوشمند آسا

یکی از برنامه‌هایی که به عنوان بهترین نرم افزار تصحیح پاسخنامه به صورت گسترده به خصوص در مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد نرم افزار آسا است. شما در این نرم افزار آنالیز و تصحیح اوراق امتحانی می‌توانید آزمون‌های مختلف تستی چهار یا پنج گزینه‌ای طراحی کنید و پاسخنامه را نیز از میان پاسخنامه‌های از پیش طراحی شده برنامه انتخاب و چاپ کنید.

اپلیکیشن صحیح کردن آزمون / نرم افزار تصحیح خودکار پاسخنامه

علاوه بر این می‌توانید برای هرکدام از دانش آموزان پروفایل جداگانه داشته باشید و روند نمرات آن‌ها در آزمون‌ها را به صورت نموداری مشاهده کنید. همچنین می‌توانید برای هرکدام از شرکت کنندگان کارنامه جداگانه چاپ کنید. هر فرد در کارنامه می‌تواند نمره و تراز خود را در صورتی که گزینه‌های اشتباه را انتخاب نمی‌کرد نیز مشاهده کند. لازم به ذکر است که دانلود و استفاده از اپلیکیشن تصحیح کردن آزمون مدارس آسا کاملا رایگان است.

2. نرم افزار تصحیح پاسخنامه همکلاسی

اپلیکیشن تصحیح کردن آزمون مدارس همکلاسی گزینه دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه برخلاف آسا رایگان نیست اما به شما این اجازه را می‌دهد تا به مدت 30 روز به صورت آزمایشی از آن استفاده کنید. در این نرم افزار دانش آموزان و والدین دارای پنل‌های کاربری جداگانه هستند که در آن‌ها می‌توانند نتایج آزمون را مشاهده کنند.

همچنین بخوانید :

اما مهمترین ویژگی این برنامه امکان تولید دفترچه سوال و پاسخنامه مربوط به آن است. مهمتر از همه اینکه دفترچه سوال به صورت فایل ورد در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید آن را به دلخواه خود ویرایش کنید. پس از چاپ پاسخنامه‌ها و برگزاری آزمون نیز می‌توانید با استفاده از یک اسکنر پاسخنامه‌ها را به برنامه بدهید تا برنامه آن‌ها را تصحیح و نتایج را به شما بدهد.

3. نرم افزار تصحیح پاسخنامه آزمون های چند گزینه ای گزینه برتر

نرم افزار تصحیح خودکار پاسخنامه تست گزینه برتر از دیگر اپ‌هایی است که می‌توانید برای برگزاری آزمون‌ها از آن استفاده کنید. این برنامه در 4 نسخه آزمایشی، ساده، متوسط و پیشرفته عرضه می‌شود که هیچکدام از آن‌ها رایگان نیستند و باید حداقل 5500 یا حداکثر 78 هزار تومان برای استفاده از آن پرداخت کنید.

در این نرم افزار تصحیح تست هوشمند شما می‌توانید چندین آزمون را به صورت همزمان برگزار کنید و پاسخنامه هر فرد را با اطلاعات مختص به او مانند شماره صندلی چاپ کنید. علاوه بر این امکان چاپ کارت ورود به جلسه و برچسب شماره صندلی نیز در این برنامه وجود دارد. پس از برگزاری امتحان شما می‌توانید با اسکن کردن پاسخنامه‌ها، آن‌ها را برای تصحیح در اختیار برنامه قرار دهید. همچنین از ویژگی‌های قابل توجه این برنامه امکان اعلام نتایج آزمون از طریق پیامک به شرکت کنندگان است.

4. نرم افزار تصحیح تست اندروید پاسخ پلاس

علاوه بر نرم افزار تصحیح پاسخنامه برای کامپیوتر، این نوع نرم افزارها برای گوشی و اندروید نیز عرضه شدند. یکی از نمونه‌های پرطرفدار نرم افزار تصحیح اوراق امتحانی برای اندروید، برنامه پاسخ پلاس است. البته این برنامه از نظر امکانات قابل مقایسه با دیگر برنامه‌های این فهرست نیست اما در عوض یک راه بسیار ساده و سریع برای تصحیح اوراق از طریق گوشی و بدون نیاز به کامپیوتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این برنامه شما ابتدا پاسخنامه مخصوص برنامه را چاپ می‌کنید و سپس بعد از برگزاری آزمون و وارد کردن کلید، می‌توانید از طریق دوربین گوشی و بدون نیاز به اسکنر برگه‌ها را برای تصحیح به برنامه بدهید.افزون بر این می‌توانید اطلاعات جزیی در مورد هر سوال مانند اینکه به هر سوال چند نفر پاسخ صحیح یا غلط دادند را در اختیار داشته باشید و همچنین برای هرکدام از شرکت کنندگان کارنامه و فهرست نمرات ایجاد کنید.

5. نرم افزار تصحیح آزمون فرم افزار؛ بهترین نرم افزار آزمون آنلاین

پس از اتمام آزمون، این اپلیکیشن صحیح کردن آزمون به صورت خودکار پاسخنامه‌ها را بر اساس کلیدی که تعریف کرده‌اید تصحیح کرده و نتایج را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته امکان تصحیح خودکار تنها برای سوالات چند گزینه‌ای وجود دارد. از دیگر امکانات فرم افزار می‌توان به امکان ضبط صدا حین برگزاری آزمون، احراز هویت شرکت کنندگان و رتبه‌بندی بر اساس نتایج آزمون اشاره کرد.

سوالات متداول

1. نرم افزار تصحیح آزمون چیست؟

برنامه تصحیح آزمون یک نرم افزار تصحیح خودکار امتحان است که اساتید و معلمان با استفاده از آن می‌توانند امتحانات تستی را به سرعت خودکار و با سرعت بالا تصحیح کنند. علاوه بر این بسیاری از نمونه‌های این نوع نرم افزار تصحیح خودکار پاسخنامه، امکان طراحی پاسخنامه تستی را نیز برای شما فراهم می‌کنند.

2. برنامه تصحیح پاسخنامه چه امکاناتی دارد؟

امکانات نرم افزار تصحیح خودکار بسته به هر نرم افزار متفاوت است اما بیشتر برنامه ihd تصحیح ورقه امتحانی قابلیت تصحیح خودکار آزمون‌های تستی، چاپ پاسخنامه، ارائه کارنامه مختص به هر فرد را دارند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
آموزش ساخت پادکست؛ هر آنچه باید در مورد درست کردن پادکست ...
تیم پلازا14 شهریور 1402 10:30
thumbnail
بهترین برنامه‌ها و سایت‌های تبدیل صدا به متن برای ...
بیتا هدایت پور26 بهمن 1401 14:30
thumbnail
بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن
تیم پلازا18 شهریور 1401 10:30
thumbnail
بهترین نرم افزارهای تبدیل پی دی اف به ورد (PDF به Word) ...
شهریار نادرمحمد04 شهریور 1401 19:30

سخن پایانی

برنامه تصحیح ورقه امتحانی می‌تواند تا حد قابل توجهی در وقت شما صرفه جویی کرده و نتایج امتحانات را با سرعت و دقت بالا به شرکت کنندگان اعلام کند. نظر شما در مورد اپلیکیشن صحیح کردن آزمون چیست؟ آیا تا به حال از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
رعد میاحی باوی
.
15 خرداد 1402، 00:54
پاسخ
0
0
معلم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402