معایب گوشی شیائومی Note 8 + راه حل های آنها

معایب گوشی شیائومی Note 8
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی نوت 8 شیائومی دستگاه قدرتمندی است اما مثل هر دستگاه هوشمند دیگری ممکن است معایب و مشکلاتی داشته باشد. به همین خاطر این مقاله را به معایب گوشی شیائومی Note 8 اختصاص داده‌ایم. در اینجا مشکلات گوشی شیائومی نوت ۸ را بررسی می‌کنیم. به علاوه برای هر مشکل موبایل ردمی نوت ۸ راه حلی ارائه می‌دهیم.

گوشی نوت 8 نسبت به نسل قبلی‌اش دستگاه خیلی خوبی است و دوربین پنتا (Penta) آن ارتقاء اصلی‌اش نسبت به ردمی نوت 7 بشمار می‌رود. با این حال معایبی هم دارد که این مشکلات می‌توانند شامل کند شارژ شدن، دیر شارژ شدن، آپدیت رام، پر شدن فضای گوشی، مشکل لمس گوشی یا هر بخش دیگری از دستگاه باشد. اما در این مقاله تعدادی از مهمترین معایب گوشی شیائومی Note 8 را بررسی می‌کنیم که توسط کاربران گزارش شده‌اند. به علاوه راه حل‌هایی را هم برای این مشکلات گوشی شیائومی نوت ۸ ارائه می‌دهیم.

مشکل کند شدن تاچ اسکرین

اگر با مشکل کند شدن لمس شیائومی Note 8 به عنوان یکی از معایب گوشی شیائومی Note 8 مواجه شده‌اید و تاچ گوشی لگ دارد، این عیب بعداً در رام گلوبال رسمی به عنوان یک مشکل نرم‌افزاری شناسایی شد. احتمالا با آپدیت‌های بعدی این مشکل رفع بشود. به هر صورت برای رفع این مشکل موبایل ردمی نوت ۸ می‌توانید مراحل زیر را دنبال بکنید:

  • وارد تنظیمات بشوید به قسمت My Device بروید و حالا در قسمت System ببینید آپدیتی وجود دارد که برای گوشی نصب بکنید.
  • گزینه‌های Developer را فعال بکنید: وارد settings تنظیمات شده و به قسمت My Device بروید، حالا گزینه All Specs را وارد شده و 7 بار Build number را لمس بکنید. حالا به قسمت Additional Settings بروید. حالا در قسمت developer options گزینه MIUI Optimization را غیرفعال بکنید.
  • حالا دوباره وارد Developer options شده و گزینه Animation را از 1 به نیم 5/0 کاهش بدهید.
  • دستگاه را ریست فکتوری بکنید (البته قبل از این کار حتماً از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید).

مشکل خالی شدن شارژ باتری گوشی

باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گوشی نوت 8 باید به اندازه کافی بزرگ باشد و شارژ آن طولانی مدت دوام بیاورد، اما کاربران خالی شدن باتری گوشی را گزارش داده‌اند. چیزهای مختلفی ممکن است بر خالی شدن شارژ باتری تأثیر بگذارند، در مورد گوشی‌های شیائومی می‌توان به عدم بهینه‌سازی رام فعلی اشاره کرد. به علاوه آپدیت معمولاً شارژ باتری را زود تخلیه می‌ند و آپدیت‌های جدید می‌توانند این مشکل را رفع بکنند. بنابراین اول از همه مطمئن بشوید که گوشی نوت 8 از نظر نرم‌افزاری آپدیت است.

در ادامه نکاتی را برای جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی ارائه می‌دهیم:

  • شب موقع خواب وای فای و دیتا موبایل را خاموش کنید.
  • حالا گزینه Face Unlock را غیرفعال کنید.
  • حالا شروع خودکار اپ‌های بی‌استفاده را غیرفعال کنید. برای انجام این کار وارد تنظیمات settings بشوید. حالا به قسمت Apps رفته و وارد Manage apps بشوید و گزینه Autostart را برای تک تک اپ‌ها غیرفعال بکنید.

مشکل فعال نشدن سیم کارت

مشکلات گوشی سیائومی نوت ۸

علاوه بر موارد ذکر شده گزارش‌هایی درباره مشکل فعال نشدن سیم کارت به عنوان یکی از مشکلات گوشی شیائومی نوت ۸ داده شده است. همچنین گزارش شده است که در برخی کشورهای اروپایی و آسیایی چنین مشکلی پیش آمده است. حالا باید مطمئن بشویم که دستگاهتان در رام گلوبال MIUI شیائومی است. اگر در رام گلوبال است، سیم کارت را دوباره در سوکت جایگزین قرار بدهید و دوباره امتحان بکنید.

حتماً دستگاه را بعد از انجام این کار ریبوت بکنید. اگر مشکل حل نشد، نرم افزار گوشی را آپدیت بکنید یا گوشی را ریست فکتوری بکنید. برای رفع این مشکل همچنین می‌توانید با فروشنده گوشی خود تماس بگیرید.

مشکل نمایش داده نشدن آیکن های نوتیفیکیشن

اگر آیکن های نوتیفیکیشن نمایش داده نمی شود و با این مشکل موبایل ردمی نوت ۸ مواجه شده‌اید، خوب است بدانید که این مشکل در MIUI 11 به طور کامل رفع شده است، اما اگر هنوز با چنین مشکلی مواجه هستید به روش زیر می‌توانید آن را فعال بکنید:

  • وارد تنظیمات Settings بشوید
  • حالا Display را انتخاب بکنید
  • حالا گزینه Notch & Status bar را انتخاب بکنید
  • در قسمت Status bar گزینه Show icons for incoming notifications را فعال بکنید.

مشکل صدای کم در هدفون

این مشکل هم به عنوان یکی از معایب گوشی شیائومی Note 8 خیلی رایج است، بخصوص در هدفون‌های بلوتوثی یا بی سیم. کاربران می‌گویند که صدای هدفون‌ها اصلاً زیاد نیست حتی در بالاترین حالت تنظیمات. فقط لازم است که گزینه absolute volume را در منوی گزینه‌های Developer غیرفعال بکنید.

مشکل کار نکردن گوگل اسیستنت

مشکل کار نکردن دستیار گوگل هم یکی از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی نوت ۸ بشمار می‌رود. گزینه Voice Match برای دستورات صوتی گوگل اسیستنت برای بعضی از کاربران کار نمی‌کند. به نظر می‌رسد این مشکل به MIUI 10 و 11 مربوط می‌شود و هنوز هیچ پاسخ رسمی از شیائومی گزارش نشده است. اما تا قبل از اینکه شیائومی مشکل سیستم عامل خود را حل کند می‌توانید مواردی را برای رفع این مشکل تا حدودی رفع بکنید:

  • وارد تنظیمات Settings بشوید، حالا به قسمت Apps بروید و گزینه Manage Apps را انتخاب بکنید. در این گزینه Google and clear cache and data را لمس بکنید.
  • برنامه گوگل بتا را از پلی استور خارج بکنید
  • آپدیت‌های گوگل را حذف کرده و دستگاه را ریبوت بکنید.
  • حالا دوباره وارد تنظیمات بشوید، وارد Apps شده و بعد به قسمت Manage apps بروید. حالا منوی سه نقطه را لمس بکنید و default apps را باز بکنید. در اینجا گزینه Assist & voice input را باز بکنید. در اپ Assist گزینه گوگل Google را انتخاب بکنید.
  • حالا مدل Voice را حذف کرده و فعال بکنید.

حذف شدن گزینه ضبط تماس

حذف شدن گزینه Call recording مشکل موبایل ردمی نوت ۸ بشمار نمی‌رود و این به دلیل قوانین در مناطق مختلف و مطابق با قوانین حریم خصوصی گوگل است. به این ترتیب شیائومی نمی‌تواند گزینه ضبط تماس را به کاربران خود ارائه بدهد. این گزینه در اروپا و مناطق مختلف در سراسر دنیا ممنوع است.

تأخیر در لاک اسکرین

مشکل موبایل ردمی نوت ۸

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که یک تأثیر 4 ثانیه‌ای در لاک اسکرین Lock Screen و درست بعد از باز کردن قفل گوشی وجود دارد که یکی از معایب گوشی شیائومی Note 8 بشمار می‌رود. در این مورد راه حل بخصوصی وجود ندارد اما شاید با غیرفعال کردن گزینه Tap to Wake و یا double-press Power to start a camera مشکل رفع بشود. همچنین باید مطمئن بشوید که نرم‌افزار گوشی آپدیت و بروزرسانی شده است یا می‌توانید دستگاه خود را فکتوری ریست بکنید.

همچنین بخوانید :

مشکل کار نکردن جیکم در نوت 8

یکی از نکات جالب توجه در مورد گوشی ردمی نوت 8 این است که بدون روت کردن دستگاهتان از پورت‌های گوگل کمرا Google Camera پشتیبانی می‌کند. هرچند با جیکم از تمام لنزها نمی‌توانید استفاده بکنید، حالت عکاسی استاندارد و حالت شب خیلی در جیکم خیلی بهتر هستند. با این حال خیلی از کاربرها مشکلاتی را در مورد جیکم گزارش کرده‌اند که برای رفع آن‌ها لازم است جیکم را از منبع معتبر دانلود بکنید تا فایلش مشکل نداشته باشد. همچنین وقتی برای اولین بار از اپ استفاده می‌کنید، قبل از استفاده همه cache و اطلاعات پنهان گوشی را پاکسازی بکنید.

مشکل کند شارژ شدن گوشی

اگر با مشکل کند شارژ شدن گوشی شیائومی Note 8 مواجه شده‌اید خوب است بدانید که این از معایب گوشی شیائومی Note 8 نیست و ممکن است به دلایل مختلفی پیش آمده باشد. اگر از کثیف بودن داخل پورت شارژ گوشی باشد، شاید اگر به آرامی داخل پورت فوت بکنید مشکل رفع بشود و پورت تمیز بشود. اما مشکل دیر شارژ شدن Note 8 دلایل دیگری هم وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم:

  • وضعیت شارژر را بررسی بکنید: حتما از شارژرهای با کیفیت برای گوشی خود استفاده بکنید. به طور مرتب وضعیت شارژر خود را بررسی بکنید که بریدگی یا پیچ خوردگی در آن وجود نداشته باشد. همچنین خیلی مهم است که از شارژر اورجینال گوشی استفاده بکنید.
  • وضعیت باتری گوشی را بررسی بکنید: بعد از پاکسازی پورت USB و بررسی وضعیت شارژر لازم است که وضعیت باتری گوشی را هم بررسی بکنید. برای انجام این کار می‌توانید از اپ Ampere استفاده بکنید. این اپلیکیشن را می‌توانید از گوگل پلی دانلود بکنید و وضعیت کلی باتری خود را بررسی بکنید. در اینجا باید به دمای باتری temperature دقت بکنید که بین 26 تا 40 درجه سانتی گراد باشد. همچنین باید به وضعیت سلامت باتری هم توجه بکنید.
کاور پشت مات مدل شیائومی ردمی نوت 8
کاور پشت مات مدل شیائومی ردمی نوت 8Cover for Xiaomi Redmi Note 8
جنسپلاستیک نرم
سطح پوششقاب پشتی,کلیدها,لبه ها

مشکل بروزرسانی ota

آپدیت کردن گوشی هوشمند اندروید شیائومی همیشه برای کاربران کار ساده‌ای است. تمام گوشی‌های شیائومی دارای اپ Updater هستند که امکان دانلود و نصب روان آخرین نرم‌افزار گوشی را فراهم می‌کند. اما این آپدیت در همه گوشی‌ها راحت نیست و بعضی از کاربران با مشکل آپدیت ota در رام برای گوشی Note 8 و مشکلات آپدیت رام گلوبال ردمی نوت ۸ مواجه شده‌اند. به این ترتیب در اینجا روش ساده‌ای را برای آپدیت گوشی هوشمند خود با استفاده از MI PC Suite و اپلیکیشن Updater App توضیح می‌دهیم.

لطفاً قبل از آپدیت از طریق این روش به نکات زیر توجه بکنید:

روش آپدیت گوشی شیائومی از طریق OTA

  • ابتدا MI PC Suite را در کامپیوتر یا لپتاپ خود دانلود و نصب بکنید
  • حالا گوشی هوشمند و کامپیوتر خود را از طریق کابل استاندارد USB شیائومی به هم وصل بکنید
  • وقتی دو دستگاه به هم وصل بشوند فایل‌ها در کامپیوتر نمایش داده خواهند شد
  • حالا برای اینکه تائید بکنید آپدیت جدیدی برای دستگاهتان موجود است گزینه Update from the MI PC suite را لمس بکنید. اگر آخرین نسخه آپدیت را مشاهده می‌کنید، می‌توانید مراحل بعدی آپدیت را انجام بدهید.
  • حالا تنظیمات را در MI PC Suite باز بکنید و تنظیماتِ Mi PC suite UI را هم باز بکنید
  • حالا محل ذخیره دانلود را انتخاب بکنید و فولدر دانلود را هم انتخاب بکنید. در اینجا یک فولدر ROM پیدا می‌کنید که شامل فایل‌های ROM گوشی شما است.
  • حالا باید دوباره به فولدر MiPhoneManager بروید تا لیستی از فولدرهای مختلف را مشاهده بکنید. در اینجا فولدری را به نام OTA پیدا می‌کنید که فایل‌های مختلف OTA را موقع آپدیت دانلود و نصب می‌کند.
  • از این فولدر بیرون آمده و وارد MI PC Suite بشوید و دوباره آپدیتی را از گزینه‌ها انتخاب بکنید. حالا فرآیند آپدیت را شروع بکنید و دوباره به فولدر OTA بروید.
  • فولدر OTA را باز بکنید و توجه بکنید که فایل‌ها به صورت Td و cfg باز می‌شوند. وقتی فرآیند تمام شد، فایل Td و cfg تبدیل به فایل zip می‌شوند.
  • حالا این فایل‌ها را در کامپیوتر کپی بکنید و بعد به حافظه گوشی شیائومی خود منتقل بکنید. حالا می‌توانید آخرین سیستم عامل را با استفاده از اپ Updater فلش بکنید یا حتی می‌توانید از ریکاوری Mi نصب بکنید.
کاور پیونی مدل شیائومی ردمی نوت 8 طرح گربه ها همراه با پاپ سوکت
کاور پیونی مدل شیائومی ردمی نوت 8 طرح گربه ها همراه با پاپ سوکتCats Peony Cover for Xiaomi Redmi Note 8 with Popsocket
جنسپلاستیک سخت
سطح پوششقاب پشتی,کلیدها,لبه ها

رفع مشکل حافظه کم در گوشی نوت 8

در اینجا به بررسی راه حل‌های رفع مشکل پر شدن فضای بی دلیل گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ می‌پردازیم. به این ترتیب با تکنیک‌های زیر می‌توانید فضای بیشتری در حافظه گوشی خود داشته باشید:

  • اپلیکیشن‌های بی استفاده را حذف بکنید
  • اطلاعات پنهان یا کش بعضی اپ‌ها را که فضای زیادی می‌گیرند پاکسازی بکنید
  • تصاویر و ویدیوها را به کامپیوتر خود منتقل بکنید تا فضا باز بشود
  • اطلاعات خود را به کارت حافظه یا cloud فضای ابری منتقل بکنید
  • تصاویر خود را به کارت حافظه گوشی خود منتقل بکنید
  • اپلیکیشن‌ها را به کارت حافظه منتقل بکنید.

برای پاکسازی حافظه در شیائومی نوت 8 اپلیکیشن‌هایی مثل CCleaner هم وجود دارند که پاکسازی گوشی را راحت‌تر می‌کنند. راه دیگر برای داشتن فضای بیشتر در گوشی رفع مشکل حجم بالای other در گوشی شیائومی Note 8 است. برای حذف فایل‌های other می‌توانید مراحل زیر را انجام بدهید:

  • روش اول: File Manager را باز بکنید، حالا منو را باز بکنید و تنظیمات Settings را انتخاب بکنید، حالا گزینه Show hidden files را فعال بکنید. دوباره به File Manager برگردید، وارد گالری و بعد Cloud و بعد Cache بشوید. حالا فایل‌های Cache را پاک بکنید و دوباره حافظه را بررسی بکنید ببینید بیشتر شده است.
  • روش دوم: توصیه می‌شود این روش را فقط متخصصین انجام بدهند. حالا MIUI Security را باز بکنید و گزینه Deep Clean را لمس بکنید. گزینه Deep Clean حافظه داخلی را برای یافتن فایل‌های بزرگ اسکن می‌کند و از قسمت Big Files می‌توانید گزینه Clean Now را انتخاب بکنید.
  • بعد از انتخاب BIG Files گزینه Delete را بزنید تا فایل‌های انتخاب شده پاکسازی بشوند.

مشکل سایه دار یا سیاه شدن نمایشگر

معایب گوشی شیائومی Note 8

دلیل مشکل سایه انداختن صفحه نمایش ردمی نوت ۸ به عنوان یکی از مشکلات گوشی شیائومی نوت ۸ ممکن است آسیب دیده گوشی یا شارژ نداشتن و خاموش شدن آن باشد. یا ممکن است به دلایل مختلف دیگری نمایشگر گوشی سیاه بشود. به هر صورت با راه حل‌های زیر شاید بتوانید مشکل سایه دار شدن صفحه نمایش گوشی را رفع بکنید:

  • ممکن است شارژ گوشی کم باشد، باتری گوشی را شارژ بکنید
  • سیم کارت و کارت حافظه را از گوشی خارج بکنید و دوباره در گوشی قرار بدهید
  • اگر نمایشگر گوشی همچنان سیاه یا سایه‌دار باقی مانده است، گوشی را Forced reboot بکنید
  • صبر بکنید شارژ گوشی کامل خالی بشود و دوباره آن را در شارژ بگذارید.
کاور کراسپدیا مدل شیائومی ردمی نوت 8
کاور کراسپدیا مدل شیائومی ردمی نوت 8Craspedia Cover for Xiaomi Redmi Note 8
جنسسیلیکونی
سطح پوششقاب پشتی,کلیدها,لبه ها

مشکل حذف شدن آیکن دوربین یا سایر آیکن ها

اگر شما هم با مشکل حذف شدن آیکون دوربین در ردمی نوت ۸ یا آیکن‌های دیگر گوشی به عنوان یکی از معایب گوشی شیائومی Note 8 مواجه شده‌اید خوب است بدانید که شاید با راه حل زیر بتوانید این مشکل را رفع بکنید:

  • برای رفع این مشکل شاید لازم باشد تنظیمات هوم اسکرین را تغییر بدهید
  • وارد تنظیمات Settings بشوید
  • حالا به تنظیمات Home screen بروید
  • در اینجا Home screen را از میان گزینه‌های مختلف انتخاب بکنید، دو گزینه Classic و With App Drawer را در اینجا مشاهده می‌کنید
  • گزینه Classic را انتخاب بکنید.

حالا می‌توانید گوشی خود را ریبوت بکنید. بعد از آن تمام آیکن‌ها به حالت قبلی خود برمی‌گردند.

محافظ صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 8
محافظ صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 8Glass Protector for Xiaomi Redmi Note 8
نوعبراق
جنسشیشه
انحنا2.5D

جمع بندی

در این مقاله به طور کلی تعدادی از مهم‌ترین معایب گوشی شیائومی Note 8 و مشکلات گوشی شیائومی نوت ۸ معرفی شدند. همچنین برای هر مشکل موبایل ردمی نوت ۸ راه حلی ارائه دادیم. با این حال اگر سوال یا نظری در این مورد دارید می‌توانید در قسمت دیدگاه‌‌های پلازا بیان بکنید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
سامان
.
06 تیر 1402، 14:43
پاسخ
0
1
ویبره شیائومی نوت 8من به هیچ وجه کار نمیکنه.ممنون میشم در این مورد راهنماییم کنید.
avatar
امیر عباس
.
19 خرداد 1402، 13:31
پاسخ
0
1
سلام خسته نباشید من چند وقتی هست داخل برنامه هام(گوگل کروم واتساپ تلگرام تویتر و حتی تنضیمات) علامت دایره فلش دار یا همون تلاش مجدد میا میشه راهنمایی کنید
avatar
ایدا
.
30 آذر 1400، 00:11
پاسخ
3
1
وصل نشدن به وای فای مورد نظر ?
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402