کمپانی BMW نمایشگاه خودروی پکن را با معرفی شاسی بلند BMW iX3 آغاز کرد. این کمپانی آلمانی، نسخه مفهومی شاسی بلند مذبور را احتمالاً به عنوان اولین تلاش جدیاش برای تولید انبوه خودروهای الکتریکی برای بازار جهانی معرفی کرد. خبر دیگر آن که BMW iX3 در کشور چین ساخته خواهد شد.
BMW iX3 که قرار است در سال 2020 میلادی به بازار خودرو وارد شود تفاوت چندانی با شاسی بلند کوچک X3 ندارد که بر اساس آن ساخته شده است و به نظر تنها تفاوت موجود در گریل جلویی خودرو باشد.
 طبق گفته این کمپانی، iX3 دارای توان 270 اسب بخار بوده و تا 402 کیلومتر مسافت را طی خواهد کرد و بدین معناست که این خودرو با یک بار شارژ، 16 کیلومتر بیشتر از جگوار I-Pace یا یک تسلا مدل ایکس استاندارد دوام خواهد آورد. همه اینها هم تنها با باتری 70 کیلووات ساعتی ممکن شده که کوچکتر از باتری I-Pace با ظرفیت 90 کیلووات ساعت یا باتری تسلا مدل ایکس با ظرفیت 75 کیلووات ساعت است. BMW iX3 همچنین با تکنولوژی شارژ سریع 150 کیلو واتی سازگار خواهد بود.
BMW iX3 از بسیاری از جهات نسخه بهینهسازی شده مدل BMW i3 است. مدل i3 در واقع اولین خودرو تمام الکتریکی BMW است و اگر به عقب بازگردیم و به مشخصات آن بنگریم این موضوع کاملاً واضح است. i3 پس از بروزرسانی در سال 2017 و با استفاده از یک باتری 33 کیلو وات ساعتی قادر بود حداکثر مسافت 181 کیلومتری را طی کند و توان خروجی آن 170 اسب بخار بود. طراحی این خودرو نیز آیندهنگرانه و عجیب و غریب بود.
BMW iX3 در کشور چین انجام خواهد پذیرفت که این نشان از تأثیر فزایندهای است که این کشور بر بازار خودرو به خصوص بازار خودروهای الکتریکی دارد. چین بزرگترین بازار خودروی جهان را در اختیار دارد و مطمئناً در حال حاضر بازار خودروهای تمام الکتریکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. دولت چین به سختی در تلاش است تا گازهای گلخانهای تولیدی کشور را به حداقل ممکن برساند و در عین حال محدودیتهای موجود بر سر راه خودروسازان خارجی را کاهش دهد و این موقعیت خوبی برای عرضه محصولات در کشور چین به ویژه برای خودروهای الکتریکی است.