بررسی فیلم گریه کن ماچو (Cry Macho) ؛ جدیدترین فیلم کلینت ایستوود

دانلود فیلم Cry Macho
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم گریه کن ماچو جدیدترین فیلم کلینت ایستوود محصول سال 2021 است. داستان فیلم Cry Macho درباره گاوچرانی است که سعی دارد پسربچه‌ای را از وضعیتی اسف بار نجات دهد.

فیلم گریه کن ماچو فیلمی در ژانر نئو-وسترن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود (Clint Eastwood)، فیلمساز 91 ساله آمریکایی است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته ان. ریچارد نش (N. Richard Nash) است که فیلمنامه را نیز خود نش به همراه نیک شینک (Nick Schenk) نوشته‌اند. داستان فیلم Cry Macho درباره یک سوارکار نمایشی بازنشسته است که سعی دارد پسربچه‌ای را از وضعیتی بد نجات دهد و نزد پدرش ببرد.

از زمانی که ساخت فیلم اقتباسی از این رمان تایید شده، بازیگرانی زیادی قرار بوده تا نقش اول آن را بازی کنند. در سال 2011 آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) به عنوان یکی از بازیگران انتخاب شد، اما تولید فیلم کنسل شد. در سال 2020 اعلام شد که کلینت ایستوود این فیلم اقتباسی را خواهد ساخت. در اواسط دوران پاندمی و شیوع ویروس کرونا، فیلمبرداری در نیو مکزیکو انجام شد. همچنین شما می توانید با کلیک بر روی این لینک درباره بهترین فیلم های کلینت استود بیشتر بدانید.

فیلم سینمایی گریه کن ماچو در تاریخ 17 سپتامبر 2021 برابر با 26 شهریور 1400 توسط کمپانی Warner Bros. Pictures در آمریکا اکران شد و به طور همزمان در سرویس اشتراک فیلم HBO Max نیز به مدت 31 روز عرضه گشت. این عنوان که با بودجه 33 میلیون دلاری ساخته شده، هنوز فروش چندانی (4.7 میلیون دلار) نداشته و در واقع در گیشه شکست خورده است. با این حال فیلم Cry Macho در هفته اول اکرانش، به رتبه سوم باکس آفیس رسید. منتقدان نیز نظرات متفاوتی نسبت به این اثر داشتند که اکثرا صحنه پردازی و موسیقی آن را ستوده و از فیلمنامه آن راضی نبوده‌اند. اگر طرفدار آثار کلینت ایستوود هستید، در این مطلب از پلازا با معرفی و بررسی فیلم گریه کن ماچو ایستوود همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

داستان فیلم گریه کن ماچو

داستان فیلم Cry Macho درباره یک گاوچران یا سوارکار نمایشی به نام مایک میلو است که یک سالی می‌شود به دلیل کهولت سن از کار بیکار شده است. او از طرف رئیس قبلی‌اش مامور می‌شود تا به مکزیکو سیتی برود، پسر رئیس (رافائل) را از آنجا و از نزد مادرش بدزدد و به تگزاس بیاورد. رافائل و مایک در این سفر پرماجرا به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند…

داستان فیلم گریه کن ماچو

نقد فیلم Cry Macho

فیلم گریه کن ماچو جدیدترین فیلم کلینت ایستوود، ستاره نام آشنای آمریکایی است که او را با بازی در فیلم‌ های وسترنی چون به خاطر یک مشت دلار (1964)، به خاطر چند دلار بیشتر (1965) و خوب بد زشت (1966) می‌شناسیم. در فیلم Cry Macho نیز ایستوود نقش یک ستاره قدیمی را بازی می‌کند: یک سوارکار نمایشی به نام مایک میلو. مایک که یک سالی است به دلیل کهولت سن از کار کنار گذاشته شده است، توسط صاحب کار سابقش مامور می‌شود تا پسر او را (رافائل) از مکزیکو سیتی و از نزد مادرش بدزدد و در تگزاس به پدرش تحویل بدهد. اما داستان از جایی جالب‌تر می‌شود که مایک و رافائل در طول این سفر پرماجرا به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند و رافائل دیگر مطمئن نیست که آیا زندگی در کنار پدرش نیز همینقدر شیرین خواهد بود یا خیر.

اگرچه کلینت ایستوود همانند همیشه از پس نقشش برآمده و کاراکتری که به تصویر می‌کشد از لحاظ پایان یک ستاره با هویت خودش نیز همپوشانی دارد، اما به نظر می‌رسد این نقش برای یک بازیگر جوان‌تر نوشته شده است. به معنای دیگر شاید اگر ایستوودِ 20 سال پیش این نقش را ایفا می‌کرد، با فیلم درخشان‌تری روبرو می‌شدیم. با این حال فیلم گریه کن ماچو فقط از این نظر نیست که می‌لنگد و از نظر فیلمنامه نیز نقص‌هایی دارد؛ نقص‌هایی که گهگاه موجب غیرمنطقی شدن داستان می‌شوند.

دانلود زیرنویس فیلم cry macho

با این حال هنوز هم تماشای کلینت ایستوود (هم در مقام بازیگر و هم کارگردان) جذاب است که حتی در 91 سالگی نیز دست از کار نکشیده و همچنان فعال است. با این حال اگر از طرفداران فیلم‌های این فیلمساز هستید، باید در نظر داشته باشید که فیلم Cry Macho اصلا در حد و اندازه‌های شاهکارهای او همانند نابخشوده (1992)، محبوب میلیون دلاری (2004)، گرن تورینو (2008) و حتی تک تیرانداز آمریکایی (2014) نیست.

بازیگران فیلم گریه کن ماچو

فیلمنامه Macho از ان. ریچارد نش در دهه 1970 دو بار توسط 20th Century Fox رد شد. در نتیجه او روی این فیلمنامه دوباره کار کرد و آن را در قالب یک رمان به نام Cry Macho در سال 1975 منتشر کرد. بعد از اینکه رمانش با نقدهای مثبتی مواجه شد، دوباره بحث فیلمنامه را پیش کشید و ادعا کرد این رمان، همان فیلمنامه بدون هیچ تغییری هست. در نهایت او پیش از مرگش در سال 2000، فیلمنامه را به کمپانی فاکس و چند استودیوی دیگر فروخت.

در اکتبر 2020 اعلام شد که ایستوود به عنوان بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده در فیلم Cry Macho حضور خواهد داشت. فیلمنامه نیز توسط نیک شینک دچار تغییراتی شده که این نویسنده پیش از این در آثاری چون Gran Torino محصول سال 2008 و The Mule محصول سال 2018 با ایستوود همکاری داشته است. فیلمبرداری در 4 نوامبر 2020 (14 آبان 1399) شروع شد و در تاریخ 15 دسامبر 2020 (25 آذر 1399) به پایان رسید. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران فیلم Cry Macho بخوانید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

کلینت ایستوود در نقش مایک میلو

بازیگران فیلم گریه کن ماچو

کلینت ایستوود بازیگر، کارگردان فیلم، آهنگساز و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 31 می 1930 برابر با 9 خرداد 1309 است. بعد از اینکه در سریال وسترن Rawhide به موفقیت رسید، با بازی در سه گانه فیلم‌های Dollars از سرجو لئونه (Sergio Leone) ایستوود شهرتی جهانی به دست آورد. از جوایز او می‌توانیم به 4 جایزه اسکار، 4 جایزه گلدن گلوب، 3 جایزه سزار و جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا اشاره کنیم.

ایستوود برای ساخت فیلم‌های Unforgiven محصول سال 1992 و Million Dollar Baby محصول سال 2004 جوایز اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم را گرفته است. برخی از دیگر فیلم‌های محبوب این هنرمند عبارتند از فیلم اکشن Escape from Alcatraz محصول سال 1979، فیلم عاشقانه The Bridges of Madison County محصول سال 1995، فیلم جنایی Mystic River محصول سال 2003، فیلم Changeling محصول سال 2008 و فیلم American Sniper محصول سال 2014.

دوایت یوآکم در نقش هوارد

بازیگران فیلم Cry Macho

دوایت یوآکم (Dwight Yoakam) خواننده، موسیقی دان و بازیگر آمریکایی متولد 23 اکتبر 1956 برابر با 1 آبان 1335 است. این هنرمند بیشتر به خاطر سبک موسیقیایی کانتری منحصربه‌فردش شناخته می‌شود. او در ابتدا در اواسط دهه 80 میلادی محبوب شد و بیشتر از 20 آلبوم و مجموعه آهنگ منتشر کرده است. در سینما نیز یوآکم در فیلم‌هایی چون فیلم درام کمدی The Newton Boys محصول سال 1998، فیلم تریلر Panic Room محصول سال 2002، فیلم کمدی Four Christmases محصول سال 2008 و فیلم Logan Lucky محصول سال 2017 حضور داشته است.

سایر بازیگران فیلم سینمایی گریه کن ماچو عبارتند از:

  • ادواردو مینت (Eduardo Minett) در نقش رافائل
  • ناتالیا تراون (Natalia Traven) در نقش مارتا
  • فرناندا اورجولا (Fernanda Urrejola) در نقش لتا
  • هوراسیو گراسیا روجاس (Horacio Garcia Rojas) در نقش آرلیو

نمرات فیلم گریه کن ماچو

فیلم گریه کن ماچو با اینکه در هفته اول اکرانش به جایگاه سوم باکس آفیس رسیده، اما نه فروش چندان خوبی داشته و نه مورد استقبال زیاد بینندگان و منتقدان قرار گرفته است. امتیاز این فیلم در IMDb تا کنون به 5.9 از 10 رسیده است و 69 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در راتن تومیتوز بر اساس 117 نقد، 55 درصد از نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند و در نهایت میانگین امتیاز 5.60 از 10 را گرفته است. در متاکریتیک نیز تا کنون 38 نقد و میانگین امتیاز 60 از 100 برای فیلم Cry Macho ثبت شده است. از این 38 نقد، 19 نقد مثبت، 14 نقد متوسط و 5 نقد منفی هستند. در ادامه مروری بر نمرات منتقدان به فیلم گریه کن ماچو خواهیم داشت.

The Film Stage / گلن هیث جونیور: 91

فیلم گریه کن ماچو به نوعی جذاب از مد افتاده و عجیب و غریب است. این فیلم در تعادل با ستاره 91 ساله‌اش حرکت می‌کند و در لحظات تنهایی این شخصیت برای زمان‌هایی طولانی پرسه می‌زند و در عین حال از گذشته نیز به آرامی برای نقاط داستانی حساس پرده بر می‌دارد.

Consequence / کلینت ورثینگتون: 83

این فیلم بعد از فیلم Million Dollar Baby، یکی از راضی کننده‌ترین آثار ایستوود است که مطالعات شخصیتی را شامل می‌شود.

The Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 80

فیلم Cry Macho به آرامی احساساتی صمیمی را به تصویر می‌کشد.

The New York Times / ای. او. اسکات: 80

این فیلم متفاوت است: مطالعه‌ای عمیق روی آدم‌های سرسخت، یک فیلم خوشگذرانی که چیزی را نمی‌خواهد ثابت کند و در عین حال به اندازه کافی حرف دارد، فیلمی با موسیقی رضایت بخش و تصاویر زیبا از مناطق کویری. اگر این مرد پیر رانندگی می‌کند، توصیه‌ام این است که حتما سوار ماشینش شوید و از این سواری لذت ببرید.

Time / استفانی زاچارک: 70

داستان به طرز خجالت آوری ساده است، اما خود فیلم به اندازه کافی رضایت بخش است. این فیلم مکانی آرام برای این است که پوتین‌ها را از پا دربیاورید و درباره معنای حقیقی انسانیت بیندیشید. این فیلم ضرورتی است برای غلبه بر غم‌های پنهان و این لذت که در سال‌های پایانی عمر، تسلیم عشق زنی خوب شویم.

تریلر فیلم Cry Macho 2021

Vulture / بیلگه ابیری: 70

فیلم در همه لحظاتش خوب نیست، اما هر زمان که لازم است از پس خودش برمی‌آید.

Original-Cin / لیام لیسی: 67

چیزی که فیلم گریه کن ماچو را تماشایی کرده، حتی به نوعی ناخوشایند، حضور ایستوود است که شانه‌هایش خم شده و گاهی در دیالوگ گفتن مکث‌هایی دارد، اما با عزمی راسخ نقشی را بازی کرده که باید در همان سال 1988 که در ابتدا صحبتش شده بود، آن را ایفا می‌کرد.

The Globe and Mail / آپاریتا بندری: 63

از یک طرف باید همه چیز را به این مرد بسپارید. اما قطعا گاوچران‌های دیگری هم هستند که داستان‌هایشان ارزش تعریف کردن را دارد.

ABC News / پیتر تراورز: 60

این فیلم نئو-وسترن نامسنجم خیلی از ایستوود کلاسیک دور است، اما ایستوود در 91 سالگی هنوز هم از هر لحاظ کلاسیک است.

Screen Daily / تیم گریرسان: 60

از همان لحظات اول بینندگان می‌توانند دقیقا حدس بزنند که داستان به کدام سمت می‌رود، اما لذت آن تماشای ایستوود است که با وقار و به زیبایی همه پیچ و خم‌های داستان را دنبال می‌کند.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 50

افسوس؛ فیلم Cry Macho گهگاه شیرین و تاثیرگذار و در عین حال ضعیف است. در نهایت این فیلم به عنوان یکی از آثار کم اهمیت‌تر ایستوود در یادها خواهد ماند.

کلام آخر

فیلم گریه کن ماچو ایستوود

در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم گریه کن ماچو، جدیدترین اثر کلینت ایستوود، ستاره 91 ساله آمریکایی همراه شما بودیم. این فیلم در ژانر نئو-وسترن ساخته شده و داستان یک گاوچران نمایشی را به تصویر می‌کشد. اگر داستان آن برای شما جذاب است یا طرفدار آثار ایستوود هستید.

آیا شما فیلم سینمایی گریه کن ماچو را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره داستان آن چیست و چه نمره‌ای به آن می‌دهید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402