بررسی فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ + لینک های دانلود، داستان و بازیگران

تیم پلازا - ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ۲۲:۰۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ (فیلم King Richard 2021) اثری زندگینامه‌ای با بازی ویل اسمیت است که داستان زندگی ریچارد ویلیامز، پدر و مربی دو تا از بهترین بازیکنان تنیس جهان را روایت می‌کند. دیدن چنین داستان‌هایی از تلاش و مقاومت و نهایتا پیروزی برابی روحیه دادن در روزهای سخت زندگی لازم است. نظر شما چیست؟ دوست دارید فیلم کینگ ریچارد را ببینید؟ با ما همراه باشید.

فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ اثری درام زندگینامه‌ای محصول سال 2021 به کارگردانی رینالدو مارکوس گرین (Reinaldo Marcus Green) و نویسندگی زک بیلین (Zach Baylin) است. این فیلم داستان زندگی ریچارد ویلیامز (Richard Williams)، پدر و مربی دو بازیکن تنیس معروف، یعنی وینس ویلیامز (Venus Williams) و سرینا ویلیامز (Serena Williams) را روایت می‌کند. نقش ریچارد ویلیامز را نیز در فیلم King Richard 2021 ویل اسمیت (Will Smith) ایفا کرده است.

فیلم کینگ ریچارد برای اولین بار در تاریخ 2 سپتامبر 2021 برابر با 11 شهریور 1400 در چهل و هشتمین جشنواره فیلم تلیوراید به نمایش درآمد و در تاریخ 19 نوامبر 2021 برابر با 28 آبان 1400 توسط کمپانی Warner Bros. Pictures در سینماها اکران شد و در سرویس HBO Max نیز عرضه شد. منتقدان از فیلم استقبال کردند و خصوصا بازی ویل اسمیت ستایش شد. این فیلم در جشنواره اسکار امسال حضور دارد و یکی از مدعیان اصلی دریافت جوایز در رشته های مختلف در اسکار 2022 است. در ادامه با معرفی و بررسی فیلم King Richard 2021 همراه شما خواهیم بود. با پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

دانلود فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱

برای دانلود فیلم King Richard 2021 می‌توانید در این قسمت اقدام کنید. امیدواریم از تماشای این فیلم لذت ببرید.

نقد فیلم King Richard

فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ بیشتر از اینکه درباره دو قهرمان باشد، درباره پدر آنها و تلاش‌های او در رسیدن فرزندانش به قله ورزش تنیس جهان است. این موضوع از نام فیلم هم مشخص است؛ کینگ ریچارد در واقع به ریچارد ویلیامز، پدر و مربی وینس و سرینا ویلیامز اشاره دارد که هر دوی آنها قله‌های ورزش تنیس را فتح کردند. فیلم King Richard 2021 سومین فیلم بلند رینالدو مارکوس گرین، فیلمساز آمریکایی است که پیش از این دو فیلم Monsters and Men و Joe Bell را نیز ساخته بود. فیلم جو بل هم یک درام زندگینامه‌ای بود و حالا در فیلم کینگ ریچارد به نظر می‌رسد مارکوس گرین در این ژانر تبحر بیشتری پیدا کرده است.

شاید یکی از مشکلات فیلم‌های زندگینامه‌ای این باشد که معمولا نگاهی تک بعدی و معمولا مثبت نسبت به شخصیت مرکزی فیلم دارند که می‌تواند منجر به شعارزدگی اثر یا خسته کننده بودن آن شود. اما یکی از نقاط قوت فیلم شاه ریچارد این است که از ریچارد ویلیامز یک کاراکتر قهرمان و صرفا مثبت نمی‌سازد. ریچارد نیز همانند دیگران مردی معمولی با ویژگی‌های مثبت و منفی مشخصی است که البته بلندپروازی‌های مخصوص به خودش را نیز دارد.

دانلود فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱

اما کینگ ریچارد نه تنها بلندپرواز و زیاده خواه است، بلکه زبان تند و تیزی هم دارد که همین موضوع نیز بستری را برای فیلمساز فراهم کرده تا در خلال روایت این داستان احساسی و ورزشی، نقدهایی را نیز به جامعه وارد کند. به عنوان مثال نقدهایی نسبت به نژادپرستی مطرح می‌شوند که اتفاقا اصلا گل درشت هم نیستند و در فضای کار حل شده‌اند. در واقع فیلم King Richard 2021 با ظرافت تمام نشان می‌دهد که چطور حتی در جامعه‌ای مدرن و در حال رشد، هنوز هم در کوچکترین دیالوگ‌های روزمره می‌توان ردپای افکار پوسیده نژادپرستی را یافت. اما بیشتر از این‌ها کینگ ریچارد یک فیلم ورزشی الهام‌بخش و احساسی است که مسیر دشوار پدری را در حین موفقیت‌های پی در پی دخترانش نشان می‌دهد.

داستان فیلم King Richard 2021

داستان فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ درباره مردی به نام ریچارد ویلیامز است که به همراه همسرش 5 دختر دارند. ریچارد از کودکی دخترانش برای آنها برنامه‌ای را تنظیم کرده تا در نهایت تبدیل به قهرمانان تنیس شوند. دو تا از دخترهای ریچارد به نام‌های وینس و سرینا استعداد بیشتری در تنیس دارند و ریچارد به دنبال یک مربی برای آنها می‌گردد…

بازیگران فیلم King Richard 2021

ساخت فیلم کینگ ریچارد در مارس 2019 اعلام شد و از همان زمان قرار شد تا ویل اسمیت نقش ویلیامز را در فیلم بازی کند. در ژوئن نیز رینالدو مارکوس گرین به عنوان کارگردان فیلم سینمایی شاه ریچارد انتخاب شد. در ژانویه 2020 هم سایر بازیگران اصلی انتخاب شدند. فیلمبرداری نیز در ژانویه 2020 در لس آنجلس شروع شد. در تاریخ 12 نوامبر 2021 (21 آبان 1400) آهنگ اورجینال فیلم King Richard 2021 با نام Be Alive و با صدای بیانسه (Beyoncé) منتشر شد. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ خواهیم داشت.

ویل اسمیت در نقش ریچارد ویلیامز

بازیگران فیلم King Richard 2021 - ویل اسمیت در نقش ریچارد ویلیامز

ویل اسمیت بازیگر، رپر و تهیه کننده آمریکایی متولد 25 سپتامبر 1968 برابر با 3 مهر 1347 است. اسمیت تا کنون برای 5 جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار نامزد شده و 4 جایزه گرمی را به دست آورده است. در اواخر دهه 80 ویل اسمیت با اسم Fresh Prince به عنوان رپر به شهرت رسید. در سال 1990 و زمانی که بازی در سریال The Fresh Prince of Bel-Air برای شبکه NBC را آغاز کرد. بعد از پایان این سریال، اسمیت در فیلم‌هایی چون Independence Day محصول سال 1996 و Men in Black محصول سال 1997 بازی کرد.

برخی از دیگر آثار ویل اسمیت عبارتند از فیلم اکشن I Am Legend محصول سال 2007، فیلم جنایی Focus محصول سال 2015، فیلم ابرقهرمانی Suicide Squad محصول سال 2016، فیلم موزیکال فانتزی Aladdin محصول سال 2019، فیلم اکشن Gemini Man محصول سال 2019 و فیلم کمدی اکشن Bad Boys for Life محصول سال 2020. ویل اسمیت در فیلم کینگ ریچارد نقش ریچارد ویلیامز را بازی کرده است. ریچارد ویلیامز مربی تنیس آمریکایی متولد 14 فوریه 1942 (25 بهمن 1320) و پدر وینس و سرینا ویلیامز است.

آنجانو الیس در نقش اورکین پرایس

بازیگران فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ - آنجانو الیس در نقش اورکین پرایس

آنجانو الیس (Aunjanue Ellis) بازیگر و تهیه کننده آمریکایی متولد 21 فوریه 1969 برابر با 2 اسفند 1347 است. او بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و اولین فیلمش را در سال 1996 با نام Girls Town بازی کرد. آنجانو الیس در فیلم‌های مستقل زیادی نقش اصلی را ایفا کرده است.

برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم درام Men of Honor محصول سال 2000، فیلم رمزآلود The Caveman’s Valentine محصول سال 2001، فیلم جاسوسی Undercover Brother محصول سال 2002، فیلم موزیکال Ray محصول سال 2004، فیلم ورزشی The Express: The Ernie Davis Story محصول سال 2008، فیلم اکشن The Taking of Pelham 123 محصول سال 2009، فیلم درام The Help محصول سال 2011، سریال پلیسی High Incident، سریال The Practice، سریال فانتزی True Blood، سریال The Mentalist و فیلم زندگینامه‌ای Ladies of Gospel محصول سال 2020.

سانیا سیدنی در نقش وینس ویلیامز در فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱

بازیگران فیلم کینگ ریچارد - سانیا سیدنی در نقش وینس ویلیامز

سانیا سیدنی (Saniyya Sidney) بازیگر آمریکایی متولد 30 اکتبر 2006 برابر با 8 آبان 1385 است. این هنرپیشه جوان با سریال ترسناک American Horror Story: Roanoke و فیلم درام تاریخی Fences هر دو محصول سال 2016 به شهرت رسید. از دیگر آثار معروف او می‌توانیم به فیلم زندگینامه‌ای Hidden Figures محصول سال 2016، فیلم ابرقهرمانی Fast Color محصول سال 2018، سریال The Passage و فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

در فیلم King Richard 2021 سانیا سیدنی نقش وینس ویلیامز را ایفا کرده است. وینس بازیکن حرفه‌ای تنیس متولد 17 ژوئن 1980 برابر با 27 خرداد 1359 است. او پیشتر به عنوان بهترین بازیکن تنیس در رتبه اول قرار گرفته بود و یکی از بهترین بازیکنان ورزش تنیس در طول تاریخ محسوب می‌شود. در واقع وینس و خواهرش سرینا آغازگر دوره جدیدی از قدرت و ورزشکاری زنان در رشته تنیس محسوب می‌شوند. وینس به مدت 19 هفته از سوی انجمن تنیس زنان در رتبه اول بهترین بازیکنان جهان قرار داشت.

دمی سینگلتون در نقش سرینا ویلیامز

تریلر فیلم شاه ریچارد - دمی سینگلتون در نقش سرینا ویلیامز

دمی سینگلتون (Demi Singleton) بازیگر، خواننده و رقصنده آمریکایی متولد 27 فوریه 2007 برابر با 8 اسفند 1385 است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش در سریال جنایی Godfather of Harlem و فیلم کینگ ریچارد شناخته می‌شود.

همچنین بخوانید :

در فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ دمی سینگلتون نقش سرینا ویلیامز را ایفا کرده است. سرینا بازیکن حرفه‌ای تنیس متولد 26 سپتامبر 1981 برابر با 4 مهر 1360 است. او علاوه بر ورزش تنیس، طراح مد و تهیه کننده فیلم نیز هست. او تا کنون 23 عنوان از گرند اسلم را برنده شده است. بین سال‌های 2002 تا 2017 از سوی انجمن تنیس زنان، سرینا 8 بار در رتبه اول بهترین بازیکن جهان قرار گرفته است.

تونی گلدوین در نقش پاول کوهن در فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱

فیلم سینمایی شاه ریچارد - تونی گلدوین در نقش پاول کوهن

تونی گلدوین (Tony Goldwyn) بازیگر، خواننده، تهیه کننده، کارگردان و فعال سیاسی آمریکایی متولد 20 می 1960 برابر با 30 اردیبهشت 1339 است. او برای اولین بار با فیلم اسلشر Friday the 13th Part VI: Jason Lives محصول سال 1986 وارد سینما شد و با بازی در فیلم فانتزی Ghost محصول سال 1990 به شهرت رسید. سپس در فیلم تاریخی Nixon محصول سال 1995 و مینی سریال From the Earth to the Moon محصول سال 1998 به ایفای نقش پرداخت.

 

گلدوین در فیلم انیمیشنی Tarzan محصول سال 1999 صداپیشگی نقش اصلی، یعنی تارزان را بر عهده داشت و سپس در فیلم حماسی The Last Samurai محصول سال 2003 بازی کرد. برخی از دیگر آثار او عبارتند از فیلم ترسناک The Last House on the Left محصول سال 2009، سری فیلم‌های Divergent و سریال سیاسی Scandal.

جان برنثال در نقش ریک مکی

بررسی فیلم King Richard 2021 - جان برنثال در نقش ریک مکی

جان برنثال (Jon Bernthal) بازیگر آمریکایی متولد 20 سپتامبر 1976 برابر با 29 شهریور 1355 است. او در اوایل دهه 2000 حرفه‌اش را آغاز کرد و با بازی در سریال ترسناک The Walking Dead به شهرت رسید. از دیگر آثار او می‌توانیم به سریال اکشن Daredevil، فیلم اکشن Snitch محصول سال 2013، فیلم کمدی سیاه The Wolf of Wall Street محصول سال 2013، فیلم جنگی Fury محصول سال 2014، فیلم اکشن The Accountant محصول سال 2016، فیلم Baby Driver محصول سال 2017، فیلم تریلر Widows محصول سال 2018، فیلم ورزشی Ford v Ferrari محصول سال 2019 و فیلم نئو-وسترن Those Who Wish Me Dead محصول سال 2021 اشاره کنیم.

جان برنثال در فیلم King Richard 2021 نقش ریک مکی (Rick Macci) را بازی کرده که مربی تنیس و بازیکن سابق آمریکایی متولد 7 دسامبر 1954 (16 آذر 1333) است. ریک مکی از بهترین مربی‌های تنیس در جهان محسوب می‌شود و 5 نفر از شماره یک‌های جهان را آموزش و تمرین داده است؛ از جمله سرینا و وینس ویلیامز.

دیگر بازیگران فیلم کینگ ریچارد عبارتند از:

  • دیلان مک درموت (Dylan McDermott) در نقش ویل هاجز
  • میکایلا لاشا بارتولومی (Mikayla LaShae Bartholomew) در نقش تونده پرایس
  • دنیل لاوسون (Danielle Lawson) در نقش ایشا پرایس
  • لیلا کرافورد (Layla Crawford) در نقش لیندریا پرایس
  • اندی بین (Andy Bean) در نقش لیرد استابلر
  • ریچ سومر (Rich Sommer) در نقش پاتریک داگرتی
  • کوین دان (Kevin Dunn) در نقش ویک بریدن
  • کریگ تیت (Craig Tate) در نقش بلز
  • واگ دبلیو. هبرون (Vaughn W. Hebron) در نقش مونستا
  • جسیکا وکنیک (Jessica Wacnik) در نقش جنیفر کاپریاتی

نمرات فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱

فیلم King Richard 2021 با استقبال خوب بینندگان و منتقدان مواجه شده است. در IMDb امتیاز این فیلم به 7.6 از 10 رسیده است و 84 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در راتن تومیتوز بر اساس 211 نقد، 91 درصد از نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند و در نهایت میانگین امتیاز 7.60 از 10 را گرفته است. در متاکریتیک نیز تا کنون 53 نقد و میانگین امتیاز 76 از 100 برای فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ ثبت شده است. از این 53 نقد، 45 نقد مثبت، 7 نقد متوسط و 1 نقد منفی هستند. در ادامه مروری بر نمرات منتقدین به فیلم کینگ ریچارد خواهیم داشت.

Christian Science Monitor / پیتر رینر: نمره بالای 90 به فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱

این لذتبخش‌ترین فیلمی است که امسال تا کنون دیده‌ام.

The Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 90

این فیلم در ذات خود اثری جدی است. هدف آن آموزش، الهام و در عین حال سرگرم کردن است و به سراغ موضوعات زیادی می‌رود؛ موضوعاتی چون نژاد، فرزندپروری، مشکلات زناشویی و تبلیغات در ورزش. با همه این‌ها، فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ از ابتدا تا انتها شگفت انگیز است.

New York Post / جانی اولیکسینسکی: 88

ریچارد بدون ایراد نیست، هیچ وقت حرکتی خبیثانه یا قهرمانانه از او نمی‌بینیم و به ندرت پیش می‌آید که نصیحت پراشتیاق خودش را درباره فروتن بودن به کار ببندد. شما از چیزی که به دست می‌آورد شگفت‌زده می‌شوید، اما کل شخصیت او را نمی‌توانید تحسین کنید. فیلم‌های زندگینامه‌ای کمی جرئت این را پیدا می‌کنند که لایه‌های مختلفی را به تصویر بکشند.

Film Threat / آلن ان جی: نمره 85 به فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱

در کل فیلم King Richard 2021 قوی و الهام بخش است.

فیلم کینگ ریچارد

The Film Stage / جیک رینگ-شریفلز: 83

اسمیت کاراکتری را پیدا کرده که خودمحوری و درجه پویایی‌اش با شخصیت بیقرار خودش به عنوان یک ستاره سینما تطبیق یافته است.

USA Today / برایان تروت: 75

اسمیت اشتیاق و لجبازی را به شخصیت ریچارد اضافه کرده است؛ یک شخصیت بحث برانگیز و پدری فداکار. فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ هیجان انگیز است، اما به عنوان درامی ورزشی و آشنا که مراقب روایت سطحی‌اش است، خیلی در مسائل عمیق نمی‌شود. گهگاه به نظر می‌رسد که این فیلم هسته مرکزی اشتباهی دارد.

The Boston Globe / مارک فینی: نمره 75 به فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱

کینگ ریچارد یک فیلم است، نه یک مینی سریال؛ و چیزی که فیلمنامه بیلین را اینقدر تاثیرگذار کرده تسلط او روی این موضوع است که از چه مسائلی بگذرد و به چه مسائلی بپردازد.

IGN / کریس تیلی: 70

فیلم King Richard 2021 داستانی ساده از پیروزی بر ناملایمات زندگی است. بازیگران مکمل می‌درخشند، ویل اسمیت از دیگر بازیگران پیشی می‌گیرد و در حالی که شاید این همه داستان نباشد، فیلم کینگ ریچارد هم به عنوان یک مطالعه شخصیتی و هم فیلمی ورزشی با حالی خوب درست کار می‌کند.

The Guardian / پیتر برادشاو: 60

فیلم شاه ریچارد ۲۰۲۱ با اینکه لذتبخش و خوش ساخت است، اما با این حال نمی‌داند که چه رویکردی نسبت به جنبه سخت‌تر و تاریک‌تر شخصیت ریچارد ویلیامز داشته باشد.

بررسی فیلم King Richard 2021

کلام آخر

در این مقاله از پلازا با معرفی و بررسی فیلم King Richard 2021 با بازی ویل اسمیت همراه شما بودیم؛ یک فیلم زندگینامه‌ای که مروری بر زندگی ریچارد ویلیامز، مربی و پدر دو تا از بهترین بازیکنان تنیس جهان دارد. آیا شما فیلم کینگ ریچارد را تماشا کرده‌اید؟ شما چه امتیازی به این فیلم می‌دهید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402