استراتژی جدید هواوی برای فروش بیشتر گوشی های موبایل در بازار جهانی
هواوی قصد دارد میزان فروش محصولات خود را در جهان افزایش داده و همواره جزو پنج شرکت برتر در تولید و فروش گوشی های هوشمند باشد. این سازنده چینی گوشی های موبایل قصد دارد که استراتژی های فروش خود را تغییر داده و هم در داخل چین و هم در کشورهایی همچون هند سهم بازار خود را ارتقا ببخشد. این کمپانی در نظر دارد تا سال 2019، به اعداد و ارقام خوبی در فروش محصولات خودش برسد. طبق تصمیمی که از سوی هواوی در رسانه های خبری منتشر شده است، این شرکت قصد دارد سهم بازار خود را در داخل چین به 80 درصد کل سهم بازار ارتقا داده و سهم بازار خود را در فروش گوشی های هوشمند در بازار هند به 10 درصد افزایش دهد.

بااین حساب ظاهرا بازار هند یکی از الویت های هواوی برای برنامه ریزی فروش محصولاتش خواهد بود و این شرکت قصد دارد بازار هند را هدف قرار داده و با نیازسنجی مخاطبان هندی به طراحی و تولید گوشی های آتی خود بپردازد. فروش گوشی آنر 9 لایت در هند نقطه آغازین این حرکت از سوی این کمپانی بود. آلون ونگ، مدیر بخش تولید محصول هواوی در هند اعلام کرد: «تا سال 2019، سهم فروش گوشی های هواوی در بازار هند به 10 درصد خواهد رسید. در سال 2017، هواوی توانست در فروش گوشی های آنر 7 ایکس( Honor 7X ) و آنر ویو 10 (Honor View10) موفقیت آمیز عمل کند و فروش این دو گوشی در مقایسه با فروش سال 2016 گوشی های قبلی هواوی در هند حدود سه برابر افزایش یافته است.»
هم چنین شایان ذکر است امکان خرید گوشی های آنر هواوی در هند از طریق خرید آنلاین از سایت رسمی هواوی هم امکان پذیر است که خودش می تواند یک امکان خرید برای کاربران ایجاد کند.
این شرکت با محصولات جدید خود از جمله آنر 9 لایت با قیمت مناسب و در دو مدل 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی توانسته موفقیت آمیز عمل کند. هم چنین هواوی حراجی های خوبی هم برای کاربران هندی در نظر گرفته است مثلا همین گوشی آنر 9 لایت قرار است در هند در تاریخ 21 ژانویه به قیمت حراجی به فروش برسد. این تلفن هوشمند با اندروید 8.0 کار می کند و با صفحه نمایش 5.65 اینچی و با دوربین 13 مگاپیگسلی در قاب پشتی و جلویی خود ،از زبان هندی هم پشتیبانی می کند. هواوی باز هم تاکید می کند که بازار هند را به عنوان یکی از بازارهای مهم خد در نظر گرفته و قصد دارد استراتژی های جدیدی برای فروش در این بازار پیاده سازی کند. مثلا یکی از تصمیم هایی که این کمپانی گرفت این بود که گوشی آنر 9 لایت را ابتدا در هند رونمایی کرد و به فروش رساند و بعد به مرور این گوشی را در سایر کشورها عرضه خواهد کرد.
هم چنین یکی دیگر از استراتژی های این شرکت این است که میزان تولید را افزایش داده و اصلا به کاهش تولید نمی اندیشد. میزان تقاضای گوشی آنر 7 ایکس بالا بود و این شرکت قصد دارد روی چنین گوشی هایی که مورد تقاضای بازار است بیشتر کار کند. هدف هواوی این است که جزو پنج شرکت برتر و رتبه دار در حوزه تولید و فروش گوشی های هوشمند قرار گیرد. گفتنی است گوشی های سری آنر جزو پرفروش ترین گوشی های هواوی هستند و در 74 کشور جهان توزیع و فروخته شده اند. ولی از بین همه کشورها، هواوی قصد دارد بازار هند را مورد هدف قرار داده و روی فروش محصولات خود در این بازار سرمایه گذاری بیشتری کند.