تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تیم پلازا - انتشار: 18 آبان 1401 07:15
مطالعه : 9 دقیقه
-

مارکتینگ و تبلیغات در شبکه های اجتماعی از جمله کارهای تخصصی است که رمز موفقیت در بازاریابی و تبلیغ در دنیای مجازی می باشد و از محبوب ترین شبکه های اجتماعی باید به اینستاگرام اشاره کرد. تبلیغات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به روش های مختلفی صورت گرفته که منجر به ارتباط بهتر با دنبال کنندگان و مخاطبان می گردد. در واقع این ارتباط با معرفی اصولی و صحیح محصولات و خدمات، منجر به بهبود بازار خواهد شد، چرا که احترام و توجه به سلیقه مخاطب در اینستاگرام متناسب با نیاز مشتری منجر به جلب اعتماد می ‌شود. اگر شما هم طرفدار استفاده از مارکتینگ و تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستید و یا علاقمند به آشنایی بیشتر می باشید، پیشنهاد ما این است این مطلب را تا انتها بخوانید.

فهرست عناوین مطلب:

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

در دنیای تجارت امروز بسترها و پلتفرم های بسیار متنوعی برای بازاریابی، عرضه، فروش و همچنین مارکتینگ وجود دارند که یکی از این بسترها اینستاگرام می باشد. این پلتفرم آنلاین یکی از بهترین گزینه ها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی بوده و تبلیغات اینستاگرام می تواند مربوط به محصولات و خدمات نیز باشد. از طرف دیگر دریافت بازخورد مثبت از تبلیغ در اینستاگرام نیاز به برنامه ‌ریزی اصولی، با الگوی جذاب، مخاطب پسند و با کیفیت دارد. این برنامه ‌ریزی موجب جذب مشتری واقعی شده و تنها به صورت تخصصی حاصل خواهد شد.

اهمیت مارکتینگ و تبلیغات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام

یکی از راه های تبلیغات در اینستاگرام این است که یک پیج برای مارکتینگ از اینفلوئنسرها و یا پیج های اینستاگرامی پرطرفدار کمک گرفته و به وسیله تبلیغات اینستاگرام به فالوورهای آن ها که مشتری هستند، دسترسی یابد. این شیوه تبلیغات در یک شبکه اجتماعی محبوب، به تعداد بسیار زیادی مخاطب دسترسی پیدا کرده و می توان با آن ها ارتباط برقرار نمود که با این روش یک بیزینس یا برند به سایرین معرفی شده و می تواند کالای و یا خدمات را به افراد بیشتری عرضه کند.

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

از مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی که قبل‌تر هم به آن اشاره‌ای کردیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد نیاز سریع و موثرتر:

حضور پر رنگ و قوی در شبکه های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید و احساس نیاز را در آن‌ها ایجاد کنید بنابراین فروش محصول و برندینگ قوی تری اتفاق می افتد.

  • ایجاد روابط پایدار با مشتریان:

حضور مداوم این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تعاملی صمیمی با کاربران پیدا کنید و که در آخر موجب ایجاد روابط پایداری نیز با آنان می شود.

  • فراگیر شدن کسب و کار:

قابلیت‌های مختلف مثل اشتراک گذاری کمک می‌کند تا محصولات و خدمات شما فراگیر شود و در مدت بسیار کوتاه برند شما فراگیر شود.

  • کاهش هزینه‌ها:

هزینه تبلیغات در اینستاگرام هزینه بسیار کمتری نسبت به تبلیغات‌های آفلاین مانند بیلیوردها، تبلیغات تلوزیوینی و…دارد. از طرفی تمام کاربران به نوبه خودشان یک بیلبورد تبلیغاتی رایگان برای برند و محصولات شما هستند؛ چرا که سرعت انتقال اطلاعات در شبکه اجتماعی بسیار سریع انجام می شود و شما می‌توانید در ظرف مدت زمان کم با یک استراتژی درست، کسب و کار خود را گسترش دهید.

انواع روش‌های تبلیغات در شبکه های اجتماعی

انواع روش‌های تبلیغات در شبکه های اجتماعی

در ادامه انواع روش های تبلیغات در شبکه های اجتماعی را بازگو خواهیم کرد:

تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام

این روزها اینستاگرام تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌ اجتماعی برای کاربران ایرانی شده است. طبق آمار اعلام شده در حال حاضر اینستاگرام بین 10 الی 14 میلیون کاربر ایرانی دارد. از این رو بسیاری از صاحبین کسب و کار، تبلیغات را از اینستاگرام شروع می‌کنند.

اینستاگرام الگوریتم و قابلیت‌های مختلفی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان تبلیغات هوشمندانه در این شبکه اجتماعی انجام داد. از ویژگی‌های اینستاگرام می‌توان به قابلیت ایجاد صفحات بیزنسی، استفاده از الگوهای آماده برای استوری،ارزیابی ایمپرشن هشتگ، اطلاعات آماری رایگان دیگر از منو insight و… اشاره کرد.

تبلیغات در شبکه اجتماعی لینکدین

لینکدین یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی محبوب است که فعالیت آن به صورت تخصصی بیشتر روی حوزه تجارت و کاریابی است؛ اما با این حال در این شبکه تخصصی تبلیغات، به خصوص در حوزه تخصصی خاص، روشی هوشمندانه است. تبلیغات در شبکه اجتماعی لینکدین می تواند دسترسی شما به مخاطبان هدفمند را سریع تر شکل دهد و با افراد متخصص در زمینه کاری خود بیشتر آشنا می‌شوید.

برای تبلیغات در لینکدین می‌توانید از امکانات مختلف این شبکه اجتماعی استفاده کنید؛ امکاناتی مثل تجاری کردن صفحه و استفاده از آن برای ایجاد تبلیغ متنی که برای اینکار کافی‌ست عنوان، توضیحات و عکس مورد نظرتان و آدرس لندینگ پیج خود را وارد کنید تا در صفحه تجاری شما به نمایش گذاشته شود.

 تبلیغات در شبکه اجتماعی واتساپ

درست است که واتساپ یک اپلیکیشن پیام‌رسان موبایل است و بیشتر برای پیام دادن و مکالمه صوتی یا تصویری از آن استفاده می‌شود؛ اما از آنجا که این اپلیکیشن رایگان بوده و تعداد کاربران آن، بخصوص کاربران ایرانی، زیاد است، از این رو فرصت خوبی برای برای کسب و کارها برای تبلیغ ایجاد کرده است. امکانات مختلف واتساپ مثل امکان گروه زدن، اشتراک گذاری مطالب مختلف در فرمت‌های عکس، ویدئو و متن و غیره می‌تواند برای برخی از کمپین‌های تبلیغاتی مناسب باشد.

تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام

با وجود آن که پیام رسان تلگرام در کشور ایران فیلتر شده است؛ اما همچنان کاربران ایرانی بسیاری از آن استفاده می‌کنند. طبق آمار وب‌سایت financialtribune.com ، تلگرام همچنان، حدود 45 میلیون کاربر ایرانی دارد و ناگفته نماند امکانات بسیار زیاد تلگرام می‌تواند یک فرصت خوب برای برقراری ارتباط بین کسب و کارها و مخاطبین هدف آن‌ها باشد.

از ویژگی‌های تلگرام می‌توان به ایجاد گروه، کانال، امکان رای‌گیری، ارزیابی میزان بازدید هر پیام، اشتراک‌گذاری مطالب، بهره‌گیری از ربات تلگرام برای مدیریت کانال خود، امکان کامنت گذاشتن در کانال، لینک‌دار کردن محتوا و غیره اشاره کرد.

تبلیغات در شبکه اجتماعی فیسبوک

در حال حاضر بسیاری از کاربران فیسبوک به اینستاگرام روی آورده‌اند اما همچنان فیسبوک در میان کشورهای خارجی، به خصوص آمریکا، رتبه اول را در میزان کاربران دارد. از این رو تبلیغات در شبکه اجتماعی فیسبوک برای صاحبین کسب و کارهای بین‌المللی می‌تواند بسیار سودمند باشد؛ چرا که فیسبوک امکانات مختلفی برای تبلیغات را ارائه داده است.

سفارش تبلیغات در شبکه های اجتماعی به مجموعه حرفه ای

سفارش تبلیغات در شبکه های اجتماعی به مجموعه حرفه ای

نتیجه مثبت تبلیغات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به واسطه یک شخص و به تنهایی حاصل نشده، بلکه نیاز به یک فرد یا گروه از یک تیم حرفه ‌ای با مهارت ‌های لازم دارد. این مهارت ‌ها شامل برخی تخصص‌ ها مانند تحلیل مخاطب، جذب مخاطب، تحلیل آماری فعالیت مخاطب و … در کنار تعهد و احساس مسئولیت بوده تا بتواند مخاطب را به مشتری بالقوه و دائمی تبدیل نماید. مجموعه شویراد یک تیم تبلیغات گسترده در رسانه های اجتماعی می باشد که کار خود را از سال ۱۳۹۴ به عنوان تبلیغات در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام شروع کرد و اکنون فعالیت های دیگری نیز در حوزه تبلیغات دیجیتال انجام می دهد.

کلام آخر

همان طور که عنوان شد دریافت فیدبک عالی در کنار جذب مخاطب واقعی از مارکتینگ و تبلیغات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام نیازمند مدیریت با روش مناسب می ‌باشد. این شیوه مدیریت در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد که از یک تیم حرفه ‌ای و متعهد همانند تیم شویراد با قیمت ها و خدمات مناسب ساخته است.

دیدگاه های کاربران