معرفی فیلم Nightmare Alley (کوچه کابوس) ؛ داستان، بازیگران و تاریخ اکران

دانلود فیلم nightmare alley 2021
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Nightmare Alley جدیدترین فیلم کارگردان مکزیکی، گیرمو دل تورو است. در این تریلر روانشناختی بازیگران معروفی چون بردلی کوپر و کیت بلانشت حضور دارند. با معرفی فیلم کوچه کابوس همراه ما باشید.

فیلم Nightmare Alley یک تریلر روانشناختی آمریکایی به کارگردانی گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro)، کارگردان مکزیکی است. فیلمنامه را نیز خود دل تورور به همراه کیم مورگان (Kim Morgan) بر اساس رمانی به همین نام از ویلیام لیندزی گرشام (William Lindsay Gresham) نوشته‌اند. بازیگران مطرحی در این فیلم حضور دارند؛ از بردلی کوپر (Bradley Cooper) و کیت بلانشت (Cate Blanchett) گرفته تا تونی کولت (Toni Collette) و ویلم دفو (Willem Dafoe).

فیلم کوچه کابوس ۲۰۲۱ در واقع دومین اقتباس از رمان گرشام است و پیش از این نیز در سال 1947 فیلمی بر اساس این کتاب ساخته شده بود. این اثر به زودی توسط کمپانی Searchlight Pictures اکران خواهد شد. فیلم کوچه کابوس در جشنواره اسکار امسال به عنوان یکی از نامزدها انتخاب شده و یکی از مدعیان اصلی در رشته های مختلف دریافت جوایز اسکار 2022  است. در این مقاله از پلازا می‌توانید بیشتر با فیلم Nightmare Alley و اخبار مربوط به آن آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

دانلود فیلم Nightmare Alley 2021

هنوز فیلم Nightmare Alley به اکران درنیامده و لینک‌های دانلود آن در دسترس نیستند. به محض انتشار می‌توانید برای دانلود فیلم کوچه کابوس از همین مقاله اقدام کنید.

داستان فیلم کوچه کابوس

استن کارلیسل مردی حیله گر و بلندپرواز است که استعداد خوبی در گول زدن مردم با خوش صحبتی‌هایش دارد. این مرد با زنی به نام دکتر لیلیث ریتر دست به یکی می‌کند تا به کلاهبرداری‌هایشان ادامه دهند. این زن روانپزشکی خطرناک، حتی خطرناک‌تر از خود استن است.

داستان فیلم کوچه کابوس / دانلود فیلم nightmare alley 2021

بازیگران فیلم Nightmare Alley

در آوریل 2019 لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) وارد مذاکراتی برای بازی در فیلم کوچه کابوس شد. اما در ژوئن 2019 بردلی کوپر به عنوان جایگزین دی کاپریو مد نظر سازندگان قرار گرفت. دل تورو در این زمینه گفت که او و کوپر به محض اینکه یکدیگر را در خانه کوپر دیدند با یکدیگر ارتباط گرفتند:

ما شروع به صحبت درباره فیلمنامه کردیم و سپس ایده‌هایمان را درباره زندگی و دیدگاهی که به جهان داریم مطرح ساختیم. ما وارد زمانه عجیب و تلخ‌تری شده‌ایم که برای من منجر به فیلم Nightmare Alley شد و دیدگاهم را نسبت به جهان تغییر داد.

دل تورو همچنین معتقد است که تجربه کوپر به عنوان کارگردان به قوت رابطه آنها کمک کرده است:

یک کارگردان، یک بازیگر است و یک بازیگر، یک کارگردان است. هیچ جدایی میان این دو مهارت وجود ندارد.

دل تورو سپس درباره رابطه تعاملی‌اش با کوپر هنگام فیلمبرداری صحبت کرد:

کنجکاوی و کمال دو چیز متفاوت هستند که البته رابطه محکمی دارند. ما همانند شکارچیان قارچ خوراکی دنبلان هستیم. به دنبال بوی آن می‌گردیم، به دنبال حقیقتی مشخص، نه چیزی که به واقعیت شباهت دارد یا رئالیسم، بلکه حقیقت که فرمی والاتر از روایت یک داستان است. ما از طریق کنجکاوی می‌توانیم به آن برسیم. وقتی همدست‌ها و همراه‌هایی داریم، نتیجه مثبت آن دیدی است که از طریق آن شما می‌توانید واقعا بازتاب داده شوید و به دنبال حقیقت بگردید.

در آگوست 2019 نیز کیت بلانشت وارد مذارکات برای بازی در این فیلم شد. ماه بعد تایید شد که کوپر و بلانشت در فیلم کوچه کابوس ۲۰۲۱ بازی خواهند کرد. در سپتامبر نیز بازیگران دیگر این پروژه انتخاب شدند. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران فیلم کوچه کابوس بخوانید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

بردلی کوپر در نقش استن کارلیسل

بازیگران فیلم Nightmare Alley / بردلی کوپر در تریلر فیلم کوچه کابوس

بردلی کوپر بازیگر و فیلمساز آمریکایی متولد 5 ژانویه 1975 برابر با 15 دی 1353 است. او تا کنون برای جوایز زیادی نامزد شده است؛ از جمله 8 جایزه اسکار و یک جایزه تونی. همچنین دو جایزه گرمی و یک جایزه بفتا در کارنامه‌اش نیز دارد. کوپر تا کنون 3 بار در فهرست 100 سلبریتی فوربز قرار گرفته و در سال 2015 نیز نامش در میان 100 فرد تاثیرگذار جهان به انتخاب مجله Time قرار گرفت. فیلم‌های کوپر تا کنون بیشتر از 11 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروش داشته و هرساله در میان گران‌ترین بازیگران جهان قرار می‌گیرد.

برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم کمدی Wet Hot American Summer محصول سال 2001، فیلم کمدی The Hangover محصول سال 2009 و ادامه‌های آن، فیلم عاشقانه Silver Linings Playbook محصول سال 2012، فیلم زندگینامه‌ای American Sniper محصول سال 2014، فیلم عاشقانه A Star Is Born محصول سال 2018 و سریال درام کمدی Limitless.

کیت بلانشت در نقش دکتر لیلیث ریتر

تریلر فیلم کوچه کابوس / کیت بلانشت در فیلم Nightmare Alley

کیت بلانشت بازیگر، تهیه کننده و کارگردان تئاتر استرالیایی متولد 14 می 1969 برابر با 24 اردیبهشت 1348 است. بلانشت یکی از بهترین بازیگران نسل خودش محسوب می‌شود و بیشتر او را به خاطر بازی در بلاکباسترها و فیلم‌های مستقل می‌شناسند. او تا کنون جوایز و افتخارات زیادی به دست آورده است؛ از جمله 2 جایزه اسکار، 3 جایزه گلدن گلوب، 3 جایزه بفتا و 3 جایزه انجمن بازیگران فیلم.

برخی از آثار این هنرمند عبارتند از فیلم زندگینامه‌ای Elizabeth محصول سال 1998، فیلم The Aviator محصول سال 2004، فیلم درام The Curious Case of Benjamin Button محصول سال 2008، فیلم اکشن Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull محصول سال 2008، فیلم درام کمدی Blue Jasmine محصول سال 2013، فیلم عاشقانه Cinderella محصول سال 2015، فیلم کمدی Ocean’s 8 محصول سال 2018 و سریال درام تاریخی Mrs. America.

تونی کولت در فیلم Nightmare Alley

فیلم سینمایی کوچه کابوس / تونی کولت در فیلم Nightmare Alley

تونی کولت بازیگر، تهیه کننده، خواننده و ترانه سرای استرالیایی متولد 1 نوامبر 1972 برابر با 10 آبان 1351 است. این هنرپیشه بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های مستقل شناخته می‌شود و در طول دوره کاری‌اش، جوایز زیادی دریافت کرده است؛ از جمله یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه امی. همچنین او برای یک جایزه اسکار، یک جایزه تونی و دو جایزه بفتا نامزد شده است.

تونی کولت با فیلم درام کمدی Spotswood در سال 1992 وارد حرفه بازیگری شد. برخی از آثار او عبارتند از تریلر روانشناختی The Sixth Sense محصول سال 1999، فیلم درام The Hours محصول سال 2002، فیلم عاشقانه Japanese Story محصول سال 2003، فیلم درام کمدی In Her Shoes محصول سال 2005، فیلم The Way, Way Back محصول سال 2013، فیلم ترسناک Hereditary محصول سال 2018، فیلم رمزآلود Knives Out محصول سال 2019 و مینی سریال جنایی Unbelievable.

ویلم دفو در نقش کلم هوتلی در فیلم Nightmare Alley

کوچه کابوس ۲۰۲۱ / ویلم دفو در Nightmare Alley

ویلم دفو بازیگر آمریکایی متولد 22 جولای 1955 برابر با 30 تیر 1334 است. این هنرپیشه تا کنون افتخارات زیادی کسب کرده است؛ از جمله نامزدی برای 4 جایزه اسکار و 3 جایزه گلدن گلوب. ویلم دفو مکررا با فیلمسازهایی چون پل شریدر (Paul Schrader)، آبل فرارا (Abel Ferrara)، لارس فون تریه (Lars von Trier)، جولیان اشنابل (Julian Schnabel) و وس اندرسن (Wes Anderson) همکاری کرده است.

برخی از آثار مهم ویلم دفو عبارتند از فیلم درام The Loveless محصول سال 1982، فیلم نئو-نوآر To Live and Die in L.A. محصول سال 1985، فیلم مذهبی The Last Temptation of Christ محصول سال 1988، فیلم عاشقانه The English Patient محصول سال 1996، سری فیلم‌های Spider-Man، فیلم روانشناختی Antichrist محصول سال 2009، فیلم کمدی The Grand Budapest Hotel محصول سال 2014 و فیلم روانشناختی The Lighthouse محصول سال 2019.

ریچارد جنکینز در نقش ازرا کریندل

فیلم Nightmare Alley با بازی ریچارد جنکینز / تریلر فیلم کوچه کابوس

ریچارد جنکینز (Richard Jenkins) بازیگر آمریکایی متولد 4 می 1947 برابر با 13 اردیبهشت 1326 است. این هنرپیشه حرفه‌اش را با تئاتر شروع کرد و در سال 1974 وارد سینما شد. او از دهه 80 میلادی در صنعت سینما و تلویزیون فعال بود و اغلب در نقش‌های مکمل بازی کرده است.

برخی از آثار جنکینز عبارتند از سریال درام Six Feet Under، فیلم کمدی Burn After Reading محصول سال 2008، فیلم ترسناک Let Me In محصول سال 2010، فیلم ترسناک The Cabin in the Woods محصول سال 2011، فیلم اکشن Jack Reacher محصول سال 2012، فیلم فانتزی The Shape of Water محصول سال 2017، مینی سریال Olive Kitteridge و فیلم Nightmare Alley.

رونی مارا در نقش مالی کاهیل

فیلم کوچه کابوس با بازی رونی مارا

رونی مارا (Rooney Mara) بازیگر آمریکایی متولد 17 آوریل 1985 برابر با 28 فروردین 1364 است. این هنرپیشه بازیگری را از فیلم‌های مستقل و تلویزیون شروع کرد؛ مانند فیلم درام Tanner Hall محصول سال 2009. سپس با بازی در فیلم زندگینامه‌ای The Social Network محصول سال 2010 بیشتر شناخته شد.

برخی از آثار مهم رونی مارا عبارتند از فیلم نئو-نوآر The Girl with the Dragon Tattoo محصول سال 2011، فیلم روانشناختی Side Effects محصول سال 2013، فیلم عاشقانه Her محصول سال 2013، فیلم درام Carol محصول سال 2015، فیلم Lion محصول سال 2016، فیلم درام A Ghost Story محصول سال 2017 و فیلم Mary Magdalene محصول سال 2018. از سال 2016 رونی مارا با واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) در رابطه‌ای عاشقانه است و آنها یک پسر دارند.

سایر بازیگران فیلم سینمایی کوچه کابوس عبارتند از:

  • ران پرلمن (Ron Perlman) در نقش برونو
  • دیوید استراترن (David Strathairn) در نقش پیته کرومبین
  • هولت مک کالانی (Holt McCallany) در نقش اندرسون
  • کلیفتن کالینز جونیور (Clifton Collins Jr.)
  • تیم بلیک نلسون (Tim Blake Nelson) در نقش کارنی باس
  • مری استینبورگن (Mary Steenburgen) در نقش خانم هرینگتون
  • جیم بیور (Jim Beaver) در نقش جدیدیا جود
  • مارک پووینلی (Mark Povinelli) در نقش سرگرد
  • رومینا پاور (Romina Power)
  • پاول اندرسون (Paul Anderson)
  • دیوید هیولت (David Hewlett) در نقش دکتر الرود

تاریخ اکران فیلم Nightmare Alley

تاریخ اکران فیلم Nightmare Alley / داستان فیلم کوچه کابوس

در دسامبر 2017 خبر ساخت فیلم سینمایی کوچه کابوس اعلام شد؛ زمانی که گیرمو دل تورو از علاقمندی‌اش از ساخت اقتباسی از رمان ویلیام لیندزی گرشام صحبت کرد. این فیلم اثر متفاوتی در کارنامه کاری دل تورو خواهد بود؛ چراکه در آن خبری از عناصر ماوراء طبیعی همچون فیلم‌های قبلی‌اش مانند The Shape of Water محصول سال 2017 و Crimson Peak محصول سال 2015 نخواهد بود. دل تورو درباره این اقتباس گفت:

خب این کتاب را ران پرلمن (Ron Perlman) در سال 1992 به من داد، قبل از اینکه فیلم تایرون پاور (Tyrone Power) را دیده باشم و من کتاب را دوست داشتم. اقتباس من که به همراه کیم مورگان فیلمنامه آن را نوشته‌ام، لزوما درباره کل کتاب نیست؛ چرا که این غیرممکن است. اما عناصری در فیلم وجود دارند که از کتاب تاریک‌تر و تلخ‌تر هستند. این اولین شانس من است تا به ژانر نوآر وارد شوم. این اولین بار است که فرصت آن را پیدا می‌کنم تا در فضایی رئال و در مورد جامعه فیلم بسازم. هیچ المان ماوراء طبیعی در این فیلم وجود ندارد. خیلی مستقیم بخواهم بگویم: یک داستان واقعا تاریک است.

فیلمبرداری فیلم کوچه کابوس در ژانویه 2020 در کانادا آغاز شد و در فوریه 2020 به نیویورک منتقل شد. بعد از وقفه‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، در نهایت فیلمبرداری در دسامبر 2020 به پایان رسید.

در ابتدا قرار بود فیلم Nightmare Alley در تاریخ 3 دسامبر 2021 برابر با 12 آذر 1400 اکران شود. اما تاریخ اکران آن دو هفته عقب افتاد و در حال حاضر برای 17 دسامبر 2021 برابر با 26 آذر 1400 زمانبندی شده است.

بررسی فیلم کوچه کابوس / فیلم سینمایی کوچه کابوس

کلام آخر

در این مقاله با معرفی فیلم Nightmare Alley، جدیدترین اثر گیرمو دل تورو همراه شما بودیم و مروری بر بیوگرافی بازیگران آن نیز داشتیم. نظر شما درباره فیلم‌های دل تورو چیست؟ آیا منتظر اثر جدید او، یعنی فیلم کوچه کابوس هستید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402