آموزش نحوه تشخیص گوشی نو از کارکرده

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نحوه تشخیص گوشی کارکرده از نو می‌تواند در نگاه اول کار مشکلی باشد ولی چندین راه برای این که متوجه شویم یک گوشی نو است یا قبلا باز شده و تعمیری است، وجود دارد. در ادامه با طریقه تشخیص نو بودن موبایل همراه پلازا باشید.

از کجا بدانیم گوشی نو است یا کارکرده؟ این سوالی است که ممکن است بسیاری از کاربران هنگام خرید گوشی داشته باشند. در خارج از ایران می‌توانیم به‌راحتی و با چک کردن وبسایت سازنده از تعمیری یا ریفربیش بودن آن مطلع شویم اما در بازار کشورمان که تولیدکنندگان خارجی رسما فعالیت ندارند، تشخیص گوشی تعمیری می‌تواند کار مشکل‌تری باشد؛ با این حال هنوز هم می‌توانید از طریق چند روش از اصالت و نو بودن گوشی مطمئن شوید.

فهرست مطالب

نحوه تشخیص گوشی نو از کارکرده

در گذشته از طریق کد تشخیص گوشی نو از کارکرده در گوشی‌هایی که نسخه اندروید آن‌ها 4 به قبل بود، می‌توانستید به‌راحتی تعمیری یا نو بودن گوشی را تشخیص دهید. اما این کد در نسخه‌های 4 به بعد غیرفعال شده است. از آنجایی که بعید است یک گوشی اندرویدی با اندروید 4 بتوانید پیدا کنید که کاملا نو باشد، اشاره‌ای به این کد تست گوشی دست دوم نمی‌کنیم. در عوض می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر، گوشی نو از تعمیری را تشخیص دهید.

1. جعبه گوشی را بررسی کنید؛ نحوه تشخیص گوشی نو از کارکرده سامسونگ و اپل

تشخیص گوشی تعمیری

شاید یکی از مهمترین نشانه‌ها برای شناسایی گوشی کار کرده از نو، بررسی جعبه گوشی باشد. سازندگان گوشی‌های هوشمند، به‌خصوص برندهای معتبری مثل اپل و سامسونگ، جعبه گوشی‌های خود را با مهر و موم‌های مخصوصی عرضه می‌کنند که قابل کپی برداری و یا اتصال مجدد نیست. در صورتی که جعبه گوشی آکبند نباشد، گوشی حتما یک گوشی کارکرده است.

علاوه بر بسته‌بندی و آکبند بودن گوشی، حتما لوازم جانبی داخلی آن را هم چک کنید. البته این روزها لوازم جانبی زیادی داخل جعبه وجود ندارد اما حتما به سایت شرکت سازنده بروید و این مورد را چک کنید. در سایت آن‌ها می‌توانید اقلام داخل جعبه را مشاهده کنید. در صورتی که هرکدام از این اقلام داخل جعبه‌ای که به شما تحویل داده شده نبود، احتمالا گوشی کارکرده است.

2. روش تشخیص گوشی کارکرده از نو (آیفون)

در گوشی‌های آیفونی که توسط خود اپل تعمیر و دوباره وارد بازار شدند، طریقه تشخیص نو بودن موبایل بسیار ساده است. کافی است ابتدا به تنظیمات و سپس مسیر General > About بروید. در قسمت Model Number، به اعداد و حروفی که نوشته شده است دقت کنید.

تشخیص گوشی نو از تعمیری

از طریق آن‌ها می‌توانید وضعیت گوشی را تشخیص دهید. در اینجا ما با فقط با حرف اول کار داریم. از طریق این حرف، می‌توانید متوجه شوید که گوشی نو، ریفربیش یا تعمیری است:

  • M: در صورتی که حرف M را مشاهده کردید، گوشی شما کاملا جدید و آکبند است.
  • F: حرف F نشان دهنده یک گوشی ریفربیش شده است.
  • N: حرف N نشان دهنده این است که این گوشی به‌عنوان یک گوشی جایگزین برای یک گوشی دیگر که دچار مشکل شده به صاحب تحویل داده شده است.

3. تشخیص باز شدن گوشی با سامانه همتا؛ آموزش تشخیص گوشی نو از کارکرده شیائومی و دیگر برندها

با استفاده از کد شناسه دستگاه خود می‌توانید مطمئن شوید که گوشی قبلا روشن شده است یا خیر. البته این روش تنها در صورتی کاربرد دارد که گوشی پیشتر با یک سیم‌کارت روشن شده باشد. در صورتی که فردی بدون سیم‌کارت گوشی را روشن کرده باشد، این روش کاربردی ندارد. در هر صورت برای تشخیص گوشی نو از کارکرده سامسونگ خود، ابتدا وارد سامانه همتا شوید و از پنل سمت راست، روی وضعیت شناسه دستگاه کلیک کنید.

تشخیص گوشی نو از تعمیری

سپس کد IMEI دستگاه مورد نظر را وارد کنید. می‌توانید مشخصات گوشی را مشاهده کنید. در صورتی که گوشی قبلا با یک سیم‌کارت روشن شده باشد، پیام بالا را مشاهده خواهید کرد.

4. وضعیت فیزیکی گوشی را بررسی کنید؛ روش تشخیص گوشی تعمیری سامسونگ

روش دیگری که برای تشخیص گوشی نو از کارکرده شیائومی و دیگر برندها می‌توانید مدنظر داشته باشید، بررسی وضعیت ظاهری گوشی است. به‌دقت و با نور کافی، قسمت‌های مختلف گوشی از جمله نمایشگر، دوربین‌ها، قاب و پنل پشتی گوشی را چک کنید. در صورتی که هرگونه خط و خش یا رنگ و رو رفتگی در هر قسمتی مشاهده کردید، گوشی شما پیشتر باز شده و احتمالا تعمیری است.

5. قیمت نامعقول؛ طریقه تشخیص نو بودن موبایل

از آنجایی که هیچ راهی برای استعلام تاریخ روشن شدن گوشی وجود ندارد، یکی از روش‌ها که می‌تواند به شما در تشخیص نو یا کارکرده بودن گوشی کمک کند، قیمت است. اگر فروشنده قیمت بسیار کمتری از قیمت بازار یک گوشی را به‌شما اعلام کرد، احتمالا گوشی کارکرده یا تعمیری است.

به همین خاطر توصیه می‌شود قبل از خرید، حتما قیمت گوشی که می‌خواهید خریداری کنید را به‌صورت آنلاین و یا حضوری از طریق چندین سایت و فروشگاه معتبر چک کنید.

سوالات متداول

1. چگونه تاریخ خرید گوشی را بفهمیم؟

کدی تحت عنوان کد نو بودن گوشی وجود ندارد. در برخی گوشی‌ها مثل گوشی‌های سامسونگ، می‌توانید با وارد کردن کد، تاریخی که گوشی برای اولین بار بوت شده است را مشاهده کنید. اما کدی که بفهمیم گوشی چقدر کار کرده است وجود ندارد.

2. تشخیص تاریخ اولین روشن شدن گوشی چگونه است؟

در گوشی‌های اندرویدی با شماره‌گیری کد * # 12580 * 369 # می‌توانید به تاریخ RF cal دسترسی داشته باشید. این تاریخ، تاریخی است که گوشی برای اولین بار برای تنظیم آنتن‌های رادیویی، سنسورهای مختلف مثل سنسور مجاورت، در کارخانه روشن شده است و می‌تواند برای تشخیص تاریخ روشن شدن گوشی و تاریخ ساخت آن مورد استفاده قرار بگیرد.

سخن پایانی

در این مطلب به نحوه تشخیص گوشی نو از کارکرده پرداختیم. با توجه به نکاتی مثل بررسی جعبه، شناسه IMEI و بررسی ظاهر گوشی و البته خرید از فروشگاه معتبر، می‌توان تا حد خیلی زیادی از نو بودن گوشی مطمئن شد. در صورتی که شما نیز روش دیگری برای تشخیص گوشی نو از تعمیری می‌شناسید، حتما در بخش نظرات آن را با ما به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402