نقد و بررسی بازی GTA 6

GTA 6
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

داستان ساخت بازی GTA 6 مربوط به امروز و دیروز نیست. بسیاری از اشخاص مطرح در دنیای بازی براین باور هستند که روند ساخت ششمین نسخه از سری بازی های جی تی ای دقیقا بعد از نسخه V آغاز شد. این موضوع بازتاب های بسیاری را به همراه داشت که در ادامه اطلاعات بیشتری را از آن برایتان شرح میدهیم.

در نقد و بررسی بازی GTA 6 تاحد ممکن به اطلاعات مفید و اثبات شده ای اشاره میکنیم تا درحد توان بتوانید با حقایق این دنیای جدید آشنا شوید. در ماه های گذشته شاهد نفوذ هکرها به سرورهای اصلی راک استار بودیم که دقیقا بعد از انجام اینکار اطلاعات و تصاویر مهمی در قالب دیتای اصلی بازی جی تی ای 6 منتشر شد. کمپانی راک استار نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداد اما از همین اخبار منتشر شده میتوان اطلاعات مهمی را استخراج کرد.

فهرست مطالب

بررسی بازی GTA 6

GTA 6

کش و قوس های بسیار بین گیمرها و راک استار بالاخره سبب شد تا این شرکت قدرتمند خبر ساخت ششمین نسخه از بازی جی تی ای را تایید کند. همگی میدانیم که روند ساخت بازی در حال سپری شدن است اما اطلاعات بسیار محدودی از بازی منتشر شده که این موضوع عاملی بر بوجود آمدن ابهامات و شایعات متعدد شده است. امروزه گروه و اشخاص بسیاری به دنبال نفوذ در راک استار برای کسب اطلاعات حقیقی و اصلی هستند که تا به امروز موفق به انجام اینکار نشده اند. معرفی بازی GTA 6 پایان یافت برای آشنایی با دیگر بخش ها نظیر گیم پلی بازی GTA 6 باما همراه باشید.

سازنده وفادار

همکاری بین راک استار و Take Two به یک اصل اساسی در بازی های جی تی ای تبدیل شده است. به نحوی که امروزه سازنده بازی روی هیچ پروژه جداگانه دیگری فعالیت ندارد و فقط به دنبال انجام خواسته های شرکت مادر یعنی راک استار است. قدرت بالای تیک تو در بازیسازی و فناوری و بودجه بسیار راک استار سبب شده تا امروزه شاهد بوجود آمدن سیستم های نوین بسیاری در صنعت بازی باشیم. به نحوی که انتظار میرود بسیاری از فناوری هایی که در آینده از آنها صحبت خواهد شد در بازی جی تی ای 6 بکارگیری شود. یک نمونه بارز که در نسخه سن آندرس شاهد آن بودیم سیستم شبانه روزی و آب و هوایی پویا به نسبت زمان و مکان بوده است. گاها دیده شده که در ساعتی از روز در مکانی شاهد تابش آفتاب هستیم و با رفتن به نقطه ای دیگر باران شروع به بارندگی میکند. این تنوع بالای سیستم ها در بازی های جی تی ای همیشه مورد توجه راک استار بوده است. اخبارات بدست آمده نشان دهنده آن بوده که قرار است از سیستم های نوینی در این زمینه استفاده شود.

زمان انتشار تقریبی و پلتفرم ها

GTA 6

از سال 2020 تا به امروز سایت و منبع های بسیاری براین باور بودند که قرار است بازی بزودی معرفی شود. تا به امروز که در سال 2023 هستیم هیچ خبر قطعی از تیک تو یا راک استار منتشر نشده که بتواند به این موضوع قوت بدهد. طبق گزارش اخیر بلومبرگ که در این زمینه انجام گرفت پیش بینی میشود که در آوریل سال 2024 یا مارس 2025 بازی به طور رسمی معرفی شود. از زمان معرفی تا عرضه فرصت مناسبی برای راک استار خواهد بود تا بتواند محصول جدید GTA خود را بازسازی و بازنگری کند.

با مشخص نبودن اطلاعات درست درمان در این زمینه هنوز برای اینکه بازی قرار است برای چه پلتفرم هایی عرضه شود نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. پیش بینی سایت techradar عرضه جی تی ای 6 برای پلتفرم های پلی استیشن 5 ، ایکس باکس سری ایکس و اس خواهد بود و پلتفرم PC احتمال کمتری در این زمینه دارد. اگر نشر بازی برای کامپیوتر انجام نگیرد قطعا شاهد خروج گیمرهای بسیاری از این پلتفرم و روی آوردن آنها به کنسول های بازی خواهد بود.

اما با توجه به فروش بالای راک استار در استیم و اپیک گیمز که مخصوص کامپیوتر بوده این انتظار میرود که بازی برای سیستم های گیمینگ کامپیوتری عرضه شود تا کاربران بتوانند آنگونه که باید بازی را اجرا کنند. جزئیات درج شده از سوی Rockstar منتشر نشده ولی میتوان این انتظارات را داشت زیرا منع نمودن هر پلتفرمی در این زمینه میتواند سودآوری شرکت سازنده را در معرض خطر قرار دهد. با توجه به اینکه راک استار برای ساخت بازی مبلغی معادل 1 میلیارد دلار را صرف نموده عملا نباید انتظار داشت که بازی مخصوص یک یا دو پلتفرم خاص باشد.

بد عادتی راک استار در معرفی و انتشار

اگر از دوست داران بازی های راک استار و دنبال کنندگان اخبار این شرکت باشید حتما میدانید که در معرفی بازی های GTA 5 و Red Dead Redemption 2 شاهد لحظات خوبی برای گیمرها نبودیم. تنها چند روز مانده به انتشار رسمی بازی تریلر های اصلی بازی اکران شدند و در همین سروصدای بوجود آمده بازی ها منتشر شدند. این موضوع یک راهکار مناسب برای فروش بهتر بوده زیرا در اوج اخبار بازی گیمرها میتوانند به سراغ خریداری آن بروند. در حال حاضر هیچ تریلر و یا خبری در خصوص Grand Theft Auto 6 منتشر نشده که بخواهیم به آن اشاره داشته باشیم اما انتظار میرود که زمان زیادی تا معرفی بازی باقی نمانده است.

مکان ، سیستم و نقاط قوت بازی

GTA 6

نقشه های بازی به نظر میرسد که قرار است با الهام گیری از Vice City انجام گیرد زیرا علاقه Rockstar Games به این نسخه از بازی جی تی ای بسیار زیاد بود. فارغ از علاقه مندی ناشر ، حواشی جدید نشان میدهد که وایس سیتی با گستردگی های بیشتری همراه است و این موضوع تنها برای بکارگیری نقشه آن در جی تی ای 6 انجام گرفته است. این موضوع میتواند وسوسه انگیزی های بسیاری را در دل گیمرها برپا کند زیرا قادر به گنگ بازی و انجام اقدامات مافیایی بسیاری خواهید بود.

وایس سیتی نسخه خیالی بازی از Rockstar Games بود که در میامی جریان داشت. شاید پیش خود بگویید که چه دلیلی براستفاده راک استار از این نقشه وجود داشته است ؟ در پاسخ به این سوال بیایید به ابتدای مقاله بازگردیم. زمانی که هکرها توانستد به سرورهای راک استار نفوذ کنند تصویر یا تریلری در فضای مجازی منتشر شد که نشان دهنده Vice City Metro بود. این ایستگاه قطار در شهر میامی و بازی Vice City واقع شده که عملا میتواند دلیل خوبی برای مشخص شدن نقشه بازی باشد.

بلومبرگ اعلام کرده که هدف راک استار در ابتدا استفاده از مناطق بزرگ آمریکای شمالی و جنوبی در نقشه ها بوده است که با روی کار آمدن وایس سیتی استفاده از این مکان ها کمتر شد ولی عملا از بین نرفت. با این اوصاف میتوان انتظار یک نقشه متنوع با پوشش های گیاهی و جانوری و حتی انسانی مختلفی را داشت. سیستم های نوین بکارگیری شده در این بخش میتواند گیمر را در مکانی شبیه به واقعیت قرار دهد که بسته به مرحله یا موقعیت مکانی شاهد بازخورد های متنوعی خواهد بود.

گسترش نقشه های بازی طی دی ال سی های پس از انتشار یک موضوع مورد پسند بوده که انتظار میرود نقشه های بازی در طول سال های مختلف بزرگ و بزرگ تر شود. این بروزرسانی ها میتواند وسعت بازی را بیشتر و باگ های احتمالی آنرا کاهش دهد. فلسفه های نوین در انسان ها و بکارگیری نسل جدید هوش مصنوعی در ساختار بازی عملا یک نقطه قوت بوده که میتواند سبب پدیدار شدن گیم پلی خوبی برای سرگرمی شود.

طراحی و صدای دلنشین

جی تی ای وی نشان داد که سبک کلاسیک میتواند به یک اثر هنری و گرافیکی تبدیل شود. حال پیش بینی شده که بازی جی تی ای 6 با الهام گیری از ویژگی های نوین و موتور های گرافیکی قدرتمند و اختصاصی راک استار توسعه داده شود. عملا این موضوع نیازمند در اختیار داشتن سیستم های گیمینگ قوی بوده است که اگر در اختیار ندارید بهتر است از اکنون به فکر آن باشید. صداهای بازی در تمامی لحظات با الهام گیری از افکت های نوساخته راک استار و هوش مصنوعی انجام خواهد گرفت که به طور منظم قابل رشد و تغییر خواهند بود. نظر شما نسبت به این بازی ویدیویی و جهان باز چیست؟ باما همراه باشید.

بی تردید در ابهام بودن بخش های مهم نظیر تاریخ انتشار بازی GTA 6 و سیستم مورد نیاز بازی GTA 6 و حتی پلتفرم های بازی GTA 6 یک دلنگرانی بزرگ برای گیمرها بوده است.

سخن پایانی

نقد و بررسی بازی GTA 6 به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید این بازی میزبان ویژگی های نوین بسیاری است که میتواند گیمرهارا برای مدت زمان طولانی سرگرم و چالش های بسیاری را در اختیارشان قرار دهد. با در اختیار داشتن یک سیستم نسل جدید میتوانید این بازی را آنگونه که شایسته اش بوده اجرا کنید و از جذابیت های آن برای سرگرمی استفاده کنید. شما عزیزان در ادامه میتوانید نظر خود را نسبت به توضیحات درج شده در نقد و بررسی بازی GTA 6 بیان کنید و اگر اطلاعات مفیدی در این زمینه دارید آنرا باما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
محمد رضا ادی زاده
.
29 مهر 1402، 07:45
پاسخ
1
1
اااااااالللللللللیییییییب
avatar
علیرضا
.
27 مهر 1402، 16:56
پاسخ
5
6
شما اول صبر کن بازی منتشر بشه چند نفر بازی کنن بعدش فاز نقد و بررسی بگیر
avatar
علیرضا غلامی
.
27 مهر 1402، 22:49
پاسخ
2
9
@علیرضا
دوست عزیز پیش بررسی هست وگرنه بازی تا منتشر نشه که نمیشه نقدش کرد :)
avatar
حسام
.
26 مهر 1402، 08:14
پاسخ
0
8
چه زمانی منتشر میشه؟
avatar
طاها
.
25 مهر 1402، 14:34
پاسخ
1
5
اختداری
avatar
عرشیا
.
24 مهر 1402، 04:10
پاسخ
1
16
الان هنوز رونمایی نشده نقد شد؟
avatar
علیرضا غلامی
.
24 مهر 1402، 08:34
پاسخ
9
11
@عرشیا
عزیز در قالب پیش بررسی هست مانند تمام منابع جهانی.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402