احتمال بازگشت اپل به حوزه تبلیغات درون برنامه

امیر حیدری باطنی - انتشار: 14 خرداد 1397 10:30
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

بر اساس شنیده ها و اخبار موجود در خبرگزاری‌های مختلف، به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد به ایجاد دوباره کسب و کارهای تبلیغاتی موبایل روی بیاورد.

بر اساس گزارش‌های موجود، اپل سازنده گوشی‌های آیفون، با برخی از شرکت‌ها از جمله Snap و Pinterest و نام‌های دیگر، در حال گفتگو است تا به شبکه تبلیغاتی طراحی شده توسط این شرکت بپیوندند. این شبکه در اپلیکیشن‌های مختص به این کمپانی‌های مورد نظر تبلیغات می‌گذارند و شرکت مذکور درآمد این تبلیغات را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد.

در این گزارش آمده که از این تلاش‌ها این گونه بر می‌آید که حداقل این کسب و کار باعث می‌شود تا اپل در فروشگاه اپ استور تبلیغات شرکت‌ها را به فروش برساند. این شبکه جدید به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا تبلیغات خود را در اپلیکیشن‌های دیگر به معرض نمایش بگذارند. اپلیکیشن‌های فوق هنگامی در لیست نهایی به نمایش در می‌آید که کاربران کلمات کلیدی مشخصی را در Pinterest یا Snapchat جستجو نمایند. البته هنوز مشخص نیست که اپل چه زمانی قصد دارد این شبکه تبلیغاتی جدید را اجرایی نماید.

اپل

تیم کوک مدیرعامل این کمپانی آمریکایی، به شدت شرکت‌های حوزه فناوری، مخصوصا فیسبوک، را مورد انتقاد قرار داده است، چرا که ماهیت این شرکت‌ها، حول محور تبلیغات می‌چرخد و اطلاعات بیش از حد از کاربران خود جمع‌آوری می‌کنند.

البته اپل با کسب و کارهای تبلیغاتی بیگانه نیست. این شرکت در سال 2010، شبکه iAd را راه اندازی کرد تا تبلیغاتی را در اپلیکیشن‌های موبایل قرار دهد. اما این خدمات از سوی کاربران صنعت فناوری، مورد استقبال قرار نگرفت و اپل آن را در سال 2016 تعطیل کرد. در همان سال، این شرکت تبلیغات اپلیکیشنی را در اپ استور ارائه کرد. البته اپل اطلاعات کمتری را نسبت به رقبای خود از کاربران درخواست می‌کند.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست