ویژگی کنترل عمق میدان آیفون های 2018 در آگهی تبلیغاتی نمایش داده شد

رقیه رنجبری - انتشار: 21 بهمن 1397 20:00
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

کمپانی اپل به‌تازگی یک آگهی تبلیغاتی برای آیفون های 2018 خود آماده کرده است که در آن به ویژگی کنترل عمق میدان در افکت پرتره پرداخته است. در این آگهی کاربر با استفاده از نوار لغزنده میزان تاری پس‌زمینه را مطابق با سلیقه خود تنظیم می‌کند.

همان‌طور که مطلع هستید در گوشی‌هایی نظیر آیفون 10 اس، آیفون 10 اس مکس و آیفون 10 آر قادر هستید که میزان تاری تصویر پس‌زمینه بوکه در افکت پرتره، متناسب با سلیقه خود، تغییر دهید. اخیرا کمپانی اپل در این زمینه یک ویدیوی تبلیغاتی برای آیفون های 2018 خود آماده کرده است که در آن به ویژگی کنترل عمق در افکت پرتره پرداخته است. تنظیم عمق میدان تصویر پس‌زمینه به کاربر اجازه می‌دهد که در عکسی که با افکت پرتره ثبت شده است، میزان وضوح و فوکوس روی پس‌زمینه مطابق با نیاز و سلیقه کاربر، قابل تنظیم باشد. در نتیجه کاربر می‌تواند پس‌زمینه را در حالت کاملا مات و خارج از فوکوس و یا در حالتی با وضوح بالا قرار دهد. البته تنظیمات متغیر این ویژگی، این امکان را به کاربر می‌دهد که حالتی مابین دو حالت تاری کامل و یا وضوح کامل را نیز انتخاب کند.

در این آگهی بازرگانی یک خیابان بسیار شلوغ را مشاهده خواهید کرد که در هر گوشه آن، فعالیتی در حال انجام است. در این حین یک خانم وارد کادر می‌شود و صدای شاتر دوربین را می‌شنویم. سپس متوجه می‌شویم که میزان تاری پس‌زمینه این خانم مطابق با سلیقه عکاس، قابل تنظیم است. در حقیقت در این تبلیغ، کاربر آیفون با استفاده از نوار لغزنده موجود در اپلیکیشن میزان تاری پس‌زمینه عکس را از حالت کاملا تار به حالتی با فوکوس بالا تغییر می‌دهد.

کلام آخر

در حقیقت در حالتی که کاربر تصویر پس‌زمینه را کاملا تار می‌کند، شی یا فرد هدف در عکس پرتره، برجسته‌تر دیده می‌شود. اما هنگامی که تمام فعالیت‌های موجود در پس‌زمینه با وضوح بالا نمایش داده می‌شوند، چشم بیینده از هدف اصلی عکس منحرف شده و توجه او بیشتر به پس‌زمینه هدف، معطوف می‌شود؛ به‌ویژه در این عکس که پس‌زمینه بسیار شلوغی دارد.

منابع:
تگ ها:
دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست