گوگل با متریال دیزاین 2 ( Material Design) یا زبان طراحی متریال بیشتر اپلیکیشنهای خود را بازطراحی کرده است. این شرکت پس از بازطراحی بخش رابط کاربری گوگل مپ، این بار قصد دارد بخش جستجوی گوگل مپ را نیز تغییر دهد.
متریال دیزاین گوگل یک زبان طراحی است که گوگل در سال 2014 توسعه داد. توسط این زبان یکپارچه، تمامی اپلیکیشنهای گوگل میتوانند از چشماندازی تازه برخوردار شوند. در واقع به کمک متریال دیزاین میتوان از یک زبان طراحی یکپارچه و یکدست کمک گرفت تا طراحی اپلیکیشنها جذابتر به نظر برسند و کاربر به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کند.
کمپانی گوگل در کنفرانس I/O سال 2018، از به کارگیری طراحی متریال 2 در اپلیکیشنهای خود نظیر گوگل مپ، جیمیل، دستیار گوگل، هوم، فوتوز، کیپ در طی چند ماه پس از کنفرانس خبر داد. در این میان به نظر میرسد که این تغییرات بر روی گوگل مپ همچنان ادامه دارد. پس از اینکه بیشتر رابط کاربری نقشه گوگل در سال گذشته توسط متریال دیزاین بازطراحی شد، اکنون نقشه گوگل رابط کاربری جستجوی خود را ارتقا میدهد. طبق پیگیریهای به عمل آمده از دستورالعملهای گوگل، بهروزرسانی جدید نقشه گوگل، تایپوگرافی جدیدی را با فونت Product Sans به ارمغان میآورد که در کنار آن، شاهد آیکونهایی با شمایل بولدتر و پررنگتر در بخش نتایج جستجو هستیم. در حال حاضر، نتایج جستجوی گوگل مپ در یک صفحه سفید ظاهر میشوند این در حالی است که در نسخه قبلی شاهد نمایش این نتایج بر روی باکسهایی در پسزمینه خاکستری بودیم.
کلام آخر
طبق گزارشات منتشر شده از سوی Android Police، این تغییرات تنها از سمت سرور اعمال میشود. بنابراین، امکان دارد تغییرات جدید حاصل شده در بخش جستجوی نتایج گوگل همزمان برای شما و سایر کاربران قابل رویت نباشد. همانطور که انتظار میرود، متریال دیزاین 2 گوگل بازهم ما را با طراحیهای خود شگفت زده خواهد کرد و باید منتظر باشیم که به روزرسانی بعدی در انتظار کدام اپلیکیشن گوگل و مربوط به کدام بخش آن است. نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.
