فرایند برگشت کالا در فروشگاه پلازا

پلازا برای جلب اعتماد مشتریان، تمامی کالاهای موجود در فروشگاه را با گارانتی سلامت فیزیکی عرضه می‌کند. بنابراین کالاهایی که از پلازا خریداری می‌کنید باید از نظر کارایی، کاملاً سالم و بی نقص باشند در غیر این صورت می‌توانید از «گارانتی سلامت فیزیکی»  کالا استفاده کرده و آن را مرجوع کنید. توجه داشته باشید که برای برگشت دادن کالا باید حتما «حداکثر ظرف 24 ساعت» با تیم پشتیبانی پلازا تماس بگیرید.

فهرست:

آدرس برگشت کالا

برای برگشت دادن کالای خریداری شده باید آن را در بسته‌بندی اولیه به آدرس زیر پست کنید: 

ü آدرس: تهران – صندوق پستی:  739-11155

ü شماره تلفن تیم پشتیبانی پلازا: 62967000-021

ü ایمیل: info[at]plaza.ir

کالا را چطور ارسال کنیم؟

مرحله 1: با «تیم پشتیبانی پلازا» تماس بگیرید و دلیل مرجوعی کالا را توضیح بدهید تا در سیستم مرجوعی کالا ثبت شود 

مرحله 2: پس از هماهنگی با تیم پشتیبانی، کالا را در بسته‌ای که تحویل گرفته‌اید و به همراه تمام اقلام داخل بسته به آدرسی که در بالا گفته شد ارسال کنید.

مرحله 3: پس از ارسال بسته، از رسید پستی کالا عکس بگیرید و به آدرس ایمیل info@plaza.ir ارسال کنید. 

توجه: به هیچ وجه روی جعبه‌ی بسته‌بندی کالا چیزی ننویسید. مخدوش کردن بسته‌بندی کالا، امکان استفاده از گارانتی برگشت کالا را از بین می‌برد. (در صورت نیاز روی یک کاغذ جداگانه توضیحات خود را بنویسید و داخل جعبه قرار بدهید)

توجه: پس از دریافت کالا و مشاهده نقص در آن، ظرف 24 ساعت با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و موارد را اطلاع بدهید؛ در غیر اینصورت گارانتی کالای شما قابل استفاده نخواهد بود.

قوانین برگشت کالا (در چه صورتی کالا را برگردانیم؟)

1)      مغایرت مشخصات فنی:

اگر کالایی که به دست شما می‌رسد با مشخصات فنی موجود در سایت فروشگاه مغایرت داشته باشد، باید ظرف 24 ساعت این موضوع را از طریق تلفن یا ایمیل به پلازا اطلاع بدهید. کالای مورد نظر در صورتی مرجوع می‌شود که در بسته‌بندی اصلی خود قرار داشته باشد و هیچگونه نقص ظاهری به بدنه و جعبه آن وارد نشده باشد.

تبصره : عکس های موجود در فروشگاه تنها به جهت اطلاع مشتریان از شکل کلی کالا در نظر گرفته شده و ممکن است در جزئیات مغایرت هایی با کالای اصلی وجود داشته باشد که این موضوع دلیل بر مغایرت و مرجوعی کالا نخواهد بود.

 

2)     ایراد فیزیکی یا کاربردی:

اگر کالای خریداری شده دارای ایرادات فیزیکی، ظاهری و کاربردی بود، ظرف 24 ساعت این موضوع را از طریق تلفن یا ایمیل به پلازا اطلاع بدهید. توجه داشته باشید که جعبه کالای مورد نظر باید به همراه آن برگشت داده شود بنابراین به هیچ وجه جعبه کالا را دور نیندازید.

ایراد فیزیکی و کاربردی: به وجود خط و خش، نقص در عملکرد سخت افزار و نرم‌افزار کالا ایراد فیزیکی و کاربردی گفته می‌شود.

 

3)     آسیب دیدگی در اثر حمل و نقل:

پلازا از سیستم بسته‌بندی استاندارد و ایمن استفاده می‌کند. بنابراین در صورتی که در اثر حمل و نقل نامناسب، کالای خریداری شده دچار نقص عملکرد یا ایرادات فنی و ظاهری شود، هرگونه مسئولیت برای جبران خسارت بر عهده شرکت حمل و نقل بوده و پلازا تنها با تائید شرکت باربری اقدام به جبران خسارت خواهد کرد. 

شرایط استفاده از گارانتی

ü فروشگاه اینترنتی پلازا بسیاری از کالاها را با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کارت یا برچسب گارانتی محصولات روی جعبه یا درون آن قرار دارد. بنابراین برای استفاده از گارانتی پلازا باید حتما برگه ضمانت نامه آن را به همراه داشته باشید.

ü در صورتی که برچسب گارانتی روی جعبه کالا قرار داده شده، برای بهره‌مندی از گارانتی محصول، حتما جعبه کالا را نگه دارید. استفاده از گارانتی این محصولات تنها در صورتی امکان پذیر است که جعبه و برچسب گارانتی آن سالم باشد.

ü گارانتی پلازا صرفا به دلایل سخت افزاری یا ظاهری انجام خواهد شد و عملیات نرم افزاری مانند ارتقا، ویروس یابی، نصب درایور یا نصب اپلیکیشن های جانبی شامل گارانتی نمی شود.

ü اگر نمایشگر دستگاهی که خریداری کرده اید، تا 3 عدد پیکسل سوخته داشته باشد، شامل گارانتی نمی‌شود. تا 3 عدد پیکسل  سوخته در حد استاندارد بین المللی است  و تحت پوشش گارانتی قرار نمی گیرد.

ü در صورتی که در طول مدت زمان گارانتی، کالای مورد نظر دیگر تولید نشود یا موجود نباشد، پلازا وجه کالا را مرجوع کرده یا کالایی با مدل بالاتر را با هماهنگی مشتری، برای او  ارسال خواهد کرد

موارد ابطال گارانتی

ü مخدوش بودن برچسب هولوگرام یا شماره سریال دستگاه

ü ایجاد نقص در کالای خریداری شده در صورت بروز بلایای طبیعی (زلزله، سیل، طوفان و ...)

ü آسیب‌های ناشی از حمل و نقل

ü گم کردن کارت گارانتی

ü تعمیر دستگاه توسط کسانی بجز متخصصان پلازا

 

مدارک مورد نیاز جهت استفاده از گارانتی:

ü اصل فاکتور خرید

ü اصل کارت گارانتی

ü جعبه دستگاه 

سوالات متداول

1.       هزینه ارسال کالا چطور محاسبه می‌شود؟

می‌توانید در زمان تحویل دادن کالا به مرکز پست، هزینه ارسال را به صورت «پس کرایه» مشخص کنید. در صورتی که دفتر خدمات پستی شهر شما از سرویس «پس کرایه» پشتیبانی نکرد، هزینه ارسال کالا را پرداخت کنید و قبض پرداختی را به آدرس ایمیل info[at]plaza.ir ارسال کنید. پس از تائید کارشناسان پلازا، هزینه ارسال کالا، با هماهنگی، به حساب شما واریز خواهد شد. در صورتی که کارشناسان پلازا، نقص کالای ارسالی شما را تائید نکردند، هزینه «پس کرایه» بر عهده مشتری بوده و برای او منظور خواهد شد.

2.      مبلغ کالای خریداری شده چه زمانی به حساب مشتری بازگردانده می‌شود؟

پس از تائید نقص کالا توسط کارشناسان پلازا، یا کالای سالم و جدید برای مشتری ارسال می‌شود و یا مبلغ کالا با هماهنگی با او ظرف 24 ساعت کاری به حسابش واریز خواهد شد

3.      در صورت برگشت دادن کالا امتیاز باشگاه مشتریان هم کسر می‌شود؟

خیر. امتیاز باشگاه مشتریان کاربران پس از مرجوع کردن کالا، از حساب آنها کسر نخواهد شد.