معرفی فیلم حرف‌های زنانه 2022 (Women Talking) | باور هایی که زیر سوال می روند

فیلم women talking 2022
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

این روزها بازار اخبار و فیلم‌های با محوریت زنان داغ‌تر از همیشه است. فیلم حرف‌های زنانه 2022 نیز بر روی همین موضوع تمرکز دارد و دیدگاه‌های تازه‌ای در رابطه با موضوع زنان مطرح می‌سازد. از این رو قصد داریم تا در این مقاله به معرفی فیلم women talking 2022 بپردازیم.

زنان در طول تاریخ همواره مورد کم لطفی و بی‌مهری قرار گرفته‌اند و این فقط مختص یک جغرافیای خاص نیست. در قرن جدید خصوصا سال‌های اخیر شاهد جنبش‌های حمایت از حقوق زنان زیادی بودیم و کم‌کم این افکار در قالب کتاب، فیلم و سریال در آمدند تا صدای زنان را بیشتر به‌ گوش جهان برسانند. رمان و سریال سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale)، سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)، فیلم زن پادشاه (The Woman King) و بسیاری آثار دیگر نشانگر تمرکز جامعه امروز بر این مسئله است.

فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ به کارگردانی سارا پلی (Sarah Polley) بر اساس رمانی به همین نام اثر میریام توئز (Miriam Toews) ساخته شده است که اولین بار در 2 سپتامبر 2022 (11 شهریور 1401) در جشنواره فیلم تلیوراید (Telluride) به نمایش درآمد. ژانر فیلم Women Talking 2022 درام است. اگر دوست دارید درباره مدت زمان فیلم حرف‌های زنانه 2022 بدانید نیز باید بگوییم که این فیلم 104 دقیقه است. در ادامه این مقاله پلازا قصد معرفی و بررسی این اثر از بهترین فیلم های درام را به شما داریم.

فهرست مطالب

خلاصه داستان فیلم حرف های زنانه

فیلم حرف‌های زنانه 2022

داستان فیلم حرف‌های زنانه 2022 در جامعه‌ای منزوی و مذهبی اتفاق می‌افتد. جایی که زنان در محیطی پر از خفقان زندانی شده‌اند. این زنان وقتی صبح‌ها از خواب برمی‌خیزند، می‌فهمند که در طول شب گذشته به طرز مشکوکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند اما هیچ خاطره‌ای از اتفاقی که برای آنها افتاده ندارند. کم‌کم حقیقت‌ برای این گروه آشکار می‌شود و تمام باورها و ایمان آنان را زیر سوال می‌برد.

معرفی عوامل فیلم حرف زنان ۲۰۲۲

در این بخش قصد داریم نگاهی بر کارنامه کاری کارگردان فیلم Women Talking 2022 بیندازیم و سایر عوامل فیلم را به شما معرفی کنیم.

سارا پلی کارگردان فیلم

هنرپیشه‌های حرف‌های زنانه

  • سن: 43 سال
  • محل تولد: تورنتو، کانادا
  • آثار معروف: سارا استنلی در سریال قصه‌های جزیره (Road to Avonlea) و رامونا کوییم‌ بی در سریال رامونا (Ramona Quimby)

سارا الن پلی بازیگر، نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و فعال سیاسی اهل کانادا است و در 8 ژانویه 1979 (18 دی 1357) متولد شد. پلی از کودکی به بازیگری مشغول شد و دو نقش سارا استنلی و رامونا کوییم بی را در همین سن بازی کرد و خوش درخشید. او علاوه بر این فیلم‌ها در آثاری همچون: اکسوتیکا (Exotica)، زندگی من بدون من (My Life Without Me) و آقای نوبادی (Mr. Nobody) به ایفای نقش پرداخته است.

سارا پلی اولین تجربه کارگردانی خود را با فیلم دور از او (Away from Her) در سال 2006 شروع کرد و برای آن نیز برنده جایزه شد و همچنین توانست نامزدی جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را کسب کند. فیلم دوم او این والس از آن تو (Take This Waltz) بود که برای اولین بار در جشنواره فیلم بین المللی تورنتو به نمایش درآمد. علاوه بر آن مستندهای داستان‌هایی که می‌گوییم (Stories We Tell) و یک مرد بهتر (A Better Man) و سریال آلیاس گریس (Alias Grace) را نیز کارگردانی کرد. او علاوه بر کارگردانی فیلم حرف زنان ۲۰۲۲، فیلمنامه آن را نیز نوشته است.

سایر عوامل فیلم Women Talking 2022

  • فیلمنامه‌نویس: سارا پلی
  • تهیه‌کنندگان: دده گاردنر (Dede Gardner)، جرمی کلاینر (Jeremy Kleiner)، فرانسیس مک‌دورمند (Frances McDormand)
  • فیلم‌بردار: لوک مونتانیر (Luc Montpellier)
  • تدوین: کریستوفر دونالندسون (Christopher Donaldson)، رزالین کالو (Roslyn Kalloo)
  • موسیقی: هیلدور گودنادوتیر (Hildur Guðnadóttir)

هنرپیشه‌های حرف‌های زنانه

سارا پلی انتخاب‌های شایسته و گزینش شده‌ای برای بازیگران فیلم داشته است. در سال 2020 حضور فرانسیس‌ مک‌دورموند در فیلم Women Talking 2022 قطعی شد و او اولین بازیگر انتخابی فیلم بود. در سال 2021 نیز تیم بازیگری کامل و فیلم‌برداری شروع شد. با معرفی هنرپیشه‌های فیلم همراه ما باشید.‌

رونی مارا در نقش اونا فریسن

خلاصه داستان فیلم حرف های زنانه

  • سن: 37 سال
  • محل تولد: نیویورک، آمریکا
  • آثار معروف: لیسبت سالاندر در دختری با خالکوبی اژدها (Lisbeth Salander) و مریم مجدلیه (Mary Magdalene)

رونی مارا (Rooney Mara) بازیگر آمریکایی پر افتخار، متولد 17 آوریل 1985 (28 فروردین 1364) است و تاکنون توانسته از پس نقش‌های محول شده به او برآید. او نخستین بار با فیلم شبکه اجتماعی (The Social Network) خوش درخشید و سپس این فیلم دختری با خالکوبی اژدها بود که او را به مردم به خوبی معرفی کرد تا حدی که برای این فیلم نامزد جایزه اسکار شد. از آثار دیگر مارا باید به فیلم‌های: عوارض جانبی (Side Effects)، او (Her)، کارول (Carol)، شیر (Lion)، کوچه کابوس (Nightmare Alley) و داستان یک روح (A Ghost Story) اشاره کنیم. او تا کنون دوبار نامزد جایزه اسکار و یک بار برنده جایزه کن شده است. او در فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ یکی از نقش‌های اصلی را دارد.

کلر فوی در نقش سالومه فریسن

نقد فیلم women talking

  • سن: 38 سال
  • محل تولد: استوک پورت، انگلیس
  • آثار معروف: جوانی ملکه الیزابت دوم در سریال تاج (The Crown) و لیسبت سالاندر در فیلم دختری در تار عنکبوت (The Girl in the Spider’s Web)

کلر الیزابت فوی (Claire Elizabeth Foy) بازیگر انگلیسی، متولد 16 آوریل 1984 (27 فروردین 1363) است. او بیشتر برای بازی در نقش جوانی ملکه الیزابت دوم شناخته می‌شود و برای این نقش صاحب جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول زن در مجموعه تلویزیونی درام شد. از جمله آثار معروف این بازیگر: سریال‌های انسان بودن (Being Human)، دوریت کوچولو (Little Dorrit)، فصل جادوگری (Season of the Witch)، گرگ هال (Wolf Hall) و فیلم‌های دیوانه (Unsane) و نخستین انسان (First Man) هستند. او تاکنون برنده دو جایزه امی شده است. کلر فوی یکی از نقش‌های فیلم Women Talking 2022 را برعهده دارد.

جسی باکلی در نقش ماریش لوئن

معرفی فیلم زنان حرف میزنند

  • سن: 33 سال
  • محل تولد: کری، ایرلند
  • آثار معروف: ماریا بولکونسکایا در سریال جنگ و صلح (War and Peace) و ماریان در سریال بانوی سفید پوش (The Woman in White)

جسی باکلی (Jessie Buckley) بازیگر و خواننده ایرلندی در 28 دسامبر سال 1989 (7 دی 1368) به دنیا آمد. او شروع فعالیت‌های خود را با نفر دوم شدن در مسابقه استعدادیابی من هرکاری می‌کنم (I’d Do Anything) شروع کرد و در فیلم‌های هیولا (Beast)، رز وحشی (Wild Rose)، دختر گمشده (The Lost Daughter) و سریال‌های چرنوبیل (Chernobyl) و فارگو (Fargo) ایفای نقش داشت. باکلی تاکنون چندین بار نامزد و برنده جوایز مختلف شده است و در سال 2020 در  رتبه 38ام لیست بهترین بازیگران ایرلند در طول تاریخ قرارگرفت. جسی باکلی در فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ ایفاگر یکی از نقش‌های کلیدی است.

بن ویشاو در نقش آگوست ایپ

دانلود فیلم women talking 2022

  • سن: 42 سال
  • محل تولد: بدفوردشایر، انگلیس
  • آثار معروف: شاه ریچارد دوم در سریال تاج توخالی (The Hollow Crown) و ناتان بارلی در سریال عدالت جنایی (Criminal Justice)

بنجامین جان ویشاو (Benjamin John Whishaw) بازیگر و تهیه‌کننده انگلیسی است که پس از بازی در فیلم برادرم تام (My Brother Tom) دیده شد. او در آثار شاخصی همچون سریال ساعت (The Hour) و فیلم‌های عطر: قصه یک آدمکش (Perfume: The Story of a Murderer)، من اینجا نیستم (I’m Not There)، ستاره درخشان (Bright Star) و زمانی برای مردن نیست (No Time to Die) ایفای نقش داشته است. او تاکنون صاحب دو جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه امی شده است. بن ویشاو به عنوان یک نقش کلیدی در فیلم Women Talking 2022 حضور دارد.

فرانسیس مک دورموند در نقش جنز صورت زخمی

نمرات فیلم woman talking

  • سن: 65 سال
  • محل تولد: ایلینوی، آمریکا
  • آثار معروف: مارج گاندرسون در فیلم فارگو (Fargo) و میلدرد در فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)

فرانسیس لوئیس مک‌دورموند (Frances Louise McDormand) بازیگر و کارگردان آمریکایی در 23 ژوئن 1957 (2 تیر 1346) به دنیا آمد. در طول 40 سال بازیگری خود، مک‌دورموند چهار بار برنده جایزه اسکار، دو جایزه امی و یک جایزه تونی شده است و توانست صاحب تاج سه‌گانه بازیگری شود. از آثار مهم او باید به فیلم‌های فارگو، سرزمین شمالی (North Country)، سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری، سرزمین‌ خانه به دوش‌ها (Nomadland) اشاره کنیم. او از بازیگران کلیدی و یکی از تهیه‌کنندگان فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ است.

سایر بازیگران فیلم حرف های زنانه عبارتند از:

  • جودیت ایوی (Judith Ivey) در نقش آگاتا
  • شیلا مک‌کارتی (Sheila McCarthy) در نقش گرتا
  • میشله مک‌لود (Michelle McLeod) در نقش مجال
  • امیلی میشل (Emily Mitchell) در نقش میپ فریسن
  • لیو مک‌نیل (Liv McNeil) در نقش نیتج
  • و…

بررسی فیلم سینمایی حرف های زنانه

در ادامه به نقد فیلم Women Talking 2022 خواهیم پرداخت. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم تلیوراید به نمایش درآمد و تحسین منتقدان را در زمینه‌های کارگردانی، فیلمنامه، نقش آفرینی بازیگران و فیلم‌برداری برانگیخت. در جدول پایین می‌توانید نمرات فیلم woman talking از سه سایت معتبر دنیا را مشاهده کنید.

سایتامتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb)7/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)90/100
متاکریتیک (Metacritic)79/100

در سایت متاکریتیک، مجموعا 47 منتقد به این فیلم رای داده‌اند و از این آرا، 37 رای مثبت، 9 رای متوسط و تنها یک رای منفی ثبت شد. در ادامه نظرات توسط چند تن از منتقدان را می‌خوانیم.

Los Angles Times / جاستین چانگ: 100

زنان حرف می‌زنند نیروی عاطفی فوق‌العاده‌ای را جمع می‌کند. همچنین در فیلم شاهد چیزی فراتر هستیم و آن مفهومی معنوی و روحانی است. پلی یک تصویر خشن و همدرد از باور مسیحی و توانمندسازی زنان را کنار هم آورده است. دو نیرویی که اغلب تصور می‌شود آشتی‌ناپذیر هستند و در اینجا می‌بینیم که ذاتاً به هم متصل هستند.

Empire / بث وب: 100

گروهی به یادماندنی از بازیگران توانا در این اثر جذاب که با بازیگران محدود و در لوکیشن‌های محدود ساخته شده، دور هم جمع شده‌اند تا بازگشت پلی به عنوان یک فیلمساز تجربی بلندپرواز را گرامی بدارند.

بازیگران فیلم حرف های زنانه

The Associated Press / لیندزی بحر: ‌ 100

فیلم women talking 2022 ملودرام، ناامیدانه یا سوءاستفاده‌گر نیست. در عوض زیرک و سمج است و می‌تواند به کسانیکه پیش از این برای توصیف تجربیات پر از ترومای خود کلمه یا حتی حسی منطقی نداشتند، کمک کند. امیدوارم این فیلم الهام‌بخش آثار متعددی با تخیلات زنانه بی‌پروا باشد.

IndieWire / دیوید ارلیچ: 91

با اینکه تصورش سخت است، فیلم حرف‌های زنانه 2022 اثری خوش‌بین و پیشرو است که با اراده‌ای قوی و شوخ‌طبعی خوبی ساخته شده، حتی با اینکه شخصیت‌هایش اغلب طوری می‌خندند که با خود می‌گویند ای کاش می‌توانستند بزنند زیر گریه.

همچنین بخوانید :

Screen Daily / تیم گریرسون: 90

فیلم حرف‌های زنانه 2022 اثری چالش‌برانگیز است که نیازمند اندکی صبوری از سوی بینندگان است. صبری که در نهایت با داستانی ناراحت و عصبانی‌کننده که حتی مدت‌ها پس از اتمام فیلم نیز در ذهن آدم می‌ماند، نتیجه‌اش را می‌گیریم.

Cinevue / کریستوفر میچل: 80

تشبیه سارا پلی چندان نیز نامحسوس نیست و نیازی هم نیست که باشد: فیلم women talking 2022 که به طرز باورنکردنی‌ای خوش‌ساخت است، با این طعنه‌ی به جایش به هدف می‌رسد.

بررسی فیلم سینمایی حرف های زنانه

Variety / پیتر دی‌برگ: 80

کل سناریو طوری طراحی شده بود که خون شما را به جوش آورد. اگرچه فیلم نمی‌تواند امیدی را القا کند، اما پلی به این زنان فرصت نادری می‌دهد تا دنیای خود را دوباره بسازند.

The Film Stage / سی. جی. پرینس: 42

هر چند باید تلاش‌های پلی را برای ارائه نمونه‌ای از همبستگی و شجاعت لازم برای ساختن دنیایی بهتر تحسین کرد، اما این به تنهایی مساوی با یک فیلم‌سازی خوب نیست. زنان حرف می‌زنند به اندازه‌ای که ادعا دارد نمی‌تواند مخاطب را راضی کند.

جوایز و افتخارات فیلم women talking 2022

فیلم حرف‌های زنانه اسکار

اگر تا اینجای مقاله هنوز درباره دانلود فیلم women talking 2022 مطمئن نشده‌اید، شاید بهتر باشد نگاهی به افتخارات این فیلم داشته باشید. فیلم حرف‌های زنانه 2022 پس از اکران مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت و علاوه بر آن، نامزد دریافت 220 جایزه شد و 71 مورد از این جوایز را نیز از آن خود کرد. یکی از مهم‌ترین جوایز فیلم حرف‌های زنانه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی است. این فیلم درام همچنین توسط انجمن فیلم آمریکا به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2022 انتخاب شد. در جدول پایین می‌توانید برخی از دیگر جوایز مهم دریافت شده در این فیلم را ببینید.

جشنواره / مراسمجایزهدریافت کننده
اسکاربهترین فیلمنامه اقتباسیسارا پلی
جایزه انتخاب منتقدان فیلمبهترین فیلمنامه اقتباسیسارا پلی
ستلایتبهترین بازیگر نقش مکمل زنکلر فوی
ستلایتبهترین فیلمنامه اقتباسیسارا پلی
انتخاب هیئت ملی بازبینی فیلمجایزه Mind the Gapفیلم حرف‌های زنانه
انتخاب هیئت ملی بازبینی فیلم10 فیلم برتر سالفیلم حرف‌های زنانه
انتخاب هیئت ملی بازبینی فیلمبهترین گروه بازیگریفیلم حرف‌های زنانه

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی فیلم زنان حرف میزنند پرداختیم. این اثر نگاهی بر مسئله زنان و باورهای آنان دارد و تحسین‌ بسیاری را برانگیخته است‌. نظر شما راجع به رویکرد جدید در رابطه با مسئله زنان و داستان فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ چیست؟ آیا تریلر فیلم حرف های زنانه را دیده‌اید؟ به نظرتان این فیلم ارزش دریافت اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را داشت؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
ANTi_Narism
.
01 اردیبهشت 1402، 00:29
پاسخ
0
0
فیلم یک شاهکار واقعی و بازی ها بشدت درخشان بود
avatar
ANTi_Narism
.
01 اردیبهشت 1402، 00:26
پاسخ
0
0
فیلم یک شاهکار واقعی و بازی ها بشدت عالی بود
avatar
رهگذر
.
23 اسفند 1401، 02:15
پاسخ
1
4
شخصا همون اول فیلم جذبش شدم، اونجایی که حرفی با این مضمون میزنه: "مردان ریش‌سفید خشونت و تجاوز به زنها رو قبول نداشتن و میگفتن این خشونتها وجود ندارن و دروغها یا توهمات یا احساسات خیالی زنها هستند، یا اگه ام وجود دارن کار شیاطینه (دشمنان)"!! .دقیقا شبیه قضیه حمله های شیمیایی به صدها مدرسه دخترانه کشورمونه (که نوعی خشونت شدید محسوب میشه)، و تا الان کلی از مسئولان و مدیران مدرسه ها واقعیت رو پنهان کرده‌ن و گفته‌ن که بیشترِ این حمله ها واقعیت ندارن و توهمِ دختران دانش آموز هستن! و این دخترا دارن قضیه رو بزرگ میکنن و اگه ام چند تا حمله کوچیک وجود داشته کارِ دشمنه!!! (در حالیکه عقلا ابلهانست کسی بگه هزاران انسان در شهرهای مختلف دچار توهم و دروغگویی و... هستن!) . . از همین دیالوگِ "نمادین" و شباهتش با اوضاع جامعه ما، میشه فهمید که این فیلم درسته که به صورت "نمادین" داره حرف میزنه ولی نماد واقعی خشونتهاییه که در خیلی از جوامع، مخصوصا جهان سوم داره اتفاق می افته همین امروز. (داستان فیلم هم برگرفته از یک اتفاق واقعی در کشور بولیوی هستش).
avatar
رهگذر
.
23 اسفند 1401، 02:02
پاسخ
1
2
تیم بازیگری فوق العاده بود، همه بازیا عالی.این فیلم خوب فقط به درد آدمهای اهل اندیشه میخوره؛ اگه فردی دنبال فیلمای سطحی و عوامانه باشه و برای "تفریح" میخواد فیلم ببینه، این فیلم مناسبش نیست و بهتره بره سراغ فیلمهایی از نوع مارول
avatar
Anti_feminism
.
04 اسفند 1401، 17:34
پاسخ
5
1
مزخرفات فمینیستی!
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402