معرفی سریال شریک جرم، یک درام جنایی دیگر از سازندگان سریال خسوف!

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال شریک جرم یکی از سریال‌های پرطرفدار شبکه نمایش خانگی بود که مورد توجه قرار گرفت. در ادامه این مقاله قصد داریم تا با این مجموعه همراه شما باشیم.

مازیار میری یکی از کارگردانان ایرانی است که در سال 1352 متولد شد و کار خود را از سال 1375 شروع کرد. او در سال 1379 کارگردانی فیلم قطعه ناتمام را انجام داد و توجهات جهانی دریافت کرد. آقای میری سپس کارگردانی فیلم‌های معروف کتاب قانون، سعادت‌آباد، حوض نقاشی و سریال پرطرفدار خسوف را انجام داد. نکته قابل توجه درباره این کارگردان، تبحر او در ساخت ژانر درام است.

سریال شریک جرم یکی از سریال‌های سال 1402 شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود که به کارگردانی مازیار میری و تهییه‌کنندگی همایون اسعدیان ساخته و از شبکه نماوا پخش شد. همچنین نویسندگی این اثر برعهده امیر عربی بود. آقایان میری اسعدیان پیش از این در سریال خسوف نیز باهم همکاری داشتند و در مقاله پیش‌رو پلازا قصد دادیم تا با معرفی سریال شریک جرم نماوا همراه شما شویم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال شریک جرم

ژانر سریال شریک جرم درام، رازآلود و جنایی است. این مجموعه نخستین بار در تاریخ 12 آذر 1402 بر روی پلتفرم نماوا منتشر شد و 1 بهمن 1402 به پایان رسید. تعداد قسمت های سریال شریک جرم مجموعا 8 قسمت است و یک مینی سریال محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید :

داستان سریال شریک جرم

داستان سریال شریک جرم

خلاصه سریال شریک جرم حول محور یک خانم وکیل خوش‌نام و حرفه‌ای به نام میترا می‌گردد که یک روز طی حادثه‌ای جرمی در محل کارش رخ می‌دهد. او که موقعیت شغلی‌اش به خطر افتاده باید خودش را تبرعه کند و به همین دلیل دست به تحقیقاتی درباره یکی از موکلان خود می‌زند. رفته رفته او با رازهای تاریکی روبه‌رو می‌شود و درمی‌یابد که چقدر همه چیز در هم تنیده و حال آینده شغلی او نیز در خطر است.

بازیگران سریال شریک جرم

تاکنون تنها شش بازیگر برای ایفای نقش در این اثر معرفی شده‌اند و باید دید که پس از پخش نیز تعداد بازیگران محدود خواهد بود یا با هنرپیشگان بیشتری آشنا می‌شویم. در ادامه با معرفی هنرپیشه های سریال شریک جرم و بیوگرافی آنها همراه شما هستیم.

سارا بهرامی

خلاصه سریال شریک جرم

سارا بهرامی بازیگر اهل ایران متولد 2 بهمن 1361 است. او حرفه خود را از سال 1388 با تئاتر و فیلم تهرون شروع کرد اما شهرتش به سال 1392 و مجموعه تلویزیونی پروانه می‌رسد. این هنرپیشه سپس برای نقش آفرینی در فیلم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم موفق به کسب نامزدی دریافت جایزه حافظ، بزای فیلم دارکوب برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن و برای فیلم های ایتالیا ایتالیا، علف‌زار و جنگل پرتقال نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد‌.

خانم بهرامی این روزها جز ستارگان کشورمان هستند و از آثار معروف او باید به فیلم‌های هزارپا، لتیان، خائن کشی، بعد از رفتن، سریال‌های کرگدن، خون‌سرد و مگه تموم عمر چندتا بهاره اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

محمد امین شعرباف

هنرپیشه های سریال شریک جرم

محمد امین شعرباف هنرپیشه ایرانی متولد 10 خرداد 1369 است. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و نخستین بار با نقش سروش در سریال قورباغه به شهرت رسید. آقای شعرباف سپس در سریال نوبت لیلی نیز حضور داشت و اکنون او را در جدیدترین اثرش می‌بینیم که جز نقش‌های ‌کلیدی محسوب می‌شود.

علیرضا ثانی‌فر

بازیگران سریال شریک جرم

علیرضا ثانی‌فر در اولین روز سال 1351 به دنیا آمد. او علاوه بر بازیگری، صداپیشه و نویسنده نیز است و از سال 1364 با فیلم مرگ گرگ‌ها وارد دنیای بازیگری شد. او در سال 1366 فیلمی دیگر بازی کرد و سپس حدودا 10 سال بازیگری انجام نداد و در سال 1376 در سریال شن‌های کف رودخانه حضور داشت. این بازیگر بیشتر در زمینه نویسندگی فعالیت می‌کند و اکثر نقش‌هایش مکمل بوده‌اند از جمله آثار معردف علیرضا ثانی فر باید به فیلم‌های آخرین بار کی سحر را دیدی؟، خون خدا، لتیان، سریال‌های سایه‌بان، نهنگ آبی، آنها، حرفه‌ای و نوبت لیلی اشاره کنیم.

المیرا دهقانی

زمان پخش سریال شریک جرم

المیرا دهقانی از هنرپیشه‌های ایرانی است که در 5 شهریور ماه  1370 به دنیا آمد. او از سال 1388 بازیگری را تحت نظر سیامک کمالی سروستانی در شهر شیراز آغاز کرد. بعد از دو سال این بازیگر را نخست در تئاتر زمین آبی‌ است مثل پرتقال، دیدیم. او بعد از چندین اجرای تئاتر، سرانجام موفق شد نقش مکملی در سریال همه‌چیز آنجا است و پس از آن در هشت و نیم دقیقه ایفا کند تا اینکه بالاخره در سریال تلویزیونی لحظه گرگ و میش به ایفای نقش اصلی پرداخت. شخصیت یاسمن او در این سریال باعث شد که مخاطبان او را با این نام بشناسند. از آثار خانم دهقانی باید به فیلم سیاه باز و سریال‌های حرفه‌ای و خسوف اشاره کنیم.

سجاد بابایی

معرفی سریال شریک جرم نماوا

سجاد بابایی هنرپیشه اهل ایران در 19 اردیبهشت 1372 متولد شد. او بازیگری را‌ از سال 94 با تئاتر شروع کرد سال بعد اولین فیلم کوتاه خود یعنی جنایات را بازی کرد. شهرت سجاد بابایی به نقش امیر در سریال خسوف برمی‌گردد. او در فیلم‌های سوزن آب، تومان، من زهره، مرد بازنده و سریال زندگی زیباست به ایفای نقش پرداخته است. این بازیگر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد جشنواره فجر و نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد این جشنواره شد.

همچنین بخوانید :

مهتاب ثروتی

تعداد قسمت های سریال شریک جرم

مهتاب ثروتی هنرپیشه اهل ایران متولد 2 بهمن 1370 است. او بازیگری را از سال 1392 با سریال کیمیا و نقش سلما شروع کرد. سپس با سریال در جستجوی آرامش کارش را ادامه داد و با نقش ماری در سریال خاتون به شهرت رسید. از آثار دیگر خانم ثروتی باید به فیلم های متولد 65، پاستاریونی، حریم شخصی و طعم شیرین تاریکی اشاره کرد. این هنرپیشه برای بازی در فیلم شیطان وجود ندارد که توانست برنده خرس طلایی جشنواره برلین شود نیز، شناخته می‌شود.

علی مصفا

بازیگران سریال شریک جرم

علی مصفا بازیگر و کارگردان اهل ایران در 11 آذر 1345 به دنیا آمد. او فرزند مظاهر مصفا (شاعر) و امیربانو کریمی (چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی / شاعر) است. علی مصفا در 1371 با فیلم امید بازیگری را آغاز کرد. آقای مصفا برای بازی در فیلم لیلا و سریال‌های پریدخت و کیف انگلیسی به شهرت رسید.

آقای مصفا هنرپیشه‌ای حرفه‌ای است که در فیلم‌های گزیده‌ای ایفای نقش داشته است. این بازیگر برای نقش آفرینی در فیلم جهان با من برقص برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. از آثار مشهور او باید به فیلم‌های پری، برج مینو، دوزخ، برزخ، بهشت، در دنیای تو ساعت چند است، روزهای نارنجی، جهان با من برقص، چرا گریه نمی‌کنی، فیلم نبودن و سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره اشاره کنیم.

بهناز جعفری

بازیگران سریال شریک جرم

بهناز جعفری بازیگر ایرانی متولد 25 مرداد 1353 متولد است. این هنرپیشه در رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شد و بازیگری را از سال 1373 با نقشی کوتاه در فیلم روسری آبی آغاز کرد. بهناز جعفری برای فیلم خانه‌ای روی آب برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن شده است. خانم جعفری در زمینه تئاتر نیز فعالیت می‌کند و بازیگر پرکاری در این زمینه به شمار می‌آید. از بهترین آثار او باید از فیلم‌های آب و آتش، باغ‌های کندلوس، لانتوری، سه رخ، شب طلایی، سریال‌های خاک سرخ، مختارنامه، آب پریا، بچه مهندس و خاتون نام ببریم.

سایر هنرپیشه های سریال ایرانی شریک جرم عبارتند از:

  • وحید آقاپور
  • محمدرضا مالکی
  • امیر شاه علی
  • سیامک احصایی
  • ندا عقیقی
  • به آفرید غفاریان
  • علیرضا گیله وری
  • ساینا عطایی

نقد سریال شریک جرم

شریک جرم با انتظارات بالایی ساخته شد و مورد توجه قرار گرفت. این مجموعه در ژانر جنایی و دلهره‌آور تولید شد و با توجه به تیمی پیش از این مجموعه‌ای مانند خسوف را به مخاطب نشان داده بودند، نتوانست انتظارات را برآورده کند. ایده اصلی شریک جرم خوب و قابل قبول بود. سریال به سراغ موضوعی کمتر پرداخته شده رفته بود. اما در همان ابتدای راه نتوانست توجه مخاطب را جلب کند. پس از مدتی نیست کاملا با آفت کیفیت روبه‌رو شد و به رکود ادامه داد تا اینکه بدون خبر قبلی در 8 قسمت و قالب یک مینی سریال به پایان رسید و این در حالی بود که داستان سریال جوری طراحی شده بود که باید حداقل بیشتر 15 قسمت داشته باشد.

سارا بهرامی با اینکه بازیگر خوبی است اما در شریک جرم نتوانست باور پذیر عمل کند. درست است که یک وکیل اصولا باید جدی باشد و میزان انعطاف پذیری کمتری در جامعه دارد. اما کاراکتر در برخی از بخش‌ها حتی نمی‌تواند احساسات خود را به درستی نشان دهد. بازی دیگر بازیگران نیز به دلیل فیلمنامه چندان چنگی به دل نمی‌زند. به طور کلی شریک جرم ایده خوب و بیان ضعیفی داشت. صادقانه بخواهیم بگوییم، نمونه‌های بهتری از شریک جرم در ژانر جنایی وجود دارد اما دیدن آن خالی از لطف نیست.

کلام آخر

نقد سریال شریک جرم

با معرفی و بررسی سریال شریک جرم همراه شما بودیم و سعی کردیم که این اثر را به طور کامل به شما معرفی کنیم. از آنجایی که خسوف حاصل همکاری مشترک مازیار میری و همایون اسعدیان است، انتظارات نیز از این سریال بالا بود. نظر شما درباره این مجموعه نمایش خانگی چیست؟ آیا از دیدن این اثر راضی هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402