سامسونگ از اپل پیشی گرفت و برند شماره یک گوشیهای پرچمدار هند شد
ماه پیش، Counterpoint Research گزارشی را منتشر کرد که نشان میداد سامسونگ در بازار هند و رده پرچمداران، گوی سبقت را از اپل ربوده است. حالا گزارش تازه موسسه International Data Corporation (IDC) نیز مهر تاییدی به این گزارش زده و از رشد قابلتوجه سامسونگ حکایت دارد. این برند کرهای در سهماهه دوم سال 2025 توانست در مجموع، در بازار گوشیهای هوشمند هند به سهم 14.5 درصدی دست پیدا کند که مشابه جایگاه آن در سهماهه نخست سال است. این رقم نسبت به سهم 12.9 درصدی در سهماهه دوم سال گذشته، رشد 21 درصدی سالانه را نشان میدهد.
اما مهمترین بخش گزارش، عملکرد سامسونگ در بازار گوشیهای پرچمدار است؛ بازاری که شامل گوشیهایی با قیمت بالاتر از 800 دلار میشود. سامسونگ در این بخش موفق شد با کسب سهم 49 درصدی، برای نخستینبار اپل را که سهم 48 درصدی داشت، پشت سر بگذارد و عنوان برند شماره یک بازار پریمیوم هند را به دست آورد. به گفته IDC، فروش موفق سریهای گلکسی S24 و گلکسی S25 عامل اصلی این پیشرفت بوده است. در جدول زیر میتوانید 10 برند برتر بازار هند را براساس گزارش جدید IDC مشاهده کنید:
سامسونگ در سهماهه سوم 2025 نیز با معرفی پرچمداران تاشوی خود، Galaxy Z Fold 7 و Galaxy Z Flip 7، به دنبال تثبیت جایگاه خود در این بخش از بازار است. این دو مدل با استقبال زیادی مواجه شدند؛ بهخصوص Z Fold 7 که بهعنوان باریکترین و سبکترین گوشی تاشو در بازار شناخته میشود و توجه زیادی را به خود جلب کرده است. کارشناسان پیشبینی میکنند اگر محبوبیت این مدلها به فروش بالا منجر شود، سهم سامسونگ در بازار پریمیوم هند و حتی در سطح جهانی افزایش پیدا خواهد کرد.
سبقت سامسونگ از اپل در بازار گوشیهای پریمیوم و ردهبالا هند را میتوان نقطه عطفی برای این شرکت دانست. این موفقیت نشان میدهد استراتژی سامسونگ در ترکیب طراحی نوآورانه، تنوع مدلها و تمرکز بر گوشیهای پرچمدار، به ثمر نشسته است. در صورت ادامه این روند، سامسونگ میتواند جایگاه خود را نهتنها در هند بلکه در بازار جهانی گوشیهای لوکس و پرچمدار بیش از پیش تقویت کند.