تحلیل موفقیت تجاری فیلم جدید لیلو و استیچ

تیم پلازا - انتشار: 14 تیر 1404 19:00
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

موفقیت عظیم فیلم لایو-اکشن «لیلو و استیچ» (Lilo & Stitch) در گیشه، یک پیام مهم برای صنعت سینما دارد: سرمایه‌گذاری بر روی آثار نوستالژیک و زن‌محور، یک استراتژی بسیار سودآور است.

پرفروش‌ترین فیلم سال در سطح جهان

این فیلم به کارگردانی دین فلیشر کمپ (Dean Fleischer Camp) با فروش جهانی بیش از ۹۵۷ میلیون دلار، توانست «فیلم ماینکرفت» (A Minecraft Movie) را پشت سر بگذارد و به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۵ تبدیل شود. این اثر در بسیاری از بازارهای بین‌المللی مانند مکزیک، برزیل، اسپانیا و فرانسه نیز پرفروش‌ترین فیلم سال بوده و در برخی از این مناطق، رکورد پرفروش‌ترین لایو-اکشن تاریخ دیزنی (Disney) را به نام خود ثبت کرده است.

قدرت برند استیچ

بخشی از این موفقیت، مدیون محبوبیت فوق‌العاده شخصیت استیچ (Stitch) است. این شخصیت یکی از ۱۱ فرنچایز همیشه‌سبز دیزنی است که فروش محصولات تجاری آن در سال گذشته از یک میلیارد دلار فراتر رفت. همچنین، محتوای مرتبط با این فرنچایز در پلتفرم دیزنی پلاس (+Disney) صدها میلیون ساعت بازدید داشته که نشان‌دهنده وجود یک پایگاه هواداری عظیم و وفادار پیش از اکران فیلم بود.

آینده روشن برای دیزنی و دنباله فیلم

موفقیت «لیلو و استیچ» که ۶۲ درصد از مخاطبان آن را زنان تشکیل می‌دادند، راه را برای پروژه‌های مشابه هموار می‌کند. اکنون تمام نگاه‌ها به فیلم «جمعه عجیب‌تر» (Freakier Friday) با بازی جیمی لی کرتیس و لیندسی لوهان است که در تاریخ ۱۷ مرداد اکران خواهد شد. با توجه به این موفقیت، هفته گذشته ساخت دنباله «لیلو و استیچ» نیز به طور رسمی تأیید شد.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست