معرفی بهترین کیف پول‌ های ترون

معرفی بهترین کیف پول‌ های ترون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در حال حاضر در دنیای کریپتو به‌قدری تنوع کیف پول‌های ارز دیجیتال زیاد است که انتخاب یک کیف پول مناسب برای ذخیره توکن‌های ترون شاید کار دشواری به نظر برسد. به طور کلی برای ذخیره TRON، والت‌های مختلفی وجود داشته و هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند که بهتر است آن‌ها را در نظر بگیرید. اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال TRON را دارید؛ باید یک والت مطمئن و ایمن برای ذخیره توکن TRX داشته باشید. از این رو تصمیم داریم در این متن در مورد انواع کیف پول مناسب ترون توضیح دهیم، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پروژه ترون (TRON) چیست؟

ترون یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین بوده که تمرکز آن روی محتوا‌های سرگرم‌کننده است. کاربران ترون در این شبکه غیرمتمرکز، می‌توانند محتوا‌های خود را به‌صورت مستقیم بر روی بلاک چین Tron منتشر کرده و کسب درآمد کنند. از طرفی در این پلتفرم کنترل محتوا، نحوه انتشار و مدیریت آن بر عهده کاربر بوده و شخص یا نهاد دیگری در آن دخالت ندارد.

در ابتدا رمزارز ترون به‌عنوان یک توکن ERC20 بر روی بستر بلاک چین اتریوم عرضه شد. اما در سال 2018 ترون با راه‌اندازی بلاک چین اختصاصی خود، توکن بومی این شبکه یعنی ارز دیجیتال ترونیکس (TRX) را نیز به بازار معرفی کرد. این توکن در حال حاضر در میان رمزارز‌های برتر بازار قرار دارد. از این رو پس از خرید و فروش یا استخراج ترون تنها پشتیبانی والت‌ها از شبکه اتریوم برای ذخیره و نگهداری ترون کافی نیست و شما باید از کیف پول‌هایی که از توکن TRX و شبکه اختصاصی TRON پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید.

بهترین کیف پول‌های وب ترون

کیف پول‌های تحت وب نسبت به انواع دیگر، امنیت کمتری داشته و بیشتر برای ذخیره مقدار کمی از دارایی‌های دیجیتال مناسب هستند.

کیف پول ترون اسکن

ترون اسکن (Tronscan) از ساده‌ترین و سریع‌ترین کیف پول‌های ترون محسوب می‌شود. از طریق هر دستگاه دارای یک مرورگر وب به‌راحتی می‌توانید توکن‌های خود را مدیریت کنید. البته طراحی رابط کاربری این والت، زیبا نبوده؛ اما ارسال و دریافت سریع کوین‌ها، دسترسی سریع به تراکنش‌های قبلی و موجودی حساب‌ها و امکان قفل‌کردن کوین‌ها از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

ترون والت کروم

این والت در واقع یک افزونه مخصوص مرورگر گوگل کروم بوده که به‌سادگی نصب و پیکربندی می‌شود. از ویژگی‌های Tron Wallet Chrome می‌توان به قابلیت امضای معاملات انجام شده به‌صورت آفلاین اشاره کرد که یک لایه امنیتی اضافی برای محافظت از کوین‌ها به شمار می‌رود.

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ترون

کیف پول‌های سخت‌افزاری، کلید‌های خصوصی ارز‌های دیجیتال را در یک محیط آفلاین ذخیره می‌کنند. از این رو، امنیت بیشتری نسبت به والت‌های دیگر دارند؛ اما در مقابل گران‌تر نیز هستند.

کیف پول لجر نانو اس

والت سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)، از امن‌ترین کیف پول‌ها برای ذخیره بیش از 700 رمزارز از جمله ترون است. صفحه نمایشگر اولد (OLED) این والت، به شما امکان کنترل تراکنش‌ها و کلید‌های خصوصی را می‌دهد. همچنین در ساختار لجر نانو اس دو چیپ امنیتی به کار رفته که باعث شده کلید‌های بازیابی بر روی دستگاه‌های متصل به اینترنت نمایش داده نشوند. از این رو کلمات بازیابی شما توسط هیچ نرم‌افزاری قابل دستیابی نیست.

کیف پول لجر نانو ایکس

والت لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)، علاوه بر تمام امکانات لجر نانو اس از باتری قابل شارژ و فناوری بلوتوث نیز بهره‌مند است. همچنین طراحی بسیار شیک‌تر داشته و بیش از 1000 ارز دیجیتال همچون ترون را پشتیبانی می‌کند.

کیف پول ترزور (Trezor)

والت ترزور در کشور چک و توسط شرکت ساتوشی لبز (Satoshi Labs) ساخته شده است. این کیف پول بیش از 700 رمزارز مختلف همچون توکن TRX را پشتیبانی کرده و قیمت مناسب‌تری دارد.

بهترین کیف پول‌های وب ترون

بهترین کیف پول‌های دسکتاپ ترون

این نوع کیف پول‌ها نسبت به والت‌های وب، امنیت بالایی داشته و برای افرادی که با کامپیوتر کار می‌کنند؛ بهترین گزینه خواهند بود.

ترون لینک

به طور کلی این والت، دارای اپلیکیشن‌های موبایل، نرم‌افزار‌های دسکتاپ و افزونه کروم بوده که از تمامی رمزارز‌های TRC10 و TRC20 پشتیبانی می‌کند. البته امکان رأی‌دهی و فریز کردن دارایی‌های دیجیتال در این کیف پول وجود دارد؛ از این رو کاربران با والت ترون لینک به‌راحتی می‌توانند در اکوسیستم Tron مشارکت کنند.

کیف پول اکسودوس

والت اکسودوس (Exodus) رابط کاربری ساده و آسانی داشته و بیش از 100 رمزارز مختلف از جمله ترون را پشتیبانی می‌کند. امنیت این والت ابتدا برای دسکتاپ و سیستم‌عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز توسعه داده شد؛ ولی بعداً نسخه‌های موبایل آن نیز در دسترس قرار گرفت. تیم توسعه‌دهنده اکسودوس نسخه پشتیبانی از عبارت بازیابی شما تهیه نکرده؛ به همین دلیل باید به‌خوبی از کلمات بازیابی والت نگهداری کنید.

گواردا والت

گواردا والت (Guarda Wallet)، یک والت امن و مطمئن بوده که از 10 هزار توکن مختلف از جمله TRX پشتیبانی می‌کند. البته به جز نسخه دسکتاپ، برای وب، موبایل و افزونه کروم نیز در دسترس است. از ویژگی‌های این والت می‌توان به صرافی داخلی، قابلیت تبدیل رمزارز‌ها و پشتیبانی حرفه‌ای آن اشاره کرد.

بهترین کیف پول‌های موبایل ترون

کیف پول‌های موبایلی به دلیل سهولت استفاده، راحتی نصب و در دسترس بودن در هر زمان و مکان از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر والت‌ها برخوردار هستند.

تراست والت

Trust Wallet یکی از پرطرف‌دارترین والت‌های ارز دیجیتال بوده که از ترون نیز پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن تراست والت قابلیت ذخیره‌سازی کلید‌های خصوصی در دستگاه را فراهم کرده و امکان پشتیبان‌گیری از عبارات بازیابی را به کاربران می‌دهد.

برنامه این کیف پول متن‌باز بوده و امکان بررسی سلامت کد متن فراهم خواهد بود. از مزایای تراست والت می‌توان به کاربرپسند بودن، امنیت بالا و پشتیبانی از تعداد زیادی رمزارز اشاره کرد.

کیف پول کوینومی

یکی از قدیمی‌ترین والت‌های رمزارز ترون، کیف پول کوینومی (Coinomi) است که بیش از 2 میلیون کاربر دارد. توسعه‌دهندگان این کیف پول، ادعا می‌کنند حساب کاربران امنیت بالایی داشته و تا به حال هیچ‌کدام از آن‌ها هک نشده است. همچنین کوینومی برای حفظ حریم خصوصی کاربران، اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری نکرده و آدرس IP دستگاه کاربر را ناشناس می‌کند؛ از این رو امکان ردیابی مبدأ تراکنش‌ها از بین رفته و ایمنی آن افزایش می‌یابد.

بهترین کیف پول‌های دسکتاپ ترون

کیف پول کاغذی

به طور کلی امن‌ترین روش برای ذخیره و نگهداری ارز‌های دیجیتال همانند ترون، کیف پول‌های کاغذی هستند. در این والت‌ها، کلید‌های خصوصی شما بر روی یک برگه کاغذ پرینت شده و از دسترسی هکر‌ها در امان خواهد بود. در این روش ابتدا باید فایل‌های لازم برای کیف پول کاغذی ترون را دانلود کرده؛ سپس بدون نیاز به اتصال به اینترنت و با ورود به سایت‌های مربوطه والت کاغذی خود را تهیه کنید.

کدام کیف پول را برای ترون انتخاب کنیم؟

همان‌طور که در متن بالا مطالعه کردید؛ کیف پول‌های متنوعی با قابلیت پشتیبانی از ارز دیجیتال ترون وجود دارند. به طور کلی هر کدام از آن قابلیت‌ها و امکاناتی دارند که در موردشان توضیح دادیم. در نهایت باید با توجه به نیاز و هدفتان از استخراج ارز ترون یا خرید و فروش آن، بهترین والت را برای ذخیره این ارز دیجیتال انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر هدف شما نوسان‌گیری از توکن TRX است؛ بنابراین والت‌های موبایلی یا دسکتاپ برای این منظور مناسب‌تر هستند. در مقابل اگر به فکر هولد کردن و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت هستید؛ کیف پول‌های سخت‌افزاری ترون را انتخاب کنید، البته این والت‌ها قیمت بالاتری نیز دارند؛ اما ایمن‌تر خواهند بود. شما از کدام والت استفاده می‌کنید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402