آموزش ساخت عکس پازلی اینستاگرام | چگونه در اینستاگرام عکس پازلی بسازیم؟

ساخت عکس پازلی اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اینستاگرام با توجه به امکاناتی که ارائه میکند، یک شبکه اجتماعی محبوب است. این شبکه اجتماعی به کاربران خود اجازه میدهد که بتوانند این برنامه را برای خود شخصی سازی کنند. ساخت عکس پازلی اینستاگرام یا همان درست کردن عکس پازلی برای اینستا، روشی جذاب برای افزایش حجم شخصی سازی این برنامه است.

بر همگان واضح است که اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر عکس و ویدئو است. بنابراین اگر قصد دارید که به تعداد دنبال کننده و بازدید کننده بیشتری برسید، بهترین راه استفاده خلاقانه از عکس‌ها و ویدئوهاست. یکی از راه‌های استفاده خلاقانه از عکس ها این است که، آنها را در صفحه پروفایل خود به صورت پازلی به نمایش در بیاورید. ساخت عکس پازلی آنلاین یا آفلاین برای اینستاگرام به روشهای مختلف و جالبی امکان پذیر است که در این مقاله با همه آنها آشنا خواهید شد.

اینستاگرام ویترینی از فعالیت های شماست. این ویترین شما بایستی به بهترین نحوه طراحی شود. استفاده از عکسهای پازلی میتواند کمک شایانی به ایجاد نظم و دیسیپلین در پیج شما کند. هر چقدر یک پیج اینستاگرامی از نظر ظاهری و چیدمان پست‌ها دارای جذابیت و نظم باشد، رشد قابل توجهی را تجربه خواهد نمود.

فهرست مطلب:

آموزش ساخت عکس پازلی اینستاگرام

اگر شما یکی از کاربران و استفاده کنندگان شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام باشید، حتما در پیج های مختلف با عکس‌های پازلی مواجه شده‌اید. عکس پازلی اینستاگرام در واقع یک عکس بزرگ است که به قسمت های کوچکتر اما هم اندازه تبدیل و هر عکس به صورت جداگانه اما با نظم و ترتیب خاصی منتشر میشود. همان طور که میدانید سطح زیبایی و چشم نوازی یک عکس یا ویدئو برای مخاطبان شما خالی اهمیت نیست. بنابراین به شما توصیه میکنیم که استفاده از عکس پازلی اینستاگرام را به عنوان یکی از روشهای موثر بر افزایش فالوور و مخاطب، در برنامه و تقویم محتوایی خود قرار دهید.

به زبانی دیگر عکس پازلی در اینستاگرام یعنی این که یک عکس را با استفاده از برنامه‎ های ادیت عکس به قطعات کوچکتر اما هم اندازه تقسیم کنید. سپس هر کدام از آنها را به صورت جداگانه و متوالی پست کنید تا در صفحه پروفایل شما، به صورت یک عکس کامل اما پازلی شده دربیاید. در زمان درست کردن عکس پازلی برای اینستا، شما باید به گونه‌ای عمل کنید که هر پست یک بخش از تصویر کلی را نمایش دهد. و زمانی که صفحه پروفایل خود را مشاهده میکنید، بتوانید عکسها را کنار هم و به صورت کامل ببینید.

برنامه عکس پازلی اینستاگرام برای گوشی

برای ساخت عکس پازلی اینستاگرام در گوشی‌های آیفون بایستی از اپلیکیشن‌هایی که برای سیستم عامل آی او اس وجود دارند استفاده نمایید. اپلیکیشن‌های زیادی برای درست کردن عکس پازلی برای اینستا در آیفون وجود دارد که در ادامه با محبوبترین‌های آنها مواجه خواهید شد. شما با استفاده از این برنامه‌ها دیگر نیازی به آموزش ساخت عکس پازلی اینستاگرام در ios به صورت ویدئویی نخواهید داشت. برای پازلی کردن عکس با برنامه های گوشی برای اینستاگرام اپ های متعددی وجود دارد که شما میتوانید از آنها استفاده کنید. اما در این مقاله با آن دسته از اپ‌هایی آشنا میشوید که محبوبیت و امکانات خوبی دارند.

1. برنامه Insta Grid Maker

نرم افزار ساخت عکس پازلی اینستاگرام اندروید

با توجه با رابط کاربری و تجربه کاربری ساده‌ای که این برنامه دارد، به سادگی میتوانید در کمترین زمان ممکن عکس پازلی خود را بسازید. برای استفاده از برنامه Insta Grid Maker کافیست که بعد از نصب برنامه عکس مد نظر خود را درون برنامه انتخاب کنید و سپس سایز مد نظر خود را انتخاب کنید. اگر قصد دارید که عکس پازلی شما به صورت 9 تکه باشد، بایستی گزینه 3*3 را انتخاب نمایید.

2. برنامه Photo splitter ؛ آموزش ساخت عکس پازلی اینستاگرام در اندروید

درست کردن عکس پازلی برای اینستا / عکس پازلی اینستاگرام برای ایفون

 

این برنامه نیز از برنامه های محبوب و پرطرفدار برای ساخت عکس پازلی اینستاگرام است. این اپلیکیشن پرکاربرد در نسخه اندروید وجود دارد که میتوانید آن را دانلود و نصب نمایید. با استفاده از این برنامه نه تنها میتوانید عکس‌های پازلی بسازید، بلکه میتوانید به سادگی هر چه تمام‌تر از سایر امکانات آن بهره‌مند شوید. این امکانات شامل موادی همچون فیلتر و افکت برای تصاویر و قاب‌بندی آنها میشود.

دانلود برنامه Photo splitter برای: اندروید

3. برنامه 9square for Instagram ؛ عکس پازلی اینستاگرام برای ایفون

درست کردن عکس پازلی برای اینستا / برنامه عکس چند تکه اینستاگرام

این اپلیکیشن نیز دارای نسخه اندروید و iOS می‌باشد و روش استفاده بسیار راحت و جذابی دارد. بعد از آن که این برنامه را از طریق مارکت‌های معتبر دانلود و نصب کردید، وارد برنامه شوید و عکس مد نظر خود را انتخاب نمایید. حال نوبت به انتخاب ابعاد پازلی کردن عکس میرسد. اجازه دهید که اپلیکیشن کار درست کردن عکس پازلی برای اینستا را به صورت کامل انجام دهد و سپس آنها را ذخیره کنید. نکته مهم و حائز اهمیتی که این اپ دارد این است که عکسهای برش خورده را شماره گذاری میکند. این شماره گذاری عکس باعث میشود که در زمان انتشار عکسها دچار اشتباه نشوید.

دانلود برنامه 9square for Instagram برای: اندروید | iOS

4. برنامه عکس چند تکه اینستاگرام Instant Squares

برنامه عکس پازلی اینستاگرام برای گوشی / درست کردن عکس پازلی برای اینستا

اپ Insta Squares یکی از برنامه های جذابیست که شما در ساخت عکس پازلی اینستاگرام یاری مینماید. اما اگر شما گوشی موبایل شما از سیستم عامل iOS استفاده میکند، بهتر است که بدانید که این برنامه فقط برای کاربران اندروید وجود دارد.

  • دانلود اپلیکیشن Instant Squares برای: اندروید

البته جای هیچ نگرانی نیست زیرا در کنار این نرم افزار ساخت عکس پازلی اینستاگرام اندروید، برخی دیگر از بهترین برنامه های ویژه آیفون را میتوانید در لیست زیر مشاهده کنید.

  • Photo Split for Instagram
  • Griddy: Split Photo Grids Posts
  • Grids for Instagram-9 photos
  • Grids: Giant Square, Template

ساخت عکس پازلی در اینستاگرام با فتوشاپ

برای گذاشتن عکس پازلی در اینستاگرام با فتوشاپ، نیازی به سطح بالایی از سواد و توانایی در فتوشاپ ندارید. برای این کار روش های متعددی را میتوانید در فتوشاپ به کار بگیرید. پیشنهاد میشود از روشهای آسان استفاده کنید زیر روشهای حرفه ای و پیچیده ممکن است باعث شود شما نتوانید به نتیجه دلخواه خود در زمان کوتاهی برسید. اما خب برای ساخت عکس پازلی اینستاگرام در فتوشاپ چه باید کرد؟

در ابتدا وارد فتوشاپ شوید و عکس مد نظر خود را در این محصول جذاب ادوبی باز کنید. برای این کار میتوانید به سادگی عکس را درگ و دراپ کنید و یا با استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl+O عکس مد نظر خود را انتخاب و در فتوشاپ باز کنید. در سمت چپ خود میتوانید نوار ابزارها را مشاهده نمائید. از نوار ابزار سمت چپ، ابزار Slice tool را انتخاب نمایید و سپس روی عکس خود کلیک راست کنید و گزینه Divide Slice را برگزینید.

درست کردن عکس پازلی برای اینستا

بعد از انتخاب گزینه Divide Slice برای شما پنجره کوچکی باز خواهد شد. در این پنجره اگر گزینه اول را فعال کنید میتوانید تعداد ردیف‌ها و در صورتی که گزینه دوم را فعال نمایید میتوانید تعداد ستونها را مشخص نمایید و گزینه OK را بزنید.

برای پازلی کردن تصویر برای اینستاگرام بایستی تعداد ستونها را 3 در نظر بگیرید و تعداد ردیف ها را بر اساس ارتفاع عکس خود معین نمایید. حال عکس مد نظر شما به تعداد مشخص و اندازه دلخواه تقسیم شده است. حال بایستی آن را ذخیره کنید تا هر قطعه از عکس‌ به صورت جداگانه ذخیره شود.

روش ذخیره قطعات عکسها در فتوشاپ

برای سیو کردن عکسها به تب File مراجعه کنید و به ترتیب گزینه‌های Export و Save for Web را انتخاب کنید. در پنجره جدیدی که در مقابل دیدگان شما قرار دارد، فرمت عکس ها را Jpeg انتخاب کنید. در قسمت پایینی پنجره، سایز عکسها را مشخص نمایید. همه قطعات عکسها در یک پوشه ذخیره میشود.

توجه داشته باشید که در هنگام پست کردن قطعات عکس در فید اینستاگرام بایستی از ردیف پایین تصاویر و از راست به چپ اقدام به انتشار پستها کنید.

راهنمای ساخت عکس پازلی اینستاگرام

بالاتر ذکر شد که سایز استاندارد هر پست اینستاگرام 1080*1080 پیکسل است. یعنی اینکه در هر پست ارتفاع 1080 پیکسل و عرض 1080 پیکسل است. برای داشتن یک عکس پازلی بهتر، بهتر است که سایز عکس اصلی خود را بر اساس همین سایز استاندارد ست کنید. یعنی در مورد عرض شما بایستی 1080 را در 3 ضرب کنید و برای به دست آوردن ارتفاع عکس مد نظر خود 1080 را در تعداد ردیف هایی که مد نظر دارید ضرب نمائید.

برای ساخت عکس پازلی بهینه تر به جدول زیر توجه داشته باشید.

تعداد قطعه پازلاندازه ارتفاعاندازه عرض
6 قطعه‌ای2160 پیکسل3240 پیکسل
9 قطعه‌ای3240 پیکسل3240 پیکسل
12 قطعه‌ای4320 پیکسل3240 پیکسل

سوالات متداول

آیا ساخت عکس پازلی اینستاگرام برای پیج من مفید است؟

با توجه به نوع پیج و سبک پست گذاری قبلی شما، پستهای پازلی تا حد زیادی میتواند کمک حال شما در پیشرفت و رشد پیج باشد.

برای ساخت پست پازلی 3 تیکه ای باید چه اندازه ای را در فتوشاپ استفاده کرد؟

ارتفاع:1080 عرض:3240 هر دو بر اساس معیار پیکسل هستند.

سخن پایانی

روشها و ایده‌های مختلفی برای افزایش جذابیت پست‌ها و پیج شما وجود دارد که یکی از آنها ساخت عکس پازلی اینستاگرام است. در این مقاله روش‌ها و ابزارهای مختلفی برای درست کردن عکس پازلی برای اینستا معرفی شد. سعی کنید برای ساخت این گونه تصاویر از عکس‌های با کیفیت بهره ببرید، زیرا هر چقدر کیفیت عکسها بیشتر باشد، صفحه پروفایل شما زیباتر و چشم نوازتر خواهد شد. دلیل دیگری که برای انتخاب عکس‌های با کیفیت وجود دارد این است که در هنگام برش قطعات عکس‌ها از کیفیت و شفافیت تصاویر کاسته نشود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که به صورت مداوم از این نوع پست گذاری استفاده نکنید. زیرا همانقدر که تعداد کم این نوع پشت گذاری مفید است، تعداد دفعات زیاد استفاده از پستهای پازلی میتواند اذیت کننده و مضر باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402