اپل به نقض قوانین فروش در کشور ژاپن متهم شد

امید جعفری - انتشار: 23 تیر 1397 20:30
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

شرکت اپل گویا قوانین فروش کشور ژاپن را زیر پا گذاشته و برای فروش بیشتر اقدام به عرضه محصولات یارانه‌ای کرده است. این نوع فروش باعث به وجود آمدن رقابت ناعادلانه در بازار فروش می‌شود.

مجری قوانین ژاپن اعلام کرده است که شرکت اپل به احتمال زیاد قوانین مربوط به فروش را نقض کرده است و از راه‌های غیرمعمول برای افزایش فروش محصولات خود از جمله آیفون در بازار استفاده کرده است. بر اساس همین اخبار، اپل سعی کرده است گوشی را با قیمت ارزان به فروش برساند در حالی که با این روند درامد و پرداختی ماهانه کاربران گران‌تر می‌شود. به‌ظاهر این کار منصفانه است اما ناقض قوانین فروش نیز هست.

کمیسیون نظارت بر فروش (FTC) اعلام کرده است که اپل واحدهای فروش چینی همانند سافت بانک، KDDI و همچنین شرکت NTT که همگی ارائه دهنده خدمات خطوط تلفن همراه هستند را مجبور کرده است به کاربران آیفون را با تخفیف و به همراه پرداخت یارانه عرضه کنند.

کمیسیون نظارت بر فروش اعلام کرده است:

اجبار شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به دادن یارانه برای خرید محصول (ایفون) می‌تواند باعث شود که این شرکت‌ها از پرداخت عوارض ماهانه در امان باشند و رقابت ناعادلانه‌ای در میان محصولات به وجود آید.

اپل

کمیسیون نظارت بر فروش در سال 2016 روند مشابهی را مشاهده کرده بود اما بر اساس اعتماد به اپل و اظهاراتش در مورد تجدید نظر درباره قراردادهای تجاری خودش با شرکت‌های فروش محصول و اپراتورهای مخابراتی، از اعلام مجازات و پرداخت جریمه چشم پوشی کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت تجاری ام ام (MM)، از هر دو گوشی که در ژاپن به فروش می‌رسد حتماً یکی آیفون است و شرکت آمریکایی سیب بزرگ علاقه شدیدی به این بازارهای پرسود و گسترش بی‌چون و چرای آن دارد.

همچنین، کمیسیون نظارت اعلام کرده که فروش به صورت یارانه‌ای مزیتی ناعادلانه در رقابت با شرکت‌های دیگر همانند سامسونگ به وجود آورده است. از سوی دیگر برای جبران خسارت، اپل در ازای فروش قسطی و یارانه‌ای محصولات خودش، قراردادهای پرسود چندین ساله با مشتریان خودش می‌بندد. اپل در بازنگری قراردادهای سال 2016، متممی با عنوان حق انتخاب برای کاربران قرار داده است اما همچنان فروش به صورت یارانه‌ای وجود دارد.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست