بازی سقوط بابل (Babylon’s Fall) | تریلر، تاریخ انتشار و گیم پلی

بازی Babylon’s Fall / بازی Babylons Fall
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی سقوط بابل (Babylon’s Fall) که قرار است توسط Square Enix عرضه شود تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی داشته است.  تست بتا بازی بابیلون فال (Babylons Fall) نشان داد این عنوان پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین‌ها را دارد اما به شرطی که تا زمان عرضه ایرادات آن برطرف شوند.

بازی Babylon’s Fall ابتدا در نمایشگاه E3 در سال 2018 معرفی شد و قرار بود در سال 2019 و یک سال پس از معرفی، منتشر شود. اما تاریخ انتشار بازی Babylon’s Fall آنقدر عقب افتاد که حالا به سال 2022 رسیدیم و ناشر بازی اعلام کرده بالاخره آن را در این سال عرضه خواهد کرد.

تریلر بازی Babylon’s Fall

جدیدترین تریلر بازی Babylon’s Fall را که در مراسم گیم آواردز 2021 منتشر شد، می‌توانید در ادامه ببینید.

در ادامه می‌خوانید

تاریخ انتشار بازی Babylon’s Fall

در مراسم گیم آواردز 2021 سازندگان بازی علاوه بر اینکه یک تریلر جدید از بازی منتشر کردند تاریخ عرضه بازی Babylons Fall را هم رسما اعلام کردند. بر این اساس قرار است این بازی بالاخره در 3 مارس 2022 (12 اسفند 1400) برای پلی‌استیشن 4 و 5 و کامپیوتر در دسترس قرار بگیرد.

افزون بر این آن دسته از کاربرانی که بازی را پیش‌خرید کنند می‌توانند 3 روز زودتر یعنی از 9 اسفند بازی را دانلود و تجربه کنند.

داستان

بازی داستان خاصی ندارد بابیلون فال یک بازی اکشن مبارزه‌ای است که در آن شما کنترل یک جنگجو را برعهده دارید و باید برج بابل را که توسط هیولاها اشغال شده آزاد کنید. در هر زمان می‌توانید 4 اسلحه مختلف داشته باشید و سبک بازی خود را بر اساس اسلحه انتخابی تغییر دهید.

بازی هم به صورت تک نفره قابل انجام است و هم این امکان را دارید تا حداکثر با 3 نفر از دوستان خود یک تیم 4 نفره تشکیل دهید و برج را آزاد کنید. قرار است حالت‌های جدید بازی، داستان و اسلحه‌های جدید پس از انتشار بازی به صورت رایگان برایش عرضه شوند.

گیم پلی

استودیو Platinum که این بازی را ساخته بیشتر با بازی‌های برجسته‌ای که در سبک تک‌نفره و اکشن منتشر کرده شناخته می‌شود بازی‌هایی که علاوه بر اکشن بودن، داستان جذاب و تاثیرگذاری هم داشتند. مثل بازی‌های NieR: Automata و Astral Chain. هردو این عناوین با سبک خاص گیم‌پلی استودیو پلاتینوم یعنی مبارزات نفس‌گیر، باس فایت‌های دیوانه‌کننده و موسیقی متن فراموش نشدنی همراه بودند و البته هردو آن‌ها از مولتی‌پلیر پشتیبانی نمی‌کردند.

بازی سقوط بابل اما یک بازی اکشن لایو سرویس است. یعنی برای اینکه بتوانید آن را اجرا کنید باید آنلاین باشید. حتی اگر بخواهید تنهایی به داخل برج بابل بروید باید به اینترنت وصل باشید. علاوه بر این برخلاف آن دو بازی، تمام تمرکز این بازی بر انجام مراحل مختلف به همراه دوستان و مبارزه بی‌پایان با هیولاها است.

بازی بابیلون فال - بازی سقوط بابل

مثل عناوینی مانند Monster Hunter، در این بازی هم گیمرها می‌توانند از میان مراحل مختلف هرکدام را که خواستند انتخاب کرده و سپس در یک گروه حداکثر چهارنفره با دیگر گیمرها همگروه شوند و مرحله شروع کنند. اما برخلاف Monster Hunter این مراحل حداقل در نسخه بتا، گیمرها را به یک برج هدایت می‌کنند که دارای بخش‌های مختلفی است و هرچقدر جلوتر بروید، هیولاها خطرناک‌تر، زیادتر و سخت‌تر می‌شوند.

باید از میان راهروهای طولانی با هیولاها مبارزه کنید تا به بخش بعدی برسید. اما پیش از اینکه به هیولاها برسید و یا یک مرحله را شروع کنید در Sentinel Force HQ که یک پایگاه برای شما و دیگر گیمرها است می‌توانید در محیط اطراف به دنبال لوت و صندوق‌ بگردید یا آیتم‌هایی که در طول بازی جمع کردید را به فروش برسانید که یه مقدار کار بی‌معنی به نظر می‌آید به طوری که انگار فقط هدف از انجام آن پرکردن دنیای بازی بوده است. به همین ترتیب با وجود اینکه هر سیاه‌چال در بازی، چندین درجه سختی دارد اما سیاه‌چاله‌ها دقیقا مثل هم هستند و پس از مدتی تکراری می‌شوند.

البته به احتمال فراوان بازی سقوط بابل هنگام عرضه سیاه‌چال‌های بیشتری خواهد داشت چرا که اگر قرار باشد گیمرها مدام در یک سیاه‌چاله مبارزه کنند و تنها دشمنانشان قوی‌تر شوند بازی بیش از حد خسته‌کننده می‌شود. اما یک موردی که در گیم‌پلی بازی به شکل درستی اجرا شده نحوه استفاده از اسلحه و شمشیرها در هنگام مبارزه است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی بازی Pokémon Unite | بررسی و دانلود پوکمن یونیت
محمد علی‌محمدی09 آبان 1402 08:30
thumbnail
بررسی بازی دایینگ لایت ۲
تیم پلازا20 بهمن 1400 12:30

همانطور که گفتیم به جای آنکه تنها یک اسلحه داشته باشید می‌توانید پیش از شروع شدن هر مرحله تا 4 اسلحه مختلف را انتخاب کنید و با خود به برج ببرید. اسلحه‌های بازی شامل چکش، شمشیر، کمان، عصاهای جادویی و همچنین سپرها هستند که می‌توانید بسته به سبک بازی خود از آن‌ها استفاده کنید. این 4 اسلحه را می‌توانید با 4 دکمه بالایی کنترل پلی‌استیشن کنترل کنید.

به همین دلیل است که مبارزات بازی Babylons Fall بسیار روان هستند و این فرصت را به گیمر می‌دهند تا دقیقا در مورد سبک حملات خود فکر کند. مثلا می‌توانید کمان و عصای جادویی را با دکمه‌های جلویی کنترل کرده و هر زمان که خواستید از دور به یک هیولا حمله کنید از آن‌ها استفاده کنید. هر زمان هم که قرار بود از نزدیک مبارزه کنید می‌توانید از دکمه‌های پشتی از چکش یا شمشیر استفاده کنید.

علاوه بر این تمام اسلحه‌های بازی بابیلون فال قابلیت شارژ شدن برای استفاده در حملات سنگین را دارند، برای شارژ کردن آن‌ها باید از نوار انرژی کاراکترتان استفاده کنید که هم با شارژ کردن اسلحه‌ها و هم با حملات عادی از میزان آن کاسته می‌شود. با تمام این تفاصیل، گیم‌پلی بازی در نگاه اول ترکیبی از Devil May Cry و فاینال فانتزی به نظر می‌رسد اما بازی Babylon’s Fall متاسفانه حداقل در نسخه بتا هرگز به گردپای این دو بازی هم نمی‌رسد. چرا که کامبوهای ترکیبی به آن روانی که در این دو بازی دیدیم اجرا نمی‌شوند و هنگامی هم که به دشمنان حمله می‌کنید، افکت‌های حملات تعریف چندانی ندارند.

بازی Babylon’s Fall - تریلر بازی Babylon's Fall

اما بهترین لحظات بازی Babylons Fall زمانی رقم می‌خورد که با چند نفر دیگر آن را تجربه کنید. بیشترین لذت را زمانی می‌برید که به صورت گروهی با هیولاها و باس‌های بازی مبارزه کنید به خصوص وقتی در پایان یک مرحله، بازی مقدار زیادی لوت ارزشمند به شما می‌دهد. اما اگر بخواهید تنها بازی کنید شرایط کاملا فرق می‌کند چرا که تا زمانی که لول کاراکتر شما از لول دشمنان بالاتر نباشد، تمام کردن یک مرحله تقریبا غیرممکن است.

برای مثال از پا درآوردن دشمنانی که در سیاه‌چاله‌های بازی سقوط بابل هستند کار آسانی نیست چرا که باید ضربات زیادی به آن‌ها وارد کنید تا بالاخره یکی از آن‌ها روی زمین بیافتد. باید مدام چهار دکمه اصلی را فشار دهید تا شاید بتوانید مقداری آسیب به هیولاها وارد کنید. به همین دلیل است که اگر بخواهید تنها بازی کنید، بعید است خیلی از بازی لذت ببرید. البته شاید در نسخه اصلی، سازندگان فکری هم به حال گیمرهایی که نمی‌خواهند به صورت گروهی بازی را پیش ببرند، کنند.

اما اگر بخواهید با 3 نفر از دوستانتان بازی بابیلون فال را تجربه کنید کار بسیار مشکل‌تری در پیش دارید. برخلاف اکثر بازی‌های آنلاین در این بازی نمی‌توانید به شکل سنتی دوستان خود را به گروه دعوت کنید. برای آنکه آن‌ها را دعوت کنید باید کد HQ خود را به آن‌ها بدهید که یک شماره 8 رقمی است که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به همان سروری که شما هستید اضافه شوند. اما در این حالت شما و دوستتان فقط در یک سرور قرار می‌گیرید و نه یک گروه مشترک. به همین دلیل ممکن است تصادفی بازی را بدون دوستتان آغاز کنید.

بازی بابیلون فال - تاریخ انتشار بازی Babylon's Fall

این شیوه استفاده از کد HQ بازی بابیلون فال، یک روش بسیار دردسرساز و عجیب و غریب است که برای یک بازی که قرار است در سال 2022 عرضه شود اصلا قابل قبول نیست. آن هم در حالی که دیگر بازی‌ها روش‌های بهتر و ساده‌تری را برای انجام این کار پیاده‌سازی کردند.

سخن پایانی

بتا بازی بازی سقوط بابل (Babylons Fall) نشان داد این بازی فعلا اوضاع و احوال خیلی خوبی ندارد به خصوص در مقایسه با بازی‌های رقیبش مثل دستینی و در شرایطی که دیگر بازی‌های این سبکی مثل Marvel’s Avengers با وجود اسم و رسمی که دارند نتوانستند موفق عمل کنند. با این همه استودیو Platinum آنقدر معتبر هست که امیدوار باشیم با بررسی و رفع ایرادات بازی بابیلون فال بتواند از نهایت پتانسیل این عنوان استفاده کند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402