چگونه چند مانیتور را به یک لپ تاپ وصل کنیم؟

اتصال چند مانتیور به یک لپ تاپ / چند مانیتوره کردن لپتاپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

متصل کردن مانیتورهای اضافی یا چند مانیتوره کردن لپتاپ و کامپیوتر مزایای بسیار زیادی دارد هر کاربری که تا به حال چند مانیتور را به سیستم وصل کرده باشد دیگر بعید است دوباره به عقب برگردد و تنها از یک مانیتور استفاده کند زیرا با اتصال دو یا چند مانتیور به یک لپ تاپ به شکل همزمان می‌توانید فضای کار بسیار بیشتری در اختیار داشته باشید و سرعت بیشتری به کارها بدهید.

استفاده همزمان چند مانیتور با یک لپتاپ یک مزیت عمده نسبت به کامپیوتر دارد و آن هم این است که لپ‌تاپ‌ها از قبل یک مانیتور دارند و شما فقط کافی است یک مانیتور به آن‌ها اضافه کنید تا بتوانید از دو یا چند لپ تاپ به طور همزمان استفاده کنید. اما روش اتصال همزمان دو یا چند مانیتور به لپ تاپ ویندوزی چگونه است؟

در ویدیوی زیر می‌توانید مشاهده کنید که چگونه چند مانیتور را به یک لپ تاپ وصل کنیم.

آموزش چند مانیتوره کردن لپ تاپ

پیش از اینکه کار نصب 2 یا 3 مانیتور به لپ تاپ را شروع کنید باید مطمئن شوید لپ‌تاپ شما از مانیتورهای اضافی پشتیبانی می‌کند. این مورد بیشتر از همه به نسخه ویندوز، کارت گرافیک و درگاه‌ها بستگی دارد. از لحاظ ویندوز بعید است به مشکل بخورید چرا که از ویندوز XP به بعد، تمام نسخه‌ها امکان اتصال دو یا چند مانیتور به لپ تاپ را دارند.

مهمترین موضوع تنظیم کارت گرافیک لپ تاپ برای دو مانیتور و همچنین درگاه‌های مورد نیاز است.

اتصال لپ تاپ به دو مانیتور معمولا زمانی رخ میدهد که کاربر بدنبال مدیریت و تمرکز بهتر روی کاری بوده که در حال انجام آن است. در این شرایط طبق این مقاله آموزشی میتوانید نحو اتصال دو مانیتور به لپ تاپ را فرا گیرید که در زمینه های مختلف برای شما مفید خواهد بود. اگر در خصوص این اقدام اطلاعاتی ندارید در ادامه باما همراه باشید.

کارت گرافیک را بررسی کنید

اول از همه باید مطمئن شویم کارت گرافیک ما از اشتراک گذاری همزمان تصویر لپتاپ برای دو مانیتور پشتیبانی می‌کند یا خیر. معمولا تمام کارت‌های گرافیک حداقل از 2 خروجی مانیتور پشتیبانی می‌کنند اما برای آنکه بدانید کارت گرافیک شما از اتصال 2 یا چند مانیتور به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند باید به وبسایت شرکت سازنده بروید و مشخصات کارت خود را چک کنید.

با این حال، بیشتر کارت‌های گرافیک لپ‌تاپ از چنین ویژگی پشتیبانی می‌کنند و بعید است در این بخش با محدودیتی مواجه شوید.

در بخش سخت افزاری نیز باید بررسی کنید که کیس یا لپ تاپ شما از دو ورودی اچ دی ام ای برخوردار است یا خیر. اگر برخوردار بود که مشکلی نخواهید داشت در غیر این صورت نیاز به یک رابط دو به یک خواهید داشت که با استفاده از آن بتوانید دو کابل مانیتور را به یکی تبدیل نمایید. اتصال دو لپ تاپ با کابل hdmi انجام خواهد گرفت که پیشنهاد میشود در این خصوص از اجناس باکیفیت استفاده نمایید. برای پیدا نمودن قطعات کامپیوتری با کیفیت در فروشگاه پلازا باما همراه باشید.

چک کردن درگاه ها

اگر لپ‌تاپ شما دارای کارت گرافیک مجزا است، به احتمال زیاد یک یا چند درگاه خروجی مانیتور در اختیار دارید. ممکن است این درگاه‌ها مینی‌دیسپلی باشند و یا VGA و HDMI. اگر مدل لپ‌تاپ شما جدید است به احتمال زیاد یک درگاه تاندربولت 3 هم در اختیار دارید و می‌توانید با آن از دو یا چند لپ تاپ به طور همزمان استفاده کنید.

این نوع درگاه از لحاظ شکل ظاهری شبیه به USB Type-C است اما می‌تواند به صورت همزمان ویدیو، صدا و حتی برق را منتقل کند. هر درگاه تاندربولت 3 می‌تواند به صورت همزمان صدا و تصویر را به حداقل 2 مانیتور 4K ارسال کند. برای مثال درگاه تاندربولت مک‌بوک پرو 15 اینچی می‌تواند تا 4 مانیتور 4K را پشتیبانی کند.

متصل کردن دو مانتیور به یک لپ تاپ - وصل کردن چند مانیتور

درگاه‌هایی که روی لپ‌تاپ پیدا می‌کنید هرکدام محدودیت‌های مخصوص خودشان را دارند و البته با ترکیب‌های متفاوتی هم حاضر می‌شوند. به همین دلیل ما در ادامه به هرکدام از این درگاه‌ها و نکاتی که برای اتصال چند مانیتور به لپ تاپ با کابل VGA یا HDMI بدانید می‌پردازیم.

  • VGA و HDMI: بسته به سال ساخت لپ‌تاپ شما، ممکن است هردو این درگاه‌ها روی آن نصب شده باشند. در این صورت می‌توانید تا 2 مانیتور را به صورت همزمان و با استفاده از آن‌ها به لپ‌تاپ وصل کنید.
  • VGA و USB: لپ‌تاپ‌های قدیمی معمولا فقط یک خروجی VGA دارند. اگر شما هم چنین لپ‌تاپی دارید نگران نباشید چون اگر درگاه‌ها USB داشته باشید می‌توانید یک تبدیل USB به VGA یا DVI خریداری کنید و کارتان را راه بیاندازید.
  • مینی‌دیسپلی و HDMI: لپ‌تاپ‌های جدیدتر از درگاه‌های مینی‌دیسپلی استفاده می‌کنند و اگر کمی خوش‌شانس باشید ممکن است یک درگاه HDMI هم داشته باشید. از طریق آن‌ها می‌توانید دو مانیتور را به لپ‌تاپ وصل کنید. اما اگر لپ‌تاپ شما HDMI ندارد و فقط یک درگاه مینی‌دیسپلی دارد باید یک هاب و اسپلیتر مینی‌دیپسلی خریداری کنید.
  • USB Type-C: لپ‌تاپ‌های امروزی از درگاه USB Type-C یا تاندربولت 3 استفاده می‌کنند. با داشتن کابل و آداپتور مناسب می‌توانید یک یا چند مانیتور را به این درگاه‌ها وصل کنید.

علاوه بر این ممکن است تعداد درگاه‌های لپ‌تاپ شما کافی نباشد و مثلا فقط یک مینی‌دیسپلی داشته باشید. در چنین شرایطی باید یک هاب مینی‌دیسپلی که دستگاهی به شکل تصویر زیر است خریداری کنید.

استفاده همزمان دو یا چند لپ تاپ - چند مانیتور با یک لپتاپ

اگر درگاه‌های لپ‌تاپ شما با ورودی مانیتورتان سازگاری ندارد یا اگر تعداد درگاه‌های لپ‌تاپ برای 2 یا 3 مانیتور کافی نیست، می‌توانید تبدیل خریداری کنید. برای مثال اگر مانیتور شما HDMI ندارد و فقط درگاه DVI را پشتیبانی می‌کند و لپ‌تاپ هم فقط درگاه خروجی HDMI را دارد باید یک تبدیل HDMI به DVI خریداری کنید. به همین ترتیب برای متصل کردن دو مانتیور به یک لپ تاپ از طریق سایر درگاه‌ها نیز تبدیل‌های سازگار با آن‌ها در بازار موجود است.

مبحث چک کردن درگاه ها بطور کلی میتواند شمارا با نحو انجام اینکار و اطلاعاتی که در این زمینه باید بدانید آشنا کند. با خواندن این بخش پیشنهاد میشود در ادامه جهت اتصال دو مانیتور به یک کیس باما همراه باشید. لازم به ذکر است بدانید که جهت پخش دو تصویر متفاوت در دو مانیتور با لپتاپ از یکسری تلوزیون که از این فناوری پشتیبانی میکند نیز میتوانید استفاده کنید که این مورد بیشتر در حوزه گیم کاربرد دارد و اکثر گیمرها با این ویژگی آشنا هستند.

برای داشتن دو تصویر در دو مانیتور با لپ تاپ نیاز به یکسری آیتم های نرم افزاری و سخت افزاری خواهید داشت که اصلی ترین موارد مورد نیاز در توضیحات فوق ذکر و در اختیارتان قرار گرفت. لازم به ذکر است بدانید جهت انجام اینکار باید آموزش لازم را ببینید تا از لحاظ ویندوز مشکلی بابت نمایش نداشته باشید. در ادامه میتوانید نحو اتصال دو مانیتور به یک کیس را لپ تاپ را فرا گیرید که در این خصوص پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

اتصال چند مانتیور به یک لپ تاپ؛ آموزش اتصال دو مانیتور به یک لپتاپ

حالا همه چیز برای چند مانیتوره کردن لپتاپ و اتصال دو یا چند مانیتور به لپ تاپ آماده است و باید مانیتورها را از طریق کابل به درگاه‌ها متصل کنیم. ابتدا مانیتور اول را به درگاه سازگار با آن در لپ‌تاپ متصل کنید و سپس مانیتور دوم یا سوم را هم از طریق درگاه‌هایی که روی لپ‌تاپ دارید به آن وصل کنید.

حالا روی صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه Display settings را انتخاب کنید. در پنجره بعدی می‌توانید مانیتورهای متصل شده را ببینید. می‌توانید ترتیب مانیتورها را با کشیدن این اعداد بوسیله موس تغییر دهید. اگر مانیتورهای اضافی را در این قسمت نمی‌ببینید، یک بار کابل‌ها را جدا و دوباره وصل کنید. سپس یک بار ویندوز را ریستارت کنید.

چند مانیتوره کردن لپتاپ - روش اتصال همزمان دو مانیتور به لپ تاپ ویندوزی

همچنین در پایین صفحه روی Multiple Displays و سپس Extend These Displays کلیک کنید تا تصویر به صورت یکپارچه در مانیتورها نشان داده شود و بتوانید از دو یا چند لپ تاپ به طور همزمان استفاده کنید.

تقسیم تصویر در دو مانیتور با لپتاپ به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت زیرا در این خصوص مشخصات سخت افزاری شما باید توان پردازش با کیفیت بالا را داشته باشد تا بتواند آن چیزی که شما بدنبال آن هستید را به تصویر تبدیل نماید. در این خصوص راهکار و موارد بسیاری ذکر و در اختیارتان قرار گرفت که شما عزیزان میتوانید نظر خود را در این باره باما در میان بگذارید. اگر در روال موارد ذکر شده با مشکلی مواجه شدید در بخش نظرات میتوانید باما در ارتباط باشید.

سخن پایانی

اتصال چند مانتیور به یک لپ تاپ و چند مانیتوره کردن لپتاپ کار ساده‌ای است و ظرف مدت کوتاهی می‌توانید کار وصل کردن آن‌ها را انجام دهید، اگر هنگام متصل کردن دو مانیتور به یک لپ تاپ به مشکلی برخوردید یا سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
محمد اسماعیل زاده
.
01 تیر 1401، 11:00
پاسخ
0
8
من لب تاب فقط یک خروچی hdmiدارد اما میخواهم دو مانیتور متصل کنم و یک اسپلیتور گرفتم اما دو مانیتور اضافی فقط یک تصویر را نشون میدن چه باید بکنم؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402