سرانجام ستارگان نمایشگاه CES 2018 چه شد؟

CES 2018
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نمایشگاه CES همواره با خود جدیدترین محصولات الکترونیک با تکنولوژی روز دنیا را می‌آورد، اما در این میان برخی از محصولات هرگز به مرحله عرضه در بازار نخواهند رسید. در ادامه وضعیت فعلی ستارگان نمایشگاه CES 2018 را با هم مرور خواهیم کرد.

همچنین بخوانید :

معمولا هر سال کمپانی‌های زیادی با محصولات متنوع خود در نمایشگاه CES شرکت می‌کنند. این نمایشگاه همه ساله در ماه ژانویه در شهر لاس وگاس برگزار شده و جدیدترین نوآوری‌ها در زمینه محصولات الکترونیک و دیجیتال را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد. در این میان برخی از محصولات که به صورت یک طرح مفهومی (کانسپت) ارائه می‌شوند، بعد از نمایشگاه به مرحله تولید و ساخت رسیده و در بازار عرضه می‌شوند، اما برخی از این نوآوری‌ها تنها در حد همان طرح مفهومی باقیمانده و هیچ‌گاه به بازار و دست مصرف‌کننده نخواهند رسید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

سرنوشت محبوب‌ترین های CES 2018

از آنجا که حدودا کمتر از یک ماه تا برگزاری نمایشگاه CES 2019 باقی مانده است، قصد داریم برخی از محبوب‌ترین محصولات نمایشگاه 2018 CES را با هم مرور کرده و ببینیم که در حال حاضر در چه وضعیتی به‌سر می‌برند. آیا می‌توان در حال حاضر این محصولات را در بازار پیدا کرد یا تنها در حد یک طرح و ایده باقی مانده‌اند؟ با پلازا همراه باشید.

آیبو، رباتی به شکل سگ، ساخت کمپانی سونی

آیبو / Aibo CES 2018

پس از آنکه سونی در سال 2006 از روبات سگ خود رونمایی کرد و به موفقیت نرسید، تصمیم گرفت که مجددا در نمایشگاه CES 2018، یک ربات سگ که البته از حرکات طبیعی‌تری برخوردار بود را معرفی کند. این ربات همچنان آیبو (Aibo) نام داشت و قادر بود که اعضای یک خانواده را شناسایی کرده و به خوبی با آنها تعامل داشته باشد. این ربات از 4000 قطعه و 22 حسگر ساخته شده است و برای دو چشم او از دو صفحه OLED بهره جسته شده است. در آن زمان می‌توانستید این سگ را تنها در ژاپن با قیمت 1760 دلار خریداری کنید.

در ماه آگوست کمپانی سونی اعلام کرد که ربات آیبو را در آمریکا با قیمت 2899 دلار خواهد فروخت. سفارشات از ماه سپتامبر آغاز شد و به همراه این ربات، یک توپ صورتی، یک لوازم جانبی استخوانی شکل، پدهای پنجه، شارژر و یک برچسب منحصربفرد برای شماره‌گذاری سگ بود.

سونی تا ژانویه 2018 حدود 20000 ربات ایبو را در ژاپن به فروش رساند. ماه گذشته یکی از اعضای منبع خبری CNET حدود یک هفته را با این ربات سگ سپری کرد و اظهار کرد که دختر 2 ساله‌اش عاشق این سگ شده است و سگ‌های واقعی نیز با دیدن این ربات خیلی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. در آخر باید گفت که این محصول تنها در تعداد محدود تولید و در بازار عرضه شده است.

دستکش رباتیک NeoMano، ساخت کمپانی NeoFect

دستکش / NeoMano CES 2018

این محصول توسط یک کمپانی در کره جنوبی ساخته شده است. دستکش چرمی NeoMano مجهز به سیم‌های تیتانیوم و یک کنترلر است. این دستکش برای افرادی که دچار صدمات نخاعی شده‌اند و از کارافتادگی دست را تجربه می‌کنند، ساخته شده است و کمک می‌کند که انعطاف‌پذیری، حرکت و مهارت دستان بیمار بهبود یابد.

بعد از نمایشگاه، در سال گذشته نمونه اولیه دیگری از این دستکش مجددا ساخته شد و تحت تست و ارزیابی بیماران مختلف قرار گرفت تا اینکه در ماه آگوست، نسخه نهایی این دستکش ساخته شد. تا ماه اکتبر کمپانی NeoFect یک کمپین جمع‌آوری پول IndieGoGo را راه‌اندازی کرد و در تاریخ 10 دسامبر، 100 درصد از میزان هدف خود را جمع‌آوری کرد.

در نهایت این دستکش با قیمت 1999 دلار در بازار عرضه شد اما خریداران مشتاق می‌بایست تا تاریخ 28 دسامبر (7 دی) صبر کنند تا پروژه IndieGoGo مجددا آغاز شده و دستکش NeoMano  را با 80 درصد تخفیف و قیمت 399 دلار خریداری کنند. کمپانی NeoFect اظهار کرده است که این دستکش را تا تابستان 2019 به صورت رسمی در بازار عرضه خواهد کرد.

تلویزیون OLED تاشوی ال جی

تلویزیون ال جی / Foldable TV CES 2018

بدون شک یکی از جالب‌ترین محصولات نمایشگاه CES 2018  تلویزیون 64 اینچ، اولد و 4K ال جی بود که صفحه نمایش آن تنها به ضخامت یک کاغذ بوده و کاملا انعطاف‌پذیر بود که به آسانی رول شده و در یک لوله به اندازه یک ساندبار قرار می‌گرفت. این تلویزیون تکرار مدل تلویزیون کوچک‌تر و 18 اینچی بود که این کمپانی در نمایشگاه CES 2016 معرفی کرده بود.

تلویزیون تاشوی ال جی چیزی فراتر از یک کانسپت و طرح مفهومی بود اما ال جی جزئیات بیشتری از قیمت، تاریخ عرضه و حتی نام رسمی این محصول اعلام نکرد. به‌نظر می‌رسد که از بعد نمایشگاه CES سال گذشته هیچ اتفاق خاصی برای این محصول نیفتاده است و این کمپانی در ماه دسامبر اظهار کرد که هیچگونه نوآوری و به‌روزرسانی در مورد این محصول را نخواهد داشت و احتمالا این محصول که یکی از ستارگان CES 2018 بود تنها در حد یک کانسپت باقی مانده است.

هدست واقعیت مجازی Vive Pro ساخت کمپانی HTC

هدست واقعیت مجازی / Vive Pro CES 2018

هدست واقعی مجازی Vive Pro ساخت شرکت HTC است که برای استفاده به یک کامپیوتر رده‌بالا و همچنین یک کابل برای اتصال نیاز دارد. اما از آنجا که این هدست نسخه به‌روزرسانی شده هدست HTC Vive در سال 2016 است، این هدست از یک صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر و همچنین وضوح بیشتری برخوردار است و از هدفون‌های داخلی و همچنین بند چرمی جدید بهره می‌برد.

کمپانی HTC در ماه مارس اعلام کرد که این هدست از تاریخ 5 آوریل با قیمت 799 دلار به فروش می‌رسد. اما این قیمت تنها برای خود هدست بود و کنترلرها و بیس استیشن آن را شامل نمی‌شد. اگر کاربر بخواهد دیگر لوازم جانبی این هدست را خریداری کند می‌بایست برای خرید یک کنترلر حدود 130 و برای هر بیس استیشن حدود 135 دلار هزینه کند.

پس از آن کمپانی HTC تصمیم گرفت که این هدست را به همراه تمام لوازم جانبی در بسته‌ای تحت عنوان Vivo Pro Starter Kit که شامل هدست، دو عدد کنترلر نسل اول و دو عدد بیس استیشن نسل اول می‌شود را با قیمت 1099 دلار عرضه کند. قابل ذکر است که بسته کامل‌تر دیگری نیز با عنوان Vivo Pro Full Kit به همراه کنترلرهای نسل دوم در بلک فرایدی سال جاری عرضه شد و به فروش رسید.

اسلحه اسباب‌بازی واقعیت افزوده ساخت کمپانی Merge

اسلحه اسباب بازی واقعیت افزوده / CES 2018

این اسلحه اسباب‌بازی چیزی شبیه اسلحه AR Nerf است که به کاربر اجازه می‌دهد از طریق گوشی اندرویدی و یا iOS خود، بازی Laser Tag را انجام دهد. این اسلحه 6 درجه آزادی را به کاربر می‌دهد و حرکات او را کاملا ردیابی می‌کند. اما باید گفت که زمان عرضه و قیمت نهایی آن هنوز نامشخص است و کمپانی Merge به درخواست‌ها با کندی پاسخ می‌دهد. در ماه مارس، منبع خبری TechRadar این فرصت را داشت که مدل قبل از تولید نهایی این اسلحه را از نزدیک ببیند و اظهار کرد که احتمالا این اسلحه در اواخر سال به بازار خواهد آمد. اما به نظر نمی‌رسد که این اتفاق به این زودی‌ها به واقعیت تبدیل شود و فعلا می‌توانید از دیگر محصولات این کمپانی نظیر هدست، پیراهن‌ها و یا مکعب واقعیت افزوده Merge بهره ببرید.

مایکروویو  هوشمند ساخت کمپانی Whirlpool

مایکروویو هوشمند / Whirpool CES 2018

مایکروویو کمپانی Whirlpool به WiFi متصل شده و با دستیار صوتی گوگل و الکسای آمازون کار می‌کند. در حقیقت این مایکروویو به کاربر کمک می‌کند، زمانی‌که در آشپزخانه مشغول آشپزی است، دستورهای صوتی او را اجرا کند. این مایکروویو مجهز به یک صفحه کنترل پنل لمسی است و حدود 1.9 فوت مکعب فضا برای آشپزی دارد. شما می‌توانید بسته به نوع رنگی که انتخاب می‌کنید این مایکروویو را با قیمت 539 و یا 639 دلار خریداری کنید.

صفحه نمایش مخصوص اتومبیل ساخت کمپانی بایتون

صفحه نمایش اتومبیل بایتون / Bytone CES 2018

به طور کل نه تنها طرح مفهومی ماشین تمام الکتریکی چینی ساخت کمپانی بایتون در نمایشگاه سال گذشته تحسین همگان را برانگیخت بلکه داشبورد این اتومبیل که M-Byte SUV نام دارد، مجهز به یک صفحه نمایش LCD و 49 اینچ بود که نظر همه را به خود جلب کرد. این صفحه نمایش که کمپانی بایتون از آن با نام «اکسپرینس دیسپلی» یاد می‌کند، به راحتی توسط همه مسافران اتومبیل قابل دیدن است. و زمانی‌که اتومبیل در حالت خودکار قرار می‌‎گیرد، این صفحه نمایش قادر است علاوه بر اطلاعات مربوط به رانندگی، محتوای سرگرم‌کننده‌ای را نیز نمایش دهد.

کمپانی بایتون در ماه ژوئن و آگوست، از اتومبیل مشابهی با M-Byte و با این صفحه نمایش در کنفرانس MWC در شانگهای رونمایی کرد. درحال حاضر این کمپانی تست و ارزیابی رانندگی با این اتومبیل در خیابان‌های نانجینگ در چین که واقعا ترافیک بسیاری در آنجا دیده می‌شود را آغاز کرده است. گفتنی است کمپانی بایتون درنظر دارد که اتومبیل M-Byte خود را تا پاییز سال 2019 روانه بازار کند.

پروژه لیندای کمپانی ریزر

پروژه لیندای ریزر / Linda Project CES 2018

کمپانی ریزر در سال گذشته از یک طرح مفهومی در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد. این طرح، پروژه لیندا نام داشت و درواقع ریزر در این طرح دو محصول را با هم ادغام کرده بود. در پروژه لیندا یک لپ‌تاپ 13 اینچی تقریبا مشابه لپ تاپ فعلی ریزر بلید استلیث (Razer Blade Stealth) با یک ریزر فون ادغام شده بود به‌گونه‌ای که پردازنده گوشی هر دو دیوایس را تجهیز کرده و صفحه نمایش این گوشی به عنوان ترک‌پد لپ تاپ و همچنین صفحه نمایش دوم عمل می‌کرد.

این در حالی است که در ماه ژوئن نیز کمپانی ایسوس، محصولی مشابه با این طرح تحت عنوان زنبوک پرو (ZenBook Pro) را معرفی کرد. این محصول حدود 2299 دلار قیمت داشته و متشکل از یک لپ تاپ 15 اینچی 4K و یک گوشی هوشمند 5.5 اینچی است. ریزر هنوز به هیچگونه توسعه‌ و پیشرفتی در زمینه پروژه لیندا اشاره نکرده است و از آنجا که در ماه اکتبر از گوشی هوشمند ریزرفون 2 رونمایی کرده است و این گوشی ابعادی مشابه گوشی ریزر فون موجود در پروژه لیندا دارد، برخی هنوز معتقد هستند که پروژه لیندا عملی خواهد شد و به واقعیت خواهد پیوست.

فرستنده پاوراسپات

فرستنده پاور اسپات / PowerSpot CES 2018

فرستنده پاوراسپات، دستگاه‌هایی نظیر کیبوردها، ریموت‌ها و گجت‌های پوشیدنی را به صورت بی‌سیم شارژ می‌کند. وقتی گفته می‌شود که به صورت بی‌سیم یعنی کاملا به صورت بی‌سیم کار کرده و حتی برای شارژ خود نیز از هیچگونه مت شارژری استفاده نمی‌کند. این فرستنده انرژی فرکانس رادیویی را در باندهای مشخص ارسال می‌کند و از آنجا که یکسری گیرنده‌های خاص درون برخی از دیوایس‌ها است این انرژی رادیویی را به جریان مستقیم تبدیل می‌کنند. این عمل موجب می‌شود که دیوایس‌های دیگر تغذیه شده و باتری‌های آنها شارژ شوند. کمپانی پاوراسپات ضمانت داده است که این دستگاه قادر است بیش از 30 دیوایس در فاصله حداکثر 80 فوتی را به خوبی شارژ کند.
شما می‌توانید این دستگاه را به همراه یک کابل پاور و یک آداپتور خروجی USB را از مراکز پخش مشخص با قیمت 100 دلار خریداری کنید، البته این کمپانی درنظر دارد که یک مجموعه کامل‌تر این فرستنده را با قیمت 400 دلار نیز عرضه کند.

ایسر سوئیفت 7

ایسر سوئیفت 7 / Acer Swift 7 CES 2018

زمانی‌که کمپانی ایسر با لپ‌تاپ ایسر سوئیفت 7 خود در نمایشگاه CES 2018 شرکت کرد، این لپ تاپ به عنوان باریک‌ترین لپ تاپ موجود در جهان معرفی شد. در حقیقت این لپ تاپ تنها 8.98 میلی‌متر ضخامت داشته و قیمت آن از 1699 دلار آغاز می‌شود. می‌توان گفت این لپ تاپ در کنار طراحی بی‌نظیر خود از قابلیت حمل بالایی نیز برخوردار است و به راحتی کاربر می‌تواند تمام روز کارهای خود را با آن انجام دهد.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402