پرفروش ترین تلویزیون 2021 کیولد سامسونگ

تلویزیون QLED
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شرکت سامسونگ از قویترین کمپانی هایی است که  در صنعت لوازم الکترونیکی حرفی برای گفتن دارد. این شرکت عظیم  از سال 1960 میلادی، فعالیت خود را در دنیای الکترونیک شروع کرده و حالا با بیش از 60 سال سابقه فعالیت در تولید تلویزیون، سامسونگ در صدر فروش تلویزیون است. سامسونگ از پیشگامان تولید نمایشگر در دنیا است و نیاز به خرید تلویزیون سامسونگ حالا توسط تمام اقشار احساس می‌شود. هر ساله از شرکت سامسونگ مدل‌های متنوعی از تلویزیون روانه بازار می‌شود که با استفاده از تجربه درخشانی که دارد، توانسته سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد.

سامسونگ طی ده سال گذشته پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها را وارد بازار کرده و در صدر فروش تلویزیون کشور نیز قرار گرفته است. در سال 2020 سامسونگ با تحولاتی در تلویزیون‌های خود بار دیگر از سایر رقبا پیشی گرفت و با معرفی بهترین تلویزیون سامسونگ مدل SAMSUNG QLED TV Q80T قدرت خود را به همگان نمایش داد. مدل‌های دیگری مانند تلویزیون کیولد SAMSUNG Q60T  و یا ارزان‌ترین تلویزیون سامسونگ LED مدل TU7000 نیز از پرفروش‌ترین و در عین حال باکیفیت‌ترین تلویزیون‌های معرفی شده در سال 2020 بودند.

شرکت کره ای سامسونگ با ایجاد تغییرات و نوآوری هایی در تلویزیون‌هایش دوباره به میدان رقابت بازگشته است. سامسونگ در سال 2021 و در نمایشگاه CES با عرضه نسل جدید از تلویزیون کیولد توجه همه را به خودش جذب کرد. جدیدترین تلویزیون 2021 سامسونگ مدل  QN90A و تلویزیون کیولد 8Kسامسونگ مدل QN90A   از جمله بهترین تلویزیون‌های سامسونگ در سال 2021 هستند. برای اطلاعات بیشتر از ویژگی ها و قیمت تلویزیون سامسونگ همراه ما در شاوینو باشید.

فهرست عناوین مطلب:

تلویزیون QLED چطور تلویزیونی است؟

کمپانی کره ای سامسونگ در نمایشگاه CES سال  2017 از نسل جدید تلویزیون‌‌های خود با نام QLED رونمایی کرد؛  این اتفاق در سال 2017 به عنوان جهشی بزرگ در کیفیت تصویر نمایشگرها محسوب می شد. QLED در واقع استفاده از تکنولوژی کوانتوم دات در پنل LED تلویزیون است.  QLED ترکیبی از کلمات Quantom dot + LED = QLED می باشد. فناوری QLED در اصل نسل سوم  کوانتوم دات در تلویزیون‌ های سامسونگ به شمار می آید. تکنولوژی QLED سامسونگ یک رقیب جدی برای OLED های ال جی هستند. فرق تلویزیون‌های QLED  و LED در این است که طیف رنگی و یکنواختی مشکی بهتری  در تلویزیون های  QLED وجود دارد. با نوآوری QLED رنگ مشکی به صورت عمیق تری به نمایش گذاشته می شود و علاوه بر این رنگ ها بهتر و جذاب تر به تصویر کشیده می شوند؛ همچنین کیولد ها از زاویه دید گسترده تری برخوردار می باشند یعنی در صورتی که از کناره ها یا به طور غیر مستقیم به تلویزیون بنگرید کیفیت تصاویر به صورت بهتری نسبت به LED ها نمایش داده می شود. نقطه های کوانتومی روشی متفاوت را برای تولید رنگ صفحه نمایش به کار می برند؛ به زبان ساده تر این نقاط قطری بین 2 تا 10 نانومتر دارند بنابراین بسته به اندازه آن ها رنگ های مختلفی تولید می شود.

نکته دیگر این است که نباید QLED و OLED را با یکدیگر اشتباه گرفت. OLED مخفف دیود ساطع کننده نور است یعنی هر بخش آن به صورت مستقل در صفحه نمایشگر نور ساطع می کند و جداگانه خاموش و روشن می شود و تکنولوژی QLED با روشنایی بالا و خیره کننده خود نسبت به OLED به طور مثال در اتاق های تاریک عملکرد بهتری خواهد داشت.

ویژگی های منفی و مثبت یک تلویزیون QLED

ویژگی های منفی و مثبت یک تلویزیون QLED

  1. مجهز به هسته‌‌های آلیاژی جدید و پوسته فلزی: این ویژگی سبب شده تا دقت رنگ تلویزیون QLED بسیار بالا بالا شده و در نتیجه  رنگ‌ها، واقعی تر به نظر برسند. همچنین این ویژگی تلویزیون های  QLED سبب شده حجم‌ رنگ‌ها نسبت به قبل بهبود یافته و در این زمینه متخصصان  ادعا دارند که توانایی بیشتری نسبت به OLED ها دارا هستند و به طور کل نخستین تلویزیونی است که می تواند 100 درصد حجم رنگ های استاندارد «DCI-P3» را به نمایش بگذارد.
  2. طول عمر بیشتر تلویزیون : تلویزیون های QLED با استفاده از از فیلتر نقطه کوانتومی فلزی، تنوع رنگ و کنتراست تصاویر نمایشی و به طور کل با فناوری های جدید توانسته عمر دستگاه را نیز افزایش دهد.

3.QLED ها از زاویه دید گسترده تری نسبت به تلویزیون های دیگری چون OLED دارند.

4.QLED ها نسبت به OLED ها دارای قیمت پایین تری هستند.

  1. ویژگی دیگر این است که تلویزیون های OLED احتمال پیکسل سوختگی یا ماندگاری تصویر دارند یعنی اگر مدتی طولانی روی یک تصویر ثابت بمانند احتمال درج شدن بعضی از جزئیات بر روی پنل وجود دارد اما QLED ها با روشنایی بالا این چنین اتفاقاتی برایشان رخ نمی دهد.

علاوه بر موارد بالا پنل نازک تر و سبکتر نیز از ویژگی های مثبت این تلویزیون هاست. اما ویژگی های منفی این تلویزیون ها در نمایش رنگ  آبی است که خلوص کمتری نسبت به بقیه رنگ ها دارد. علاوه بر آن QLED ها نسبت به OLED ها از نسبت کنتراست، زمان پاسخگویی و زاویه دید ضعیف تری برخوردار هستند.

 

بهترین تلویزیون‌های QLED

تلویزیون‌های QLED در سال 2021 علاوه بر برتری هایی که در بالا گفته شد دارای سیستم عامل های پیشرفته ای هستند. سیستم عامل تایزن یکی از قدرتمندترین سیستم عامل‌های تلویزیون است که محیطی بسیار ساده و کارآمد را در اختیار کاربر قرار می دهد. این سیستم زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند. در سیستم عامل تایزن برنامه‌ها را به صورت پیش‌فرض در اختیار کاربر قرار خواهند گرفت. برنامه‌های پیش فرض همانند مرورگر برای استفاده در اینترنت و یوتیوب و … از اصلی‌ترین قابلیت‌های تلویزیون هوشمند سامسونگ است که می‌تواند کارایی بی‌نظیر تلویزیون را کامل کند. علاوه بر آن با استفاده از سیستم عامل تایزن امکان اتصال به سایر لوازم دیجیتال را نیز فراهم شده و امکان اشتراک گذاری فایل‌های گوشی یا لپ‌تاپ با تلویزیون سبب شده، کاربر مدت زمان بیشتری را با تلویزیون سپری کند.

تلویزیون سامسونگ Q80A

تلویزیون سامسونگ Q80A

تلویزیون سامسونگ Q80A مدل ۲۰۲۱ در سایزهای 55 و65 و 75 و 85 اینچ تولید و به بازار عرضه شده است. این مدل از جدیدترین نمایشگرهای تولید شده است، که صفحه نازک و باریکی دارد و بر یک پایه استوار است. Q80A دارای سیستم بک لایت کنترل شده است که به طور هوشمندانه رنگ سیاه تیره تر و رنگ سفید روشن تر را ارائه می دهد. پردازنده کوانتومی قدرتمند  4Kسامسونگ به طور خودکار تصاویر را بهبود می‌بخشد. تلویزیون  Q80A مدل ۲۰۲۱ بهترین قابلیت های مجموعه QLED سامسونگ را با نوآوری هایی بهینه می کند و حتی یک تجربه بازی بهینه شده را از خود به جای می گذارد. این دستگاه رابط کاربری روانی دارد. علاوه بر آن تاخیر ورودی بسیار کمی برای تولید گرافیک های خیره کننده و گیم پلی دارد. قابلیتی که در بخش بازی های به این دستگاه ها اضافه شده است شامل رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و همچنین Motion Xcelerator Turbo+ است که وضوح و کیفیت را در نهایت سرعت بر روی نمایشگر ظاهر می کند. معمولا تلویزیون هایی مانند تلویزیون Q80A دارای یک طراحی بدون حاشیه است و این تلویزیون  با ظرافت با تمام دکورها قابلیت هماهنگ شدن دارد. حاشیه های بسیار باریک این تلویزیون سبب شده تصاویر گسترده تری به نمایش در بیاید. وجود سیستم مدیریت کابل به شما کمک می کند که هنگام استفاده از دستگاه خود روی میز یا روی دیوار, فضای مرتب تر و بدون شلختگی کابل را داشته باشید.به دلیل استفاده از فناوری Wide Viewing Angle این تلویزیون ۲۰۲۱ سامسونگ زاویه دید گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهد و در نتیجه شما می توانید از هر زاویه ای از اتاق تصاویر بدون تحریف رنگ را مشاهده کنید. کیفیت تصویر این تلویزیون با فناوری Quantum Dot پا به دنیای کاملا جدیدی از رنگ ها بگذارید. این فناوری به شما امکان می دهد تا تصاویر را با طیف گسترده و بیش از یک میلیارد رنگ را دریافت کنید ؛ به لطف پردازنده هوشمند 4K  با روشی جدید و انقلابی به وضوحی باور نکردنی دست پیدا خواهید کرد.

علاوه بر موارد بالا از قابلیت های تلویزیون Q80T می توان به Direct Full Array 12X ، ارتقاء تصاویر با 4K AI Upscaling ، Quantum HDR 12X ، بیش از یک میلیارد رنگ با فناوری Quantum Dot، تجربه بازی با Real Game Enhancer +  اشاره کرد.

قابلیت های تلویزیون Q80T

کلام آخر

تلویزیون های سامسونگ با کیفیت و ساخت عالی توانسته بهترین ها را در اختیار مشتریان قرار دهد. این شرکت در بسته بندی و تولید قطعات از هدر رفتن مواد اولیه جلوگیری کرده و در نهایت فناوری های تلویزیون های قبلی را بروزرسانی کرده است. در بین برندهای محبوب در فروشگاه شاوینو مثل ال جی، سونی و سامسونگ به جرات می توان گفت سامسونگ بیشترین میزان فروش تلویزیون ها را در دست دارد. فروشگاه شاوینو با داشتن نماد اعتماد و تضمین اصالت و سلامت کالا و نیز فراهم ساختن پرداخت درب منزل برای مشتریان خود توانسته است یک روند خرید راحت و بدون دغدغه را برای کاربران خود فراهم سازد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402