نقش بازیکن در Call of Duty: WWII ، خلبان، فرمانده تانک و نیروی مقاومت زن
Call of Duty: WWII ، آخرین نسخه از سری بازی های ندای وظیفه همانطور که از نامش پیداست به بزرگ ترین جنگ بشر یعنی جنگ جهانی دوم اختصاص دارد. Sledgehammer در این نسخه کاملا روی نیروی پیاده ی ارتش امریکا در جنگ با آلمان ها تمرکز کرده است. این واقعیت از تریلرهای منتشر شده برای Call of Duty: WWII هم پیداست. سازندگان در این بازی به طور مشخص از تجارب فراوان نبرد در ساحل نرماندی و دیگر رویارویی های مشهور جنگ جهانی دوم در اروپا استفاده کرده اند. گلن شوفیلد (Glen Schofield) از جمله طراحان مشهوری است که در ساخت Call of Duty: WWII با استودیوی Sledgehammer Games همکاری داشته است. شوفیلد که حالا رسما بنیان گذار مشترک Call of Duty: WWII محسوب می شود به تازگی در مورد داستان بازی و ویژگی های آن توضیحاتی داده است. شخصیت اصلی Call of Duty: WWII سربازی به نام رونالد دنیلز (Ronald Daniels) معروف به Red یا قرمز است که داستان حول محور او می گردد. این چیزی است که از قبل هم آن را می دانستیم، اما حالا شوفیلد جزییات تازه ای داستان Call of Duty: WWII را بازگو کرده که نشان می دهد، به جز Red داستان کاراکترهای دیگری هم در بازی هست. شوفیلد می گوید:
« شما در حالت تک نفره ی Call of Duty: WWII در نقش یک سرباز آلمانی بازی نمی کنید اما به جز آن می توانید به عنوان هر یک نیروهای متحد (امریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و …) بازی را انجام دهید. شما می توانید به عنوان یک سرباز زن نیروی مقاوت فرانسه، خلبان نیروی هوایی سطلنتی بریتانیا، یا فرمانده تانک Call of Duty: WWII را انجام دهید. اما همه چیز به سرباز رونالد دنیلز معروف به Red برمی گردد. او یک جوان اهل تگزاس است و داستان این نسخه از COD حول محور اتفاقات او و برادرش است. این دو خیلی ساده به اروپا می آیند و در حالی که 27 کیلو بار، دو اسلحه ی 5 کیلویی و قدری تجهیزات بر پشت خود دارند، با پای پیاده وارد فرانسه می شوند. در جریان بازی، شما فرانسه را آزاد می کنید اما پس از آن، جهنمی برپا می شود. ما ابتدا به بازیکن احساس شادی و رضایت می دهیم و سپس کاری می کنیم که دچار حس شکست و ناامیدی شود ».
شوفیلد علاوه بر تاکید روی جنبه های دیداری سنگین Call of Duty: WWII از تعهد سازندگان در روایت درست و دقیق تاریخ می گوید. او اشاره می کند که در روایت بازی با تاریخدانی به نام مارتی مورگان مشورت شده است و به خصوص در مورد انهدام قطار از وی نظرخواهی به عمل آمده است. شوفیلد در این مورد می گوید: « من به مارتی زنگ زدم و گفتم، ما یک قطار می خواهیم، من یک قطار خیلی مهم نیاز دارم. آن را حول و حوش آوریل 1944 می خواهم ». مارتی مورگان چهار رویداد مختلف در مورد قطار را برای سازندگان آورد و تیم طراحی پس از مشورت با یکدیگر و مورگان، 2 مورد را انتخاب کردند. شوفیلد می گوید: « در نهایت پس از گفتگوهای بسیار، آن قطاری که داستان جالب تری داشت انتخاب شد ». وی در ادامه می گوید: « تصادف قطاری که پس از تمامی این تلاش ها به دست آمد … فوق العاده است ».
شوفیلد در مورد محتوای معنایی بازی هم اظهار نظر کرد. او می گوید: « بازی از رفتن سراغ مسائل حساس ابایی ندارد. مواردی مانند نژادپرستی، جنسیت گرایی و تمام ستم هایی که جهان شاهد آن بود ». او اضافه می کند: « با این وجود ما میان نیروهای آلمان و نازی ها تفاوت قائل شدیم. یکی از نخستین اقدامات ما صحبت با مردم آلمان بود. هنگامی که در این مورد از آن ها سوال می کردیم می گفتند: من آلمانی هستم ولی نازی نیستم. ما اطمینان حاصل کردیم که این تمایز به خوبی در بازی محسوس باشد، منظورم بعد انسانی در دو طرف است ».
Call of Duty: WWII روز 12 آبان منتشر خواهد شد. پیش از این تاریخ، یک حالت مولتی پلیر از بازی در دسترس کاربران قرار می گیرد که نسخه ی بتا است. این حالت روز 7 مهر روی پلتفرم PC اجرایی می شود.