همه چیز درباره سریال موج اول؛ بازیگران، داستان و تاریخ پخش

الهه بیات - ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۳۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال موج اول با نام قبلی «اپیدمی» پخش خود را از 15 آذرماه 1400 آغاز کرده است. سریال تلوزیونی موج اول به روایت زندگی دکترها، کادر درمان و پرستارانی می‌پردازد که در دوران شیوع ویروس کرونا بی‌وقفه تلاش کرده‌اند. این سریال به کارگردانی امیرسجاد حسینی و تهیه‌کنندگی سعید کمانی هم اکنون از شبکه سه سیما در حال پخش است.

سریال موج اول به کارگردانی امیرسجاد حسینی و تهیه‌کنندگی سعید کمانی تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان و نیروهای جهادی را به تصویر کشیده است. در ابتدا قرار بود این سریال با نام «اپیدمی» پخش خود را آغاز کند. اما در ادامه راه به دلیل گرامی‌داشت زبان فارسی نام «موج اول» را برای این سریال انتخاب شد. به گفته سعید کمانی مجموعه موج اول در 3 فصل ساخته خواهد شد که هر فصل روایت‌کننده موج جدیدی از ویروس کروناست. با پلازا همراه باشید تا در ادامه شما را با بازیگران، داستان و ساعات پخش مجدد سریال تلوزیونی موج اول آشنا کنیم.

در ادامه می‌خوانید

آشنایی با سریال موج اول

سریال‌ موج اول به تهیه‌کنندگی سعید کمانی مراحل پیش تولید خود را در سال 1399 آغاز کرد. سپس در اوج شیوع ویروس کرونا و فراگیری آن به واسطه موج پنجم فیلمبرداری سریال شروع شد. تلاش‌های بی‌وقفه عوامل سریال در روزهای کرونایی باعث شد تا این سریال به پخش در آذر ماه 1400 برسد. فیلمبرداری این مجموعه با حضور مهدی فخیم‌زاده به عنوان بازیگر نقش اصلی، در بیمارستان صحرایی بوستان ولایت تهران کلید خورد. این بیمارستان لوکیشن ثابت فیلم، و متعلق به شهرداری است.

سعید کمانی در خصوص جزئیات فصل اول مجموعه موج اول می‌گوید:

این سریال دارای سه فصل جداگانه است که فصل اول آن در 21 شب پخش خواهد شد. براساس تصمیم خانه تولیدات جوان امیرسجاد حسینی کارگردان سریال موج اول برای فصل اول در نظر گرفته شد. فصل دوم به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان و فصل سوم توسط محمد علیزاده ساخته می‌شود. همکاری با سه کارگردان برای ساخت فصول این سریال به دلیل آزمون خطای آن‌هاست و امیدواریم که با موفقیت پیش برود.

همچنین سعید کمانی تهیه‌کننده سریال تلوزیونی موج اول عنوان کرد: ابتدا تصور بر این بود که ساخت فصل اول این سریال در مدت دو ماه به اتمام برسد. اما با شدت گرفتن ویروس کرونا و فوت سیامک اطلسی بازیگر یکی از شخصیت‌های اصلی سریال، مشکلاتی در ادامه روند تولید و ساخت پیش آمد که فیلمبرداری فصل اول را کمی طولانی‌تر کرد. درحال حاضر تصویربرداری فصل اول به اتمام رسیده و عوامل سریال در حال آماده‌سازی مراحل پیش تولید برای فصل دوم آن هستند.

دانلود سریال موج اول

مجموعه موج اول به کارگردانی امیرسجاد حسینی و تهیه‌کنندگی سعید کمانی هم اکنون در حال پخش است. این سریال از تاریخ 15 آذر ماه 1400 در کنداکتور شبکه سه سیما قرار گرفت. تاکنون 11 قسمت از مجموعه تلویزیونی موج اول پخش شده که میتوانید آن را از طریق همین مقاله دانلود کنید.

داستان سریال موج اول

موضوع سریال موج اول روزهای ابتدایی بحران کرونا تا زمان حال را روایت می‌کند. این سریال یکی از معدود سریال‌ها با محوریت کرونا است که در آن تلاش‌ها و جان‌فشانی‌های بی‌شائبه و شبانه‌روزی کادر درمان به تصویر کشیده شده است. در این سریال می‌بینیم که کادر درمان و نیروهای جهادی چگونه از جان مایه گذاشته و به مقابله با این بحران جهانی قرن رفتند.

مهدی فخیم‌زاده بازیگر نقش اصلی موج اول شخصیت یک متخصص عفونی را به خوبی بازی کرده و تلاش‌های او را برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی به تصویر کشیده است. همچنین نقش محسن قصابیان (فرمانده ابراهیم) روایت‌کننده تلاش‌های یکی از پزشکان متعهدی است که جان خود را در این راه از دست داد. در خلاصه سریال موج اول می‌توان گفت این سریال علاوه‌بر روایت زحمات کادر درمان، نحوه ابتلای مردم در شهر به ویروس کرونا را نشان می‌دهد.

بازیگران سریال موج اول

 

اولین بازیگری که حضور او در سریال اپیدمی قطعی شد، بازیگر مستعد کشورمان مهدی فخیم‌زاده بود. در لیست اسامی بازیگران سریال موج اول می‌توان به فریبا متخصص، محسن قصابیان، سیامک اطلسی و علی سلیمانی اشاره کرد.

با توجه به اینکه این سریال برای تولیدات خانه جوان است، بازیگران جوان و تازه‌کار نیز در آن حضور خواهند داشت. در ادامه بیوگرافی و عکس بازیگران موج اول را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

«مهدی فخیم زاده» بازیگر نقش دکتر جهان

«مهدی فخیم زاده» بازیگر نقش دکتر جهان - بازیگران سریال موج اول

 

مهدی فخیم‌زاده بازیگر، فیلمنامه‌نویس، کارگردان، تهیه‌کننده و ورزشکار است. او متولد 20 تیر 1321 در تهران است و فعالیت هنری خود را از سال 1349 با صحنه تئاتر آغاز کرد. فخیم‌زاده لیسانس زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه تهران را دارد و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک تهران است. فخیم‌زاده دان 6 کاراته را نیز دارد.

مهدی فخیم‌زاده با مستند داستانی تاریخ قشم در سال 1364 به تلویزیون آمد. او پس از یک دوری 10 ساله از تلویزیون، با چند سریال فوق‌العاده بار دیگر به عرصه بازگشت. فخیم‌زاده در سریال‌هایی چون تنهاترین سردار (1375)، سریال ولایت عشق (1379)، و سریال خواب و بیدار (1380) به عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده حضور داشت. وی همچنین بازیگر نقش عمر ابن سعد در سریال مختارنامه (1391) بود. او امروزه علاوه بر سریال اپیدمی در سریال سلمان فارسی نیز بازی می‌کند. برای کسب اطلاعات در مورد سریال سلمان فارسی به این مقاله از پلازا مراجعه کنید. چندی پیش مهدی فخیم‌زاده عکسی را با گریم نقش جدیدش در این سریال منتشر کرد. او که پیش از آن فقط نقش‌های منفی با موضوعیت دزد، قاتل، معتاد یا قاچاقچی را بازی می‌کرد، قضاوت در مورد چگونگی ایفای نقشش را به مردم سپرد.

«فریبا متخصص» بازیگر نقش خانم حمیدی

«فریبا متخصص» بازیگر نقش خانم حمیدی - بازیگران سریال موج اول

 

فریبا متخصص متولد 1 مرداد 1340 در شهر بروجرد است. او فعالیت هنری خود را از سال 1360 با تئاتر آغاز کرد و در حال حاضر در تئاتر، تلویزیون، سینما و رادیو فعالیت دارد. متخصص فارغ‌التحصیل رشته جامعه‌شناسی است. او با سریال تولدی دیگر، محصول سال 1377، در نقش فروغ به شهرت رسید. پس از آن نیز او را در سریال‌های بسیاری از جمله سریال در چشم باد (1382) در نقش کبری خانم، سریال به دنیا بگویید بایستد (1385) در نقش مادر شهریار و سریال به کجا چنین شتابان (1388) در نقش نسرین دیدیم.

فریبا متخصص بازیگر نقش مرضیه در 3 فصل سریال شهرزاد است. او در سال 1400 علاوه بر سریال اپیدمی در سریال افرا، سریال فرشتگان بی‌بال و سریال روزهای آبی نیز بازی کرده است.

«محسن قصابیان» بازیگر نقش فرمانده ابراهیم

«محسن قصابیان» بازیگر نقش فرمانده ابراهیم - بازیگران سریال موج اول

 

محسن قصابیان یکی دیگر از بازیگران سریال اپیدمی ، متولد 1 مرداد 1348 در شهرستان قوچان است. او لیسانس بازیگری از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر، و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس دارد. قصابیان امروزه به عنوان بازیگر، نویسنده، کارگردان و مجری فعالیت دارد. او در سال 1375 در پانزدهمین جشنواره تئاتر فجر برای کارگردانی “ببین چه برفی میآید” مورد تقدیر واقع شد.

از مهمترین آثار او می‌توانیم به بازی در فیلم سینمایی تونل (1371)، بازی در فیلم سینمایی منصور (1398) و کارگردانی فیلم سینمایی نیوکاسل (1395) اشاره کنیم. قصابیان سابقه داوری جشنواره استانی تئاتر فجر، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، و جشنواره تئاتر استان گلستان را دارد.

«سیامک اطلسی» بازیگری که در جریان ساخت سریال موج اول فوت شد

«سیامک اطلسی» بازیگری که در جریان ساخت سریال موج اول فوت شد - دانلود سریال اپیدمی

عزت اطلسی‌فر با نام هنری سیامک اطلسی متولد 4 تیر 1315 در ارومیه بود. وی فعالیت هنری خود را از سال 1343 با انجمن گویندگان آغاز کرد و در سال 1350 با فیلم سینمایی مردان خشن به سینما راه یافت. اطلسی به عنوان بازیگر، نویسنده، دوبلور و کارگردان فعالیت داشت. متاسفانه این هنرمند در تاریخ 4 مهر 1400 بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

سریال در دست ساخت سلمان فارسی، سریال هشت و نیم دقیقه و سریال معمای شاه از جمله آثار اطلسی به عنوان بازیگر است. او سابقه کارگردانی 3 فیلم، راز شب بارانی (1379)، فیلم سفر پرماجرا (1374) و فیلم مشت (1363) را نیز در کارنامه خود داشت. او به عنوان دوبلور در سریال افسانه جومونگ، انیمیشن داستان اسباب‌بازی و فیلم سینمایی شجاع دل حضور داشته است.

«علی سلیمانی» بازیگری که قبل از ایفای نقش کریم صبوری فوت شد

«علی سلیمانی» بازیگری که قبل از ایفای نقش کریم صبوری فوت شد - بازیگران سریال موج اول

مرحوم علی سلیمانی نیز قرار بود در این سریال حضور داشته باشد که در حال حاضر اصغر نقی‌زاده جایگزین وی شده است. او در مجموعه تلویزیونی اپیدمی نقش راننده آمبولانس را دارد.

سعید کمانی تهیه‌کننده سریال تلوزیونی موج اول در این خصوص می‌گوید: علی سلیمانی قرار بود یکی از نقش‌های اصلی را در این سریال بازی کند. تصمیم داشتیم او را با گریمی نسبتا سنگین برای نقشی آماده کنیم که تقریبا 10 سال از خودش بزرگ‌تر است. به دلیل ایفای نقش علی سلیمانی در مجموعه‌ای دیگر هنوز نتوانسته بودیم تست گریم را انجام بدهیم که ویروس کرونا این بازیگر خوب درخشان را از ما گرفت.

سعید کمانی از این اتفاق ابراز تاسف بسیار کرد و گفت: موج اول سریالی با موضوع کرونا است و علی سلیمانی قرار بود یکی از نقش‌های اصلی این سریال را بازی کند. او بازی در این سریال پرخطر را با روی باز پذیرفته بود. اما متاسفانه او را به دلیل ابتلا ویروس کرونا از دست دادیم.

سایر بازیگران فصل اول سریال تلوزیونی موج اول

  • کوروش سلیمانی
  • نیلوفر رجایی
  • آتش تقی‌پور
  • علی نقی‌زاده
  • ابراهیم شجاعی
  • مهدی فریضه
  • امیر آزاد
  • ساخو آدام
  • نسیم پارسی
  • آرام احمری‌نیا

عوامل سریال موج اول

سریال اپیدمی با نام جدید موج اول متشکل از یک گروه عوامل پرتلاشی است که در روزهای کرونایی شجاعانه مشغول کار بودند. این عوامل عبارتند از:

  • کارگردان: امیرسجاد حسینی
  • تهیه کننده: سعید کمانی
  • نویسندگان: مهدی فناییان / امیر عبدی
  • مدیر فیلمبرداری: فرهاد محمودی
  • تدوین: حسن صدخسروی
  • مدیر تولید: عباس دقاقی
  • صدابردار: احمد اردلان
  • لباس: نیاز حمیدی
  • گریم: ثمر برازنده
  • منشی صحنه: آزاده جهانبخش
  • تدارکات: شهرام شفیعی
  • عکاس: امیر خدامی
  • موسیقی: رضا خسروی

تاریخ پخش سریال تلوزیونی موج اول

  • شبکه: پخش از شبکه 3 سیما
  • تعداد فصل: دارای 3 فصل
  • ساعت پخش: هر شب ساعت 21

مجموعه تلویزیونی موج اول از تاریخ 15 آذر ماه 1400 پخش خود را آغاز کرده است. این سریال با پرداختن به موضوع حساس کرونا و تلاش‌های کادر درمان هر شب ساعت 21 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. پخش مجدد مجموعه موج اول با نام قبلی «اپیدمی» در نوبت‌های 1:30 بامداد، 10 صبح و 14:30 عصر انجام خواهد شد.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

سریال تلوزیونی موج اول با نام قبلی اپیدمی هر شب از شبمه سه سیما پخش می‌شود. این سریال تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی کادر درمان و نیروهای جهادی را به تصویر کشیده است. این سریال به کارگردانی امیرسجاد حسینی و تهیه‌کنندگی سعید کمانی نحوه ابتلای مردم شهر، همکاری یا عدم همکاری آنها در کنترل اوضاع کرونایی را نشان می‌دهد. ما در این مقاله اطلاعات تکمیلی این سریال اعم از داستان، بازیگران و تاریخ پخش مجدد آن را در اختیار شما گذاشتیم. به نظر شما مجموعه موج اول در نشان دادن زحمات کادر درمان و روزهایی کرونایی که بر کشورمان گذشت، موفق بوده است؟ دیدگاه شما درخصوص انتخاب بازیگران جوان برای بازی در این سریال چیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های پلازا با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1. سریال موج اول چند قسمت است؟

این سریال دارای 3 فصل است و بنابر گفته سعید کمانی تهیه کننده آن، فصل اول 21 قسمت دارد.

2. سریال موج اول چه ساعتی و در کدام شبکه پخش میشود؟

مجموعه تلویزیونی موج اول هر شب ساعت 21 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402