لینکدین چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ آموزش کار با Linkedin

لینکدین چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ آموزش کار با Linkedin
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لینکدین یک پلتفرم ارزشمند برای گسترش کسب و کار و پیدا کردن فرصت‌های شغلی است. در این مطلب با آموزش روش کار با لینکدین و آموزش استفاده از Linkedin بیشتر آشنا می‌شویم. با ادامه مقاله راهنمای جامع لینکدین همراه ما باشید.

شاید شما هم تا به حال نام لینکدین را از همکاران، همکلاسی‌های دانشگاه یا دوستی که به دنبال کار می‌گردد شنیده باشید. به طور خلاصه این سایت یک شبکه اجتماعی برای کار است. همانطور که فیسبوک برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان است. این شبکه اجتماعی در سال 2003 فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون بیش از 300 میلیون کاربر از 200 کشور جهان در آن حضور دارند. از این مقدار حدود 27 درصد نیز کارفرمایانی هستند که به دنبال استخدام افراد جدید می‌گردند.

لینکدین از زمان شروع کار خود به سرعت پله‌های ترقی را طی کرده تا جایی که مایکروسافت در سال 2016 با 26.2 میلیارد دلار این شبکه اجتماعی را خریداری کرد. به گفته کارشناسان این رقم یکی از بیشترین مبالغی است که مایکروسافت برای خرید یک شرکت پرداخت کرده است. با این وجود بسیاری از کاربران هنوز هم با این شبکه اجتماعی که امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین وبسایت‌های اینترنت شناخته می‌شود نا آشنا هستند. علاوه بر این خیلی‌ها هم هنوز نمی‌دانند چطور باید از آن استفاده کنند و نیاز به آموزش صفر تا صد لینکدین دارند. از همین رو ما در این مطلب به آموزش لینکدین و چگونگی استفاده از آن خواهیم پرداخت. با ادامه آموزش استفاده از Linkedin همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

لینکدین (Linkedin) چیست؟

لینکدین چیست؟ اگر یک مدیر بازاریابی در یک کمپانی بزرگ باشید یا صاحب یک کسب و کار کوچک محلی باشید یا حتی اگر یک دانشجوی سال اول هستید و به دنبال کار می‌گردید، لینکدین می‌تواند کمک زیادی به شما کند. این شبکه اجتماعی بهترین پلتفرم برای افرادی است که می‌خواهند با پیدا کردن فرصت‌های شغلی جدید و آشنایی با سایر افراد به طور جدی حرفه خود را دنبال کنند.

اپلیکیشن لینکدین چیست؟ می‌توانیم لینکدین را معادل یک رویداد یا نمایشگاه بدانیم که در آن افراد مختلف می‌توانند با مدیران و کارکنان شرکت‌های مختلف آشنا شوند، با آن‌ها در ارتباط با زمینه فعالیت خود صحبت کنند و شماره تلفن یا دیگر اطلاعات تماس خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. در لینکدین می‌توانید این کار را با افزودن آن‌ها به عنوان Connections انجام دهید. مانند زمانی که برای فردی در فیسبوک درخواست دوستی می‌فرستید. در ادامه راهنمای جامع لینکدین را خواهیم گفت.

سپس می‌توانید با آن‌ها از طریق پیام خصوصی یا دیگر راه‌های ارتباطی صحبت کنید. علاوه بر این می‌توانید در پروفایل خودتان هم اطلاعات مربوط به سوابق شغلی و دستاوردهای خود را اضافه کنید تا تمام آن‌ها به طور منظم و دسته بندی شده برای دیگر کاربران به نمایش گذاشته شود. لینکدین از نظر امکانات و رابط کاربری شباهت زیادی با فیسبوک دارد. با این تفاوت که در اینجا این امکانات کمی تخصصی‌تر هستند تا با زمینه فعالیت وبسایت سازگاری بیشتری داشته باشند. اما در مجموع اگر با طرز کار فیسبوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید، در راهنمای جامع لینکدین به مشکل چندانی برنمی‌خورید. در ادامه آموزش اپلیکیشن لینکدین و راهنمای جامع لینکدین را خواهید دید.

 

آشنایی با سایت لینکدین

در ادامه به چند نمونه از امکانات راهنمای جامع لینکدین و بخش‌های این شبکه اجتماعی و آموزش کار با لینکدین می‌پردازیم. با آموزش گام به گام لینکدین همراه ما باشید.

صفحه خانه: روش کار با صفحه خانه لینکدین این است که بعد از اینکه با حساب خود وارد سایت شوید صفحه اولی که خواهید دید صفحه خانه یا News Feed شما است. در این صفحه پست‌های جدیدی که کانکشن‌های شما یا صفحات کمپانی‌ها و چهره‌هایی که دنبال می‌کنید ارسال کرده‌اند را خواهید دید.

آموزش صفر تا صد کار با لینکدین

پروفایل: در آموزش استفاده از Linkedin، در پروفایل شما اسم، تصویر، موقعیت مکانی، شغل و سایر موارد در قسمت بالای صفحه به نمایش گذاشته می‌شود. در قسمت زیر آن می‌توانید قسمت‌های مختلف مانند زندگی نامه کوتاه، تجربیات شغلی، تحصیلات و … را به سلیقه خود درست مانند زمانی که یک رزومه می‌سازید پر کنید. این یک نکته مهم در راهنمای جامع لینکدین است.

شبکه من:  یک بخش مهم در آموزش استفاده از Linkedin، شبکه من است. در بخش شبکه من (My Network) یک لیست از تمام افرادی که در حال حاضر با آن‌ها در ارتباط هستید را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این در منو بالای صفحه اگر موس را بر روی این قسمت ببرید گزینه‌های دیگری مانند افزودن مخاطبین و پیدا کردن افرادی که ممکن است آن‌ها را بشناسید مثل فارغ التحصیلان دانشگاه را خواهید دید.

نحوه کار با لینکدین - آموزش فعالیت در لینکدین

مشاغل: همه روزه همه نوع فرصت شغلی توسط کارفرمایان در لینکدین پست می‌شود. لینکدین نیز بر اساس اطلاعاتی که در پروفایل خود ثبت کردید، موقعیت مکانی و همچنین ترجیحات شغلی که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را مشخص کنید، آن دسته از فرصت‌های شغلی که بیشتر از همه مناسبتان باشند را به شما پیشنهاد می‌دهد. این نکته مهم دیگری در آموزش استفاده از Linkedin است.

علاقه‌مندی‌ها: در لینکدین علاوه بر امکان برقراری ارتباط با افراد متخصص می‌توانیم برخی از علاقه مندی‌هایمان مثل صفحات کمپانی‌ها، گروه‌های محلی یا گروه‌هایی در مورد موضوع مورد علاقه ما هستند، پلتفرم SlideShare لینکدین که برای انتشار اسلایدها است و همچنین پلتفرم لیندا (Lynda) لینکدین که برای اهداف آموزشی و تحصیلی ساخته شده است را هم دنبال کنیم.

نوار جستجو: لینکدین از یک موتور جسجتو قدرتمند بهره می‌برد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند نتایج جستجو خود را بر اساس چندین فاکتور شخصی سازی شده فیلتر کنند. در این قسمت با کلیک بر روی گزینه Advanced می‌توانیم متخصصین، کمپانی‌ها و مشاغل به خصوص را پیدا کنیم. جستجو مورد مهمی است که باید در آموزش استفاده از Linkedin بیاموزید.

لینکدین چیست - آموزش لینکدین حرفه ای

پیام‌ها: وقتی می‌خواهید با یک شخص ارتباط برقرار کنید می‌توانید با ارسال یک پیام خصوصی این کار را انجام دهید. افزون بر این می‌توانید تصاویر و سایر موارد را هم به پیام خود ضمیمه کنید.

نوتیفیکیشن‌ها: لینکدین‌ هم مانند سایر شبکه‌های اجتماعی دارای یک سیستم اطلاع رسانی یا همان نوتیفیکیشن است. هنگامی که فردی از شما حمایت کند، برای عضویت در گروه یا موضوعی دعوت شوید یا از شما خواسته شود به یک پست نگاهی بیندازید، لینکدین شما را با ارسال یک نوتیفیکیشن مطلع می‌کند.

دعوتنامه‌های در حال انتظار: دیگر کاربران به منظور برقراری ارتباط با شما برایتان دعوتنامه خواهند فرستاد که شما در صورت تمایل می‌توانید آن را قبول کنید.

این موارد امکانات و ویژگی‌های اصلی بودند که هنگامی که برای اولین بار از لینکدین‌ استفاده کنید به کارتان می‌آیند. اما این وبسایت قابلیت‌های دیگری هم دارد که پس از مدتی استفاده می‌توانید با اموزش تنظیمات لینکدین و تمام آن‌ها آشنا شوید. حتی شاید تمایل داشته باشید از سرویس‌های کسب و کار لینکدین و یا اکانت‌های پرمیوم آن استفاده کنید.

آموزش استفاده از LinkedIn - لینکدین در ایران

با این اکانت‌ها قادر خواهید بود فرصت‌های شغلی پست کنید، از ابزارهای خلاقانه جذب نیرو Talent Solutions لینکدین استفاده کنید، در وبسایت تبلیغ کنید و استراتژی فروش خود را گسترش دهید.

 

لینکدین مناسب چه کارهایی است؟

دلیل استفاده از لینکدین چیست؟ اکنون با نحوه کار لینکدین و آموزش فعالیت در لینکدین آشنا شدیم و می‌دانیم معمولا چه افرادی از آن استفاده می‌کنند اما احتمالا این دلایل برای پیوستن ما به این شبکه و استفاده از آن کافی نیستند. در حقیقت بسیاری از کاربران پس از ایجاد یک حساب کاربری دیگر به لینکدین بازنمی‌گردند و آن‌ را رها می‌کنند چون اصلا نمی‌دانند چگونه باید از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. حال روش کار با لینکدین چیست؟ ما در این قسمت به چند نمونه از موارد استفاده‌ای که هر کاربر می‌تواند با حساب لینکدین خود داشته باشد اشاره می‌کنیم.

همچنین بخوانید :

برقراری ارتباط با همکاران قدیمی: می‌توانید از طریق قسمت شبکه من همکاران، معلمان و کسانی که زمانی با آن‌ها به مدرسه می‌رفتید را پیدا کنید. برای این کار فقط کافی است ایمیل خود را به لینکدین بدهید تا مخاطبین شما با سرورهای این سایت سینک شوند. دو اکانت در لینکدین می‌توانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند.

آموزش کامل لینکدین -  Linkedin

از پروفایل خود به عنوان رزومه استفاده کنید: پروفایل شما در لینکدین در اصل یک رزومه کامل به شمار می‌آید. زمانی که می‌خواهید برای شغلی رزومه بفرستید می‌توانید لینک آن را در ایمیل یا در نامه پوششی خود ذکر کنید. حتی برخی از وبسایت‌های کاریابی قسمتی برای اتصال پروفایل لینکدین کاربران به سایت خود دارند.

پیدا کردن فرصت‌های شغلی و ارسال رزومه: به خاطر داشته باشید که لینکدین یکی از بهترین ابزارها برای جسجتوی فرصت‌های شغلی به صورت آنلاین است. در این وبسایت همیشه آگهی‌های کاری که مناسب شما باشد به شما پیشنهاد داده می‌شود. همچنین می‌توانید از طریق نوار جستجو برای فرصت‌های شغلی به خصوص و متفاوت نیز استفاده کنید.

پیدا کردن و آشنایی با افراد جدید: پیدا کردن همکاران قدیمی و یا همکاران فعلی که در لینکدین عضو هستند یکی از ویژگی‌های مثبت این سایت است؛ اما علاوه بر آن می‌توان با افراد جدیدی که در نزدیکی ما و یا در یک کشور دیگر هستند هم آشنا شد و از راهنمایی‌های آن‌ها در زمینه شغلی خود بهره برد.

راهنمای  تخصصی روش کار با  لینکدین

عضویت در گروه‌ها: یکی از راه‌های بسیار خوب برای آشنایی با افراد جدید پیدا کردن و عضویت در گروه‌هایی است که بر اساس علاقه و یا حرفه کاربران قابل دسترسی هستند. از این طریق حتی دیگر عضوهای گروه ممکن است بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند. گروه‌ها بخش مهمی در آموزش استفاده از Linkedin هستند.

ارسال پست: از طریق قابلیت ارسال پست لینکدین‌ کاربران می‌توانند پست‌های خود را انتشار دهند و آن‌ها را در دسترس هزاران کاربر دیگر قرار دهند. پست‌های که ارسال می‌کنید در پروفایل شما هم به نمایش در می‌آیند و از این طریق می‌توانید اعتبار و شهرت خود در زمینه کاری که در آن فعال هستید را بهبود ببخشید.

 

ساخت اکانت در سایت لینکدین

در آموزش فعالیت در لینکدین، اکنون تنها کاری که لازم است انجام دهید ساخت یک حساب کاربری در لینکدین‌ است که در ادامه راهنمای روش کار با لینکدین، خواهید خواند. عضویت در این سایت رایگان است ولی کاربران می‌توانند اکانت خود را به یکی از نسخه‌های پولی Premium Career ،Business Plus ،LinkedIn Learning ،Sales Navigator و Recruiter Lite ارتقا دهند. با این حال امکانات حساب کاربری رایگان و پایه برای بسیاری از کاربران و صاحبان مشاغل خانگی کافی است. امکانات این حساب شامل پروفایل حاوی مهارت‌ها و تجربیات، اطلاع از افرادی که پروفایل شما را دیده‌اند (به صورت محدود)، دیدن 100 پروفایل با هر با جستجو و امکان ذخیره سه جستجو مختلف است.

آموزش استفاده از اکانت Linkedin چگونه است؟ در نسخه‌های پولی این امکانات به شکل گسترده‌تر و کامل‌تری در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. مثلا اطلاعات بیشتری از افرادی که پروفایل شما را دیده‌اند دریافت می‌کنید و یا تعداد پروفایل‌های نمایش داده شده در هر جستجو افزایش می‌یابد. علاوه بر این ویژگی‌های جدیدی مثل InMail که از طریق آن می‌توان به افرادی که با آن‌ها در ارتباط نیستید پیام ارسال کنید و همچنین فیلترهای به خصوص که سرعت جستجو را بیشتر می‌کنند هم در نسخه‌های پولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

پس از این که در لینکدین‌ عضو شدید نوبت به ساخت پروفایل می‌رسد. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصصی است و به همین دلیل پروفایل شما باید خلاصه‌ای از حرفه یا کسب و کار شما باشد. اینجا جای ارسال تصاویر نوزادان و یا به اشتراک گذاشتن ویدیوهای مهمانی نیست. در ادامه آموزش ورود به برنامه linkedin را خواهید دید.

برخی از مواردی که می‌توانید آن‌ها را به پروفایل خود اضافه کنید شامل اطلاعات پایه‌ای از رزومه، خلاصه‌ای از زندگی نامه و علایق، اطلاعات تماس، لینک بلاگ یا وبسایت، کارفرمایان قبلی، کتاب‌های منتشر شده و پروژه‌های کاری مهم و برجسته می‌شود. حتما یادتان باشد که یک تصویر هم به پروفایل خود اضافه کنید زیرا بیشتر کاربران تمایلی به برقراری ارتباط با پروفایل‌های بدون عکس ندارند.

از آنجایی که پروفایل لینکدین حکم رزومه یا کارت ویزیت شما را دارد، در حقیقت می‌توان آن را یک ابزار بازاریابی تلقی کرد. به همین دلیل بهتر است هنگام ساخت پروفایل به نقاط قوت تاکید بیشتری کنید تا کارفرمایان احتمالی بتوانند مزیت‌های همکاری با شما را به راحتی تشخیص دهند. وقتی کار ساخت پروفایل تمام شد می‌توانید آن را منتشر کرده و به دنبال Connections بگردید. در لینکدین کانکشن به فردی گفته می‌شود که با او آشنا هستید یا می‌خواهید آشنا شوید.

توصیه ما این است که تا جایی که می‌توانید با افزودن افرادی که در حلقه کاری شما قرار دارند و همچنین افرادی که در حلقه کاری آن‌ها هستند کانکشن‌های خود را افزایش دهید. این کانکشن‌ها می‌توانند شما را به افراد به خصوصی که تمایل دارید با آن‌ها آشنا شوید هم معرفی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند مهارت‌های شما را تایید (Endorse) و فرصت‌های شغلی مختلفی را به شما پیشنهاد دهند.

 

نحوه ارسال پست در لینکدین

از مهمترین قسمت‌های آموزش لینکدین نحوه ارسال پست است. لینکدین طی چند سال گذشته چندین گزینه مختلف برای ارسال محتوا را به پلتفرم خود اضافه کرده و اکنون راه‌های ارسال پست در این شبکه اجتماعی نسبت به قبل افزایش است. هرکدام از این گزینه‌ها می‌توانند پست شما را به مخاطبین خاصی که مدنظرتان هست برسانند. از همین رو هنگامی که با نحوه ارسال پست در لینکدین آشنا شدید می‌توانید به گونه‌ای این کار را انجام دهید که بیشتر از همه به حرفه و کسب و کار شما کمک کند.

 

نوشتن متن در لینکدین

در هر پست کاربران می‌توانند از بیش از 3000 کاراکتر استفاده کنند. البته اگر قصد بلاگ نویسی ندارید لزومی ندارد از تمام این کاراکترها استفاده کنید. ولی به اندازه‌ای فضا برای توضیح تمام و کمال یک موضوع یا نکته به خصوص در اختیار دارید. این میزان کاراکتر برای پست‌هایی که فورا ارسال می‌کنید یا آن‌ پست‌هایی که زمان خاصی را برای انتشار آن‌ها مشخص می‌کنید یکسان است.

اموزش تنظیمات دو اکانت در لینکدین

یک نکته بسیار مهم در آموزش استفاده از Linkedin، هنگام نوشتن متن‌های طولانی این است که حتما زمان اضافی برای بازخوانی و ویرایش غلط‌های املایی کنار بگذارید. اگر وقت این کار را ندارید می‌توانید از برنامه‌هایی که مخصوص این کار هستند مانند Grammarly استفاده کنید؛ یا متن را ابتدا در ورد تایپ و سپس به وسیله قابلیت غلط یاب این نرم افزار ایرادات متن را اصلاح و سپس آن را در لینکدین کپی پیست کنید.

علاوه بر این برای اینکه پستی که ارسال می‌کنید در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرد، می‌توانید از هشتگ‌ها هم استفاده کنید. در آموزش استفاده از Linkedin، آن‌ها را در انتهای متن قرار دهید تا خوانندگان هنگام خواندن پست اذیت نشوند.

 

ارسال عکس در لینکدین

علاوه بر متن می‌توانید تصاویر را هم در لینکدین پست کنید. تصاویری که عرض بیشتری نسبت به طول داشته باشند در لینکدین بهتر نشان داده می‌شوند. بهترین رزولوشن برای تصاویر 1200×627 پیکسل است. باز هم به خاطر داشته باشید که پست‌هایی که در لینکدین می‌فرستید باید تخصصی باشند. این تصاویر باید کیفیت بالا، حرفه‌ای و مربوط به زمینه کاری شما باشند.

 

ارسال ویدیو در Linkedin

در لینکدین به نسبت سایر شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای زیادی پست نمی‌شود و به همین دلیل شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید تا بهتر دیده شوید. البته قبل از آن که برای ساخت ویدیو زمان بگذارید مطمئن شوید که فایل ویدیویی الزاماتی که لینکدین تعیین کرده را دارد:

  • ویدیوها تنها باید با فرمت‌های ASF ،AVI ،FLV ،MPEG-1 MPEG-4 ،MKV ،QuickTime و WebM باشند
  • حداقل 75 کیلوبایت و حداکثر 5 گیگابایت حجم داشته باشند
  • حداقل 3 ثانیه و حداکثر 10 دقیقه باشند

در اینجا هم حتما لازم است محتوای شما کیفیت بالایی داشته باشد. یکی از دلایلی که کاربران لینکدین از این سایت استفاده می‌کنند بهره‌مندی از محتوای تخصصی و ممتاز سایر کاربران است. علاوه بر این هر 3 نوع پست را می‌توانید با ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی مثل Agorapulse زمانبندی کنید تا در وقت خود صرفه جویی نمایید و بهتر بتوانید نتایج پست‌های خود را بررسی کنید.

 

نحوه ارتقا پروفایل لینکدین

آموزش گام به گام کار با لینکدین

در این قسمت راهنمای تخصصی لینکدین برای ارتقای حساب کاربری و حرفه ای کردن آن را خواهید خواند. با آموزش لینکدین حرفه ای همراه ما باشید.

لینک URL پروفایل عمومی خود را شخصی کنید.

با شخصی کردن URL پروفایل عمومی لینکدین، آن را حرفه ای تر کنید. حروف اسم شما به جای URL با اعداد گیج کننده در پایان، زیبا و تمیز به نظر می‌رسد مانند این: http://www.linkedin.com/in/amandazantalwiener. می‌توانید این کار را با کلیک روی View Profile و سپس روی Edit Public Profile and URL انجام دهید. در اینجا می‌توانید URL خود را به هر چیزی که می‌خواهید تغییر دهید، مانند نام و نام خانوادگی یا نام تجاری، با این فرض که قبلاً توسط کاربر لینکدین دیگری گرفته نشده است.

 

 یک عکس پس زمینه LinkedIn به پروفایل خود اضافه کنید.

در آموزش کامل Linkedin، با افزودن یک عکس پس زمینه با نام تجاری، به پروفایل لینکدین خود شخصیت بیشتری بدهید. اگرچه یکی به طور خودکار در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما می‌توانید آن را به‌روزرسانی کنید تا برند شخصی و علایق خاص خود را به نمایش بگذارید یا چشم مدیران و استخدام‌کنندگان را جلب کنید. لینکدین اندازه عکس پس زمینه 1584 در 396 پیکسل را توصیه می‌کند و باید یک فایل JPG، PNG یا GIF کمتر از 8 مگابایت باشد.

 

بخش‌هایی از پروفایل خود را اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید.

در روش کار با لینکدین، می‌توانید بخش‌هایی از پروفایل لینکدین خود را ویرایش و مرتب کنید تا بخش‌های خاصی از اطلاعات را به هر شکلی که مناسب می‌دانید، هایلایت کنید. هنگامی که در حالت ویرایش هستید، به سادگی ماوس خود را روی فلش دو طرفه در هر بخش قرار دهید. ماوس شما به یک نماد چهار فلش تبدیل می‌شود، در این مرحله می‌توانید کلیک کنید، بکشید و به موقعیت دیگری در پروفایل خود رها کنید.

 

پروفایل لینکدین خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به وبلاگ‌نویسی محدود نمی‌شود. شما همچنین می‌توانید پروفایل خود را بهینه کنید تا توسط افراد در لینکدین سریع تر پیدا شود. می‌توانید کلمات کلیدی را به بخش‌های مختلف پروفایل خود اضافه کنید، مانند عنوان، خلاصه یا تجربه کاری خود. این راه موثری در ارتقای پروفایل در روش کار با لینکدین است.

 

یک نشان ProFinder به پروفایل خود اضافه کنید.

راهنمای جامع آموزش اپلیکیشن لینکدین

می‌توانید یک نشان ProFinder اضافه کنید، که برای شناسایی فریلنسرها در لینکدین ProFinder استفاده می‌شود. این سرویس فریلنسرها را با مدیران پروژه که به دنبال کمک هستند، مطابقت می‌دهد. روش کار با لینکدین این است که فریلنسرها می‌توانند نشان ProFinder را در پروفایل‌های خود قرار دهند تا مهارت‌ها، تخصص و توصیه‌های خود را به مشتریان نشان دهند.

 

از لینک‌های وبلاگ و وب سایت در پروفایل لینکدین خود استفاده کنید.

می‌توانید لینک‌های نمونه کارها و شبکه‌های اجتماعی خود را به صفحه لینکدین خود اضافه کنید. برای افزایش کلیک، لینک‌هایی به محتوا و اطلاعات کسب و کار شما نیز می‌تواند به پروفایل شما اضافه شود. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که توجه بیشتری را به مناطق خاصی از صفحه خود جلب کنید. برای مثال، اگر پادکست تولید کرده‌اید، می‌توانید لینک‌های قسمت‌های خود را در لینکدین (مثلاً آهنگ‌های SoundCloud) برای تبلیغ کار خود به اشتراک بگذارید.

 

قابل شناسایی باشید.

یک راه عالی برای اینکه پروفایل خود را به راحتی قابل شناسایی کنید، این است که مطمئن شوید نام، عنوان و سایر شناسه‌های ساده پروفایل شما به راحتی قابل مشاهده است. همچنین شما باید همیشه تنظیمات پروفایل عمومی خود را نیز فعال کنید تا برای مخاطبان قابل مشاهده و شناسایی باشد. این راهی مهم در آموزش استفاده از Linkedin است.

 

بررسی کنید چه کسی پروفایل لینکدین شما را مشاهده کرده است.

کمی در مورد اعضا و مشتریانی که پروفایل شما را مشاهده می‌کنند و محتوای بازاریابی که در لینکدین به اشتراک می‌گذارید، بیاموزید. چگونه؟ با ویژگی Who Viewed Your Profile. این ابزار که در تنظیمات اصلی از طریق گزینه‌های کشویی پروفایل قابل دسترسی است، شما را قادر می‌سازد تا افرادی را که از صفحه شما بازدید کرده اند، شناسایی کنید.

 

صفحه لینکدین خود را طراحی کنید.

طراحی صفحات لینکدین در طول سال‌ها تغییرات زیادی کرده است. مطمئن شوید که طرح شما به درستی تنظیم شده و برای جدیدترین چیدمان بهینه شده است، که دارای یک تصویر بنر جذاب و با کیفیت است.

 

از هشتگ‌ها استفاده کنید.

آموزش ورود به برنامه linkedin

هشتگ‌ها اغلب برای تاکید بر پست لینکدین شما استفاده می‌شوند، اما در واقع هدفی را دنبال می‌کنند که می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را به سمت بهتر شدن تغییر دهد. این عبارات ساده که قبل از آن یک نماد هشتگ وجود دارد، منابعی برای استفاده مخاطبان، صنایع و جایگاه‌های جدید هستند. اما استفاده بیش از حد یا موارد نامناسب، می‌تواند مانع دسترسی کاربران به پروفایل شما شود.

 

پست‌ها را با متن طولانی ایجاد کنید.

پست‌های طولانی، لینکدین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. متن‌های طولانی توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند و منجر به ماندگاری طولانی تری در برنامه می‌شود. این نوع پست‌ها باید در برنامه محتوای لینکدین شما جایگاهی داشته باشند. شما نمی‌خواهید به عنوان فردی که فقط مونولوگ به اشتراک می‌گذارد شناخته شوید. در همین راستا، بسیاری از پست‌های کوتاه ممکن است به عنوان محتوایی در نظر گرفته شوند که می‌تواند باعث شود که شما به عنوان یک رهبر فکری کمتر معتبر به نظر برسید.

 

لینک خارجی در پلتفرم به اشتراک بگذارید.

برخلاف پلتفرم‌های دیگر مانند اینستاگرام، الگوریتم لینکدین از لینک‌های خارجی به وبلاگ‌ها و وب سایت‍ها پشتیبانی می‌کند. تا زمانی که محتوایی که پست می‌کنید، ارزش داشته باشد و به مخاطبان شما مرتبط باشد، در پست کردن محتوای دیگران در پلتفرم موفق خواهید بود. این یک نکته مهم در راهنمای جامع لینکدین است.

 

برای پست گذاشتن برنامه داشته باشید.

آموزش استفاده از Linkedin

چه هر روز، یک روز در میان یا حتی یک بار در هفته پست بگذارید، به طور منظم محتوا خواهید داشت که باعث ایجاد اعتماد می‌شود. برنامه ای را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما منطقی باشد و به مدت یک ماه به آن پایبند باشید. در راهنمای جامع لینکدین ببینید چه روزها و زمان‌هایی بهترین تعامل را دارند و آن را بخشی از برنامه انتشار خود قرار دهید.

 

از جستجوهای ذخیره شده در LinkedIn Recruiter استفاده کنید.

اگر از LinkedIn Recruiter استفاده می‌کنید، می‌توانید از Saved Searches برای ذخیره معیارهای جستجوی خود استفاده کنید. اگر فرصت‌های شغلی را از طریق LinkedIn بازاریابی می‌کنید، این یک ابزار عالی برای شما است. با این ویژگی، می‌توانید هر تعداد جستجو را که می‌خواهید ذخیره کنید و زمانی که نیروهای کار جدید با معیارهای شما مطابقت دارند، یک اعلان دریافت کنید. از طریق راهنمای جامع لینکدین می‌توانید انتخاب کنید که هشدارهای جستجوی روزانه یا هفتگی را از سیستم در مورد نتایج مرتبط از طریق صفحه اصلی Recruiter دریافت کنید.

 

به گروه‌های لینکدین بپیوندید.

گروه‌های لینکدین یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با افرادی است که در صنعت شما کار می‌کنند یا به آن علاقه مند هستند. گروه‌ها به عنوان مرکزی برای شما و سایر اعضا برای به اشتراک گذاشتن محتوا، رشد لیست مخاطبین خود، تثبیت خود به عنوان یک متخصص در این زمینه و افزایش آگاهی از برند عمل می‌کنند. چندین مزیت دیگر در راهنمای جامع لینکدین، از پیوستن به گروه‌های لینکدین حاصل می‌شود. برای مثال، با پیوستن به گروه‌های مرتبط با صنعت خود و شرکت در بحث‌های درون آن گروه‌ها، رهبری فکری را القا خواهید کرد.

علاوه بر این، با پیوستن به گروه‌ها، می‌توانید پروفایل‌های کامل سایر اعضای همان گروه را بدون اتصال مشاهده کنید. همچنین، اگر عضوی از همان گروه با کاربر دیگری هستید، لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر 15 پیام رایگان در هر ماه برای سایر اعضای گروه ارسال کنید.

 

گروه LinkedIn خود را ایجاد کنید.

دلیل استفاده از لینکدین - آموزش فعالیت در لینکدین

در راهنمای جامع لینکدین می‌توانید از گروه خود برای تثبیت خود به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود، رشد جامعه ای از طرفداران، ایجاد ایده‌های محتوای بازاریابی جدید، ارتقاء آگاهی از برند و ایجاد ارتباطات جدید استفاده کنید. در واقع، یکی از مزایای مدیریت یک گروه لینکدین این است که لینکدین تعامل و برقراری ارتباط با اعضای گروهی را که شما مسئول آن هستید، ساده می‌کند.

آموزش استفاده از Linkedin به این صورت است که می‌توانید برای اعضای گروه پیام ارسال کنید یا یک پست گروهی ایجاد کنید. ارسال پیام به شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً یک پیام به یکی از اعضای گروه خود بنویسید یا محتوا را از صفحه گروه خود با آنها به اشتراک بگذارید. اگر چیزی برای به اشتراک گذاشتن با یک فرد خاص در گروه خود دارید، عالی است. ایجاد یک پست گروهی به شما امکان می‌دهد هر محتوایی را که می‌خواهید در صفحه گروه خود به اشتراک بگذارید که برای آموزش و راهنمای جامع لینکدین و شروع بحث ایده آل است.

 

در به‌روزرسانی‌های وضعیت خود از منشن استفاده کنید.

در راهنمای جامع لینکدین، آیا می‌خواهید کاربر یا شرکت دیگری از لینکدین به روز رسانی وضعیت شما را ببیند؟ در لینکدین، می‌توانید کاربران و سایر شرکت‌ها را در به‌روزرسانی‌های استاتوس خود برچسب‌گذاری یا منشن کنید، مانند روشی که در فیس‌بوک، توییتر یا اینستاگرام کار می‌کند.

در آموزش روش کار با لینکدین نماد @ را بلافاصله به دنبال نام کاربر/شرکت در به‌روزرسانی وضعیت یا پست خود وارد کنید. در نتیجه، به آن کاربر/شرکت هشدار داده می‌شود که شما آن‌ها را منشن کرده‌اید، و نام آن‌ها نیز به پروفایل و صفحه به‌روزرسانی وضعیت پیوند داده می‌شود. در روش کار با لینکدین، این یک راه عالی برای افزایش تعامل در محتوای شما و همچنین آگاهی از برند است.

 

سوالات متداول

چگونه در لینکدین فعالیت کنیم؟

نحوه کار با لینکدین بسیار شبیه به فیسبوک است. شما در این پلتفرم پست می‌گذارید، به کاربران دیگر پیام می‌دهید و در گروه‌ها عضو می‌شوید.

به چه دلیل از لینکدین استفاده میشود؟

لینکدین پلتفرمی برای پیدا کردن کار یا نیروی کار است.

 

سخن پایانی

برقراری ارتباط با دیگران تنها مزیت لینکدین نیست. یادگیری آموزش روش کار با لینکدین و استفاده بهینه از تمامی امکانات آن می‌تواند ارتباطات زیادی در زمینه شغلی شما برایتان فراهم کند و همچنین اعتبار شما را نزد دیگر همکاران خود به اندازه زیادی بیشتر کند. در این مطلب ما تلاش کردیم با آموزش روش کار با لینکدین به شما در رسیدن به اهداف شغلی خود کمک کنیم.

لینکدین علاوه بر وبسایت برای سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید نیز عرضه شده که نسخه آیفون را می‌توانید از اینجا و نسخه اندروید را از اینجا دریافت کنید. نظرات خود را درباره آموزش استفاده از لینکدین Linkedin با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
پریسا بابایی
.
28 شهریور 1400، 12:20
پاسخ
0
0
ممنون از مطالب مفیدتون ممنون میشم
جدول فروش فیلم ها
  • 755.8 میلیون دلار
    No Time to Die
    اکران: 08 اکتبر 2021
  • 469 میلیون دلار
    Venom
    اکران: 01 اکتبر 2021
  • 373 میلیون دلار
    Dune
    اکران: 22 اکتبر 2021
  • 368 میلیون دلار
    Eternals
    اکران: 05 نوامبر 2021
  • 115.5 میلیون دلار
    GhostBusters
    اکران: 19 نوامبر 2021
  • 69.8 میلیون دلار
    Encanto
    اکران: 24 نوامبر 2021
  • 43 میلیون دلار
    Clifford the Big Red Dog
    اکران: 10 نوامبر 2021
  • 34.9 میلیون دلار
    The House of Gucci
    اکران: 24 نوامبر 2021
  • 25.8 میلیارد تومان
    دینامیت
    اکران: 10 مهر 1400
  • 12 میلیارد تومان
    گشت ارشاد ۳
    اکران: 26 آبان 1400
  • 8.3 میلیارد تومان
    قهرمان
    اکران: 05 آبان 1400
  • 8.27 میلیارد تومان
    خورشید
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 3.4 میلیارد تومان
    درخت گردو
    اکران: 10 اسفند 1400
  • 1.6 میلیارد تومان
    منصور
    اکران: 19 آبان 1400
  • 1.51 میلیارد تومان
    هفته‌ای یک بار آدم باش
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 982 میلیون تومان
    تک خال
    اکران: 27 فروردین 1400
  • 771 میلیون تومان
    آتابای
    اکران: 03 آذر 1400
plaza-ads