16 اکتبر روز جهانی غذا ؛ با 10 اپلیکیشن مخصوص این روز آشنا شوید

World Food Day / روز جهانی غذا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

روز جهانی غذا 16 اکتبر هر سال در سرتاسر جهان با برگزاری مراسم‌های مختلف و با هدف پایان سوء تغذیه و گرسنگی و همچنین جمع آوری کمک‌های مالی گرامی داشته می‌شود.

16 اکتبر روز جهانی غذا، روزی است که به مقابله و حل مشکل کمبود غذا و گرسنگی در جهان اختصاص دارد. در این روز مردم جهان گردهم می‌آیند تا تعهد خود به این هدف ارزشمند را نشان دهند و با کمک یکدیگر بتوانند گرسنگی را در تمام نقاط جهان از بین ببرند. در این روز مراسم‌های مختلفی در کشورهای جهان برگزار می‌شود و از همین رو از میان رویدادهایی که در تقویم سازمان ملل وجود دارند، روز جهانی غذا یکی از مناسبت‌هایی است که بیشتر از سایر رویدادها گرامی داشته می‌شود. ما نیز به مناسبت این روز مطلبی را آماده کرده‌ایم تا با این روز و اهدافی که سازمان‌های برگزار کننده آن دنبال می‌کنند بیشتر آشنا شویم.

16 اکتبر روز جهانی غذا

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


روز جهانی غذا چه روزی است؟


روز جهانی غذا هر ساله در روز 16 اکتبر به مناسبت بزرگداشت سالروز تاسیس فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در سال 1945 در سرتاسر جهان با برگزاری مراسم‌های مختلف گرامی داشته می‌شود. در این روز دیگر سازمان‌های خیرخواهانه که در زمینه غذا فعالیت می‌کنند مانند نهاد برنامه جهانی غذا و صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی نیز به برگزاری مراسم‌های مختلف می‌پردازند.

fao / فائو / روز جهانی غذا

در 16 اکتبر علاوه بر دفتر اصلی فائو در رم، در شهرهای دیگر جهان نیز نشست‌ها و همایش‌های مختلفی برگزار می‌شود تا از این طریق توجه سایر افراد جامعه به این موضوع جلب شود. همچنین در این روز با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف، اهداف سالیانه مشخص و همچنین با جمع آوری کمک‌های مالی و یا رسیدگی به مشکلاتی که در زمینه توزیع غذا وجود دارد، سعی می‌شود تا جای ممکن شرایط برای افرادی که در مناطق محروم زمین هستند و غذای کافی دریافت نمی‌کنند بهبود یابد.

World Food Day / روز جهانی غذا 16 اکتبر

16 اکتبر در ابتدا توسط اعضای فائو و در جریان 20امین گردهمایی مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1979 به عنوان روز جهانی غذا تعیین شد. ایده این کار توسط وزیر اسبق کشاورزی مجارستان مطرح شد و از آن زمان تا به امروز این روز در بیش از 150 کشور جهان گرامی داشته می‌شود.

 


شعارهای 16 اکتبر روز جهانی غذا


از سال 1981 هر ساله روز جهانی غذا شعار و تم متفاوتی داشته تا تمرکز بیشتری بر زمینه‌هایی که پیشرفت زیادی حاصل نشده یا توجه چندانی به آن‌ها نشده معطوف شود. بیشتر این شعارها در زمینه کشاورزی هستند زیرا از دید فائو تنها سرمایه گذاری در کشاورزی (در کنار آموزش و بهبود وضعیت سلامتی و بهداشتی افراد محروم) می‌تواند شرایطی که در حال حاضر با آن‌ها رو به رو هستیم را بهبود ببخشند. البته بیشتر منابع این سرمایه گذاری باید از سوی بخش خصوصی تامین به ویژه کمک‌های مردمی تامین شود.

با وجود این که کشاورزی یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد هر کشور توسعه یافته‌ای است؛ ولی به نسبت سایر بخش‌ها سرمایه کمتری را جذب خود می‌کند. به طور مثال کمک‌های خارجی به صنعت کشاورزی طی 20 سال اخیر کاهش زیادی داشته است. از همین رو فائو در طرح شعارهای سالانه خود بیشتر از همه به این بخش تاکید دارد.

شعارهای 16 اکتبر از ابتدا تا به امروز به ترتیب زیر بودند:

سال 1981: اولویت با غدا است

سال 1982: اولویت با غذا است

سال 1983: امنیت غذایی

سال 1984: زنان در کشاورزی

سال 1985: فقر در مناطق روستایی

سال 1986: ماهیگیری و جامعه ماهیگیران

سال 1987: مزارع کشاورزی کوچک

سال 1988: جوانان روستایی

سال 1989: غذا و محیط زیست

سال 1990: غذا برای آینده

سال 1991: درختان برای زندگی

سال 1992: غذا و تغذیه

سال 1993: بهره‌مندی از تنوع و گوناگونی طبیعت

سال 1994: آب برای زندگی

سال 1995: غذا برای همه

سال 1996:مبارزه با گرسنگی و سوءتغذیه

سال 1997: سرمایه گذاری در حوزه امنیت غذایی

سال 1998: زنان غذای جهان را تامین می‌کنند

سال 1999: جوانان بر علیه گرسنگی

سال 2000: هزاره‌ای عاری از گرسنگی

سال 2001: برای کاهش فقر باید با گرسنگی مبارزه کرد

سال 2002: آب: منبعی برای تامین امنیت غذایی

سال 2003: همکاری با یکدیگر برای تشکیل اتحاد جهانی علیه گرسنگی

سال 2004: تنوع زیستی برای تامین امنیت غذایی

سال 2005: کشاورزی و ارتباطات میان فرهنگ‌ها

سال 2006: سرمایه گذاری در کشاورزی برای تامین امنیت غذایی

سال 2007: حق بر غذا

سال 2008: امنیت غذایی در مقیاس جهانی: چالش‌های تغییر اقلیم و زیست‌انرژی

سال 2009: دست یابی به امنیت غذایی در شرایط بحرانی

سال 2010: اتحاد مبارزه با گرسنگی

سال 2011: قیمت غذا در شرایط بحرانی و عادی

سال 2012: تعاونی‌های کشاورزی کلیدی برای تغذیه جهان

سال 2013: سیستم‌های تغذیه پایدار برای تامین امنیت غذایی و تغذیه

سال 2014: کشاورزی خانوادگی: تامین غدای مورد نیاز جهان و حفظ کره زمین

سال 2015: امنیت اجتماعی و کشاورزی: از میان بردن چرخه فقر در روستاها

سال 2016: تغییرات اقلیم: اقلیم زمین در حال تغییر است، غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند

سال 2017: آینده مهاجرت را تغییر دهید. در امنیت غذایی و توسعه مناطق روستایی سرمایه گذاری کنید

سال 2018: اعمال امروز ما آینده‌مان را رقم می‌زنند

 


پیام های روز جهانی غذا


اشعار بالا، توجه جامعه جهانی را به این مشکل جلب کرده تا با انجام اقداماتی بتوان افرادی که از گرسنگی و کمبود غذا عذاب می‌کشند را نجات داد. تمرکز اصلی در 16 اکتبر بر این موضوع معطوف است که غذا یک حق پایه‌ای و اصولی تمام انسان‌ها محسوب می‌شود. با این وجود در جهانی که میلیاردها نفر در آن زندگی می‌کنند، بیش از 820 میلیون نفر از سوء تغذیه مزمن رنج می‌برند و حدود 60 درصد از خانم‌ها و تقریبا 5 میلیون کودک زیر 5 سال همه روزه بر اثر تغذیه ناقص و عدم دسترسی به غذا جان خود را از دست می‌دهند.

World Food Day / روز جهانی غذا

به همین دلیل 16 اکتبر از اهمیت زیادی در سرتاسر جهان برخوردار است. از همین رو به مناسبت این روز به چندین نمونه از پیام‌هایی که می‌توانیم در این روز به دیگران انتقال دهیم اشاره می‌کنیم.

  • غذایی که ما هر روز آن را در بشقاب خود قرار می‌دهیم با تلاش و مشقت‌های بی‌اندازه‌ای به دست آمده است. آن را با نهایت احترام مصرف کنید. با آرزوی بهترین‌ها در روز جهانی غذا.
  • وقتی واژه‌ها نتوانند عشق را توصیف کنند، غذا می‌تواند نمادی از عشق و محبت باشد. تبریکات گرم خود را در روز جهانی غذا به شما ابراز می‌کنم. با خوشحالی از غذای خود لذت ببرید.
  • ما همیشه باید به غذای خود احترام بگذاریم زیرا این غذا نعمتی از سوی خداوند و نشانه‌ای از علاقه و عشق کسی است که آن را برایمان فراهم کرده است. 16 اکتبر روز جهانی غذا مبارک.
  • لطف خداوند شامل کسانی شده است که می‌توانند هر روز 3 وعده غذایی مصرف کنند. بیایید از پروردگار برای چنین نعمتی تشکر کنیم. روز جهانی غذا مبارک.
  • با کمک یکدیگر می‌توانیم بر علیه گرسنگی مبارزه کنیم و با فراهم کردن غذا برای فرزندانمان آینده روشنی برایشان رقم بزنیم. بیایید دست در دست یکدیگر قرار داده و سوگند یادکنیم این مشکل شرم آور را با فراهم آوردن غذا برای نیازمندان پایان دهیم. تبریکات گرم خود را در روز جهانی غذا به شما ارسال می‌کنم.

World Food Day / روز جهانی غذا

  • با فراهم آوردن غذای سالم و مغذی برای افرادی که دوستشان دارید به آن‌ها کمک کنید تا به افراد سالم‌ و تندرستی تبدیل شوند. از مصرف غذاهای ناسالم پرهیز کنید و همیشه غذای سالم و طبیعی میل کنید. روز جهانی غذا را به شما تبریک می‌گویم.
  • در روز جهانی غذا باید به یکدیگر وعده بدهیم تا هرگز غذا را اصراف نکرده و غذای اضافی خود را به کسانی که به آن نیاز دارند بدهیم. بیایید با همین قدم‌های کوچک گرسنگی را در جهان پایان دهیم. روز جهانی غذا مبارک.

World Food Day / روز جهانی غذا

  • ایجاد تعادل میان کسانی که گرسنگی می‌کشند و کسانی که هر روز بهترین وعده‌های غذایی را مصرف می‌کنند جزو وظایف انسانی ما است. بیایید بیشتر مسئولیت‌پذیر باشیم؛ بیایید به گرسنگان کمک کنیم؛ بیایید غذای خود را به اشتراک بگذاریم. بهترین آرزوها را در روز جهانی غذا برایتان آرزومندم.
  • تا زمانی که گرسنگی نکشید نمی‌توانید ارزش غذا را به درستی درک کنید. روز جهانی غذا مبارک.
  • غذا را فراموش نکنیم زیرا مهمترین شاهراه حیات و زندگی است.

 


با این 10 اپلیکیشن در روز جهانی غذا شریک شوید


 

اپلیکیشن ShareTheMeal: Donate to Charity and Solve Hunger

اپلیکیشن در روز جهانی غذا

اپلیکیشن ShareTheMeal یک اپلیکیشن خیرخواهانه است که توسط نهاد برنامه جهانی غذا طراحی و تولید شده است. کاربران در این برنامه می‌توانند با یک بار لمس گوشی خود به یک کودک نیازمند کمک کنند. به منظور تهیه یک روز غذا برای یک کودک تنها به 0.50 دلار نیاز است. در این برنامه کاربران به اندازه‌ای که تمایل دارند می‌توانند مبلغی را اهدا کنند و در ادامه از محلی که پولشان به آنجا ارسال شده و همچنین فردی که با آن مبلغ به او کمک شده است هم اطلاع پیدا کنند.

دانلود اپلیکیشن ShareTheMeal: اندروید | آیفون

 

بازی Peak – Brain Games & Training

اپلیکیشن روز جهانی غذا

Peak یک بازی سرگرم کننده و متمرکز بر پازل‌های فکری است. از طریق این بازی می‌توانید حافظه و توانایی‌های ذهنی خود را محک بزنید. مراحل این بازی با همکاری با دانشگاه‌هایی همچون کمبریج و نیویورک طراحی شده‌اند. این بازی جزو بهترین بازی‌های ذهنی در گوگل‌پلی و اپ‌استور است که و تا به حال در فروشگاه گوگل بیش از 12 میلیون بار دانلود شده است.

دانلود بازی Peak: اندروید | آیفون

 

بازی Dragon City

اپلیکیشن روز جهانی غذا

دراگون سیتی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شبیه ساز و استراتژیک است. در این بازی می‌توانید اژدهای خود را تربیت کنید و آن را رشد دهید. علاوه بر این می‌توانید یک شهر برای خود ساخته و آن را با مردم، زمین‌های کشاورزی، ساختمان‌ها و … گسترش دهید. با استفاده از منابعی که بدست می‌آورید باید سایر اژدهاهای خود را تغذیه و آن‌ها را به هیولاهای بزرگی تبدیل کنید. مهم‌تر اینکه می‌توانید با خرید بسته‌های پولی داخل بازی علاوه بر دریافت امتیازات ویژه به افراد نیازمند در سرتاسر جهان کمک کنید.

دانلود بازی Dragon City: اندروید | آیفون

 

بازی Cooking Fever

اپلیکیشن روز جهانی غذا

Cooking Fever یک بازی شناخته شده و معروف برای علاقه‌مندان به آشپزی و پخت و پز است. در این بازی کاربران می‌توانند غذا و دسرهای مختلف از سراسر جهان را آماده و مهارت‌های آشپزی خود را در زمینه‌های مختلف آزمایش کنند. علاوه بر این با تغییر دکور و بروزرسانی رستوران خود می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کرده و کسب و کار خود را گسترش دهید. در این بازی نیز می‌توانید با انجام خریدهای درون بازی به نیازمندان کمک کنید.

دانلود بازی Cooking Fever: اندروید | آیفون

 

بازی Animation Throwdown: The Collectible Card Game

بازی روز جهانی غذا

در بازی Animation Throwdown کاربران می‌توانند با کاراکترهای برنامه‌های تلویزیونی خود رقابت کرده و برنده کارت بشوند. در این بازی کاراکترهای مختلفی از برنامه‌های مثل مرد خانواده (Family Guy)، فیوچراما (Futurama) و بابای آمریکایی! (!American Dad) حضور دارند که با کاربر در بازی‌های تک به تک روبه روشده و سعی می‌کنند او را شکست دهند. در این بازی با خرید بسته‌های مختلف در روز جهانی غذا به افراد گرسنه کمک کنید.

دانلود بازی Animation Throwdown: اندروید | آیفون

 

بازی Legendary : Game of Heroes

بازی روز جهانی غذا

در این بازی کاربران می‌توانند وارد دنیای فانتزی کورلیس شده و به مبارزه بپردازند. علاوه بر این می‌توان به گروه‌های مختلف پیوسته و در کنار سایر کاربران با سایر گروه‌ها مبارزه کرد. مراحل مختلفی در بازی وجود دارد که هر کاربری با تکمیل آن‌ها قادر خواهد بود کارت‌های مختلف با قدرت‌های متفاوتی را دریافت کند. با خرید بسته‌های مخصوص روز جهانی غذا در بازی می‌توانید الماس‌های اضافی خریداری کنید و در عین حال مستقیما به نیازمندان جامعه نیز کمک کنید.

دانلود بازی Legendary: Game of Heroes: اندروید | آیفون

 

بازی My Cafe

بازی روز جهانی غذا

در My Cafe می‌توانید صاحب یک کافه شوید و به مدیریت آن بپردازید. می‌توانید استراتژی و نقشه راه مشخصی برای کافه یا رستوران خود مشخص کنید و حتی در زمانی که آفلاین هستید نیز به کسب در آمد ادامه دهید. علاوه بر این محیط کافه را می‌توانید به دلخواه خود تغییر داده، کارکنان جدیدی استخدام و آن را آموزش دهید، محتویات منو را مشخص و حتی قیمت اقلام مختلف را تعیین کنید. به مناسبت روز جهانی غذا کاربران می‌توانند یک بسته ویژه با 100 امتیاز ویژه و 150 کریستال خریداری کنند.

دانلود بازی My Cafe: اندروید | آیفون

 

بازی TRANSFORMERS: Forged to Fight

بازی روز جهانی غذا

بازی که برای علاقه مندان فیلم‌های ترنسفورمرز ساخته شده و دارای کاراکترهای مختلفی از قبیل اپتیموس پرایم، مگاترون، بامبلبی، گریملاک و … است. کاربران در این بازی RPG می‌توانند در دنیا ترنسفورمرز با دیگر کاربران به صورت آنلاین مبارزه کنند یا با دوستان خود یک اتحاد تشکیل داده و در رویدادهای جهانی شرکت کنند. در این بازی هم کاربران می‌توانند با خرید بسته‌های ویژه علاوه بر بهره‌مندی از مزایای آن‌ها به مبارزه بر علیه گرسنگی نیز کمک کنند.

دانلود بازی TRANSFORMERS: Forged to Fight: اندروید | آیفون

 

بازی Rodeo Stampede: Sky Zoo Safari

بازی روز جهانی غذا

خود را آماده سر و کله زدن با حیوانات وحشی درون این بازی کنید. شما در این بازی باید با استفاده از یک کمند در حالی که سوار بر یک بوفالو، فیل یا شتر مرغ هستید حیوانات مختلف مثل شیر و ببر را به دام بیندازید و آن‌ها را به باغ وحش خود بیاورید.

دانلود بازی Rodeo Stampede: Sky Zoo Safari: اندروید | آیفون

 

بازی Jurassic World™: The Game

بازی روز جهانی غذا

با این بازی به جزیره نوبلار بازگردید و با بیش از 150 دایناسور غول آسا روبه رو شوید. علاوه بر این می‌توانید پارک ژوراسیک خود را بسازید و دایناسورها را به آن انتقال دهید. در پارک می‌توانید به دایناسورها غذا داده و آن‌ها را از نظر فیزیکی و ژنتیکی ارتقا دهید. با خرید بسته کارت ویژه درون بازی می‌توانید دو کارتی که حاوی منابع داخل بازی هستند و همچنین یک کارت که یک دایناسور کمیاب را به شما ارائه می‌دهد، به دست آورده و در عین حال که جایگاه خود درون بازی را بهبود می‌بخشید، به پایان گرسنگی در جهان هم کمک می‌کنید.

دانلود بازی Jurassic World™: The Game: اندروید | آیفون

 

امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم نظر شما را به این اهمیت روز جهانی غذا در 16 اکتبر جلب کنیم تا شما هم با آشنایی با شعارها و پیام‌های آن، دیگران را از این روز و کارهایی که می‌توان انجام داد آگاه کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402