تبدیل فرمت عکس | معرفی بهترین سایت ها و نرم افزارهای Image Convertor

تبدیل فرمت عکس | معرفی بهترین سایت ها و نرم افزارهای Image Convertor
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برنامه ها و سایت های تبدیل فرمت عکس به شما کمک می‌کنند فرمت یک تصویر به خصوص را تغییر دهید و آن را به سایر فرمت‌ها تبدیل کنید. همانطور که می‌دانید در حال حاضر فرمت‌های تصویری بسیار زیادی وجود دارند و هرکدام از آن‌ها نیز مزایا و معایب خودشان را دارند. نرم افزارهای Image Convertor به عنوان مبدل فرمت تصاویر به ما کمک می‌کنند بهترین فرمت را برای عکس‌ها انتخاب کنیم.

از میان تمام این فرمت‌ها فرمت JPG، TIFF و یا PNG از همه محبوبیت بیشتری دارند. به خصوص فرمت JPG که به شما امکان ذخیره کردن تصاویر با کیفیت بالا و حجم اندک را می‌دهد. یا فرمت TIFF که حجم بسیار بیشتری دارد ولی در عوض تصاویر را هم با کیفیت بسیار بهتری فرمت می‌کند. البته این فرمت بیشتر توسط عکاسان و طراحان گرافیک که دوره‌های آموزشی فرادرس را گذراندند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر به دنبال نرم افزار تبدیل فرمت عکس به jpg یا png هستید یا می‌خواهید به صورت آنلاین این کار را انجام دهید می‌توانید از برنامه تغییر فرمت عکس برای کامپیوتر و گوشی و همچنین وبسایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

در ادامه می‌خوانید:

بهترین برنامه های تبدیل فرمت عکس

اگر از جمله کاربرانی هستید که بیشتر وقتتان را با عکس‌ها و تبدیل کردن فرمت‌ آن‌ها می‌گذرانید، بهتر است به سراغ نرم افزار های ایمیج کانورتر بروید. می‌توانید از وبسایت‌ها هم استفاده کنید اما بزرگترین نقطه ضعف سایت‌ها اولا این است که باید برای استفاده از آن‌ها به اینترنت متصل باشید و دوما برای تبدیل عکس، ابزارها و امکانات کمتری نسبت به نرم افزارهای Image Convertor در اختیار شما قرار می‌دهند.

1. مبدل فرمت تصاویر AVS Image Converter

برنامه های تبدیل فرمت عکس - مبدل فرمت تصاویر AVS Image Converter

مبدل فرمت تصاویر AVS Image Converter یک برنامه رایگان برای تبدیل فرمت عکس به png یا JPG است. البته این برنامه از فرمت‌های دیگر هم پشتیبانی می‌کند. البته این برنامه فقط برای تبدیل فرمت کاربرد ندارد و به شما این اجازه را می‌دهد تا به تصاویر فیلترهای دلخواه خودتان را هم اضافه کنید.

علاوه بر این امکان تغییر سایز تصاویر نیز در این برنامه وجود دارد. AVS همچنین به شما اجازه می‌دهد به تصاویرتان واترمارک اضافه کنید.

2. تبدیل فرمت عکس با Image Converter

برای تبدیل عکس در ویندوز، یکی از گزینه‌هایی که پیش رویتان قرار دارد دانلود Free Image Convertor است. این برنامه، ابزار تبدیل فرمت عکس رسمی خود مایکروسافت است و از فرمت‌های زیادی هم پشتیبانی می‌کند. البته برای آنکه امکان تبدیل تمام فرمت‌ها را داشته باشید باید WIC Codecs را روی ویندوز 10 نصب کنید.

3. مبدل فرمت تصاویر Total Image Converter

تبدیل فرمت عکس Total Image Converter - نرم افزار تبدیل فرمت عکس به jpg

گزینه بعدی که در فهرست نرم افزارهای free image converter قرار دارد Total Image Converter است. البته این برنامه رایگان نیست و باید نسخه کرک شده آن را دانلود کنید. این برنامه امکان تبدیل عکس به فرمت‌های زیادی مثل TIFF یا RAW و BMP را دارد و به نسبت سرعت بسیار بالایی هم در تبدیل فرمت تصاویر دارد.

از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به قابلیت اضافه کردن واترمارک و لوگو به تصاویر، تغییر سایز تصاویر، اضافه کردن قاب و متن به تصویر اشاره کرد.

4. XnConvert از معروف ترین برنامه های تبدیل فرمت عکس

سایت تبدیل فرمت عکس XnConvert - تبدیل فرمت عکس به png

یکی از بهترین موارد نرم افزار تبدیل فرمت عکس به jpg که می‌توانید برای کامپیوتر دانلود کنید همین برنامه است که می‌توان آن را آچار فرانسه برنامه‌های تبدیل عکس دانست. با این برنامه می‌توانید تقریبا 500 فرمت تصویری مختلف را به 80 فرمت دیگر تبدیل کنید. تعداد فرمت‌های ورودی این برنامه آنقدر زیادی است که اگر یک فرمت تصویری کمیاب داشته باشید که هیچ برنامه‌ای نتواند آن را باز کند به احتمال زیاد XnConvert کارتان را راه می‌ندازد.

این برنامه همچنین از قابلیت تبدیل گروهی فرمت تصاویر هم پشتیبانی می‌کند و مانند اکثر برنامه‌های تبدیل عکس قابلیت اضافه کردن فیلتر، تغییر سایز و ایمپورت کردن فولدرها را هم دارد.

5. SendTo-Convert یکی از بهترین نرم افزارهای image convertor

نرم افزارهای image convertor - تبدیل فرمت عکس به jpg اندروید آنلاین SendTo-Convert

اگر خیلی با فرمت‌های کمیاب سرو کار ندارید این گزینه یک انتخاب ایده‌آل برای نصب نرم افزارهای Image Convertor است. شما می‌توانید تنظیمات تبدیل فرمت را در داخل برنامه انجام دهید و بعد در محیط ویندوز فقط روی عکس راست کلیک رده و با انتخاب SendTo-Convert بدون نیاز به اینکه خود برنامه را باز کنید، فرمت عکس را به یک فرمت دیگر تبدیل کنید.
به این ترتیب می‌توانید یک فرمت را به عنوان فرمت خروجی مشخص کنید، کیفیت، حجم و پوشه خروجی را مشخص کنید و فقط با چند بار کلیک فرمت تصاویر را تبدیل کنید. البته همانطور که گفتیم فرمت‌های پشتیبانی شده این برنامه مانند XnConvert نیست و تعداد کمتری را پشتیبانی می‌کند و از سال 2015 نیز آپدیت نشده است.

بهترین سایت های تبدیل فرمت عکس

تبدیل فرمت عکس به jpg در ایفون به صورت آنلاین هم یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن فرمت تصاویر را تبدیل کنید. در این روش دیگر نیازی به نصب یک برنامه نیست و به سرعت می‌توانید یک عکس را به سایر فرمت‌ها تبدیل کنید. استفاده از سایت برای تبدیل عکس به فرمت png برای اندروید و آیفون بیشترین کاربرد را دارد.

1.  CoolUtils Online Image Converter

برنامه های تبدیل فرمت عکس CoolUtils Online Image Converter - تبدیل عکس به فرمت png برای اندروید

اولین سایت تبدیل عکس به فرمت jpg با گوشی، کول‌یوتیلز است که کاملا به صورت آنلاین عمل می‌کند و برای استفاده از آن نیازی به دانلود چیزی ندارید. این سایت برخلاف برخی از وبسایت‌های تبدیل عکس آنلاین، به صورت لحظه‌ای فرمت عکس را برایتان عوض می‌کند و لینک دانلود آن را در اختیارتان قرار می‌دهد.

البته اندازه اصلی تصویری که آپلود می‌کنید محدودیت دارد و نمی‌توانید هر عکسی با هر اندازه‌ای را آپلود کنید. برای مثال می‌توانید یک فایل 32 مگابایتی با فرمت TIFF را آپلود و آن را به JPEG تبدیل کنید اما اگر اندازه آن به 45 مگابایت برسد سایت به شما اجازه آپلود نمی‌دهد. این سایت همچنین یک برنامه به همین اسم هم دارد که امکانات بیشتری برای تبدیل فرمت در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از نکات مثبت در مورد این وبسایت این است که تبدیل فرمت عکس به jpg آنلاین را می‌توانید بدون ثبت نام و وارد کردن آدرس ایمیل خود انجام دهید.

2. FileZigZag

تبدیل فرمت عکس FileZigZag - تبدیل فرمت عکس به jpg در ایفون

FileZigZag یکی دیگر از سرویس‌های تبدیل فرمت آنلاین است که از بسیاری از فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند. نحوه کار با آن هم بسیار آسان است و فقط کافی تصویر را آپلود کنید، فرمت خروجی را انتخاب کنید و صبر کنید لینک دانلود برایتان به نمایش گذاشته شود. البته از آنجایی که وبسایت‌های تبدیل فرمت تصویر آنلاین معمولا خیلی شلوغ هستند ممکن است برخی اوقات پروسه آپلود و دانلود تصویر طول بکشد و مجبور شوید در صف منتظر بمانید. با این حال از آنجایی که سایز اکثر تصاویر خیلی بزرگ نیست معمولا خیلی منتظر نمی‌مانید. خوبی این سایت این است که تبدیل عکس به فرمت jpg با گوشی به راحتی از طریق آن امکان پذیر است.

3. Zamzar

سایت تبدیل فرمت عکس Zamzar - تبدیل عکس به فرمت jpg با گوشی

زمزار یک ابزار تبدیل فرمت عکس به jpg اندروید آنلاین است که علاوه بر تبدیل عکس امکان تبدیل فرمت ویدیو و فایل‌های صوتی را هم دارد و حتی از چند فرمت CAD هم پشتیبانی می‌کند. این سایت هم می‌تواند لینک دانلود را برایتان ایمیل کند و هم اینکه شما می‌توانید منتظر بمانید تا لینک در خود سایت برایتان نشان داده شود.

همچنین می‌توانید فایل را از خود کامپیوتر یا از یک URL به سرورهای سایت آپلود کنید. این یعنی اگر فایل شما روی فضای ابری خود و یا فضای دراپ باکس قرار دارد برای آپلود آن مشکلی نخواهید داشت.

4. BatchPhoto Espresso

نرم افزارهای image convertor - BatchPhoto Espresso

یکی دیگر از نرم افزار تبدیل فرمت عکس برای اندروید آنلاین که می‌توانید از آن اسفاده کنید BatchPhoto Espresso است. پس از آپلود عکس می‌توانید اندازه آن را تغییر دهید، آن را برش دهید یا جلوه‌های تصویری به تصویر اضافه کنید. فرمت‌های ورودی این سایت JPG, TIF, PNG, BMP, GIF, JP2, PICT و PCX هستند و در ادامه شما می‌توانید این فرمت‌ها را به بسیاری دیگر از فرمت‌های تصویری تبدیل کنید.

سخن پایانی

با استفاده از این سایت ها و نرم افزارهای مبدل فرمت تصاویر Image Convertor می‌توانید اکثر فرمت‌های تصویری را به فرمت‌های دلخواه خودتان و فرمت‌های پشتیبانی شده در سایت‌های مختلف تبدیل کنید. البته سایت های تبدیل فرمت عکس نسبت به برنامه ها محدودیت بیشتری در سایز تصویر دارند و ممکن است پروسه تبدیل فرمت در آن‌ها هم کمی بیشتر طول بکشد.

در نهایت برای انتخاب باید دو نکته را مد نظر داشته باشید: اول اینکه سرعت اینترنت شما چقدر است و چطور می‌توانید عکس‌ها را روی فضای وبسایت کانورت عکس آپلود و دانلود کنید. و دوم اینکه چقدر وقت دارید که برنامه مورد نظر را دانلود کرده و روی کامپیوتر و گوشی خود نصب و اجرا کنید. تجربه شما چه می‌گوید؟ کدام یک از این برنامه ها مورد علاقه شماست و از کدام استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402