بررسی گوشی A30s سامسونگ ؛ مشخصات فنی، دوربین و قیمت

samsung-galaxy-a30s/ گوشی A30s سامسونگ/ samsung-galaxy-a30s/ گوشی A30s سامسونگ/ گوشی a30 اس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی ای ۳۰ اس یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران است. مشخصات گوشی a30s و قیمت آن به گونه‌ای‌ست که طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده است. گوشیA30s قیمتی در حدود 5 میلیون تومان دارد. اما خوب در بررسی گوشی a30s باید دید که علاوه بر نقاط قوت، معایب گوشی a30s و مشخصات دوربین a30s به چه صورت هستند.

گوشی سامسونگ a30s از دستگاه‌های میان‌رده غول فناوری کره‌ای است که در ادامه به آن می‌پردازیم. برخورداری از ویژگی‌های برجسته همچون باتری قدرتمند هم از دلایل محبوبیت آن نزد کاربران شناخته می‌شود. چندی پیش بود در مقاله مقایسه گوشی‌های سامسونگ A50 و A50s اشاره کرده بودیم که گوشی آ۳۰ اس که به همراه A50s معرفی شده به عنوان جایگزینی برای گوشی سامسونگ A30 محسوب می‌شود. خوب است بدانید که گوشی‌های جدید میان‌رده سری گلکسی A سامسونگ در هند معرفی شدند و در این مقاله قصد داریم بیشتر با گوشی سامسونگ ای ۳۰ اس آشنا شویم. البته تنها چند ماه بعد از رونمایی سامسونگ از گلکسی A30، مدل اس آن هم معرفی شد. این گوشی دارای باتری قدرتمندی بوده و می‌تواند کل روز نیازهای کاربر را بدون نیاز به شارژ مجدد گوشی پاسخ دهد.

در ادامه می‌خوانید:

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A30s

در ارائه مشخصات گوشی a30s باید بدانید گلکسی آ ۳۰ اس میان رده از نمایشگر 6.4 اینچی سوپر امولد استفاده کرده. از این رو می‌تواند مناسب فعالیت‌هایی مانند مشاهده فیلم در نزد کاربران باشد. علاوه بر باتری قدرتمندی که در ابتدای مشخصات گوشی a30s به آن اشاره کرده بودیم، گوشی a۳۰s از دوربین فوق‌العاده‌ای هم به عنوان یک میان‌رده برخوردار است که در ادامه جزئیات بیشتری از آن را معرفی خواهیم کرد.

در ویدیوی زیر «بررسی تصویری گوشیa30s» را تماشا کنید:

مشخصات A30s سامسونگ

در مورد ویژگی های گوشی a30s باید اشاره کنیم که این گوشی هوشمند 169 گرمی دارای ویژگی‌هایی قابل توجه به عنوان یک گوشی میان‌رده است. امکانات گوشی a30s عبارتند از برخورداری از پردازنده اگزینوس 7904، رم 4 گیگابایتی به همراه پشتیبانی از دوربین‌های سه‌گانه که باعث شده‌اند گوشی a30s سامسونگ به عنوان یکی از بهترین‌های بازار در میان گوشی‌های میان‌رده شناخته شود. در ادامه می‌توانید جدول مشخصات این گوشی هوشمند را مشاهده کنید.

مشخصاتگوشی ای ۳۰ اس
ابعاد و وزنابعاد: 7.7×74.7×158.5 میلی‌متر
وزن: 169 گرم
نمایشگر6.4 اینچ سوپر امولد با رزولوشن 1560×750
پردازندهاگزینوس 7904 سامسونگ
حافظه4/64 گیگابایت
دوربین25+8+5
دوربین سلفی: 16
باتری4000 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی شارژ سریع
رنگ و مدلرنگ‌ها: مشکی، سفید، سبز رنگین کمانی و بنفش رنگین کمانی
قیمتقیمت جهانی: 212 دلار و 99 سنت
قیمت در ایران: از 4,589,000 تا 4,669,000 تومان

طراحی ظاهری

گوشیa30s / گوشی سامسونگ a30s

از نظر طراحی ظاهری در مورد قابلیت های گوشی a30s باید اشاره کنیم که این گوشی دارای بدنه‌ای رنگین کمانی است که درخشش خاصی دارد و در رنگ‌های متنوعی نیز عرضه می شود. بدنه این محصول در قسمت پشت و فریم‌ها پلاستیکی بوده و بدنه جلویی نیز از شیشه تشکیل شده است.

در بررسی گوشی a30s می‌توان گفت که این گوشی هوشمند با ابعاد 7.7×74.7×158.5 میلی‌متر و وزن 169 گرمی، کاربری راحتی دارد و کاربران بدون احساس خستگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

برخورداری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری صدا از دیگر کارایی های گوشی a30s است که می‌تواند دلیلی برای طرفداران این ویژگی باشد. همان‌طور که می‌دانید امروزه شرکت‌ها در طراحی برخی از پرچمداران چنین ویژگی‌هایی را لحاظ نمی‌کنند و از امکانات دیگری مانند پشتیبانی از اتصالات بی‌سیم برای هدفون استفاده خواهند کرد.

نمایشگر گوشیa30s

galaxy-a30s/ گوشیa30s / گوشی ای ۳۰ اس

نمایشگر Super AMOLED این محصول، نمایشگری از نوع بی‌نهایت است. بریدگی بالای نمایشگر این گوشی هوشمند از نوع U بوده که دوربین سلفی را در خود جای داده است. اندازه نمایشگر گوشی A30s سامسونگ 6.4 اینچ از نوع سوپر امولد است که رزولوش 1560×750 پیکسل را به ارمغان می‌آورد.

در این قسمت از بررسی گوشی a30s ، باید بگوییم حسگر اثر انگشت گوشی ای ۳۰ اس سامسونگ از نوع نوری بوده و زیر نمایشگر آن قرار گرفته است. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی هوشمند حدود 85 درصد است و از 16 میلیون رنگ هم پشتیبانی می‌کند.

دوربین گوشی a30s

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ a30s / گوشی ای ۳۰ اس

در بخش دوربین a30s هم شاهد هستیم که این گوشی میان‌رده مانند گوشی‌های پرچمدار از دوربین‌های چندگانه پشتیبانی می‌کند. در واقع دوربینی که در بدنه پشتی این محصول قرار گرفته است، دوربینی سه‌گانه بوده که از لنزهای 25 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی آلترا واید و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده است.

این دوربین‌ها در آرایشی عمودی در بدنه پشتی قرار گرفته‌اند. در پایین این آرایش سه‌گانه نیز یک فلش LED قرار دارد. گفتنی است که دوربین سلفی نیز در این گوشی هوشمند ظرفیتی معادل 16 مگاپیکسل دارد که البته شاید کیفیت دوربین a30s از دید دوستداران عکاسی سلفی با گوشی‌های هوشمند اندکی ضعیف به نظر برسد. همچنین باید اشاره کنیم که در بخش فیلمبرداری با دوربین اصلی، گوشی A30 اس می‌تواند فیلم‌های 1080 پیکسلی 30 فریم در ثانیه را ضبط کند و در بخش سلفی هم از همین ویژگی پشتیبانی می‌کند.

محافظ صفحه نمایش 9D سامسونگ گلکسی A50s / A50 / A30s

محافظ صفحه نمایش 9D سامسونگ گلکسی A50s / A50 / A30s9D Glass Protector for Samsung Galaxy A30s / A50 / A50s

نوعبراق

مشخصات دوربین گوشی

سنسور 25 مگاپیکسلی دوربین a30s دارای دیافراگم f/1.7 است و  سنسور 5 مگاپیکسلی عمق و سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/2.2 هستند. ضمناً دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم دارای دیافراگم f/2.0 است. دوربین سلفی این گوشی عکس‌های پرتره با رنگ‌های شاد و زنده می‌گیرد، اما از معایب گوشی a30s این است که سلفی آن نمی‌تواند جزئیات را به خوبی ثبت بکند. ضمناً تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ a30s ، برای دوربین سلفی، حالت manual یا پرو ندارد. اما چندین فیلتر و حالت زیباسازی و گزینه‌هایی برای تنظیم رزولوشن، HDR و شدت بوکه دارد.

محافظ صفحه نمایش Privacy سامسونگ گلکسی A50s / A50 / A30s

محافظ صفحه نمایش Privacy سامسونگ گلکسی A50s / A50 / A30sPrivacy Glass Protector for Samsung Galaxy A30s / A50 / A50s

نوعپرایوسی
جنسشیشه

تصویر بالا عکس گوشیa30s را نشان می‌دهد که با دوربین این گوشی عکاسی شده است. دوربین اصلی 25 مگاپیکسلی هم همان معایب گوشی a30s از نظر دوربین سلفی را دارد، اما اشیاء و صحنه‌های پانوراما را به خوبی عکاسی می‌کند. البته لبه‌های اشیاء و بافت‌ها وضوح ندارند. با این حال رنگ‌ها همیشه زنده به نظر می‌رسند. دوربین a30s ، عکس‌های ماکرو را بهتر می‌گیرد و سنسور 25 مگاپیکسلی آن می‌تواند جزئیات را خوب ثبت کند. حالت Pro دوربین دارای گزینه‌هایی برای تنظیم ISO، توازن سفیدی و میزان روشنایی است.

سخت افزار و سیستم عامل

مشخصات گوشی a30s / گوشی ای ۳۰ اس

در بیان مشخصات گوشی a30s و بررسی گوشی a30s از نظر بخش سخت افزار و پردازنده باید اشاره کنیم که این گوشی هوشمند از پردازنده 14 نانومتری اگزینوس 7904 سامسونگ برای تأمین نیروی مورد نیاز پردازش و اجرای مالتی تسکینگ راحت پشتیبانی می‌کند و با یک رم قابل انتخاب در مدل‌های 3 یا 4 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 64 گیگابایت نیز همراهی خواهد شد. خوب است بدانید که حافظه داخلی این گوشی از طریق حافظه میکرو SD نیز قابل ارتقا خواهد بود. در اینجا می‌توانید بیشتر با حافظه‌های میکرو اس دی آشنا شوید.

در بخش پردازش گرافیکی نیز شاهد بکارگیری پردازنده Mali-G71 MP2 خواهیم بود که نمایش تصاویر و فیلم‌ها را به خوبی پوشش می‌دهد. علاوه بر این‌ها سامسونگ گلکسی A30 اس از طیف گسترده‌ای از اتصالات 4G با VoLTE پشتیبانی می‌کند و به وای فای و درگاه USB نوع C نیز مجهز شده است. همچنین این گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید 9 پای نیز همراهی می‌شود. اما از معایب گوشی a30s از این نظر می‌توان به سرعت کُند وای فای و پچ‌های امنیتی (security patches) قدیمی اشاره کرد.

باتری اورجینال سامسونگ EB-BA505ABU ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

باتری اورجینال سامسونگ EB-BA505ABU ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتSamsung EB-BA505ABU 4000mAh Original Battery

نوعلیتیوم یونی
ولتاژ3.85 ولت

باتری گوشیa30s

سامسونگ همیشه در تلاش بوده که محصولاتی با باتری‌های قدرتمند را روانه بازار کند. هرچند در میان گوشی‌های پرچمدارش این پیشرفت به کندی صورت می‌پذیرد، اما باید اشاره کنیم که همه محصولات سامسونگ از باتری‌های درخوری پشتیبانی می‌کنند. این موضوع حتی در میان میان‌رده‌های این شرکت کره‌ای نیز مشاهده می‌شود. در واقع ما در بررسی گوشی a30s شاهد بکارگیری یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که به شارژ سریع 15 واتی هم مجهز است. همچنین طول عمر آن هم 32 ساعت خواهد بود.

قیمت

با توجه به مشخصات گوشی a30s باید بگوییم که این گوشی هوشمند جزو گوشی‌های زیر 500 دلار در بازار جهانی است که از این نظر قیمت مناسبی نیز دارد. در واقع قیمت گوشی ای ۳۰ اس سامسونگ در بازار جهانی معادل 212 دلار و 99 سنت است که در ایران این گوشی هوشمند با قیمتی در حدود 5 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

کاور پیونی مدل سامسونگ گلکسی A50s / A50 / A30s طرح Unicorn همراه با پاپ سوکت

کاور پیونی مدل سامسونگ گلکسی A50s / A50 / A30s طرح Unicorn همراه با پاپ سوکتUnicorn Peony Cover for Samsung Galaxy A30s / A50 / A50s with Popsocket

جنسپلاستیک سخت
سطح پوششقاب پشتی,کلیدها,لبه ها

سوالات متداول

1. دوربین گوشی a30s چند مگاپیکسل است؟

دوربین اصلی گوشی، سه سنسور 25+5+8 مگاپیکسل دارد و دوربین سلفی 16 مگاپیکسل است.

2. آیا گوشی a30s خوب است؟

برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند محصولی میان‌رده با کیفیت و با قیمت مناسب داشته باشند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

سخن پایانی

باتوجه به اطلاعات بیان شده در مورد مشخصات گوشی a30s سامسونگ ، نقاط قوت و معایب گوشی a30s باید اشاره کنیم که این گوشی هوشمند برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند محصولی میان‌رده باکیفیت داشته باشند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. هر چند گوشی یاد شده از قدرت پردازشی بسیار بالایی برای اجرای بازی‌های امروزی با حجم بالا برخوردار نیست، اما باید اشاره کنیم که برای استفاده‌های معمول روزمره می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

همچنین برای آن دسته از افرادی که در طول روز زیاد از گوشی خود استفاده می‌کنند، این گوشی با باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپرساعتی خود می‌تواند گزینه مناسبی برایشان باشد. علاوه بر این پشتیبانی از دوربین اصلی سه‌گانه نیز دلیل دیگری است که احتما در بین مشتاقان عکاسی با گوشی‌های هوشمند نیز بسیار محبوب بوده و می‌تواند دلیلی بر انتخابشان باشد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا فکر می‌کنید که گوشیa30s سامسونگ ویژگی‌های خوبی در حد یک میان‌رده دارد یا خیر؟ خوشحال خواهیم شد نظرات خود را در این باره در پایین همین پست با ما در میان بگذارید.

کاور طرحدار مدل سامسونگ گلکسی A50s / A50 / A30s طرح نقشه

کاور طرحدار مدل سامسونگ گلکسی A50s / A50 / A30s طرح نقشهMap Cover for Samsung Galaxy A30s / A50 / A50s

جنسپلاستیک سخت
سطح پوششقاب پشتی,کلیدها,لبه ها

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران9 دیدگاه
avatar
متیرا
.
10 آذر 1400، 13:05
پاسخ
1
0
سلام میخواستم بدونم دوربین سلفی a30 بهتره یا نوت 20 الترا؟
avatar
الهام ناصری / سردبیر
.
10 آذر 1400، 14:08
پاسخ
0
0
@متیرا
قطعا نوت ۲۰ آلترا. توت ۲۰ آلترا فیلم برداری 4K داره و برای عکاسی هم قابلیت HDR رو داره که A30 نداره.
avatar
ania
.
23 تیر 1399، 13:08
پاسخ
0
0
سلام من میخوام گوشی بخرم a30s خوبه یا a50s
avatar
Aria
.
20 خرداد 1399، 16:28
پاسخ
0
1
سلام. گوشی a30s سیستم 《AR IMOGI》یا همون ایموجی ساز رو تو قسمت گرفتن عکس داره مثل A50 یاA60 و به بالا؟ ممنون
avatar
آرمین
.
19 خرداد 1399، 14:15
پاسخ
0
0
ممنون مطالبش عالی و مفید بود??
avatar
آرمین
.
19 خرداد 1399، 13:08
پاسخ
1
3
سلام.خواستم بدونم که a30sنسبت به a30برتری داره یا a30بهتره؟ یک سوال دیگه.گوشی a30sاونقدر خوش دست هست که بتونیم همه جااونو حمل کنیم؟ مثل کلاس یا مسافرت؟ لطفا پاسخ بدید چون میخوام این گوشی رو بخرم
avatar
فاطمه حمدی
.
15 مرداد 1399، 08:21
پاسخ
0
3
@آرمین
بنظرم a30s عالیه مامانم ازش استفاده میکنه
avatar
محمد سالار نعمتی ...
.
19 خرداد 1399، 13:22
پاسخ
0
0
@آرمین
سلام دوست عزیز برای پاسخ به سوالتون می‌تونید مطلب مقایسه تخصصی گوشی A30 و A30s رو بخونید: https://www.plaza.ir/mag/139812/228254/samsung-galaxy-a30-vs-a30s/
نمایش 4 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402