نقش فروش و پخش مویرگی در افزایش سهم بازار
در دنیای رقابتی فروش کالا و خدمات، حفظ و بقا هر کسب و کاری در گرو کسب مزیت رقابتی است. بکارگیری ترکیبی از رویکردهای مختلف متناسب با شرایط موجود در کنار کسب مزیت رقابتی نقش بسزایی در موفقیت کسب و کارها دارد. تنوع بالای محصولات از بزرگترین مشکلات پیشروی کارخانجات و شرکتهای پخش است. توسعه و گسترش سهم بازار، ارائه محصول در محل مناسب، افزایش سرعت توزیع و کاهش هزینهها از بزرگترین مزیتهای رقابتی شرکتهای پخش محسوب میشود. هر چند بکارگیری تیم پخش و بازاریابی قدرتمند کمک بسزایی در پیشبرد اهداف دارد، اما مدیریت و ساماندهی فعالیتهای شرکتهای پخش از چالش برانگیزترین مشکلات آنها محسوب میشود. در ادامه قصد داریم به بررسی راهکارهای پیش روی شرکتهای حوزه پخش و فروش مویرگی و معرفی بهترین نرم افزار پخش مویرگی مناسب برای شرکتهای متوسط و کوچک بپردازیم.
فهرست عناوین مطلب:
بهترین راهکار مدیریت چالشهای شرکتهای پخش چیست؟
توسعه و گسترش سهم بازار و ایفای نقش جدی در آن، مستلزم داشتن برنامه و هدف مشخص و مدیریت صحیح آن است. راهکار پیش روی شرکتهای پخش و فروش مویرگی به منظور چابکی سازمان و پیاده سازی سریع استراتژیهای تاثیرگذار در بازار، استفاده از نرم افزار حسابداری فروش و پخش مویرگی است. هرچند استخدام نیروهای انسانی کارآمد و ارائه آموزش های مرتبط با محصول به همراه استفاده از تکنیکهای خرده فروشی تاثیر بسزایی در افزایش سهم بازار دارد، اما به تنهایی کافی نیست. کاهش ریسک رقابت و موفقیت در بازار، به عوامل متعددی از جمله کنترل بیشتر بر هویت برند، کاهش قیمت نهایی محصولات، داشتن زیرساختهای بهینه در بازار، گسترش روابط مستقیم با تمامی مشتریان، کاهش ریسک هدر رفتن سرمایه های مالی، استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا در ثبت سفارش آنلاین ویزیتور و… است. همه موارد گفته شده در گرو مدیریت بهینه همه فعالیتهای صورت گرفته در شرکتهای پخش از لحظه ورود کالا به انبار تا تحویل به مشتری نهایی است.

هرچند برای رسیدن به اهداف نیاز به برنامهریزی دقیق است، اما مدیریت بهینه و رصد دائمی همسوئی فعالیتها با اهداف سازمان از اهمیت بسزایی برخوردار است. افزایش فروش تنها در صورتی میسر شده که همسویی صحیحی بین اهداف و فعالیتها برقرار شود. پیادهسازی صحیح چنین سیستمی منجر به افزایش سود و درآمد شرکت در بلند مدت خواهد شد.استفاده از گزارشات نرم افزارهای مالی و حسابداری یکی از روشهای رصد کردن فعالیتهای یک سازمان است.
با توجه به سبک توزیع کالا در فرآیند فروش مویرگی، با رصد بهتر و بیشتر مصرف کننده نهایی، امکان تولید محصول سفارشی متناسب با جامعه هدف به منظور هم ترازی بیشتر هدفهای شرکت و مشتریان وجود دارد که در نهایت فروش موفق و تضمین شده را به دنبال دارد. در تماس با مصرف کننده نهایی و تحلیل رفتار مصرف کننده، علاوه بر افزایش انعطاف پذیری در برابر تغییرات احتمالی بازار، به نوعی ثبات در جریان نقدینگی شرکت و کاهش ریسک هدر رفتن سرمایه های مالی را ایجاد کرد. به طور کلی هدف نهایی از پیاده سازی سیستم فروش و پخش مویرگی افزایش سرعت عمل در رساندن محصولات به خرده فروشان و کاهش هزینه انبار داری و در نهایت کاهش قیمت مصرف کننده است.
مهمترین فعالیتها در سیستم فروش و پخش مویرگی:
- شناخت بهتر بازار و مهمترین مزایای رقابتی
- مدیریتو نظارت بر شرایط ذخیره و انبار کالا
- به روز رسانی دائمی موجودی کالا و انبارگردانی
- پیدا کردن بازار هدف متناسب با محصول
- ثبت سفارش و تحویل به موقع کالا به مشتری
- مدیریت سفارشهای مرجوعی
- انعطاف پذیری در برابر تغییرات احتمالی بازار
- وصول مطالبات
- مدیریت مالی و بررسی حسابها
- کنترل کارمندان و اطلاع از پیشرفت آنها
مهمترین ویژگیهای بهترین نرم افزار حسابداری پخش و فروش مویرگی چیست؟
- امکان تعیین سطح دسترسی برای کارمندان
- انعطافپذیری و افزودن قابلیتهای پیشرفته با توجه به نیاز
- شناسایی ریسکهای احتمالی
- تهیه گزارشهای مالی
- بودجهبندی و پیشبینی اتفاقات مالی
- مدیریت و نظارت بر سطح موجودی کالا در انبار
- پیشبینی تقاضای محصول بر اساس تاریخچه سفارش مشتری
- وفادارسازی مشتریان
- مدیریت تامینکنندگان و فرآیند قرارداد تامینکنندگان
- کنترل سریال ساخت و تاریخ انقضا کالاها
- برنامه ریزی فروش
- طراحی و مدیریت مسیر توزیع
- کنترل ظرفیت ماشین های توزیع
معرفی نرم افزار پخش و فروش مویرگی هوشمند
حجم بالای عملیات روزانه و پراکندگی جغرافیایی مشتریان از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر مدیریت و بهینه سازی فعالیتهای شرکتهای پخش بشمار میآید. بنابراین استفاده از راهکاری جامع به منظور مدیریت یکپارچه فرآیندهای بازاریابی، فروش و توزیع کالا از اهمیت بسزایی برخوردار است. نرم افزار حسابداری هوشمند نسخه پخش مویرگی با بهرمندی از اپلیکیشن سفارش گیر آنلاین بازاریاب راهکاری جامع و قدرتمند برای شرکتهای فعال در زمینه فروش و پخش مویرگی است. در نسخه پخش مویرگی نرم افزار هوشمند امکاناتی از جمله تعریف نواحی پخش، بازاریابها، انواع پورسانت برای هر بازار یاب ( پورسانت ثابت و پلکانی )، عوامل پخش و … به صورتی کاملا انعطاف پذیر در نظر گرفته شده است. این نسخه از نرم افزار کلیه امکانات حسابداری بازرگانی را شامل میشود. راهکارهای افزایش فروش ارائه شده توسط نرم افزار هوشمند به مراتب کمک بسزایی در افزایش سهم بازار دارد.

مهمترین چالشهای شرکتهای پخش که نرم افزار هوشمند به آنها پاسخ داده است:
- نرخ گذاری دستوری کالاها و حاشیه سود اندک
- حجم بالای عملیات و نبود فرایندهای کنترلی کافی در بخش مالی
- پراکندگی مشتریان و هزینه های سنگین در عملیات توزیع انبارداری سنتی
- کمبود تامین نیروی انسانی متخصص
- عدم استفاده از رویکردهای مدرن و عدم تعمیق مکانیزه شدن فرآیندها

مهمترین امکانات نرم افزار حسابداری هوشمند نسخه پخش
- مکان ثبت سفارش بر اساس کنترلهای تعریف شده توسط ویزیتور با استفاده از موبایل و انتقال خودکار به نرم افزار پخش
- نمایش وظایف عامل فروش ( در این مورد منظور ویزیتور است)ا
- امکان تعریف مدلهای مختلف پورسانت
- امکان تعریف تخفیفات خطی، پلکانی، مبلغی، درصدی، اشانتیون، بسته محصول و در سطح کل فاکتور
- امکان مشخص کردن کردن خط فروش برای کالاها
- امکان تعریف مدلهای مختلف پورسانت
- امکان تهیه گزارش به صورت طبقه بندی شده از تمامی اطلاعات ثبت شده مانند کالاهای پرفروش یا مناطق
- امکان تایید سفارش یا درخواست برگشت کالا توسط مدیر یا سرپرست فروش
- امکان ثبت منطقه و مسیر و برنامه ریزی ویزیت ها بر اساس آنها
- امکان مشخص کردن سقف فروش برای هر کالا و به ازای هر ویزیتور
- امکان مشخص کردن کردن خط فروش برای کالاها
منظور از اعمال تخفیفات در نرم افزار پخش هوشمند چیست؟
اعمال تخفیفات هدفمند برای مشتریان با توجه به شرایط مختلف از جمله سقف خرید و …است. هدف اصلی از اعمال مکانیزم اعمال تخفیف، ایجاد انگیزه بیشتر برای مشتریان و نفوذ بیشتر بر روی بازار فروش است. مکانیزم مورد استفاده برای اعمال تخفیفات به سه روش زیر است:
- تخفیفات سطری
- تخفیفات حجمی
- تخفیفات پلکانی
چرا قیمت نرم افزار پخش مویرگی هوشمند مناسب است؟
نرم افزار پخش هوشمند، به طور اختصاصی متناسب با کسب و کارهای متوسط و کوچک طراحی شده است که به دلیل قابلیت ماژولاتوری امکان افزودن قابلیاتهای اختصاصی بر اساس نیاز مجموعه فراهم شده است. به عنوان مثال در صورت نیاز به برنامه سفارشگیر آنلاین بازاریاب، براحتی میتوانند از اپلیکیشن نانو ویزیتور استفاده کنند.
نتیجه گیری
با توجه به مطالب گفته شده، می توان نتیجه گرفت، یکی از بهترین راههای کسب سهم بیشتر بازار، نفوذ در لایههای مختلف بازار و نزدیکی بیشتر به مصرف کننده نهایی و حذف واسطهها است. این امر توسط شرکتهای پخش و شبکههای بازاریابی مویرگی میسر میشود. حال آنکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیاز به استفاده از ابزار و راهکار مناسب است. نرم افزار پخش و فروش مویرگی هوشمند، ابزاری قدرتمند جهت مدیریت و بهینه سازی فعالیتهای شرکتهای پخش است که بومی سازی با بازار ایرانی است. این نرم افزار علاوه بر قیمت مناسب، از پشتیبانی و آموزش قدرتمندی برخوردار است که از نقاط قوت آن محسوب میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره 031-35226080 تماس گرفته یا به وب سایت ما به نشانی www.nano-soft.ir مراجعه نمائید.