بررسی بهترین پلتفرم های موتور جستجوی کالا در ایران

بررسی بهترین پلتفرم های موتور جستجوی کالا در ایران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سلام دوستان در این مقاله بهترین و دقیق ترین پلتفرم های موتور جستجوگر کالا در ایران رو به شما دوستان معرفی میکنیم و همچنین به بررسی و مقایسه قابلیت های هرکدام با یکدیگر میپردازیم.

با توجه به این که این روزها سایت های زیادی تحت نام موتور هوشمند جستجوگر کالا معرفی شده اند اما توسط بسیاری از آنها بازدهی قابل قبولی ارائه نشده است .ما در این مقاله سه مورد از دقیق ترین و پر بازده ترین پلتفرم های هوشمند که با قابلیت ها و امکانات مناسب خدماتشان را به فروشندگان و خریداران کالا ارائه می دهند را به شما دوستان معرفی خواهیم کرد.

استوریاب

پلتفرم استوریاب که قبلا در زمینه تبلیغات کسب و کارهای محلی به عنوان مثال معرفی نزدیکترین فروشگاه ها به خریداران هم فعال بود . در سال گذشته با معرفی یک موتور جستجوی کالای قدرتمند و بسیار دقیق ، مورد توجه تعدادی زیادی از معتبرترین فروشگاه های آنلاین قرار گرفته و همچنین امکانات کاربردی زیادی را حتی در مواردی بصورت کاملا رایگان ارائه داده است.

به عنوان مثال امکان ثبت مشخصات کامل فروشگاه به همراه درج راه های ارتباطی ،لوکیشن دقیق ، توضیحات کامل ، ثبت تصاویر و حتی به اشتراک گذاری ویدئو های تبلیغاتی آپارات در مورد کسب و کار بصورت کاملا رایگان در این پلتفرم ارائه شده است .

همچنین از طریق ثبت فروشگاه بصورت رایگان در استوریاب شما یک آدرس url منحصر به فرد با نام فروشگاه خود دریافت می کنید که در صورت اشتراک گذاری لینک مربوطه در دیگر سایت ها ، کسب و کار شما به بسیاری از کاربران جدید معرفی خواهد شد.

از طرفی اگر صاحب وبسایت باشید و یکی از پکیج های ثبت محصول را فعال کنید تمامی محصولات سایت شما در کوتاه ترین زمان با دقت زیاد به همراه قابلیت بروزرسانی مداوم و خودکار در این پلتفرم ثبت شده و در معرض نمایش هزاران خریدار در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

این امکان برای فروشندگانی که صاحب وبسایت شخصی نمی باشند و بصورت حضوری یا تبلیغات در دیگر سایت ها و پلتفرم های سوشال مانند اینستاگرام و … فعال هستند نیز وجود دارد که فروشگاه و محصولات خود را بصورت دستی ثبت نمایند.

تعداد فروشگاه های ثبت شده در استوریاب نسبت به دو پلتفرم دیگر کمتر است اما سعی شده تا فروشندگان معتبر که در ارائه محصولات با کیفیت و قیمت گذاری صحیح از نظر کاربران محبوب هستند جذب شوند. به دلیل همین موارد و دیگر ویژگی ها خدمات ارائه شده در استوریاب با کیفیت مناسب و مطلوبی ارائه شده است.

در واقع بخشی از فعالیت استوریاب به عنوان مرجع استعلام قیمت روز کالا است. به این صورت که خریداران می توانند با سرچ نام محصول مورد نظر پیشنهادات زیادی را از طرف معتبر ترین فروشندگان با قیمت های متفاوت مشاهده کرده و از طریق ارجاع لینک مربوطه به وبسایت هرکدام مراجعه کنند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر جهت ثبت مشخصات کسب و کار خود در استوریاب به این لینک مراجعه نمایید.

در واقع مزیت این پلتفرم نسبت به رقبا ارائه امکانات بیشتر بصورت رایگان یا با تعرفه قیمت بسیار مقرون به صرفه نسبت به خدمات ارائه شده است.

ترب

احتمالا نام این پلتفرم را زیاد شنیده اید . یکی از قدرتمند ترین موتورهای جستجوگر کالا که تعداد فروشگاه ها و محصولات ثبت شده در آن بسیار فراوان بوده و همچنین دسته بندی های زیادی را شامل می شود.

این پلتفرم که توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف در سال 1393 تاسیس شد به عنوان یک موتور جستوگر کالا با هدف ارائه قیمت های متفاوت محصولات از فروشندگان به فعالیت خود ادامه داد و تاکنون همان قالب گذشته خود را حفظ کرده است. تبلیغات ترب برای فروشندگان بیشتر با تارگت نمایش قیمت در صفحات مختلف و ارجاع لینک متمرکز بوده و در مورد پروموشن مشخصات فروشگاه ها نظیر تبلیغات ویدئویی ، رپورتاژ و …. گزینه های خاصی را ارائه نکرده است.

یکی از موارد قابل توجه در مورد سایت ترب تعداد زیاد فروشگاه های ثبت شده در آن است که می تواند از جهاتی مثبت باشد چرا که خریداران با تعداد بیشتری از فروشندگان مرتبط میسازد اما از نگاه دیگر با توجه به اینکه ممکن است خدمات بسیاری از این فروشگاه های نا آشنا به کاربران مطلوب و رضایت بخش نباشد ، مشکلاتی را برای خریداران پدید آورد . تعداد بیش از حد فروشگاه های ثبت شده همچنین برای فروشندگان هم ویژگی مطلوبی محسوب نخواهد شد چرا که در صورت ارائه قیمت های نادرست توسط برخی سایت ها که حتی ممکن است موجودی آن کالاهم به اتمام رسیده باشد باعث می شود بازدید فروشندگان معتبر که قیمت محصولات را بصورت واقعی و با کیفیت بهتر اعلام میکنند به شدت کاهش یابد.

اما با این وجود به دلیل سئوی قابل توجه و قدمت بالا ، این پلتفرم مورد انتخاب فروشندگان زیادی قرار گرفته است.

ایمالز

پلتفرم ایمالز قدیمی ترین موتور جستجوگر کالاست که در سال 1391 تاسیس شد و اکنون تحت مالکیت حقوقی شرکت الفبای نگاه نوین به عنوان یک موتور جستجوی کالا به فعالیت خود ادامه می دهد.

با توجه به توضیحاتی که در مورد استوریاب و ترب در این مقاله مطرح شد نکته متفاوت بیشتری در مورد پلتفرم سوم لیست ما یعنی ایمالز باقی نمی ماند . چرا که هر سه پتلفرم تقریبا مشابه هم بوده و تنها در بعضی موارد ویژگی ها و مزیت هایی نسبت به هم دارند.

یکی از این مزیت ها ارائه پرموشن های بیشتر تبلیغاتی در صفحات پر بازدید است ، ایمالز و استوریاب هر دو امکانات زیادی را برای تبلیغ و معرفی کسب و کارها در صفحات پربازدید ارائه می دهند . به طور مثال نمایش بهترین محصولات فروشندگان در صفحه اصلی ، بنر ها و ویدئوهای تبلیغاتی و … که برای هرکدام برنامه مشخصی از طرف آنها اعلام شده است.

ثبت بنر و ویدئوی تبلیغاتی در اینگونه پلتفرمها مخصوصا در صفحات اصلی می تواند یک امکان خوب و پربازده برای کسب و کارها باشد که ایمالز هم از ابتدا با همین رویکرد سایت و اپلیکیش خود را طراحی کرد . تعداد زیاد دسته بندی ها و محصولات ثبت شده در این سایت قابل توجه بوده و همچنین در سال اخیر فعالیت های جانبی آن گسترش هم یافته است . بصورت کلی تعرفه های قیمت اعلام شده با توجه به خدمات قابل ارا در ایمالز  مقرون به صرفه بوده و در بسیاری از موارد بازدهی مطلوبی دارد.

خب به پایان این مطلب رسیدیم ما در این پست سعی کردیم به توجه به بررسی های انجام شده و نظرات برخی از کاربران سه مورد از بهترین پلتفرم های محبوب به عنوان موتور جستجوگر کالا را به شما دوستان معرفی کنیم امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشه.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
مجید رضا
.
07 فروردین 1403، 14:52
پاسخ
0
0
من تو سه تاشون فروشگاه ثبت کردم هر کدوم ویژگی های خاص خودشونو دارن و کلا چون تعرفشون بر اساس کلیکه تقریبا بهترین راه جذب مشتریه
avatar
علیرضا
.
07 فروردین 1403، 14:51
پاسخ
0
0
سایت ترب که خب یه پلتفرم قدیمیه . ایمالزم سال 97 اومده ولی استوریاب با اینکه جدیده عملکرد خوبی داره . من فروشگاهمو ثبت کردم سرعت کرالش از اون دوتاهم بهتر بود
avatar
مسعود
.
06 فروردین 1403، 20:46
پاسخ
0
0
محتوای خوبی بود . از بین این سایت ها استوریاب و ترب بهترین عملکردو نشون دادن . همچنین هردوشون فیچرهای نقشه دارن که میتونه خیلی کاربردی باشه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402