ایده های کسب و کار جدید | 10 ایده برای برای شروع کسب و کار

ایده های کسب و کار جدید / جدیدترین ایده های کسب و کار
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به دنبال ایده های کسب و کار جدید برای راه اندازی کسب و کار خود هستید؟ اگر می‌خواهید اشتغال‌زایی کنید در مرحله اول باید با جدیدترین ایده های راه اندزای کسب و کار نو آشنا باشید تا با استفاده از آن‌ها بتوانید یک منبع درآمد برای خودتان ایجاد و کم کم کارتان را گسترش دهید.

افرادی که به دنبال شروع یک کسب و کار در سال 2021 هستند باید پیش از هرچیز یک مورد مهم را درنظر بگیرند و آن هم همه‌گیری ویروس کرونا است که به اندازه قابل توجهی نحوه استفاده مردم از خدمات و کالاها را تغییر داده است. برای مثال در سال‌های گذشته یکی از ایده های کسب و کار جدید در دنیا که بسیار هم مورد توجه قرار می‌گرفت، راه‌اندازی یک رستوران بود، اما حالا کمتر کسی به فکر این کار است و اکثر افراد منتظر ماندند تا ببینند در ماه‌های آینده، شرایط چگونه است.

به همین دلیل است که حالا ایده های جدید برای شروع کسب و کار، با تغییراتی همراه بودند و از ایده‌های سنتی کمی فاصله گرفتند و بیشتر با دنیای پسا کرونا همخوانی دارند.

ایده های کسب و کار جدید

اگر به دنبال ایده راه اندزای کسب و کار نو هستید می‌توانید از این ایده‌های زیر استفاده کنید یا از آن‌ها الگو بگیرید.

1. مشاوره

اگر دانش کافی در یک موضوع مثل کسب و کار، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی و … را دارید می‌توانید تمرکز اصلی کسب و کار خود را بر ارائه خدمات مشاوره به دیگران معطوف کنید. می‌توانید کسب و کار را خودتان آغاز کنید و بعد در طول زمان افراد جدید دیگری را نیز جذب کنید.مشاوره درسی یکی از مواردی است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده.

اما انواع دیگری هم از مشاوره هستند که جزو ایده های جدید برای شروع کسب و کار محسوب می‌شوند. به عنوان مثال مشاوره مالی و مشاوره سبک زندگی از این موارد هستند. بارها پیش آمده که نمی‌دانیم کجا پولمان را سرمایه‌گذاری کنیم یا کدام فرصت شغلی و زندگی که برایمان پیش آمده را انتخاب کنیم. مشاور کسی است که در این موارد می‌تواند کمک شایانی به ما کند. شما هم اگر در مورد خاصی در زندگی خود موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اید به راحتی می‌توانید به دیگران مشاوره دهید.

2. تدریس آنلاین

تدریس آنلاین یکی جدیدترین ایده های کسب و کار و از حوزه‌هایی است که در طول 2 سال گذشته مورد توجه بسیاری قرار گرفته و سبب شده تعداد قابل توجهی از افراد، یک کسب و کار آنلاین بر پایه تدریس موضوعات مختلف را پایه گذاری کنند. از آنجایی که این ایده راه اندازی کسب و کار جدید، آنلاین و اینترنتی است، می‌توانید هر موضوعی که درباره آن دانش کافی دارید را انتخاب و تدریس کنید. می‌توانید کارتان را از شبکه‌های اجتماعی شروع کنید یا با سایت‌های آموزش آنلاین مثل فرادرس همکاری کنید.

از جمله فرصت‌های شغلی که در حوزه تدریس آنلاین وجود دارد می‌تواند به تدریس زبانهای خارجی اشاره کرد. این روزها به خاطر پاندمی جهانی کرونا کلاس‌های حضوری زبان تعطیل شده‌اند و شما هم اگر در یکی از زبان‌های خارجی مهارت دارید می‌توانید از این فرصت برای راه اندازی کسب و کار جدید از این ایده استفاده کنید.

3. کپی‌رایتر فریلنس

اگر با کلمات و نحوه به کارگیری آن‌ها آشنا هستید و کمی هم در زمینه بازاریابی دانش دارید، می‌توانید به عنوان یک کپی‌رایتر مشغول فعالیت بشوید. بسیاری از شرکت‌ها حاضر هستند برای نوشتن پست‌های وبلاگ، محتوای وب یا اعلان‌های مطبوعاتی به شما حقوق بدهند. علاوه بر این اگر با اصول سئو هم آشنایی داشته باشید می‌توانید ارزش کارتان را بالاتر ببرید. این حرفه یکی از بهترین ایده ها برای کسب و کار نو است چرا که تا زمانی که اینترنت داشته باشید می‌توانید کارتان را ادامه دهید و مهمتر اینکه می‌توانید از داخل خانه و به صورت دورکاری نیز پروژه‌هایتان را انجام دهید.

4. نگه‌داری و مراقبت از سالمندان

ایده برای کسب و کار جدید - راه اندزای کسب و کار نو

این حرفه، حرفه‌ای است که در طول سال‌های آینده تقاضا برای آن بسیار بالا خواهد رفت. بر اساس تخمین‌ها بین سال‌های 2010 تا 2050، جمعیت سالمندان بالای 85 سال در سرتاسر جهان تا 351 درصد رشد خواهد داشت. پیری جمعیت یکی از مواردی است که در طول چندین سال آینده جامعه کشور ما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و بسیاری از افراد نیاز به مراقبت و کمک در خانه خودشان خواهند داشت. خوشبختانه این حرفه یکی از حرفه‌هایی است که برای شروع به کار در آن نیازی به سابقه ندارید. چرا که بسیاری از سالمندان برای انجام کارهایی مثل خرید روزانه یا تعمیر وسایل خانه نیاز به کمک دارند و شما با کمی تجربه می‌توانید کسب و کار خود را در این حوزه گسترش دهید.

5. بازاریابی دیجیتال از ایده های کسب و کار جدید اینترنتی

اهمیت اینترنت روز به روز بیشتر می‌شود و به همین دلیل بین شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف برای بازاریابی رقابت سخت و نزدیکی در جریان است. به همین دلیل است که سرویس‌هایی مثل بازاریابی دیجیتال همیشه تقاضای زیادی خواهند داشت چرا که بسیاری از کسب و کارهای کوچک ترجیح می‌دهند این کار را برون‌سپاری کنند تا اینکه یک تیم بازاریابی دجیتال برای خودشان تشکیل دهند. شما نیز اگر با سئو، بازاریابی محتوا، توسعه وب و یا مدیریت شبکه‌های اجتماعی آشنا هستید می‌توانید یک کسب و کار در این حوزه برای خود ایجاد کنید. در غیر این صورت هم می‌توانید دوره‌های مربوط به آن را در وبسایت‌های آموزشی مثل فرادرس بگذرانید.

دوره‌های بازاریابی دیجیتال که باید قبل از راه انداختن کسب و کار خود بگذرانید شامل موارد زیادی می‌شوند. برای مثال می‌توان به آموزش بازاریابی در حوزه‌های محتوا، شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسرها و غیره اشاره کرد. به علاوه در دوره‌های بازاریابی دیجیتال، طراحی وبسایت فروشگاهی و روش‌های جذب مشتری در فضای مجازی را یاد می‌گیرید. تمام اینها مواردی هستند که برای برای کسب و کار نو شما اساسی هستند.

6. دراپ شیپینگ از جدیدترین ایده های کسب و کار اینترنتی

کمپانی‌های فروش کالا تمام اجناس خود را در محل نگه‌داری نمی‌کنند. در دراپ شیپینگ، وبسایت‌های فروش آنلاین برای انجام سفارش‌ها به یک شرکت دیگر که معمولا به صورت عمده‌فروشی فعالیت می‌کند و دارای یک انبار و سیستم ارسال کالا است مراجعه می‌کنند. به عبارت دیگر شما خرید را در سایت انجام می‌دهید و جنس را توسط یک شرکت دیگر تحویل می‌گیرید.

شرکت شما به عنوان واسطه بین شرکت‌های فروش آنلاین و خریداران عمل می‌کند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این نوع از خدمات این است که سرویس پست کاستی‌هایی دارد که برای خیلی از مشتریان قابل قبول نیست. برای مثال مشتری ترجیح می‌دهد که مبلغع بیشتری را به شما پرداخت کند، ولی در عوض بسته خود را با امنیت بیشتر و در زمان کمتر دریافت کند. این یکی از بهترین ایده های جدید برای کسب و کار اینترنتی است.

7. ترانویسی از ایده های کسب و کار جدید (اگر می‌خواهید در خانه کار کنید)

اگر شنوایی خوبی دارید و سرعت تایپتان هم بالا است، یکی از ایده های کسب و کار جدید که می‌توانید مدنظر داشته باشید ترانویسی است. حرفه‌ای که می‌توانید آن را از خانه و در ساعات کاری دلخواه خودتان هم انجام دهید. به طور معمول باید هرکار ترانویسی را ظرف مدت 24 ساعت تحویل دهید و به همین دلیل لازم است برای این کار وقت بگذارید. اما از طرف دیگر برای شروع به کار، نیازی به صرف هزینه مالی زیادی ندارید و فقط به یک کامپیوتر و نرم‌افزارهای مرتبط به این کار نیاز دارید.

8. کامیون غذای سیار از ایده های کسب و کار جدید (اگر به غذا علاقمندید)

این مورد یکی از جدیدترین ایده های کسب و کار است. با محدود شدن امکان صرف غذا در داخل رستوران‌ها، بسیاری از رستوران‌هایی که در اول راه هستند احتملا با یک کامیون غذای سیار موفقیت بیشتری خواهند داشت. این کامیون‌ها در اندازه‌های مختلفی به فروش می‌رسند و هرکدام نیز فضای کار مختلفی دارند. شما با یک کامیون سیار می‌توانید غذای موردعلاقه‌تان را در خیابان به مردم بفروشید. این ایده برای کسب و کار جدید شاید در نگاه اول خیلی عجیب به نظر بیاید اما این حرفه یکی از حرفه‌های جدید و رو به رشد است. به این دلیل که هزینه نگه‌داری یک کامیون یا ون بسیار کمتر از یک رستوران است و مهمتر اینکه شما یک مکان ثابت هم ندارید و در حال حرکت هستید.

9. نگه داری از باغ و باغچه یکی از جدیدترین ایده های کسب و کار فصلی

ایده های کسب و کار جدید - جدیدترین ایده های کسب و کار

برای بسیاری از افراد نگه‌داری از یک باغچه کار بسیار سختی است اما خیلی از افراد هم هستند که به این کار علاقه زیادی دارند چرا که از نظرشان یک کار آرامش‌بخش و بدون استرس است. همچنین از آنجایی که خیلی‌ها علاقه‌ای به رسیدگی به باغ خود را ندارند، این حرفه می‌تواند سود زیادی هم برایتان به همراه داشته باشد.

10. نگه داری از حیوانات خانگی

بسیاری از خانواده‌ها حداقل یک حیوان خانگی دارند و برخی از آن‌ها نیز به صورت روزانه و برای وقت‌هایی که در خانه نیستند احتیاج به فردی دارند که از حیوان خانگی آن‌ها نگه‌داری کند. شما در این حرفه باید در خانه مشتریان خود از گربه، سگ یا دیگر حیوانات آن‌ها نگه‌داری کنید و به آن‌ها غذا و آب بدهید.

سخن پایانی

در این مطلب با 10 نمونه از ایده های جدید برای راه اندازی کسب و کار نو آشنا شدیم. هر کدام از این ایده‌ها مزایا و معایبی دارند که باعث می‌شوند برای شما جذاب یا نخواستنی باشد. به علاوه، برای راه اندازی یک کسب و کار جدید به مهارت‌هایی نیاز دارید که با کمک موسسه‌های معتبر آموزشی می‌توانید این مهارت‌ها را کسب کنید. از نظر شما کدام یک از آن‌ها انتخاب بهتری است؟ همچنین اگر جای حرفه دیگری در این فهرست ایده های راه اندزای کسب و کار نو خالی است در بخش نظرات آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

در انتها، اگر می خواهید کسب و کار نوپای خود را راه اندازی نمایید، دیدن آموزش ارائه شده در سایت فرادرس که از طریق لینک زیر قابل دسترسی است به شما توصیه می شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402