آموزش تغییر فونت نستعلیق در اینستاگرام آیفون و اندروید

تغییر فونت نستعلیق در اینستا / فونت نستعلیق برای اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

حتما تا به‌حال کاربران زیادی را دیده‌اید که از فونت نستعلیق برای اینستاگرام استفاده می‌کنند. اضافه کردن فونت نستعلیق کار چندان مشکلی نیست البته این فونت تنها در استوری آنلاین کاربرد دارد و در قسمت کپشن یا دیگر قسمت‌های برنامه نمی‌توانید از فونت‌های متفرقه استفاده کنید. با آموزش فونت نستعلیق در اینستاگرام همراه ما باشید.

بخش استوری اینستاگرام با ابزارهای متنوعی که در اختیار شما قرار می‌دهد، یکی از بخش‌هایی است که در آن می‌توانید محتوای خلاقانه و متفاوتی تولید کنید. از افکت‌ها گرفته تا سایر جلوه‌های تصویری، همگی جزوی از امکاناتی هستند که در این قسمت در اختیار شما قرار دارند. یکی از قابلیت‌های جالب در بخش استوری امکان استفاده از فونت نستعلیق برای اندروید و آیفون در اینستاگرام است. با روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانید فونت اصلی اینستاگرام در استوری را به نستعلیق تغییر دهید. در ادامه آموزش فونت نستعلیق در اینستاگرام را خواهید خواند.

فهرست مطالب:

فونت نستعلیق برای اینستاگرام

چگونه در پست اینستاگرام نستعلیق بنویسیم؟ برای استفاده از فونت نستعلیق آنلاین برای بیو در این شبکه اجتماعی، باید در اندروید از برنامه‌هایی نظیر اینشات و در iOS نیز از یک میانبر استفاده کنید. لازم به ذکر است که فونت نستعلیق آنلاین قابل کپی برای اینستاگرام را نمی‌توانید در استوری استفاده کنید و این روش کپی کردن، تنها برای فونت‌های با زبان انگلیسی و آن هم در بیو کاربرد دارد؛ به همین خاطر نیز بهتر است به‌دنبال راهی برای کپی فونت نستعلیق در اینستا نباشید و خودتان آستین‌ها را بالا بزنید. آموزش فونت نستعلیق در اینستاگرام در زیر آمده است.

اضافه کردن فونت نستعلیق به اینستاگرام در iOS

نستعلیق نوشتن در اینستاگرام آیفون / iphone nastalig

اضافه كردن فونت نستعليق به اینستاگرام به خصوص در استوری ها یکی از مواردی است که بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند. اگر آیفون با سیستم عامل iOS 11 به بالا دارید، می‌توانید با روشی که در ادامه ذکر می‌شود، از فونت خوشنویسی فارسی آنلاین قابل کپی برای اینستاگرام استفاده کنید.

برای تغییر ظاهری فونت فارسی انلاین نستعلیق، ابتدا کد ;44446#& برای فونت نستعلیق را در گوگل جستجو کرده و علامتی که طبق تصویر زیر در کادر جستجو ظاهر می‌شود را کپی کنید.

nastalig iphone instagram / فونت نستعلیق در اینستاگرام ایفون

 

برای تبدیل فونت فارسی به نستعلیق آنلاین کپی پیست، به مسیر Settings > General > Keyboard > Text Replacement رفته و در قسمت بالایی روی علامت + بزنید. علامتی را که کپی کرده بودید در قسمت Phrase پیست کنید. در قسمت Shortcut یک کلمه دلخواه (مثلا نستعلیق) بنویسید. پس از طی مراحل گزینه Save را انتخاب کنید تا فونت نستعلیق آنلاین قابل کپی برای اینستاگرام ذخیره شود.

nastalig iphone instagram / فونت نستعلیق در اینستاگرام ایفون

 

هر وقت خواستید فونت استوری اینستاگرام را به نستعلیق تغییر دهید، وارد بخش استوری اینستاگرام خود شوید و کلمه‌ای که در مرحله قبل در بخش Shortcut نوشته بودید (در اینجا نستعلیق) را بنویسید تا علامتی را که پیست کرده بودید ببینید.

nastalig iphone instagram / نستعلیق نوشتن در استوری اینستاگرام

حال برای تبدیل متن به نستعلیق کپی پیست در اینستاگرام، یک فاصله بزنید تا آن علامت در قسمت تایپی ظاهر شود و سپس فاصله اضافی را پاک کنید. حال مشاهده می‌کنید که نوشته‌های شما با فونت نستعلیق اینستاگرام آیفون نوشته می‌شوند. نکته‌ای که در این میان باید توجه کنید آن است که باید از نیم فاصله کیبورد فارسی استفاده کنید.

nastalig iphone instagram / فونت فارسی برای بیو اینستاگرام ios

تغییر فونت اینستا به نستعلیق در اندروید

استفاده از فونت نستعلیق برای اندروید به نسبت به آیفون متفاوت است و نیاز به دانلود دارد. برای استفاده از فونت نستعلیق استوری برای سامسونگ و دیگر گوشی‌های اندرویدی، باید از برنامه‌های متفرقه کمک بگیرید. یکی از این برنامه‌ها اینشات است. در ادامه اموزش تصویری فونت نستعلیق در اینستاگرام را از طریق این برنامه، ارائه می‌کنیم.

1. ابتدا برای دانلود فونت نستعلیق برای اینستاگرام، به اینجا مراجعه و فونت نستعلیق را دانلود کنید. سپس فایل را از حالت زیپ خارج کنید. حالا برنامه اینشات را دانلود و نصب کنید. در صفحه اول این برنامه Photos را انتخاب و بعد تصویری که می‌خواهید در استوری استفاده کنید را انتخاب کنید.

تغییر فونت نستعلیق در اینستا / فونت نستعلیق برای اینستاگرام

2. در قسمت بعدی از پایین صفحه Canvas را انتخاب و نسبت تصویر را روی 9:16 که نسبت مناسب استوری است قرار دهید.

اضافه کردن فونت نستعلیق به اینستاگرام / تغییر فونت اینستا به نستعلیق

3. دوباره به قسمت قبل برگردید و این‌بار گزینه T که برای تایپ متن روی تصویر است را لمس کنید.

تغییر فونت نستعلیق در اینستا / فونت نستعلیق برای اندروید اینستاگرام

4. متن موردنظرتان را تایپ و اندازه، رنگ و محل قرارگیری متن روی تصویر را مشخص کنید.

اضافه کردن فونت نستعلیق به اینستاگرام / تغییر فونت نستعلیق بیو اینستاگرام

5. حالا آیکون Aa را انتخاب و سپس آیکون مربوط به بارگذاری فونت‌ها را که در تصویر زیر مشخص کردیم، لمس کنید.

تغییر فونت اینستا به نستعلیق / تغییر فونت فارسی نستعلیق اینستاگرام

6. در صفحه بعد می‌توانید فونت نستعلیق فارسی که در ابتدا روی گوشی برای استوری دانلود کردید را ببینید. این فونت با نام IranNastaliq در دسترس شما است. مربع جلوی آن را تیک بزنید و از بالای سمت راست صفحه گزینه تیک را لمس کنید.

تغییر فونت نستعلیق در اینستا / فونت نستعلیق در اینستاگرام شیائومی

7. حالا فونت استوری شما به نستعلیق تغییر پیدا کرده است. تصویر را در گالری گوشی ذخیره و بعد در استوری اینستاگرام آپلود کنید.

اضافه کردن فونت نستعلیق به اینستاگرام / فونت نستعلیق آنلاین برای اینستاگرام

اضافه كردن فونت نستعليق به اینستاگرام در اندروید، به همین سادگی است. شما با این روش می‌توانید هر تصویری یا متنی را با کمک برنامه اینشات، با فونت نستعلیق در استوری خود منتشر کنید.

لازم به ذکر است که این روش برای استفاده از فونت نستعلیق آنلاین برای بیو جواب‌گو نیست. برای استفاده از فونت نستعلیق در بیو، باید به سایت‌های آنلاین تبدیل فونت مراجعه و فونت را کپی و در بیو پیست کنید. هرچند که نتیجه خیلی جالب درنمی‌آید؛ به همین خاطر است که بهتر است به‌سراغ فونت نستعلیق آنلاین برای اینستاگرام نروید و فقط با روش‌های بالا، از این فونت نستعلیق برای اندروید اینستاگرام در استوری استفاده کنید.

سوالات متداول

1. اضافه کردن فونت نستعلیق به اینستاگرام چگونه است؟

با استفاده از برنامه اینشات و همانطور که به‌صورت مرحله‌ای توضیح دادیم، می‌توانید فونت استوری خود را به‌شکل نستعلیق تایپ کنید.

2. بهترین برنامه تغییرفونت اینستاگرام به نستعلیق کدام است؟

برنامه‌ای تحت عنوان تغییر فونت اینستا به نستعلیق وجود ندارد. شما تنها می‌توانید با کمک برنامه‌هایی مثل اینشات یا Canvas ابتدا در گوشی به‌صورت نستعلیق روی تصویر تایپ و سپس تصویر نهایی را در استوری ارسال کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با روش‌های استفاده از فونت نستعلیق برای اینستاآشنا شدیم. اضافه کردن فونت نستعلیق به اینستاگرام بیشتر برای استوری کاربرد دارد و در بیوگرافی، خیلی دست کاربران برای استفاده از فونت‌های فارسی باز نیست. البته همانطور که گفتیم، می‌توان از طریق سایت‌های تبدیل فونت آنلاین، متن را با فونت نستعلیق در بیو اینستا اندروید کپی پیست کرد، ولی نتیجه خیلی جالب نمی‌شود و پروفایل شما را به‌هم ریخته خواهد کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
مهدیه
.
26 مرداد 1401، 16:44
پاسخ
0
0
چیزی که برای‌ فونت نستعلیق آنلاین قابل کپی برای اینستاگرام معرفی کردین خیلی خوبه، من خودم برای آیفون از این راه حلی که پیشنهاد دادین استفاده کردم اما به جای کلمه نستعلیق ی حروف کوچیک نوشتم که راحت تر باشم، همیشه تو گوشی اندرویدم از این مدل فونت ها استفاده می کردم چون کاری نداشت، می تونستم از برنامه های مختلف استفاده کنم اما برای آیفون خبرشو نداشتم که اینقدر راحته، بقیه دوستامو می دیدم که از فونت نستعلیق برای گوشی های ایفونشون استفاده می کنن ولی من بلد نبودم، حالا که دارمش می تونم باهاش ی عالمه استوری قشنگ بزارم ممنون از سایت خوبتون
avatar
.
24 مرداد 1401، 15:50
پاسخ
0
0
فونت نستعلیق آنلاین برای بیو، یک ابزار بسیار مهم و حائز اهمیت برای اینستاگرام هستش که که با اون می تونین بیو اینستاگرام تون رو زیباتر نمایش بدین. این نوع فونت در حال حاضر بهترین فونت برای دسترسی در همه پلتفرم ها بالاخص اینستاگرام هستش که به کاربرانش اجازه میده نوع فونتی که میخوان سفارشی شده باشه.
avatar
راحیل
.
23 مرداد 1401، 20:39
پاسخ
0
0
من از گذاشتن استوری‌های یکنواخت که فقط چند تا فونت روتین ایسنتاگرام رو داره خسته شدم. مدتیه که از اینشات برای درست کردن استوری‌هام استفاده می‌کنم. اینشات خیلی قابلیت‌های زیادی داره و واقعا میشه استوری‌های حرفه‌ای ساخت. فونت نستعلیق استوری اینستاگرام برای سامسونگ واقعا حیرت انگیزه و میتونه جنبه بصری استوری‌مون رو تقویت کنه.
avatar
سمیرا
.
22 مرداد 1401، 11:47
پاسخ
0
0
من همیشه فونت نستعلیق در اینستاگرام ایفون رو میدیدم و برام سوال بود که چجوری میتونن همچین خط قشنگی رو تو استوریاشون بیارن تا اینکه تصمیم گرفتم تو گوگل سرچش کنم و این سایتو پیدا کردم، راهنمایی خوبی کردین، یک نکته ای که هست اینه که اگر کسی دوست نداره کلمه نستعلیق رو بنویسه برای شروع کار، میتونه فقط ی حروف مثل س يا ت بنویسه که هم راحت تره و هم سریعتر میشه به این خط دسترسی پیدا کرد، پیشنهادی که برای آندروید هم دادین عالی بود و حتما سر فرصت امتحانش میکنم، درکل راهنمايی خوبی کردین و اطلاعات مفیدی به ما دادین ممنون از قلم خوبتون
avatar
حمیده
.
21 مرداد 1401، 23:35
پاسخ
0
0
"فونت نستعلیق در اینستاگرام اندروید "فونت نستعلیق خیلی گزینه قشنگی برای استوریهاس من مدتهاس نتونستم این نوع فونت رو داشته باشم وقتی فونتهای دوستامو میدیدم نمیدونستم چجوری باید این فونت رو انتخاب کنم ممنونم ازاینکه این برنامه رو گذاشتین البته شاید مشکل من استفاده از فونتهای فارسیه که فونت نستعلیق برام بازنمیشد و نمیدونستم میتونم به کمک اینشات این فونتو داشته باشم البته فقط برای استوری خوبه و قشنگی که به استوری میده بیشتریا به دنبالشن
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402