جزئیات آپدیت برلین اتریوم

جزئیات آپدیت برلین اتریوم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شبکه اتریوم به عنوان یکی از پلتفرم‌های بسیار مطرح دنیای ارز دیجیتال یکی از توکن‌هایی است که دارای مارکت کپ بالاست؛ یعنی عده زیادی روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و روزانه به خرید اتریوم دست می‌زنند. اگر شما نیز می‌خواهید از جمله افرادی باشید که در دنیای اتریوم سهیم و شریک شوید، علاوه بر این‌که می‌توانید اقدام به خرید اتریوم نمایید، لازم است که حتماً قیمت اتریوم و اخبار مربوط به اتریوم را از طریق منابع معتبر دنبال کنید تا به درستی سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را انجام دهید.

برای مثال در 15‌ آوریل 2021 آپدیتی به عنوان آپدیت برلین در شبکه اتریوم رخ داد که با هدف ارتقا این شبکه انجام شد. حال در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که آپدیت برلین دقیقاً چه تغییرات و به روز‌رسانی‌هایی را در شبکه اتریوم انجام داده است و تا چه اندازه لازم است راجع به آن اطلاعات کسب کنیم. نسخه برلین به عنوان یک هارد فورک جدید در اتریوم ایجاد شد و قصد داشت هزینه‌های زیاد این شبکه را کم کند. برای این‌که بیشتر راجع به جزئیات برلین بدانید ادامه مقاله را دنبال کنید.

فهرست عناوین مطلب:

هارد فورک یعنی چه؟

هاردفورک (hardfork) در حقیقت به معنی انجام تغییرات جدی روی یک شبکه بلاک چین است که در آخر به تولید شدن یک رمزارز جدید با ویژگی‌های بهتر منتهی می‌شود. هنگامی که توسعه‌دهندگان از هاردفورک استفاده می‌کنند با شکستن بلاک چین مورد نظر و تقسیم آن به دو بلاک جدا از یکدیگر یک ارز دیجیتال جدید را به وجود می‌آورند؛ آن هم بدون این‌که کاهش یا چالشی برای رمزارز اصلی ایجاد شود.

هدفی که استفاده از هاردفورک دارد بهتر کردن کارایی و توانمندی یک شبکه بلاک چین است. مثلاً هارد فورک می‌تواند مقاومت بلاک چین را در مقابل حملات مختلف بیشتر کند یا به کمتر شدن کارمزد و تراکنش‌ها منجر شود. حال که به طور کلی با مفهوم هاردفورک آشنا شدیم به سراغ آپدیت برلین می‌رویم که به عنوان یک هاردفورک در شبکه بلاک چین اتریوم آمده است.

آپدیت برلین اتریوم چه تغییراتی ایجاد کرد؟

همان‌طور که گفتیم هنگامی که هاردفورک اتفاق می‌افتد در کد‌هایی که شبکه بلاک چین دارد تغییراتی رخ می‌دهند که باعث بهتر شدن می‌شوند. در آپدیت برلین اتریوم چهار طرح مختلف پیشنهاد شده است و هدفشان این بود که قرارداد‌های هوشمند را از طریق کاهش دادن قیمت Gas یا کارمزد تراکنش‌ها بهتر کنند. پیشنهاداتی که در آپدیت برلین اتریوم داده شده است تأثیر به سزایی در ایجاد اتریوم 2 داشته‌اند.

چهار پیشنهاد آپدیت برلین چه بوده‌اند؟

حالا که فهمیدیم دقیقاً آپدیت برلین با چه هدف و منظوری ایجاد شد بهتر است این سؤال را بپرسیم که چهار طرح پیشنهادی آن چه بوده است؟ در ادامه به این طرح‌ها اشاره می‌کنیم تا با آگاهی بیشتر اقدام به خرید اتریوم نمایید و فقط با توجه به قیمت ETH دست به خرید این ارز دیجیتال نزنید.

  • EIP-2565: این پیشنهاد با هدف کاهش کارمزد یا نرخ گس اتریوم برای تراکنش‌های مبتنی بر نمایش مدولار (Modular Exponentiation) ارائه شد. در واقع EIP-2565 هزینه‌های پیش کامپایل (Compile) نمایش مدولار را کم می‌کند.
  • EIP-2718: در این طرح یک مدل جدید از تراکنش‌ها ارائه می‌شود که به وسیله آن می‌شود تراکنش‌هایی که در نسخه قبلی اتریوم بوده‌اند را با تراکنش‌های جدید سازگار کرد و الگوی نویی از آن‌ها ساخت.
  • EIP-2929: پیشنهاد سوم که به این نام شناخته شده است برای جلوگیری از حمله‌های مختلف به سرویس اتریوم است که به Denial of service attack شناخته می‌شوند. وقتی که از این پیشنهاد استفاده شود مدت پردازش و نرخ گس در این نوع تراکنش‌ها بیشتر خواهد شد.
  • EIP-2930: چهارمین و آخرین پیشنهادی که در آپدیت برلین مطرح شد به کاربران این دسترسی را می‌دهد که برای کمتر کردن نرخ گس الگو‌های جدیدی برای تراکنش‌ها ایجاد کند. علاوه بر این به کاربر تراکنش جدیدی را ارائه می‌کند.

تمام این پیشنهادات که تغییراتی جدی در شبکه بلاک چین اتریوم ایجاد می‌کنند در آینده می‌توانند روی خرید اتریوم و قیمت ETH اثرگذار باشند. به همین دلیل است که شما به عنوان یک سرمایه‌گذار برای این‌که درک درستی از بازار اتریوم داشته باشید پیش از خرید ETH باید از این ویژگی‌ها آگاهی پیدا کنید.

جزئیات آپدیت برلین اتریوم

چرا اتریوم دست به این به‌روزرسانی زد؟

هر وقت که یک شبکه در ارز دیجیتال دچار تغییراتی جدی می‌شود، حتماً دلایلی اساسی پشت این کار وجود دارد زیرا حتماً منفعتی برای کسانی است که می‌خواهند خرید ETH را در سبد سرمایه‌گذاری خود قرار دهند و قیمت اتریوم را دنبال می‌کنند. اولین موضوع ظرفیت محدود شبکه اتریوم بود که سبب این تغییرات شد.

مسأله بعدی که باعث آپدیت برلین بود تراکنش‌های بالایی بود که مدت محدود انجام می‌شد و نیاز بود که ظرفیت بیشتری در شبکه ایجاد شود. یکی دیگر از دلایل آپدیت برلین نیز این بود که مدت زمانی طولانی برای انجام یک تراکنش در شبکه اتریوم صرف می‌شد و همه این عوامل کنار یکدیگر سبب شدند که چنین تغییری ایجاد شود.

بهترین راه برای خرید اتریوم چیست؟

حال که با آپدیت برلین آشنا شدید حتماً به خوبی باید بدانید که پلتفرم اتریوم بسیار در میان ارز‌های دیجیتال دیگر فعال است و بسیاری باور دارند که آینده فوق‌العاده‌ای در انتظار اتریوم است. بنابراین شما نیز می‌توانید دست به خرید اتریوم به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت بزنید زیرا پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که در دنیای فناوری ارزش و قیمت اتریوم روز به روز بالاتر خواهد رفت.

اما نکته اینجاست که برای خرید و کسب اطلاعات کافی پیرامون یک ارز دیجیتال باید از یک صرافی معتبر و مطمئن استفاده کنید. برای مثال می‌توانید با رجوع به صرافی والکس قیمت اتریوم را به صورت دقیق و به روز مشاهده کنید و در عین حال در بستری امن و مطمئن خرید ETH را انجام دهید. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت اتریوم روی لینک زیر کلیک کنید :

مشاهده قیمت اتریوم https://wallex.ir/markets/eth

جمع‌بندی

پلتفرم اتریوم به عنوان یکی از ویژه‌ترین و بهترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال همواره پرچمدار آپدیت‌های خوب برای بهبود عملکرد بلاک چینش بوده است. در سال گذشته آپدیت برلین اتریوم تغییراتی در این شبکه ایجاد کرد که سعی کردیم به طور مفید و مختصر درباره آن صحبت کنیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402