برند گوگل با ارزشترین نام تجاری دنیا شناخته شد
طبق یک نظرسنجی که توسط موسسه BrandZ انجام شده، نام تجاری گوگل، ارزشمندترین برند در جهان شناخته شده و برند اپل، بعد از آن و در رتبه دوم قرار گرفته است.

اپل بار دیگر در سایه غول موتورهای جستجوگر، گوگل قرار گرفت. بر طبق آماری که یک شرکت تبلیغاتی بریتانیایی و شرکت WPP منتشر کردهاند، نام تجاری گوگل با 302 میلیارد دلار دارایی، ارزشگذاری شده و پس از آن در رتبه دوم، اپل با 300.6 میلیارد دلار ارزش سهام، در رتبه دوم این لیست قرار گرفته است. آمازون با 207 میلیارد دلار ، سومین برند معتبر جهان و پس از آن، مایکروسافت با 200.987 میلیون دلار در جایگاه چهارم قرار دارد. شرکت چینی تنسنت (Tencent)، فیس بوک، ویزا، مک دونالد، علی بابا و AT&T به ترتیب در رتبههای بعدی لیست قرار دارند.

ارزش برندها با ارزش شرکتها متفاوت است. اپل در حال حاضر با 926.75 میلیارد دلار دارایی، در رتبه اول ثروتمندترین شرکتهای جهان قرار دارد که انتظار میرود به زودی، دارایی آن به یک تریلیون دلار برسد.
چگونه ارزش برندها را بسنجیم؟
روش ارزیابی BrandZ تا حدودی غیرمتعارف است. برای اختصاص مبلغ به نام تجاری یک شرکت، ارزش آن برند بین 3 میلیون مشتری به نظرسنجی گذاشته میشود. نتایج بدست آمده بر اساس فرمولی خاص محاسبه شده و به گفته تحلیلگران این موسسه، ترازنامههای شرکتها نیز در این محاسبه دخالت دارد. رتبه بندی BrandZ تنها در خصوص ارزیابی نام تجاری در جهان بوده و نظر مردم را در خصوص اینکه حاضر به خرید محصول کدام شرکت هستند، میسنجد.
در رتبه بندی سالانه باارزشترین شرکتهای جهان، اپل برای چندمین بار در پنج سال گذشته با ارزش ترین شرکت شناخته شد. گوگل در رتبه دوم، مایکروسافت در رتبه سوم، فیسبوک در رتبه چهارم و آمازون در رتبه پنجم لیست قرار دارند.
منبع:
appleinsider
دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست
پربازدیدترین مقالات
پربازدیدترین خبرها
جدیدترین اخبار