چگونه در کوتاه‌ترین زمان یک تراکت تبلیغاتی طراحی کنیم؟

طرح دات آی آر مرجع دانلود انواع طرح تراکت لایه باز-نمونه طرح تراکت فست فود
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اصولی وجود دارد که باید هنگام ایجاد و انتشار تراکت تبلیغاتی در نظر بگیرید. طرح تراکت تبلیغاتی باید جذاب و چشمگیر باشد و روی مخاطب تأثیر بگذارد. شما می‌توانید برای طراحی تراکت یا گرفتن ایده برای طراحی از طرح لایه باز تراکت آماده موجود در اینترنت استفاده کنید. امروزه بیشتر طراحان و چاپخانه‌ها از طرح تراکت قابل ویرایش که به تراکت لایه باز معروف است استفاده می‌کنند و شکی نیست که طرح های لایه باز تراکت به طراحان کمک زیادی می‌کند و موجب صرفه‌جویی وقت و هزینه برای آن‌ها می‌شود. شما نیز می‌توانید چند نمونه طرح تراکت لایه باز را بررسی کنید و از یک طرح تراکت خام یا ایده‌های آن‌ها برای ایجاد یک طرح تراکت عالی متناسب با کسب و کارتان استفاده کنید و در نهایت یک تراکت جذاب در کمترین زمان ممکن طراحی کنید. در ادمه مطلب نکات و اصول طراحی تراکت را بیان می‌کنیم تا هنگام طراحی یا انتخاب طرح لایه باز تراکت آماده بتوانید از این اصول جهت استفاده کنید.

دانلود انواع طرح تراکت آرایشگاه زنانه و کاشت ناخن-tarh.ir

نکات و اصول طراحی تراکت خام

هنگام طراحی تراکت یا استفاده از یک طرح تراکت لایه باز، حتماً به اصول زیر توجه کنید:

  1. از تصاویر خوب استفاده کنید: استفاده از تصاویر خوب و باکیفیت می‌تواند به جذابیت بروشور شما برای مخاطبان کمک کند. طراحی بروشور باید چشم‌نواز باشد و در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب کند.
  2. انتخاب جای مناسب برای نام برند: با دقت فکر کرده و جای مناسبی را برای درج نام برند خود انتخاب کنید. انتخاب جای مناسب برای نام برند، خواننده را در مورد محتوای تراکت و هدف اصلی کسب‌وکار شما آگاه می‌کند. اولین چیزی که در این مورد بیشتر به چشم می‌خورد نام آن است. شما 3 تا 4 ثانیه فرصت دارید تا توجه کاربر را جلب کنید، بنابراین یک نام جذاب انتخاب کنید. در غیر این صورت، تراکت شما به سطل زباله ختم شده یا در خیابان پرت می‌شود.
  3. مزایا و تخفیف‌های ویژه را برجسته کنید: در طرح لایه باز تراکت تبلیغاتی، مزیت‌های رقابتی و مهم کسب‌وکار خود را برجسته کنید. با این کار مشتریان بدون تردید شما را انتخاب خواهند کرد. اگر تخفیف ویژه‌ای برای محصول خود دارید، روی آن بیشتر مانور دهید تا مشتری ترغیب به خرید از شما شود. مخاطب را متقاعد کنید که محصول شما نسبت به رقبای شما مزیت دارد. حداقل 5 مورد از خدمات و مزایای خود را برای مخاطبان فهرست کنید.
  4. از متن کوتاه و مفید استفاده کنید: هرچه متن تراکت شما کوتاه‌تر و مفیدتر باشد، بهتر است. وجود اشتباهات املایی یا تایپی در تراکت لایه باز قابل جبران است. ولی در زمانی که تراکت چاپ شود بدون در نظر گرفتن هزینه‌های زیاد، تراکت را بی‌اعتبار می‌کند. توصیه می‌شود قبل از چاپ، چندین بار آن را با دقت بخوانید و خود را جای مشتری بگذارید. آیا متنی که می‌خوانید برای شما قابل‌درک است و می‌توانید به‌راحتی پیام را درک کنید؟ اگر فکر می‌کنید مشتری به اطلاعات بیشتری مانند شماره تلفن، آدرس یا وب‌سایت از شما نیاز دارد، حتماً آن را در تراکت ذکر کنید. اگر قصد دارید لیستی از کالاها را تبلیغ کنید، از صحت قیمت و تاریخ مندرج در تراکت اطمینان حاصل کنید.
  5. از حالت رنگی CMYK استفاده کنید: این طرح دارای چهار رنگ فیروزه‌ای، رنگ زرد، سیاه، بنفش برای چاپ است. قبل از چاپ، فایل خود را با سیستم رنگ CMYK بررسی کنید تا کمترین تفاوت را با نسخه چاپ‌شده داشته باشد.
  6. ارسال فایل لایه باز تراکت با فرمت مناسب: می‌توانید طرح لایه باز تراکت خود را در یکی از فرمت‌های طرح psd تراکت، JPEG یا به‌صورت PDF یا TIFF ذخیره و برای چاپ ارسال کنید. بهترین فرمت برای خروجی کار PDF است، زیرا این فرآیند کیفیت تصویر و تغییراتی را که در متن موردنیاز نیست حفظ می‌کند.
  7. نظرسنجی کنید: توصیه می‌شود یک کد تبلیغاتی در انتهای آگهی اضافه کنید تا از مشتریان بپرسید که در مورد محصول یا خدمات شما چه نظری دارند. به‌این‌ترتیب محصولاتی که در آینده قصد عرضه آن را دارید نسبت به محصولات قبلی مؤثرتر خواهند بود. یکی از مهم‌ترین اصول طراحی تراکت لایه باز، نظرسنجی است.
  8. از یک چیدمان ساده و واضح استفاده کنید: هنگام استفاده از فایل تراکت خام، روی طرح آن تمرکز کنید. یک طرح ساده و واضح انتخاب کنید و روی آن کار کنید. مردم معمولاً عادت دارند یک صفحه را از راست به چپ یا از بالا به پایین بخوانند. افراد را با طرح‌های بی‌مفهوم و پیچیده خود گیج نکنید.
  9. به کیفیت چاپ توجه کنید: علاوه بر طرح تراکت، کیفیت چاپ نیز تأثیر زیادی در جذب عموم دارد. هرچه کیفیت آگهی شما بالاتر باشد، مشتریان بیشتری به سمت کسب‌وکار شما سوق داده می‌شوند. توصیه می‌شود از لمینت چاپ برای بهتر شدن کار خود کمک بگیرید. از جلدهای یا صفحات براق استفاده کنید تا مخاطبان را تشویق کنید تا با دقت بیشتری به تراکت تبلیغاتی شما نگاه کنند و با کالاها و خدمات شما آشنا شوند. تراکت‌ها معمولاً در دو طرف چاپ می‌شوند تا فضای بیشتری برای ارسال پیام به مخاطب وجود داشته باشد.
  10. سازمان‌دهی اطلاعات طرح تراکت تبلیغاتی: هنگام چاپ متن تبلیغاتی از نقطه‌های بولت، جملات گروه‌بندی‌شده و گرافیک‌های مربوط به حوزه کاری خود استفاده کنید تا اطلاعات به‌صورت سازمان‌یافته به مخاطب ارائه شود و به‌راحتی قابل‌خواندن باشد.
  11. اطلاعات تماس خود را در پایین تراکت قرار دهید: آخرین چیزی که خواننده در آگهی می‌بیند نام کسب‌وکار شما و نحوه تماس است. در تبلیغات از کلماتی استفاده کنید که خوانندگان را ترغیب می‌کند تا برای سفارش یا بازدید از وب‌سایت شما فوراً با شما تماس بگیرند. محتوای آگهی باید باعث شود مشتری فکر کند که هدف شما فقط خواندن نیست و می‌خواهید تماس بگیرد. استفاده از Qrcode راحت‌ترین راه برای ارتباط مخاطبان با شما است. جایی واضح و بدون جلوه‌های گرافیکی در طرح تراکت لایه باز برای اطلاعات تماس در نظر بگیرید.
  12. سعی کنید ایده‌های بهتری نسبت به دیگران در طراحی داشته باشید: به مشکلات و جزئیات کوچک در طراحی توجه کنید و سعی کنید کارها را متفاوت از دیگران انجام دهید. دغدغه‌های مخاطب را به‌صورت محاوره‌ای بیان می‌کند؛ بنابراین، مشتری تشویق می‌شود تا درباره محصول شما بیشتر بداند.

دانلود جدیدترین طرح تراکت لایه باز چاپخانه-طرح دات آی آر

سخن آخر

برای طراحی و چاپ تراکت چند دستورالعمل طراحی تراکت تبلیغاتی با فتوشاپ را به‌اختصار به شما گفتیم. شما می‌توانید برای چاپ تراکت از نمونه طرح تراکت خام که توسط وب‌سایت‌های مختلف ارائه می‌شود نیز استفاده کنید. زیرا این قالب‌های تراکت لایه باز معمولا توسط طراحان حرفه‌ای طراحی شده‌اند و کلیه نکات فوق ذکر در آن‌ها رعایت شده است. به این ترتیب شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن چاپ فوری و باکیفیتی از دانلود تراکت لایه باز داشته باشید. با این هدف تراکت‌های شما بسیار خاص و منحصربه‌فرد می‌شود. با پیروی از این دستورالعمل‌ها دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای طرح تراکت تبلیغاتی در حوزه‌های تراکت پوشاک، تراکت دندانپزشکی، تراکت رستوران، تراکت آرایشگاه زنانه، تراکت آرایشگاه مردانه، تراکت املاک، تراکت فست فود، تراکت کافی‌نت، تراکت دوربین مداربسته، تراکت لوازم‌خانگی ندارید و این یعنی چاپ تراکت ارزان‌قیمت و صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها که می‌تواند برای خیلی از مشتریان اتفاق جالب و سودآوری باشد.

سایت طرح دات آی آر یکی از بهترین وب سایت هایی است که انواع طرح لایه باز از جمله طرح تراکت لایه باز را ارائه می‌دهد و تا امروز توانسته مراکز چاپ و چاپخانه ها، طراحان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای زیادی را با ایده‌ها و نکات مفیدی برای طرح لایه باز تراکت و چاپ تراکت تبلیغاتی جذاب آشنا کند.

منبع: طرح دات آی آر مرجع دانلود طرح تراکت لایه باز-tarh.ir

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025