بیوگرافی جکی چان (Jackie Chan) و معرفی بهترین فیلم های او

بیوگرافی Jackie Chan
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جکی چان یکی از معروف‌ترین و بهترین بازیگران و رزمی‌کاران هنگ کنگ است که با فیلم‌های اغلب رزمی و کمدی خود، شهرتی جهانی دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم با بیوگرافی جکی چان همراه شما باشیم.

جکی چان بازیگر،فیلم‌ساز، رزمی‌کار و بدل‌کار اهل هنگ کنگ متولد دهه 50 میلادی است که به عنوان یکی از بهترین رزمی‌کاران و بازیگران این ژانر در جهان شناخته می‌شود. او بازیگری را از سال 1962 میلادی شروع کرد و بخاطر سبک مبارزه آکروباتیک اسلپ‌استیک، کمدی و بدل‌کاری‌های خلاقش معروف است. این هنرپیشه توانست به پاس اکشن‌های بی‌نظیرش اسکار افتخاری دریافت کند و  ستاره‌های پیاده‌روی ستارگان، هنگ کنگ و پیاده‌روی مشاهیر هالیوود را کسب کرد. او همچنین جز نیکوکاران برتر دنیاست و تاکنون توانسته چندین بار جز ثروتمند‌ترین بازیگران دنیا قرار بگیرد. در این مقاله پلازا، قصد داریم با بیوگرافی جکی چان همراه شما باشیم.

در ادامه ویدیو «سبک زندگی بازیگر چان» را مشاهده می کنید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی جکی چان

  • نام و نام خانوادگی: فانگ سی‌لونگ (Fang Shilong)
  • تاریخ تولد جکی چان: 7 آوریل 1974 (18 فروردین 1333)
  • محل تولد: هنگ کنگ
  • نام هنگام تولد: چان کونگ سانگ (Chan Kong-sang)
  • نام مستعار: جکی چان (Jackie Chan)
  • القاب: پائو-پائو، جک کوچک
  • سن جکی چان: 70 سال
  • قد جکی چان: 174 سانتی متر
  • وضعیت تاهل: جوان لین (Joan Lin) از سال 1982
  • اینستاگرام جکی چان: jackiechan@
  • وبسایت جکی چان: jackiechan.com

بیوگرافی جکی چان

در این قسمت زندگینامه جکی چان Jackie Chan تقدیم حضورتان می‌شود:

زندگینامه Jackie Chan / زندگینامه جکی چان

جکی چان در 7 آپریل 1954 (18 فروردین 1333) در هنگ کنگ به دنیا آمد. پدرش «چارلز چان» و مادرش «لی‌لی چان» او را چان کونگ سانگ نامیدند و به او لقب پائو – پائو (به معنای گلوله توپ) دادند؛ زیرا جکی چان کودک پرانرژی بود که دائم مشغول دویدن به اطراف بود. والدین چان به علت فقر، پناهندگان جنگ داخلی چین در هنگ کنگ بودند و در سفارت فرانسه کار می‌کردند. چان سال‌های ابتدایی زندگی خود را در محوطه اقامت سفیران در منطقه ویکتوریا پیک گذراند. اگر سوال شما این است که جکی چان اهل کجاست باید به شما بگوییم او اصالتا هنگ کنگی است.

بیوگرافی جکی چان ؛ اوایل زندگی جکی چان

او در دبستان ناه-هوا در جزیره هنگ کنگ تحصیل کرد؛ جایی که در سال اول رد شد و والدینش او را از مدرسه بیرون آوردند. در سال 1960، پدرش برای کار به عنوان سرآشپز سفارت آمریکا به کانبرای استرالیا مهاجرت کرد و چان را به آکادمی درام چین، یک مدرسه اپرا در پکن که توسط استاد «یو جیم یوئن» اداره می‌شد، فرستادند. چان در دهه بعدی زندگی‌اش به سختی تمرین کرد و در هنرهای رزمی و آکروباتیک سرآمد شد.

وی سرانجام عضوی از گروه Seven Little Fortune شد؛ گروهی اجرایی متشکل از بهترین دانش‌آموزان مدرسه که به احترام استاد خود، نام هنری «یوئن لو» را برای خود برگزید. پس از ورود به صنعت فیلم سازی، چان به همراه دوست و هم‌‌گروهی خود «سامو هونگ» این فرصت را یافت که زیر نظر استاد بزرگ «جین پال کیم» هاپکیدو بیاموزد. چان سرانجام در این رشته هنرهای رزمی، به کمربند مشکی دست یافت. جکی چان همچنین در سبک‌های دیگر هنرهای رزمی مانند کاراته، جودو، تکواندو و جی کون دو آموزش دید.

فیلمهای جکی چان / زندگی نامه جکی چان

شما می‌توانید عکس جکی چان واقعی را ببنید. در سال 1976، چان به والدینش در کانبرای استرالیا پیوست؛ جایی که مدت کوتاهی در کالج دیکسون تحصیل کرد و همزمان به عنوان کارگر ساختمانی کار می‌کرد. یک ساختمان‌ساز به نام «جک»، چان را زیر بال و پر خود گرفت. بدین ترتیب چان لقب «جک کوچک» گرفت و این لقب تاکنون روی او باقی مانده است.

زندگی شخصی جکی چان

همسر جکی چان/زندگینامه کامل جکی جان

همچنین بخوانید :

در بالا عکس همسر و فرزندان جکی چان را می‌بینید‌ در سال 1982، او با «جوآن لین» یک بازیگر تایوانی ازدواج کرد. پسر آن‌ها «جیسی چان» در همان سال متولد شد. پس از این‌که وی با «الن ان جی یی لین» وارد روابط خارج از ازدواج شد، در سال 1999 صاحب دختری به نام «اتا ان جی چوک لام» شد. این موضوع به یک رسوایی در رسانه‌ها تبدیل شد. اگرچه گفته می‌شود که او هر ماه 70,000 دلار هنگ کنگ برای هزینه‌های زندگی و 600,000 دلار هنگ کنگ هنگام انتقال به شانگهای به او می‌داده است، اما بعدها وکیل دخترش ادعا کرد که این جا‌به‌جایی‌های مالی اصلا اتفاق نیفتاده است. چان علیرغم پشیمانی از نتایج این رابطه، گفت که فقط خطایی مرتکب شده که بیشتر مردان جهان مرتکب آن شده‌اند! در این حین الن اظهار داشت که بدون چان از دخترش مراقبت خواهد کرد.

رابطه این بازیگر و دخترش بسیار عجیب تر از روابط عادی است. چندی پیش اتا که یک مدل است ویدیویی منتشر کرد و از بی خانمان بودن خود با وجود پدری ثروتمند خبر داد. او ادعا داشت که به دلیل گرایش خود از خانواده اش طرد شده و در حال حاضر به این شکل زندگی می‌کند‌. اگرچه مادر او همسر جکی چان نبوده است اما او دختر اوست و این رفتار را درست نمی‌داند. حقیقتا عاقبت فرزندان جکی چان واقعا عجیب است زیرا یکی در رفاه کامل زندگی می‌کند و دیگری در فقر!

فرزندان جکی چان / دختر جکی چان

اطلاعات شغلی جکی جان

این بخش را به زندگی شغلی آقای چان اختصاص می‌دهیم و راه‌هایی که او برای ستاره سینما شدن پیموده را بررسی می‌‌کنیم.

بیوگرافی جکی چان ؛ اوایل راه بازیگری

اطلاعات شخصی جکی چان

جکی چان در زمانه‌ای که بازیگر کودک بودن چندان معنایی نداشت، از سن پنج سالگی به دلیل استعداد بالای خود، وارد حرفه بازیگری شد. سپس در هشت سالگی و سال 1964 اولین فیلم خود یعنی هفت مبارز کوچک دلیر (Big and Little Wong Tin Bar) را بازی کرد. او به راه خود ادامه داد تا اینکه در فیلم بروس لی خشم اژدها (Fist of Fury) به عنوان سیاهی لشکر و بدل حضور داشت‌ و در فیلم اژدها وارد می‌شود (Enter the Dragon) نقش کوتاهی ایفا کرد.

مهارت بالای او در بدلکاری توجه ویلی چان (Willie Chan) یک تهییه‌کننده هنگ‌ کنگی را جلب کرد و سبب شد که در فیلم دست مرگ (Hand of Death) ایفای نقش داشته باشد‌. اولین فیلم مورد توجه او نیز مار در سایه عقاب (Snake in the Eagle’s Shadow)  محصول 1978 بود که توجه‌های زیادی را به او جلب کرد.

کشف استعداد جکی چان ؛ اکشن-کمدی

وقتی که نگاهی به بیوگرافی جکی چان می‌اندازیم، چیزی که بیش از همه جلب توجه می‌کند، فیلم‌های اکشن و کمدی اوست. بازهم باری دیگر این ویلی چان بود که آقای چان را وارد دنیای هالیوود کرد. او در این صنعت فیلم‌هایی مانند نزاع بزرگ (The Big Brawl) و مسیر کاننبال (The Cannonball Run) را بازی کرد که موفقیتی تجاری داشتند و مورد توجه قرار گرفتند اما پس از شکست تجاری در یکی از فیلم‌هایش باری دیگر تمرکزش را در سینمای هنگ کنگ گذاشت. او در دهه 80 میلادی با فیلم‌های استاد جوان (The Young Master) و استاد اژدها (Dragon Lord) به موفقیت رسید و رکورد گیشه را زد.

در سال‌های 1988 تا 1998 نیز فیلم‌های او دنباله‌دار می‌شدند و شاهد قسمت‌های دوم تا سوم آثار او مانند. داستان پلیس (Police Story) و استاد مست (Drunken Master) بودیم.

بیوگرافی جکی چان ؛ چهره شدن!

اطلاعات شغلی جکی جان

در اوایل دهه 2000 میلادی جکی چان دیگر فقط یک بازیگر خوب نبود، بلکه یک چهره شناخته شده نه تنها در هنگ کنگ بلکه هالیوود بود. او آثاری همچون ظهر شانگهای (Shanghai Noon) و ساعت شلوغی (Rush Hour) را بازی کرد. او دیگر به موفقیت‌های هالیوودی خود اکتفا نکرد و در اواخر این دهه به فکر تاسیس کمپانی فیلم JCE Movies Limited افتاد و با تهییه آثار جدید، باری دیگر رکورد‌ها را جابه‌جا کرد.

سال های اخیر بازیگری جکی چان

او دیگر یک چهره موفق بود و فقط پا گذاشتنش در یک فیلم باعث موفقیت آن می‌شد. از این رو طی سال‌های بعد گزیده‌تر کار کرد و دوبله نیز انجام می‌داد. مثلا صداپیشه میمون در پاندای کنگ فو کار (Kung Fu Panda) جکی چان است. پس از انتشار فیلم حادثه شیجوکو (Shinjuku Incident) چان تصمیم گرفت به آرزوی دیرینه خود یعنی کارگردانی یک فیلم، جامه عمل بپوشاند. از این رو او فیلم زودیاک چینی (Armour of God III: Chinese Zodiac) را کارگردانی کرد. این هنرپیشه در طی سال‌های بعد آثاری همچون بچه کاراته‌کار (The Karate Kid) و شمشیر اژدها (Dragon Blade) را بازی کرد و علاوه بر رسیدن موفقیت در گیشه، جوایز مختلفی نیز برنده شد.

فیلم های جکی چان

در سال 2023 فیلم‌های Ride On، Hidden Strike و Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem با حضور این بازیگر اکران شدند. او دو پروژه Karate Kid و Rush Hour 4 را نیز در برنامه آینده خود دارد.

فیلم های جکی چان (از سال 2020 به بعد)

در بالا تا دهه اول و فعالیت‌های 2000 آقای چان را بررسی کردیم. اکنون نیز قصد داریم جدول فیلم‌های جکی چان را از سال 2020 به بعد جهت اطلاعات بیشتر برای شما قرار دهیم.

سال پخشنام فیلمنقش
2020Vanguard تانگ هواتینگ
2021Wish Dragonلونگ
2021All U Need Is Loveنقش مکمل
2021Good Night Beijingچن شو
2023Ride Onلائو لو
2023Hidden Strikeلو فنگ
2023Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhemاسپلینتر
2024Kung Fu Panda 4استاد میمون
2024The Diary
2024家园行动
2024Rush Hour 4
Legendجک
New Police Story 2چان کوک وینگ
Project Pدراگون ما/جکی

زندگی شخصی جکی چان

سریال های جکی چان

سریال‌های این بازیگر برعکس فیلم‌های او محدود هستند و در پایین با آنها آشنا می‌شوید.

سال ساختنام سریالنقش
1996Martinخودش
2000-2005Jackie Chan Adventuresخودش
2009-2010Jackie Chan’s Fantasiaخودش
2017All New Jackie Chan Adventuresخودش

فیلم های جکی چان به عنوان کارگردان

نام فیلمسال
The Fearless Hyena1979
The Young Master1980
Dragon Lord1982
Project A1983
Police Story1985
Armour of God1986
Project A Part II1987
Police Story 21988
Miracles1989
Armour of God II: Operation Condor1991
Who Am I?1998
19112011
CZ122012

جوایز و افتخارات جکی چان

جکی چان در طول دوره کاری خود جوایز زیادی را نامزد و برنده شده است. در ادامه فهرست جوایزی مهمی که او به صورت عمومی برنده شده را مشاهده می‌کنید.

سال دریافتعنوان جایزه
2016Academy Honorary Award (اسکار افتخاری)
2002Innovator Award
2015ASEAN Inspiration Award
1993Lifetime Achievement Award (دستاورهای یک عمر آسیا پاسیفیک)
2005Special Jury Award (ویژه داوران آسیا پاسیفیک)
2010Outstanding Achievement Award (دستاورد فوق‌العاده آسیاپاسیفیک)
1999Hollywood Film Festival (بازیگر سال)
2005Shanghai International Film Festival (همکاری فوق‌العاده با سینمای چین)
2014The Asian Awards (جایزه فلوشیپ)
2002Taurus Honorary Award(جایزه بدلکاران دنیا)

معرفی بهترین فیلم‌ های جکی چان

در ادامه بیوگرافی جکی چان و در این بخش مروری بر بهترین فیلم های جکی چان خواهیم داشت.

فیلم Supercop

بهترین فیلم های جکی چان / حقایق پنهان جکی چان

  • سال ساخت: 1992
  • کارگردان: استنلی تونگ (Stanley Tong)
  • بازیگران: جکی چان، میشل کان، مگی چونگ، کن سوانگ
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10

در این فیلم جکی چان، یک کارآگاه هنگ کنگی با همکار زن چینی خود تیمی تشکیل می‌دهند تا سردسته قاچاق مواد مخدر چین را متوقف کنند.

فیلم Crime Story

فیلم های جکی چان / حقایق پنهان جکی چان

  • سال ساخت: 1993
  • کارگردان: کرک وونگ (Kirk Wong)
  • بازیگران: جکی چان، کنت چنگ، لا کار-یینگ، بلکی کو
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.7

از دیگر فیلم های جکی چان داستان جنایی است. درباره یک مامور ویژه برای محافظت از تجارت شخص بانفوذی گماشته می‌شود. با این حال، هنگامی که تاجر طی یک اقدام جسورانه ربوده می‌شود، مامور با همکاری یک کارآگاه فصلی پرونده این آدم ربایی را بر عهده می‌گیرند. اما به زودی متوجه می‌شوند که پرونده به این سادگی‌ها هم نیست.

فیلم ‌Police Story

جدیدترین فیلم های جکی چان / زندگی شخصی جکی چان

  • سال ساخت: 1985
  • کارگردان: جکی چان
  • بازیگران: جکی چان، بریجیت لین، مگی چونگ، چو یوئن
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10

از دیگر فیلم های قدیمی جکی چان داستان پلیس است. یک افسر پلیس شریف هنگ کنگی، وقتی که رئیس مواد مخدر به او تهمت قتل یک پلیس کثیف را می‌زند، مجبور می‌شود قید اسم و رسم خود را بزند.

فیلم Police Story 2

جکی جان و جت لی / بیوگرافی جکی چان

  • سال ساخت1988
  • کارگردانجکی چان
  • بازیگرانجکی چان، مگی چونگ، بیل تانگ، جان چونگ
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10

این فیلم سینمایی با بازی جکی چان ادامه فیلم قبلی است. افسر پلیس هنگ کنگی باید گروهی از بمب گذاران باجگیر را متوقف کند؛ در حالی که شروران قسمت قبلی این فیلم در حال تلاش برای انتقام گرفتن از این افسر هستند.

فیلم The Legend of Drunken Master 2

زندگی شخصی جکی چان / بیوگرافی جکی چان

  • سال ساخت1994
  • کارگردان: لائو کار-لیانگ (Lau Kar-leung)
  • بازیگرانجکی چان، لونگ تی، آنیتا موی، فلیکس ون
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10

یک جوان رزمی کار در انتخاب بین احترام به رسم و رسومات جد و آباد صلح طلبش و جلوگیری از سرقت مصنوعات گرانبها توسط گروهی از بیگانگان گیر کرده است.

فیلم Jackie Chan’s Project A

حقایق جالب درباره جکی چان / زندگینامه جکی چان

  • سال ساخت: 1983
  • کارگردانجکی چان و سامو هونگ (Sammo Hung)
  • بازیگرانجکی چان، سامو هونگ، بیائو یوئن، دیک وی
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10

در اوایل قرن بیستم، نیروی دریایی هنگ کنگ در مبارزه با دزدان دریایی شکست سختی می‌خورد. این وظیفه گروهبان لونگ (جکی چان) است که سکان امور را در دست بگیرد.

فیلم Rumble in the Bronx

نکات جالب درباره جکی چان/فیلم های جکی چان

  • سال ساخت1995
  • کارگرداناستنلی تونگ
  • بازیگران: جکی چان، فرانسوا ییپ، آنیتا موی، بیل تونگ
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10

مرد جوانی که به دیدار عموی خود به نیویورک می‌رود، با مهارت‌های رزمی خود به او کمک می‌کند تا با یک باند خیابانی مبارزه کند.

فیلم Little Big Soldier

جوایز و افتخارات جکی چان / بیوگرافی جکی چان

  • سال ساخت2010
  • کارگرداندینگ شنگ (Ding Sheng)
  • بازیگرانجکی چان، وانگ لیهوم، سونگ-جون یو، پنگ لین
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10

یک سرباز پیر، یک ژنرال جوان را از کشور دشمن می‌رباید و برای گرفتن پاداش او را به یک سفر طولانی می‌برد.

فیلم Armour of God

کارتون جکی چان / فرزندان جکی چان

  • سال ساخت1986
  • کارگردانانجکی چان، اریک تسانگ (Eric Tsang)
  • بازیگرانجکی چان، الن تم، لولا فورنر، روزاموند کوان
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10

شاهین آسیایی (جکی چان) و همکار دست و پا چلفتی‌اش برای یافتن گنجی مرموز که توسط یک سازمان مشکوک راهبان نگهداری می‌شود، به اروپا فرستاده می‌شوند.

فیلم Rush Hour

فیلم های جکی چان

  • سال ساخت: 1998
  • کارگردان: برت رتنر (Brett Ratner)
  • بازیگران: جکی چان، کریس تاکر، تام ویلکینسون، کریس پن
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7/10

فیلم ساعت شلوغی نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه هنری جکی چان است، بلکه یکی از معروف‌ترین فرنچایزهای اکشن-کمدی جهان محسوب می‌شود. این اثر فروشی موفق نیز داشت. داستان این اثر حول محور دو پلیس با فرهنگ‌های مختلف است که با هم همکار هستند اما نمی‌توانند یکدیگر را تحمل کنند. آنها مامور می‌شوند تا دختر یک دیپلمات را نجات دهند و دردسرها از همینجا آغاز می‌شود.

فیلم The Karate Kid

فیلم های جکی چان

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: هارالد زوارت (Harald Zwart)
  • بازیگران: جیدن اسمیت، جکی چان، تاراجی پی. هنسون
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.2/10

فیلم بچه کاراته کار عنوان‌ بعدی این فهرست است که پنجمین فیلم این فرنچایز مشهور محسوب می‌شود‌. هارالد زوارت کارگردان این اثر بود و فیلم فروش خوبی داشت. داستان درباره یک پسر کوچک است که همیشه یکی از همکلاسی‌های کنگ فو کارش، او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. او با مردی به نام هان که استاد کنگ فو است آشنا می‌شود و…

حواشی جکی چان

حواشی جکی چان

جکی چان در طول زندگی خود کم حاشیه نداشته و در این بخش با حواشی او آشنا خواهید شد.

جکی چان صاحب خانه های مخفی با اتاق های مخفی زیادی است

یکی از عجیب ترین چیزهایی که درباره این بازیگر شنیده شده پیچیده بودن آن است. او صاحب خانه های پیچیده و زیادی است که راه های مخفی زیادی دارند. به گفته خود او، این بازیگر در اکثر نقاط دنیا خانه هایی خریداری کرده است که بسیار پیچیده هستند. در پی این خبرها برخی جکی چان را انسانی مرموز با رازهایی تاریک می‌دانند.

همچنین بخوانید :

از خیانت تا خشونت خانگی و دختر طرد شده

آقای چان یک بار به همسر خود خیانت کرد و توسط او بخشیده شد. او پس از اینکه از معشوقه خود صاحب دختری شد، به گفته این مادر و دختر هرگز دخترش را از لحاظ مالی تامین نکرد و سعی می‌کند فاصله‌اش را با آنان حفظ کند. این بازیگر در بخشی از خاطرات خود گفت که در ایام جوانی گاهی بیش از حد نوشیدنس می‌نوشید و نزاع‌هایی بین او و همسرش نیز رخ می‌داد.

مرگ جکی چان

حدودا در طی سال‌های 2010 تا 2011 خبر مرگ جکی چان پخش شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. اما پس از مدتی او خبر از سلامتی‌اش داد و شایعات را تکذیب کرد.

وضعیت سلامتی آقای چان در خطر است؟

چندی پیش در پی انتشار عکسی از جکی چان و سفید بودن مو و ریش‌های او در عکس، طرفداران نگران این ستاره شدند و گمان کردند وضعیت سلامتی او در خطر است. او در مصاحبه اخیرش تمامی شایعات را رد کرد و گفت تنها بخاطر بازی در فیلم یک گریم روی صورتش دارد. او خبر داد در سلامتی کامل است.

حقایق پنهان جکی چان

در این قسمت با حقایق زندگی این بازیگر آشنا خواهید شد.

جکی چان اعجوبه ای خاص

مدت‌ها قبل از این‌که جلوه‌های ویژه کامپیوتری به بازیگران اصلی در بدلکاری کمک کند، جکی چان این سوپراستار هنگ کنگی با به خطر انداختن جسم و زندگی خود، به تحسین بین‌المللی دست یافت. فیلمهای جکی چان مثل The Legend of the Drunken Master و Police Story اشتیاق چان را به تحمل آسیب‌های متعدد برای نمایش‌های کمدی خشونت آمیزش نشان داد که گویی دی‌ان‌ای سینمایی بروس لی را در وجود خود دارد. به طور قطع جکی چان و بروسلی از آن دست رزمی کاران محبوب در فیلم های اکشن برای همه ما هستند که هیچ گاه لذت تماشای حرکات بدون نقص اکشن آن‌ها در فیلم ها، از خاطر ما فراموش نمی شود.

مادرش یک قاچاقچی مواد افیونی بود

جکی چان و بروسلی / حقایق پنهان جکی چان

والدین چان او را در حالی که فقط 7 سال داشت در هنگ کنگ تنها گذاشتند و از یک رژیم کمونیستی فرار کردند و در استرالیا ساکن شدند. چان در یک مدرسه شبانه‌روزی که بر هنرهای رزمی تاکید داشت زندگی می‌کرد. پدرش درگیر فعالیت‌های جنایی غیرقانونی بود و مادرش هم یک بار به جرم قاچاق تریاک دستگیر شده بود.

تحصیلات در مدرسه خسته کننده بود

چان از 7 تا 17 سالگی در مدرسه شبانه‌روزی بود و تحت خسته کننده‌ترین آموزش‌های فیزیکی و احساسی قرار می‌گرفت. چان ادعا می‌کند که بعضی روزها تمرینات تا 19 ساعت هم طول می‌کشیده است. با این حال، این مهارت‌ها در فیلم‌های رزمی بسیار به نفع چان شد.

حقایق و بیوگرافی جکی چان ؛ بروس لی او را به بازی بولینگ برد

در اوایل کار حرفه‌ای چان، او حضور کوتاهی در دو فیلم بروس لی داشت: The Chinese Connection 1972 و Enter the Dragon 1973. ماه‌ها بعدجکی چان و بروسلی در خیابان مواجه شدند و لی او را به بازی بولینگ دعوت کرد. چان در حال بازی سعی داشت جلوی طرفداران لی را برای امضا گرفتن از او بگیرد. فقط 10 روز بعد، لی بر اثر ورم مغزی در سن 32 سالگی فوت کرد و سبب شوکه شدن چان شد.

او گاهی از بدلکاران برای صحنه های راه رفتن استفاده می کند

در حالی که چان قادر و مشتاق به انجام بدلکاری‌های نقش خودش است، ولی این بدین معنا نیست که از بدلکاران دیگر در فیلم‌هایش استفاده نمی‌کند. او پس از انجام حرکات سخت نقشش، برای کارهای ساده‌ای مثل راه رفتن، رانندگی کردن و نشستن از بدکار استفاده می‌کند تا خودش بتواند در این حین استراحت کند!

او یک درگیری مسلحانه با باند جنایتکاران Triad داشت

شهرت چان در هنگ کنگ و ثروت قابل توجهش سرانجام او را با باند بدنام Triad درگیر کرد. به گفته مجله تایم، چان طی این سال‌ها بارها مورد آزار و اذیت باند جنایت‌کاران قرار گرفته است. برای مثال یک بار در حین پایین آمدن از هواپیما، اعضای باند به او شلیک کردند. چان خسته از این درگیری‌ها، یک بار مسلح با آن‌ها روبه‌رو شده است و از آن‌جا که حمل اسلحه گرم در هنگ کنگ مجازات سنگین کیفری دارد، مقامات هنگ کنگ او را بازخواست کردند. اما پس از این که اثبات کرد این اتفاق خارج از هنگ کنگ افتاده، آن‌ها از پیگیری بیشتر موضوع خودداری کردند.

او از سلبریتی ها می خواهد که با دو عروسک پاندایش عکس بگیرند

در سال 2010، چان از یک کارگاه ساخت عروسک در لندن بازدید کرد و دو خرس پاندا ساخت که آن‌ها را «چان لا» و «چان زی» نامید. این بازیگر علاقه دارد با پانداهای خود سفر کند و از همکارانش بخواهد که با آن‌ها عکس بگیرند. افرادی مثل آنگ لی، آرنولد شوارتزنگر، جت لی و بیل کلینتون با پانداهای چان ملاقات کرده‌اند! این دو همچنین او را در مراسم اسکار سال 2017 همراهی کرده‌اند.

زندگی شخصی جکی چان / جکی چان و بروسلی

او یک سوراخ دائمی در سر خود دارد

با توجه به حرفه بدلکاری چان، کمی عجیب است که او هنوز در کنار ماست. اما در سال 1986 اتفاقی افتاد که او را در چند قدمی مرگ قرار داد. او از یک درخت تاب خورد و سرش به سنگ اصابت کرد. با عمل جراحی یک صفحه فلزی در جمجمه‌اش کار گذاشته شده است که او گاهی از همکاران و مجریان برنامه‌های تاک شو می‌خواهد که انگشتشان را در سوراخ سرش فرو ببرند!

او دارای رکورد گینس بیشترین شغل در یک فیلم است

چان برای فیلم Chinese Zodiac 2012، رکورد بیش‌ترین شغل را دارد. او در تنها یک فیلم 15 شغل بر عهده داشت. او علاوه بر بازیگری، کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم، به عنوان طراح حرکات اکشن، آهنگساز، کارگردان هنری، مدیر تولید واحد، سوپروایزر، خواننده آهنگ تیتراژ فیلم، نویسنده، فیلمبردار، بدلکار، مدیر صحنه و هماهنگی غذا کار کرد.

شرکت های بیمه حاضر به بیمه کردن چان نبودند

چان بدلکاری‌های فیلم‌هایش را خودش انجام می‌داد؛ بدلکاری‌هایی که آنقدر خطرناک بودند که شرکت‌های بیمه حاضر به بیمه کردن او نبودند. در نهایت چان در سال 2012 در مراسمی اعلام کرد که دیگر بدلکاری انجام نمی‌دهد.

بیوگرافی Jackie Chan / حقایق پنهان جکی چان

او کمیک بوک خودش را ساخته است

چندی پیش شخصیت جکی چان نیز به رشته تحریر درآمد. این کتاب از شخصیت او در فیلم Armour of God الهام گرفته شده است. کتاب جکی چان Spartan X نام دارد و به زودی منتشر می‌شود. گفته شده است که این کتاب از سریال انیمیشنی با نام خود او و صدا پیشگی اش الهام گرفته شده است.

همچنین بخوانید :

او به عصر صامت سینما علاقه خاصی دارد

یکی از علایق جکی چان عصر صامت سینما است. او به فیلم های صامت علاقه وافری دارد و به گفته خودش این آثار الهام بخش او در زندگی بوده اند.

توانایی های جکی چان

چان به زبان‌های کانتونی، ماندرین، انگلیسی و زبان اشاره آمریکایی صحبت می‌کند و همچنین آلمانی، کره‌ای، ژاپنی، اسپانیایی و تایلندی را نیز می‌داند.

حقایق و بیوگرافی  جکی چان ؛ علایق

چان یک هوادار مشتاق فوتبال است و از تیم ملی فوتبال هنگ کنگ، تیم ملی فوتبال انگلیس و منچسترسیتی حمایت می‌کند. او از طرفداران باد اسپنسر (Bud Spencer) و ترنس هیل (Terence Hill) ایتالیایی است و از آن‌ها در فیلم‌هایش الهام گرفته است.

آلبوم عکس های جکی چان

در این بخش با تصاویر این بازیگر همراه شما هستیم.

کلام آخر

در این مقاله با بیوگرافی جکی چان همراه شما بودیم. عکس پیری جکی چان را دیدید؟ نظر شما درباره این بازیگر چیست؟ به نظر شما بهترین فیلم چان کدام است؟ شما می‌توانید در پایین همین صفحه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا جکی چان شاگرد بروسلی است؟

جکی چان با بروس لی همکاری داشته است او در فیلم خشم اژدها نقش یکی از شاگردان بروسلی را نیز بازی کرده است اما جز شاگردان بروسلی نبوده.

جکی جان اهل کجاست؟

او بازیگری اهل چین و جز بازیگران هنگ کنگی است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402