بررسی گوشی وان پلاس Nord ؛ مشخصات، دوربین و قیمت

گوشی وان پلاس NORD
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی وان پلاس NORD جدیدترین گوشی میان‌رده طراحی شده توسط شرکت وان پلاس است که به زودی عرضه خواهد شد.در این مقاله از پلازا به بررسی مشخصات و اطلاعات گوشی وان پلاس Nord می‌پردازیم.

بازار گوشی‌های تلفن همراه  از ابتدای اختراع این دستگاه، فراز و نشیب‌ها و تغییر و تحولات زیادی را به خود دیده است. بسیاری از کمپانی‌های تولید گوشی همراه که در گذشته یکه‌تاز بازار تلفن همراه بوده‌اند حال در گوشه‌نشینی به سر می‌برند. دلیل آن سرعت بالای پیشرفت فناوری و نوآوری در دنیای تولید و علم است.حال به نظر می‌آید کم کم نوبت به سست شدن پایه‌های امپراطوری سامسونگ و اپل، غول‌های فعلی صنعت تلفن همراه و لوازم الکترونیکی دیگر، شده است. چرا که در این چندسال اخیر شرکت‌های چینی تولید گوشی همراه، مانند هوآوی، آنر و اخیرا نیز وان پلاس در حال محکم کردن جای پای خود در این بازار رقابت هستند.

گوشی Nord وان پلاس

وان‌پلاس امسال با تولید گوشی‌های وان‌پلاس 8 و وان‌پلاس 8 پرو ثابت کرد توانایی تولید پرچمدارانی قدرتمند را دارد. هرچند که قیمت بالای این محصولات مانع از این می‌شود که همگان بتوانند آن‌ها را خریداری کنند.بنابراین وان‌پلاس برای تولید گوشی مناسب‌تری از لحاظ اقتصادی اعلام کرد قصد دارد گوشی میان‌رده جدیدی تولید کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط وان‌پلاس،گوشی Nord وان پلاس می‌تواند رقیبی جدی برای گوشی‌های آیفون SE نسل دوم و گوشی‌های میان‌رده شیائومی و سامسونگ باشد. قصد ما این است که در این مقاله به بررسی اطلاعات و اخبار موجود پیرامون مشخصات و اخبار گوشی وان پلاس نورد بپردازیم. با مقاله بررسی گوشی وان پلاس Nord مشخصات، دوربین و قیمت با پلازا همراه باشید.

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


بررسی گوشی وان پلاس نورد


عکس گوشی Nord
مدتی پس از اعلام شرکت Oneplus مبنی بر طراحی گوشی میان‌رده  Nord 5G، در تاریخ 21 جولای همین سال از طراحی خود برای این گوشی، رونمایی کرد. رونمایی این گوشی استقبال خوبی از سوی طرفداران این شرکت دریافت کرد. هدف شرکت وان‌پلاس از ابتدای آغاز فعالیتش در بازار رقابت گوشی‌های همراه، تولید بهترین گوشی همراه با بیشترین قابلیت و کمترین قیمت برای مصرف‌کنندگان بوده است. هدفی که به نظر می‌رسد با طراحی گوشی نورد 5G به کمال رسیده باشد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و سایر ویژگی‌های این تلفن همراه خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی

 

عنوانمشخصات
ابعاد158mm*73.3mm*8.2mm
وزن184 گرم
ساختجلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)
سیم کارتدو سیم‌کارت (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
فناوری شبکهGSM / HSPA / LTE / 5G
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.1، A2DP، LE، aptX HD
GPSدارد ، با دو بانده A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS، SBAS، NavIC
NFCدارد
USB2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، پشتیبانی از OTG
درگاه حافظهندارد
حافظه داخلی64 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم
نوع حافظهUFS 2.1
حسگرهاحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
نام‌ دیگرOnePlus Z
تاریخ معرفی4 آگوست 2020
تاریخ عرضه21 جولای 2020

طراحی ظاهری گوشی وان پلاس Nord

جدیدترین تیزر حساب اینستاگرام OnePlus Nord قسمت جلو و پشت گوشی وان پلاس Nord را نشان می‌دهد. در قسمت پشتی، دوربین در نواری باریک و عمودی روی گوشی‌ای با رنگ خاکستری/آبی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد همان طور که در اخبار پیشین پیرامون گوشی وان پلاس Nord نیز به گوش رسیده بود، باید انتظار وجود دو دوربین سلفی را در قسمت جلویی گوشی داشته باشیم. در قسمت سمت راست گوشی دکمه پاور، کلید تنظیم صدا و اسلایدر هشدار قرار دارد.

قیمت روز گوشی Nord

TrueTech عکسی را منتشر کرده که گوشی OnePlus Z یا طبق نام فعلی آن گوشی وان پلاس Nord را نشان می‌دهد. تفاوت این گوشی را با گوشی‌های سری OnePlus 8 به وضوح ببینیم. در ابتدا باید بگوییم که صفحه نمایش دستگاه برخلاف آن چه در گوشی‌های سری OnePlus 8 دیدیم خمیده نیست. جای قرارگیری دوربین سلفی به جای سمت چپ صفحه، این بار بالا و وسط آن قرار داشته و حاشیه‌های صفحه کمی بیشتر شده‌اند.

ویدیوی تبلیغاتی انتشار گوشی وان پلاس Nord نکته‌هایی از طرح گوشی را برای ما آشکار کرد. تقریبا در اواسط ویدیو شخصی را می‌بینیم که گوشی در دست او با توصیفات گوشی وان پلاس Nord همخوانی دارد؛ چراکه گوشی او نیز دارای دوربین سلفی دوگانه بوده .این طرح ممکن است یک نمونه اولیه بوده و طرح نهایی با آن متفاوت باشد، اما در عین حال نیز می‌تواند نشان دهنده سمت و سویی باشد که تیم طراحی OnePlus به آن متمایل شده‌اند.

نمایشگر

گوشی Nord

صفحه ‌نمایش گوشی nord با انداره 6/44 اینچ  و از نوع فلوئید AMOLED است که با شیشه‌ی گوریلا گلس 5 کورنینگ محافظت می‌شود. وضوح صفحه‌ نمایش گوشی وان پلاس نور 2400 در 1080 پیکسل بوده و از نسبت تصویر 20:9 و نرخ نوسازی 90 هرتز بهره می‌برد. صفحه‌نمایش گوشی پیکسل‌های رنگی sRGB و P3 را پوشش می‌دهد اما از HDR پشتیبانی نمی‌کند. حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه نمایش قرار داده شده است اما علاوه بر امکان احراز هویت توسط اثر انگشت، کاربر این گوشی از طریق گزینه تشخیص چهره گوشی نورد نیز می‌تواند قفل آن را باز نماید.

دوربین ها

اطلاعات و تصاویر منتشر شده پیرامون گوشی وان پلاس Nord حاکی از این است که این گوشی دارای چهار دوربین اصلی در قسمت پشتی آن خواهد بود. دوربین‌های این گوشی شامل یک دوربین 48 مگاپیکسلی(0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.72 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، f/1.8)، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق تصویر 5 مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی خواهد بود.

بررسی گوشی Oneplus nord

دوربین جلوی گوشی Oneplus nord در قسمت بالایی صفحه نمایش گوشی و در سمت چپ آن قرار گرفته است. برخلاف سایر تولیدات وان پلاس که همگی با یک دوربین سلفی تاکنون عرضه شده‌اند، شرکت وان پلاس این بار برای طراحی دوربین سلفی گوشی نورد خود دست به نوآوری زده و دوربین سلفی دوگانه‌ای برای آن طراحی کرده است. دوربین سلفی اصلی، 32 مگاپیکسل و دوربین دوم سلفی 8مگا پیکسل و با لنز عریض، در این گوشی قرار داده شده‌اند.

باتری

اخیرا شرکت OnePlus به افزایش ظرفیت باتری‌های استفاده شده در تلفن‌های خود روی آورده است که بخشی از این تصمیم به استفاده از ارتباط 5G در این گوشی‌ها مربوط می‌شود.گوشی وان پلاس Nord از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4115 میلی آمپر ساعت بهره‌مند شده است.ظرفیت این باتری از باتری 4300 میلی‌آمپری گوشی OnePlus 8 کمتر است، اما از نظر تئوری احتمالا می‌تواند به اندازه یک روز دوام آورد. انتظار بر این است که گوشی Oneplus Nord از تکنولوژی شارژ سریع شرکت Oneplus یعنی Warp Charge 30T پشتیبانی کند،اما این گوشی میان رده دارای قابلیت شارژ بی‌سیم نیست.در حال حاضر فقط گوشی OnePlus 8 Pro از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوشی نورد

نرم‌افزار

گوشی وان پلاس Nord از سیستم عامل اندروید 10 پشتیبانی می‌کند. به علاوه  گوشی وان پلاس نورد دارای تراشه‌ی اسنپدراگون 765G کوالکام بوده و بهره‌مندی نورد از این تراشه، به‌معنی پشتیبانی این گوشی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) است. در این تراشه به کار رفته در نورد وان پلاس از مودم X52 استفاده شده است که قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G با امواج دارای فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و شبکه‌ی 5G دارای امواج میلی‌متری را به این گوشی اعطا کرده است. همچنین وان پلاس نورد از پردازنده گرافیکی Adreno 620 نیز بهره می‌برد.

تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای کوالکام از هسته‌های کرایو 475 با ساختاری 64 بیتی بهره برده است. این پردازنده‌ی مرکزی، می‌تواند به حداکثر سرعت کلاک 2/4 گیگاهرتز دست یابد. اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، تراشه‌های به‌کار رفته در وان‌پلاس نورد برای قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای این گوشی مناسب خواهند بود.


قیمت گوشی Oneplus Nord


گوشی موبایل وان پلاس Nord

شرکت Oneplus تایید کرده که گوشی Oneplus Nord با قیمتی کمتر از 500 دلار و حدود 420 یورو به بازار خواهد آمد. این قیمت، گوشی میان رده شرکت Oneplus را به صورت قابل توجهی نسبت به گوشی OnePlus 8 این شرکت که از قیمت 699 دلار آغاز می‌شود، ارزان‌تر می‌کند. به تازگی تاریخ 4 آگوست 2020 برای عرضه وان پلاس Nord،در نظر گرفته شده است و با گذشت زمان می‌توان گفت که به این تاریخ بسیار نزدیک هستیم. شرکت Oneplus در تاریخ 1 ژوئیه (12 خرداد 99) پیش سفارشات محدود این گوشی را برگزار کرده است که در آن 100 دستگاه در مدت بسیار کوتاهی فروخته شدند. شایعاتی مبنی بر عرضه این گوشی در تاریخ 10 ژانویه (21 خرداد) وجود داشت که البته این اتفاق نیفتاد.

وان پلاس در تاریخ 21 جولای 2020 مصادف با 31 تیر 99 از این گوشی رونمایی کرد.در این مراسم، علاوه بر رونمایی از گوشی وان پلاس نورد، از جدیدترین هندزفری بی‌سیم این شرکت نیز رونمایی شد. طراحی این هندزفری از معیارهای کلی هندزفری بی‌سیم اپل پیروی می‌کند به طوریکه کیس این محصول تفاوتی از لحاظ ظاهری با کیس ایرپادهای اپل ندارد اما ازتنوع رنگی بیشتری نسبت به محصول اپل، برخوردار است.

گوشی Nord

گوشی وان پلاس Nord ابتدا در هند و اروپا عرضه خواهد شد و این در حالی است که تعداد محدودی از کاربران در آمریکای شمالی نیز شانس تجربه کار با این دستگاه را از طریق برنامه‌ای بتا پس از عرضه خواهند داشت.


جمع بندی


در این مقاله به بررسی اجمالی گوشی وان پلاس Nord،  پرداختیم، هرچند برای بررسی گوشی وان پلاس Nord به صورت کامل باید تا زمان عرضه آن به بازار صبر کنید. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا قصد خرید آن را دارید؟ آیا آن را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ به نظر شما رقیب این گوشی کدام محصولات هستند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402