بهترین شرکت های انیمیشن سازی دنیا | از پیکسار تا پیرو

بهترین شرکت های انیمیشن سازی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین شرکت های انیمیشن سازی دنیا را می‌شناسید؟ انیمیشن‌ها نقش مهمی در پرورش کودکان و نوجوانان و سرگرمی بزرگسالان دارند و از پرطرفدارترین آثار دنیا هستند. در این مقاله با معرفی برترین کمپانی های انیمیشن سازی همراه شما هستیم.

انیمیشن از دیرباز یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی بوده است. فیلم‌های ساخته شده توسط تصاویر متحرک که با عنوان انیمیشن یا پویانمایی شناخته می‌شوند، همواره از سوی بینندگان مورد استقبال قرار گرفته‌اند و بینندگان این گونه فیلم‌ها محدوده سنی خاصی ندارند. بچه‌های پنج ساله تا آدم بزرگ‌های هفتاد ساله، همه علاقه به دیدن چنین فیلم‌هایی دارند. اما چه کسانی در پس ساخت چنین انیمیشن‌هایی هستند؟ برترین کمپانی های انیمیشن سازی دنیا را تا چه حد می‌شناسید؟ از تولیدات بهترین استودیوهای انیمه سازی اطلاع دارید؟ در این مقاله از پلازا قصد داریم بهترین استودیو های انیمیشن سازی دنیا را معرفی کنیم.

فهرست مطالب:

بهترین استودیوهای انیمیشن سازی دنیا

رتبه بندی شرکت های انیمیشن سازی کار چندان آسانی نیست اما ما سعی کردیم در این مقاله به معرفی 30 استودیوی مشهور بپردازیم که انیمیشن‌هایشان همواره در فهرست انیمیشن‌های محبوب جهان قرار می‌گیرند. شما همچنین می‌توانید برای آشنایی با بهترین انیمیشن‌های دنیا، به این مقاله مراجعه کنید.

1. استودیوی پیکسار (Pixar) از بهترین شرکت های انیمیشن سازی

برترین کمپانی های انیمیشن سازی / شرکت های معروف انیمیشن سازی

در ابتدای لیست بهترین استودیو های انیمیشن سازی دنیا استودیوی پیکسار (Pixar Animation Studios) قرار دارد. این استودیو آن قدر معروف است که نیازی به معرفی چندانی ندارد. این سازنده انیمیشن تنها یک استودیو نیست و نمونه‌ای است که نشان می‌دهد یک کسب و کار موفق چگونه باید اداره شود. برای مدت حدود سه دهه، این استودیو به خلق داستان‌هایی پرداخته که فراتر از تنها یک کارتون برای جذب کودکان، والدین‌شان و گروه‌های سنی دیگر بوده‌اند. در این شرکت، ابتدا ایده شکل می‌گیرد و سپس جمعی از مورد اعتمادترین افراد حاضر در شرکت دور هم جمع می‌شوند تا آن ایده را عملیاتی نمایند. به همین دلیل است که این شرکت، بهترین استودیوهای انیمیشن سازی دنیا است.

هر یک از انیمیشن های پیکسار که تاکنون ساخته شده، حاصل همکاری گروهی نویسندگانی بوده که نهایت تلاششان را کرده‌اند تا بهترین کار را به بینندگان خود عرضه کنند. بر کسی پوشیده نیست که برخی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ سینما ساخته این کمپانی بوده‌اند. البته، تمامی انیمیشن‌های ساخته شده توسط این شرکت، موفق نبوده‌اند. اما تعداد نمونه‌های مثبت و موفق، بسیار بیشتر از نمونه‌های ناموفق بوده‌اند. همه چیز از سال 1979 و سرمایه‌گذاری موسس اپل، استیو جابز شروع شد. از آن زمان تاکنون لوگوی چراغ رومیزی این شرکت به یکی از خاطره‌انگیزترین نمادهای صنعت سینما و انیمیشن تبدیل شده است.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن وال ای (WALL-E)
  • انیمیشن داستان اسباب بازی‌ها (Toy Story 1995)
  • انیمیشن در جست و جوی نمو (Finding Nemo)
  • انیمیشن داستان اسباب‌ بازی‌ها 2 (Toy Story 2)
  • انیمیشن شگفت‌انگیزان (The Incredibles 2004)

2. استودیوهای انیمیشن‌سازی والت دیزنی (Walt Disney)

شرکت های معروف انیمیشن سازی

والت دیزنی (Walt Disney) نامی است که تبدیل به نمادی موفق شده و عناوینی در طول تاریخ به دست آورده که دستیابی به آنها برای رقبا بسیار سخت است. این شرکت محلی برای رویاپردازی و مخاطره است و تمامی جنبه‌های صنعت فیلم و انیمیشن را پوشش می‌دهد. دیزنی از ساخت فیلم‌های سینمایی گرفته تا بازی‌های ویدیویی و تلویزیونی و همین طور اقامتگاه‌ها و پارک‌های تفریحی فعالیت‌های مختلفی را اجرایی کرده و شرکتی است که برای علاقه‌مندان، بیشتر شبیه به یک دوست است تا یک امپراتوری چند میلیارد دلاری. این شرکت با انیمیشن‌هایی خاطره‌انگیز و کلاسیک کارش را آغاز کرد و بسیاری از ما خیلی از خاطرات بچگی خود را مرهون تلاش‌های این شرکت هستیم. کمپانی دیزنی با کمک این انیمیشن‌ها تبدیل به یکی از بهترین استودیو های انیمیشن سازی دنیا شده است.

والت دیزنی و برادر کوچک‌ترش، این شرکت را در سال 1923 بنا نهادند. در ابتدا این دو نفر به تولید کارتون‌هایی کوتاه و صامت در استودیوی کوچک خود در لس‌آنجلس می‌پرداختند. معرفی شخصیت میکی ماوس بود که شرکت آنها را با موفقیت همراه کرد. میکی ماوس قطعا یکی از عوامل موفقیت این شرکت بوده، اما انیمیشن بلند سفیدبرفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs) بود که توجه همگان را به سمت این شرکت جلب کرد. از آن زمان تاکنون، این شرکت بیش از شصت انیمیشن بلند تولید کرده که هر کدام از نظر کیفی در حد و اندازه‌های کارهای خودِ والت دیزنی بوده‌اند. کارهای کلاسیکی همچون پینوکیو، بامبی، شیرشاه، دیو و دلبر و پری دریایی کوچولو تنها تعدادی از این نام‌ها به شمار می‌روند.

در سال‌های هم که این شرکت با ارائه نمونه‌هایی همچون گیسوکمند (Tangled)، شاهزاده و قورباغه (The Princes and the Frog) و یخ زده (Frozen) توانسته موفقیت دوباره را کسب کند و نمی‌توان انکار کرد که والت دیزنی یکی از پیشروترین شرکت‌های صنعت سینما و یکی از بهترین استودیو های انیمیشن سازی دنیا به شمار می‌رود. در حالی که حالا دیگر بخش برنامه‌های تلویزیونی این شرکت برای خودش دارای شرکتی مستقل شده، فیلم‌های سینمایی آن واقعا داستان‌هایی الهام‌بخش را برای بینندگان به تصویر می‌کشد.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن پینوکیو (Pinocchio 1940)
  • انیمیشن زندگی جدید امپراطور (The Emperor’s New Groove)
  • انیمیشن یخ‌زده (Frozen)
  • انیمیشن زوتوپیا (Zootopia)
  • انیمیشن دیو و دلبر (Beauty And The Beast)

3. استودیو جیبلی (Ghibli) از بهترین شرکت های انیمیشن سازی

استودیو های انیمیشن سازی معروف

استودیو جیبلی (Studio Ghibli) در شهر کوگانی از توابع توکیو در ژاپن تاسیس شده و یکی از سازندگان معتبر و بهترین استودیو های انیمه سازی به حساب می‌آید. یکی از موسسین این استودیو، هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) است که یکی از کارگردان‌های محبوب این شرکت نیز به حساب می‌آید. موفقیت‌های این استودیو همواره مرهون زحمات میازاکی بوده و تلاش‌های او باعث شده که موسسین این شرکت از هم جدا نشوند.

بعد از موفقیت انیمیشن Nausicaä of the Valley of the Wind در سال 1984، میازاکی استودیو جیبلی را با همکاری توشیو سوزوکی (Toshio Suzuki) و ایسائو تاکاهاتا (Isao Takahata) در 15 ژوئن 1985 بنا نهاد. تاکاهاتا بعدها انیمیشن Grave of the Fireflies را برای این شرکت ساخت. در حالی که بسیاری از شرکت‌های سازنده انیمیشن دیگر با دستورالعمل کار می‌کنند، استودیو جیبلی همیشه با عشق و علاقه اداره می‌گردد.

میازاکی علاوه بر به دست آوردن طرفدارانی در آمریکا، حالا توانسته خودش را به عنوان بهترین کارگردان فیلم‌های انیمیشن نسل خود و یا حتی تمام دوران معرفی نماید. این کارگردان با داشتن 82 سال سن، با آخرین انیمه خود پسر و مرغ ماهی خوار (The Boy and the Heron) اعلام بازنشستگی کرد. استودیو جیبلی اما همچنان در لیست شرکت های انیمیشن سازی ژاپن باقی می‌ماند و به فعالیت و ارائه کار برای طرفداران خود ادامه می‌دهد.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمه همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)
  • انیمه شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke)
  • انیمه شهر اشباح (Spirited Away)
  • انیمه افسانه شاهدخت کاگویا (The Tale of Princess Kaguya)
  • هنگامی که مارنی آنجا بود (When Marnie Was There)

4. دریم ورکس (DreamWorks) از بهترین شرکت های انیمیشن سازی

بهترین کمپانی های انیمیشن سازی

یکی دیگر از بهترین استودیو های انیمیشن سازی جهان، شرکت دریم ورکس (DreamWorks Animation) است. با این وجود، این شرکت همیشه از زمان تأسیس در سال 1994، به عنوان شرکتی فرعی شناخته شده و هیچ‌گاه کسی آن را به عنوان شرکتی اصلی در نظر نگرفته است. البته، اشتباه نکنید، طی این مدت کوتاه، اثر زیادی در دنیای فیلم و انیمیشن از خود به جای گذاشته‌اند. همه ما با لوگوی این شرکت آشنا هستیم، پسربچه‌ای که روی ماه نشسته و در حال ماهیگیری است. این لوگو زمانی طراحی شد که استیون اسپیلبرگ یکی از موسسین این شرکت درخواست کرد تا یک تصویر کامپیوتری تخیلی طراحی شود تا به نوعی خلاقیت کارهای شرکت را به تصویر درآورد. از آن زمان تاکنون این لوگو بیش از دو دهه در صنعت انیمیشن به فعالیت ادامه داده و مخاطبین کارهای خلاقانه‌ای را شاهد بوده‌اند.

دریم ورکس فعالیت خود را با همکاری اسپیلبرگ، جفری کاتزنبرگ (مدیر اجرایی سابق دیزنی) و دیوید جفن (مدیر اجرایی موسیقی) شروع کرد. این افراد در ادامه چندین تن از انیماتورهای برتر صنعت را به کار گرفتند و در ادامه اولین فیلم انیمیشن خود را به نام Antz در سال 1998 ارائه کردند. از آن زمان تاکنون، این استودیو تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان انیمیشن دنیا شده و ساخته‌های بسیار موفقی را نیز ارائه کرده است. سه سال پیش دریم ورکس توسط شرکت Comcast خریداری شد و بدین ترتیب، زیرمجموعه NBCUniversal قرار گرفت.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن شرک (Shrek)
  • مجموعه پاندای کونگ‌فوکار (Kung Fu Panda)
  • مجموعه انیمیشن ماداگاسکار (Madagascar)
  • مجموعه فیلم‌های مربی اژدها (How to Train Your Dragon)
  • انیمیشن ترول‌ها (Trolls)

5. کمپانی نیکلودین (Nickelodeon)

بهترین کمپانی های انیمیشن سازی

کمپانی نیکلودین (Nickelodeon) یکی از شرکت‌های سازنده انیمیشن است که برای بسیاری از کودکان و نوجوانان و یا حتی بزرگسالان، یادآور انیمیشن‌های خاطره‌انگیزی است. این شرکت کارش را با ساخت انیمیشن‌هایی نظیر Doug ،Rugrats و نمایش The Ren and Stimpy شروع کرد.

همچنین بخوانید :

اما شاید یکی از معروف‌ترین انیمیشن‌هایی که این شرکت تولید کرده، باب اسفنجی یا همان SpongeBob باشد. از دیگر انیمیشن‌های موفق این شرکت می‌توان به مواردی همچون Jimmy Neutron: Boy Genius ،Invader Zim و Avatar: The Last Airbender اشاره کرد. این شرکت اولین انیمیشن خود را در سال 1998 تولید کرد و تاکنون انیمیشن‌های موفق بسیاری را تولید کرده است. نیکلودین به عنوان یک شبکه تلویزیونی توانسته خودش را به عنوان یکی از برترین کمپانی های انیمیشن سازی دنیا معرفی نماید.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • مجموعه انیمیشن باب اسفنجی (SpongeBob)
  • انیمیشن جیمی نوترون: پسر نابغه (Jimmy Neutron: Boy Genius)
  • انیمیشن مهاجم زیم (Invader Zim)
  • انیمیشن آواتار: آخرین باد افزار (Avatar: The Last Airbender)
  • انیمیشن سگ‌های نگهبان (PAW Patrol: The Movie)

6. کمپانی های انیمیشن سازی برادران وارنر (Warner Bros)

بهترین شرکت های انیمیشن سازی جهان

در میان بهترین استودیو های انیمیشن سازی دنیا که در این مطلب به آنها اشاره شده است، شاید هیچ شرکتی به اندازه کمپانی برادران وارنر یا Warner Bros. Animation این تعداد شخصیت‌های انیمیشنی مختلف را خلق نکرده باشد. این شرکت که در سال 1933 تاسیس شده، شخصیت‌های مشهوری همچون باگز بانی (Bugs Bunny)، دافی داک (Daffy Duck) و همین طور Looney Tunes و Merrie Melodies را ساخته است.

ساخت انیمیشن‌های کوتاه در این شرکت به خاطر افزایش هزینه‌های تولید و همین طور کاهش محبوبیت چنین نوع انیمیشن‌هایی از سال 1969 متوقف گردید. از آن زمان شخصیت‌های Looney Tunes تنها در قالب کاراکترهای باگز بانی به حیات خود ادامه داده‌اند. این شرکت همچنین به ساخت انیمیشن‌های بتمن و سوپرمن نیز پرداخته است

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن غول آهنی (The Iron Giant)
  • انیمیشن بتمن ماسک شبح (Batman: Mask of the Phantasm)
  • انیمیشن بتمن: زیر نقاب قرمز (Batman: Under the Red Hood)
  • انیمیشن بتمن لگو (The LEGO Batman Movie)
  • انیمیشن هرج و مرج فضایی (Space Jam)

7. تویی انیمیشن (Toei) از بهترین استودیو های انیمه سازی

بهترین کمپانی های انیمیشن سازی

اگر از جمله طرفداران سریال‌های انیمیشنی تلویزیونی هستید، احتمالا محصولات تویی انیمیشن یا همان Toei Animation را دیده‌اید. محبوبیت این سازنده ژاپنی انیمیشن به دهه 90 میلادی باز می‌گردد، اما تاریخچه این شرکت به سال 1956 میلادی باز می‌گردد که به خرید شرکت Japan Animated Films پرداخت. در طول شصت سال گذشته، این شرکت به عرضه کارتون‌هایی برای مخاطبین ژاپنی خود پرداخته است، اما کسب و کار این شرکت همزمان با ارائه دوبله‌های انگلیسی کارهایش رونق بیشتری گرفت. آنجا بود که این انیمیشن‌ها در آمریکا به نمایش درآمد.

از جمله کارهای این شرکت می‌توان به سریال Dragon Ball و از آن مهم‌تر Dragon Ball Z اشاره کرد. این مورد دومی به مدت هفت سال از شبکه Fuji TV به نمایش درآمد و همچنین در شبکه‌های کارتون آمریکایی نیز پخش گردید. از جمله دیگر برنامه‌های این شرکت می‌توان به Sailor Moon ،One Piece، Saint Seiya و Yu-Gi-Oh اشاره کرد. بسیاری از انیمیشن‌های کوتاه تویی انیمیشن، از بهترین استودیو های انیمه سازی، بعدها به فیلم‌های سینمایی انیمیشن نیز تبدیل شدند.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمه وان پیس (One Piece)
  • انیمه اسلم دانک (Slam Dunk)
  • انیمه مونونوکه (Mononoke)
  • انیمه یو گی اوه (Yu-Gi-Oh)
  • انیمخ دیجی مون (Digimon)

8. کارتون نتورک استودیوز (Cartoon Network Studios)

بهترین شرکت انیمیشن سازی

شرکت انیمیشن‌سازی کارتون نتورک استودیوز یکی از پربیننده‌ترین و برترین کمپانی های انیمیشن سازی دنیا در کنار رقیب خود نیکلودین است. این شرکت کار خود را در سال 1994 و به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکتی کارش را شروع کرد که حالا تحت عنوان Hanna-Barbera شناخته می‌شود.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن وقت ماجراجویی (Adventure Time)
  • انیمیشن نمایش منظم (Regular Show)
  • انیمیشن دنیای شگفت انگیز گامبال (The Amazing World of Gumball)
  • انیمیشن بن تن (Ben 10)
  • انیمیشن انسان اولیه (Primal)

9. آردمن انیمیشن (Aardman) از برترین کمپانی های انیمیشن سازی استاپ‌موشن

بهترین شرکت های انیمیشن سازی جهان

در میان برترین کمپانی های انیمیشن سازی دنیا در این فهرست، شرکت آردمن انیمیشن (Aardman Animations)، سازنده انیمیشن‌های سبک استاپ‌موشن (Stop Motion) است که با روش Claymation یا ساخت خمیری کار می‌کند و کارهایی ارائه کرده که بسیار منحصربه‌فرد از آب درآمده‌اند. البته تفاوتی میان ساخت این نوع انیمیشن با دیگر انواع دیجیتال که این روزها به نمایش در می‌آیند، وجود دارد. روش Claymation، بسیار وقتگیر است و طی آن سازندگان باید با توقف‌های بسیار و ضبط صحنه به صحنه، حرکت شخصیت‌ها را شبیه‌سازی کنند. در نتیجه، این روش کاری نیاز به گروه سازنده‌ای بسیار صبور دارد تا بتوانند روند ساخت آن را مدیریت نمایند.

کمپانی آردمن در سال 1972 و با همکاری تیم کوچکی از پیتر لورد و دیوید اسپراکستون تشکیل شد. این دو تا پیش از آن، نمایش‌هایی را برای بی بی سی می‌ساختند. از جمله انیمیشن‌های مشهوری که این شرکت تاکنون ساخته می‌توان به بره ناقلا یا Shaun the Sheep و همین طور Wallace and Gromit اشاره کرد. در سال 1997 این شرکت خبر از اولین همکاری دوجانبه با یک شرکت انیمیشن‌ساز دیگر را داد و فیلم Chicken Run را با همکاری دریم ورکس در سال 2000 ساختند. پنج سال بعد، آنها فیلم Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit را ارائه کردند که جایزه اسکار بهترین انیمیشن را برایشان به ارمغان آورد.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن فرار مرغی (Chicken Run)
  • انیمیشن والاس و گرومیت: نفرین موجود خرگوش‌نما (Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit)
  • انیمیشن بره ناقلا (Shaun the Sheep)
  • انیمیشن اصلاح سه تیغ (A Close Shave)
  • انیمیشن بر آب رفته (Flushed Away)

10. سونی پیکچرز انیمیشن (Sony Pictures Animation)

کمپانی های انیمیشن سازی

بخش انیمیشن های سونی پیکچرز با داشتن تنها 17 سال سابقه کار، در مقایسه با شرکت‌های دیگر موجود در فهرست ما، بسیار تازه‌کار به نظر می‌رسد. این شرکت در سال 2002 تاسیس شد و این اتفاق زمانی افتاد که سونی پیکچرز اینترتینمنت (Sony Pictures Entertainment) تصمیم گرفت تا زیرمجموعه جلوه‌های ویژه بصری خود را تحت عنوان سونی پیکچرز ایمیج‌ورکس (Sony Pictures Imageworks) به فروش برساند. زمانی که هیچ متقاضی برای خرید پیش‌قدم نشد، این شرکت تصمیم گرفت تا تغییراتی در آن صورت دهد تا بیشتر روی انیمیشن متمرکز شود. در طی یک سال، مجموعه کاملی از انیمیشن‌ها توسط این شرکت عرضه گردید.

از اولین فیلم انیمیشن این شرکت تحت عنوان Open Season انتظار می‌رفت تا دو برابر بودجه فیلم فروش کند، اما از نظر منتقدین انتظارات را برآورده نکرد و بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند که این فیلم بیشتر مخصوص کودکان بوده و والدین آنها چندان لذتی از آن نمی‌برند. زمانی که این شرکت دومین فیلم انیمیشن خود را عرضه کرد، پختگی بیشتری پیدا کرده بود. دومین فیلم انیمیشن این شرکت تحت عنوان Surf’s Up توانست پلی به سمت انیمیشن دیگری تحت عنوان Happy Feet شود.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی (Cloudy with a Chance of Meatballs)
  • مجموعه انیمیشن هتل ترانسیلوانیا (Hotel Transylvania)
  • انیمیشن آرتور کریسمس (Arthur Christmas)
  • انیمیشن مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)
  • انیمیشن اسمورف‌ها (The Smurfs 2011)

11. بلو اسکای استودیو (Blue Sky Studios)

بهترین شرکت های انیمیشن سازی جهان

بلو اسکای استودیو یا Blue Sky Studios یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی فاکس قرن بیستم (Twentieth Century Fox) است که از سال 2002 به این سو، سیزده انیمیشن مختلف را با اشکال مختلف و با موفقیت ارائه کرده است. این شرکت توسط شش انیماتوری شکل گرفته که از شرکت Magi بیرون آمده بودند. به مدت ده سال تمام بین سال‌های 1987 تا 1997، شرکت بلو اسکای عمدتا در زمینه تبلیغات تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی کار می‌کرد و به ساخت جلوه‌های ویژه می‌پرداخت. هنگامی که فاکس اقدام به خرید این شرکت کرد، تمرکز این شرکت روی ساخت انیمیشن قرار گرفت.

در سال 2002، این شرکت تصمیم گرفت تا کسب و کار جلوه‌های ویژه را رها نماید و به ساخت انیمیشنی مناسب کودکان بپردازد. عصر یخبندان (Ice Age) از جمله تلاش‌های این شرکت بود که با موفقیت زیادی همراه شد و شش برابر بودجه تولید فیلم فروش کرد. روبات‌ها (Robots)، هورتون صدایی می‌شوند (Horton Hears a Who) نوشته دکتر سوس (Dr. Suess)، ریو (Rio) و بادام‌زمینی‌ها (The Peanuts همگی توانستند فروش خوبی را برای بلواسکای به ارمغان آورند. فیلم بعدی این شرکت فردیناند (Ferdinand) بر اساس داستانی به نام Ferdinand the Bull نوشته مونرو لیف (Munro Leaf) است.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن‌های عصر یخبندان (Ice Age)
  • انیمیشن ریو (Rio)
  • انیمیشن هورتون صدایی می‌شوند (Horton Hears a Who)
  • انیمیشن بادام‌زمینی‌ها (The Peanuts)
  • انیمیشن فردیناند (Ferdinand)

12. ویلیام استریت پروداکشنز (Williams Street Productions)

شرکت های انیمیشن سازی ایران

شرکت ویلیام استریت پروداکشنز  که در قلب آتلانتا در آمریکا واقع شده، از نام خیابانی گرفته شده که این شرکت در آن واقع است. از جمله انیمیشن‌های موفق این شرکت می‌توان به Aqua Teen Hunger Force و The Venture Bros و Robot Chicken و Rick and Morty اشاره کرد.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن ریک و مورتی (Rick and Morty)
  • انیمیشن برادران ونچر (The Venture Bros.)
  • انیمیشن تایتان‌های نوجوان (Teen Titans)
  • انیمیشن کارتون مرغ ربات (Robot Chicken)
  • انیمیشن آکوا تین برای همیشه: پلانتاسم (Aqua Teen Hunger Force)

13. ایلومینیشن اینترتینمنت (Illumination Entertainment) از کمپانی های انیمیشن سازیبرتر

شرکت های معروف انیمیشن سازی

یکی از کم‌سابقه‌ترین و در عین حال بهترین استودیو های انیمیشن سازی دنیا، ایلومینیشن اینترتینمنت (Illumination Entertainment) نام دارد که در سال 2007 تاسیس شد. کریس ملداندری از شرکت فاکس قرن بیستم بیرون آمد تا به دنبال فرصت‌های بهتری برود. او ابتدا با NBCUniversal قرارداد بست تا سالیانه دو انیمیشن خانوادگی برایش بسازد. بعد از تجربه کردن همکاری در انیمیشن‌هایی نظیر Robots و Alvin & the Chipmunks که پیش از آن وی در شرکت فاکس به دست آورده بود، ملداندری این فرصت را داشت تا خودش را بیشتر ثابت نماید و به ساخت انیمیشنی به نام خودش بپردازد. او در ادامه انیمیشن من نفرت‌انگیز (Despicable Me) را ساخت که شش برابر بودجه ساخت فروش کرد. بعد از آن، این شرکت به ساخت انیمیشن‌های The Lorax و Despicable Me 2 و Minions پرداخت.

یکی از جدیدترین انیمیشن های ایلومینیشن، انیمیشن The Grinch است که تریلر آن را می‌توانید در اینجا تماشا کنید. ایلومینیشن اینترتینمنت همچنین در سال‌های اخیر انیمیشن‌های The Secret Life of Pets 2 (2019) و Sing 2 (2021) را منتشر کرده است.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن من نفرت انگیز (Despicable Me)
  • انیمیشن مینیو‌ن‌ها (Minions)
  • انیمیشن گرینچ (The Grinch)
  • انیمیشن لوراکس (The Lorax)
  • انیمیشن آواز (Sing)

14. شرکت انیمیشن تلویزیونی دیزنی (Disney Television Animations)

شرکت های انیمیشن سازی ایران

هنگامی که صحبت از نمونه‌های مشهور و معروف در صنعت انیمیشن می‌شود، نام‌های زیادی را می‌توان ذکر کرد. به همین خاطر، دیزنی تصمیم گرفته تا یک شرکت ساخت انیمیشن تلویزیونی نیز داشته باشد. این شرکت همان طور که از اسمش پیداست، به ساخت انیمیشن‌هایی مخصوص نمایش از شبکه‌های تلویزیونی می‌پردازد.

شرکت انیمیشن تلویزیونی دیزنی (Disney Television Animations) که در سال 1984 تأسیس شد، در ابتدا سرمایه‌گذاری خطرناکی از سوی دیزنی بود که قصد داشت تا تماشای کارتون را به عادتی روزانه برای کودکان تبدیل کند. تا دهه 1980، دیزنی به انیمیشن تلویزیونی همچون برنامه‌ای کم‌هزینه و با کیفیت کمتر در مقایسه با انیمیشن‌های سینمایی نگاه می‌کرد. برای ارتقای کیفیت و همین طور افزایش درآمد، دیزنی اقدام به پخش سریال‌های انیمیشنی همچون The Wuzzles و Adventures of the Gummi Bears در سال 1985 کرد. هر دوی این سریال‌ها موفقیت بسیاری را برای دیزنی به همراه آوردند و بعد از آنها، سریال‌هایی همچون DuckTales و Chip ‘n Dale Rescue Rangers و TaleSpin توسط این شرکت ارائه گردید. علاءالدین نیز از جمله دیگر سریال‌های این شرکت است که در سال‌های 94 تا 95 میلادی ساخته و پخش شد.

این شرکت در سال‌های اخیر هم سریال‌های محبوبی همانند Big Hero 6: The Series (از 2017 تا 2020) و Monsters at Work (از سال 2021 تا کنون) را پخش کرده است.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن آبشار جاذبه (Gravity Falls)
  • انیمیشن خانه جغد (The Owl House)
  • انیمیشن 6 قهرمان بزرگ (Big Hero 6)
  • انیمیشن ماجراهای داک (DuckTales)
  • انیمیشن چیپ و دیل: تکاوران نجات (Chip ‘n Dale: Rescue Rangers)

15. او ال ام (OLM) از بهترین استودیو های انیمه سازی

شرکت های معروف انیمیشن سازی

او ال ام (OLM) که کوتاه شده نام Oriental Light and Magic است، تنها یکی از شرکت‌های ژاپنی است که در طول سالیان گذشته، توانسته در دنیا برای خودش شهرت زیادی دست و پا کند و تبدیل شود به یکی از بهترین استودیو های انیمه سازی جهان. دفتر مرکزی این شرکت در شهر توکیو قرار دارد و مخاطب اصلی بسیاری از تولیدات این شرکت، ژاپنی‌ها هستند. البته این شرکت انیمیشن‌های معروفی هم دارد که از آن جمله می‌توان به پوکمون (Pokémon) اشاره کرد.

بعد از آنکه او ال ام در سال 1994 تاسیس شد، حقوق نسخه انیمیشنی بازی معروف نینتندو را تحت عنوان Pocket Monsters خریداری کرد. از سال 1997، این سریال موفقیت زیادی را در میان مخاطبین ژاپنی کسب کرد. اما پوکمون در واقع  نتوانست در میان مخاطبین سراسر دنیا موفق عمل کند، تا اینکه در آمریکا به نمایش درآمد.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمه برزرک (Berserk)
  • انیمیشن برزرک (Pokémon)
  • انیمیشن گذرگاه حیوانات (Animal Crossing: The Movie)

16. استودیوهای ساوت پارک (South Park Studios)

بهترین شرکت های انیمیشن سازی ایران / بهترین شرکت های انیمیشن سازی جهان

استودیوی انیمیشن‌سازی ساوت پارک (South Park Studios) توسط انیماتورهایی به نام مت استون (Matt Stone) و تری پارکر (Trey Parker) بنا نهاده شده است. این استودیو که در سال 1997 تاسیس شده، به ساخت سریال انیمیشنی به همین نام می‌پردازد.

17. راف درفت (Rough Draft) از برترین کمپانی های انیمیشن سازی

بهترین شرکت های انیمیشن سازی جهان

فعالیت استودیوهای راف درفت (Rough Draft) در پارکینگ منزلی در ون نویز کالیفرنیا شروع شد. گریگ ونزو و همسرش نیکی ونزو در پارکینگ منزل خود استودیو راف درفت را در سال 1991 به راه انداختند. آنها در آن زمان در برنامه The Ren and Stimpy فعالیت می‌کردند. این استودیو در حال حاضر، سه استودیو در شهرهای مختلف دارد که عبارتند از دو استویو در گلندیل در کالیفرنیا آمریکا و یک دفتر در سئول کره جنوبی. از جمله کارهای این استودیو می‌توان به Beavis and Butt-Head و Futurama اشاره کرد. این استودیو همچنین در ساخت SpongeBob SquarePants و The Simpsons همکاری داشته است. برای آشنایی با 30 اپیزود برتر سریال The Simpsons می‌توانید مطلبی که قبلا در این مورد منتشر کردیم را مطالعه کنید.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن فیوچراما (Futurama)
  • انیمیشن بیویس و بات هد (Beavis and Butt-Head)

18. فازی دور پروداکشن (Fuzzy Door Productions)

استودیو های انیمیشن سازی معروف

در ادامه معرفی لیست بهترین استودیو های انیمیشن سازی دنیا، استودیو فازی دور پروداکشنز (Fuzzy Door Productions Animation) است. ست مک فارلن صداپیشه‌ای است که از سال 1999 با این استودیو به همکاری پرداخته و در سریال انیمیشن Family Guy به صداپیشگی مشغول است. البته نمایش این سریال در سال 2003 متوقف شد، اما دوباره در سال 2005 از سر گرفته شد.

معروف‌ترین اثر این شرکت عبارتند از:

  • مجموعه انیمیشن فمیلی گای (Family Guy)

19. پارامونت انیمیشن (Paramount Animation)

استودیو های انیمیشن سازی معروف

پارامونت انیمیشن یکی دیگر از بهترین استودیو های انیمیشن سازی است که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم. اولین انیمیشنی که پارامونت منتشر کرد، فیلم باب اسفنجی: اسفنج خارج از آب محصول 2015 بود. از دیگر آثار انیمیشنی محبوب این شرکت می‌توان به شازده کوچولو (2015)، وانت‌های غول‌آسا (2017)، فیلم باب اسفنجی: اسفنج فراری (2020) اشاره کرد. جدیدترین محصول این استودیو، Rumble (غرش) ساخت سال 2021 است.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن پیشتازان فضا: عرشه های پایین (Star Trek: Lower Decks)
  • انیمیشن سگ ‌های نگهبان (PAW Patrol: The Movie)
  • انیمیشن غرش (Rumble)

20. لایکا (Laika)

معروف ترین شرکت انیمیشن سازی دنیا

قطعا در معرفی برترین کمپانی های انیمیشن سازی، نمی‌توانیم کمپانی سازنده کورالین را از یاد ببریم. لایکا یک استودیوی سازنده انیمیشن استاپ‌موشن است که برای آثاری مانند کورالاین (2009)، پارانورمن (2012)، غول‌های پاکتی (2014)، کوبو و دوتار (2016) و لینک گمشده (2019) اشاره کرد.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن کورالاین (Coraline)
  • انیمیشن پارانورمن (Paranorman
  • انیمیشن غول‌های پاکتی (The Boxtrolls)
  • انیمیشن کوبو و دوتار (Kubo and the Two Strings)
  • همکاری در انیمیشن عروس مرده (Corpse Bride)

21. مدهاوس (Madhouse) از بهترین شرکت های انیمیشن سازی

استودیو های انیمیشن سازی معروف

مدهاوس یکی از شرکت های معروف انیمیشن سازی دنیا است که از سال 1972 در کشور ژاپن بنا نهاده شد. این شرکت بیشتر بخاطر تهییه آثار کارگردان معروف ساتوشی کن (Satoshi Kon) معروف است و تاکنون انیمه‌های بزرگی در آن تولید شده‌اند. این کمپانی از استودیو های انیمیشن سازی معروف اغلبا با نائوکی اوراساوا (Naoki Urasawa) از بزرگترین سازندگان مانگای ژاپن همکاری می‌کند‌‌.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمه آبی بی نقص (Perfect Blue)
  • انیمه پاپریکا (Paprika)
  • انیمه دفترچه مرگ (Death Note)
  • انیمه مرد تک مشتی (One-Punch Man)

22. فورتیش (Fortiche) از کمپانی های انیمیشن سازی برتر

بهترین شرکت انیمیشن سازی

فورتیش از بهترین شرکت های انیمیشن سازی جهان است که در فرانسه و سال 2009 تاسیس شد اما شهرت این کمپانی به انیمیشن معروف آرکین (Arcane) برمی‌گردد که با توجهات جهانی روبه‌رو شد.

23. کارتون سالون (Cartoon Saloon) از شرکت های انیمیشن سازی

معروف ترین شرکت انیمیشن سازی دنیا

کارتون سالون از جمله بهترین کمپانی های انیمیشن سازی است که در سال 1999 در ایرلند تاسیس شد. این شرکت خدمات تصویرسازی، طراحی، فیلم و تلویزیون را ارائه می‌دهد و تاکنون انیمیشن‌های جذابی در آن تولید شده است. جالب است بدانید که این کمپانی تاکنون موفق به ساخت آثاری شده است که برنده و نامزد جایزه اسکار شده‌اند.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن راز کلز (The Secret of Kells)
  • انیمیشن ترانه دریا (Song of the Sea)
  • انیمیشن نان آور (The Breadwinner)
  • انیمیشن اژدهای پدرم (My Father’s Dragon)

24. نتفلیکس انیمیشن (Netflix Animation) از بهترین شرکت های انیمیشن سازی

استودیو های انیمیشن سازی معروف

در ادامه لیست بهترین شرکت انیمیشن سازی باید به یکی از زیرشاخه‌های نتفلیکس اشاره کنیم. این کمپانی از سال 2018 تا کنون شروع به فعالیت کرده و آثار مختلفی که مورد توجه قرار گرفته‌اند در آن تولید شده است.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمیشن کلاوس (Klaus)
  • انیمیشن هیولای دریا (The Sea Beast)
  • انیمیشن وندل و وایلد (Wendell & Wild)
  • انیمیشن پینوکیو گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro’s Pinocchio)

25. استودیو پیرو (Studio Pierrot)

بهترین کمپانی های انیمیشن سازی

در آخرین معرفی معروف ترین شرکت انیمیشن سازی دنیا باید به استدیو پیرو اشاره کنیم که در سال 1979 تاسیس شد و یوجی نونوکاوا (Yuji Nunokawa) موسس آن بود. بسیاری از بزرگترین انیمه‌های دنیا در این شرکت تولید شده‌اند. نام پیرو (پیه‌رو) از یک شخصیت دلقک در نمایش‌های اروپایی الهام گرفته شده است.

معروف‌ترین آثار این شرکت عبارتند از:

  • انیمه ناروتو (Naruto)
  • انیمه بلیچ (Bleach)
  • انیمه توکیو غول (Tokyo Ghoul)
  • انیمه شبدر سیاه (Black Clover)
  • انیمه داستان ارواح (Ghost Stories)

26. استودیو ماپا (MAPPA)

شرکت های انیمیشن سازی برتر

ماپا یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای انیمه و انیمیشن‌سازی دنیا است که این روزها اکثر انیمه‌های ژاپنی مهم و معروف را می‌سازد. با این که تنها 12 سال از تاسیس این شرکت می‌گذرد، به دلیل توانایی بسیار بالای انیماتورهای آن به شهرتی جهانی دست یافته است. بد نیست بدانید که موسس این شرکت ماسائو مارویاما (Masao Maruyama)، یکی از بنیان‌گذاران و تهیه‌کنندگان شرکت مدهاوس است.

به دلیل مشکلاتی که در مدهاوس وجود داشت، مارویاما و همکارش کاتاباچی شرکت ماپا را تاسیس کردند تا بتوانند انیمه‌های بسیاری تولید کنند. اما شرکت ماپا هنوز نوپا بود و به همین دلیل، تا 5 سال اول نتوانستند هیچ انیمه‌ای اکران کنند.

با این حال، اکنون ماپا با داشتن 360 کارمند یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای انیمیشن سازی در جهان است. این استودیو انیمه‌هایی همچون یوری روی یخ، فصل دوم وینلند ساگا و جوجوتسو کایسن را در کارنامه دارد.

برخی از بهترین انیمه‌های ساخته شده توسط ماپا عبارتند از:

  • روح مبارزه
  • قمارباز
  • جوجوتسو کایسن
  • فصول نهایی انیمه اتک آن تایتانز
  • مرد اره‌ای
  • بهشت جهنمیان

27. اسکن لایت وی اف ایکس (Scanline VFX) از شرکت های انیمیشن سازی برتر

شرکت های انیمیشن سازی

این شرکت انیمیشن سازی آلمانی در مونیخ واقع شده است. آن‌ها به دلیل نرم‌افزار Flowline که برای ایجاد افکت‌های سیال مانند آتش و آب استفاده می‌شود، شناخته شده‌اند. چیزی که سبب شناخته شدن آن‌ها می‌شود این است که آن‌ها شعبه‌هایی در هفت مکان اصلی در سراسر جهان دارد؛ از جمله لندن، لس آنجلس، مونترال، مونیخ، سئول، اشتوتگارت و ونکوور. این موضوع به آن‌ها دسترسی جهانی و توانایی بهره‌برداری از استعدادهای افراد سراسر دنیا را می‌دهد.

علاوه بر این، سرمایه گذاری نتفلیکس در Scanline VFX به آن این امکان را داده است که مرزهای آنچه را که در جلوه‌های بصری امکان پذیر است، تغییر دهد.

از بین آثار بی‌نظیر این استودیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Rise of an Empire
  • Iron Man 3
  • The Avengers
  • Man of Steel

28. استودیو زوئیک (Zoic Studios)

بهترین استودیو انیمیشن سازی دنیا

این استودیو انیمیشن سازی آمریکایی تخصص خاصی در جلوه‌های ویژه بازی‌های ویدیویی، طراحی تبلیغات، فیلم، تلویزیون، تبلیغات و رسانه‌های آنلاین دارد. زوئیک برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تلویزیونی، از جمله «دندان شیرین»، «راه‌آهن زیرزمینی»، «برای همه بشریت»، «سوپرمن و لویس»، «ساحل پشه‌ها»، «واندا ویژن» جلوه‌های ویژه ساخته است. داشتن تنوع در کار آن‌ها، سبب شده تا مهارت‌های خود را در زمینه‌های گوناگون گسترش دهند.

زوئیک به دلیل برنده شدن جایزه امی توانست نامی بین استودیوهای پیشرفته جهان برای خود رقم بزند. از بین آثار معروف این استودیو می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • فایز فلای
  • دیوانه‌ها
  • ناحیه 9
  • روز پس از فردا
  • سریع و خشن
  • ون هلسینگ
  • سقوط آسمان

29. مین فریم استودیو (Mainframe Studios)

بهترین شرکت های انیمیشن سازی

Mainframe Studios یک شرکت انیمیشن کانادایی است که متعلق به Wow Unlimited Media است و در ونکوور، بریتیش کلمبیا مستقر است. این شرکت در سال 1993 توسط کریستوفر برو، ایان پیرسون، فیل میچل، گاوین بلر و جان گریس به عنوان Mainframe Entertainment Inc راه اندازی شد. این شرکت خود را به عنوان یکی از مشارکت کنندگان پیشرو در معرفی تصاویر زنده کامپیوتری (CGI) در انیمیشن، فیلم و تلویزیون معرفی کرد. این شرکت بیشتر به خاطر تولید اولین مجموعه تلویزیونی نیم ساعته انیمیشن کاملاً کامپیوتری ReBoot شناخته شده است.

معروف‌ترین آثار مین فریم استودیو عبارتند از:

  • ترنسفورمرز: نبرد درندگان (Beast Wars: Transformers)
  • مکس استیل (Max Steel)
  • اختانوردها (Octonauts)
  • ماداگاسکار: کمی وحشی (Madagascar: A Little Wild)
  • ایت تیکس تو (Barbie: It Takes Two)
  • تیم زنکو گو (Team Zenko Go)

30. انیمیشن قرن بیستم (20th Century Animation) از شرکت های انیمیشن سازی برتر

شرکت های انیمیشن سازی

انیمیشن قرن بیستم (در اصل با نام‌های فاکس فامیلی فیلم، استودیوی انیمیشن فاکس و انیمیشن فاکس قرن بیستم شناخته می‌شود و گاهی به عنوان انیمیشن فاکس نیز شناخته می‌شود) یک استودیوی انیمیشن آمریکایی است که در شهر سنت، لس‌آنجلس واقع شده است. این شرکت در سال 1994 تشکیل شد و به عنوان بخش و برچسب استودیو قرن بیستم (فاکس قرن بیستم سابق)، یکی از زیرمجموعه‌های استودیو والت دیزنی، سازماندهی شد و وظیفه تولید فیلم‌های بلند انیمیشن را بر عهده دارد.

در یک مقطع، انیمیشن قرن بیستم  که یکی از شرکت های انیمیشن سازی است، دو شرکت تابعه داشت: استودیوی انیمیشن فاکس، که در 26 ژوئن 2000 تعطیل شد، و استودیو بلو اسکای (که دومی واحد اصلی انیمیشن قرن بیستم شد)، که در 10 آوریل 2021 بسته شد. سرگرمی‌های خانگی استودیو والت دیزنی فیلم‌های تولید شده توسط انیمیشن قرن بیستم را در رسانه‌های خانگی تحت عنوان سرگرمی خانگی قرن بیستم توزیع می‌کند.

معروف ترین آثار این استودیو عبارتند از:

  • فرن گالی: آخرین جنگل باران (FernGully: The Last Rainforest)
  • روزی روزگاری در جنگل (Once Upon a Forest)
  • کتابخانه اسرارآمیز (The Pagemaster)

کلام آخر

ممنون از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید. در این مقاله سعی کردیم برترین کمپانی های انیمیشن سازی را به شما معرفی کنیم. اکثر عناوین فهرست بهترین شرکت های انیمیشن سازی، آمریکایی یا ژاپنی بودند. کدامیک از این کمپانی‌ها موردعلاقه شما هستند؟ به نظرتان بهترین شرکت های انیمیشن سازی فرانسه کدام شرکت‌ها هستند؟ بهترین شرکت های انیمیشن سازی ایران چطور؟ آیا دوست دارید با لیست شرکت های انیمیشن سازی ایران آشنا شوید؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران19 دیدگاه
avatar
امیر
.
03 مهر 1402، 13:22
پاسخ
0
1
وای چقدر با برادران وارنر خاطره دارم😄از بازیهاش گرفته تا فیلمهاش و انیمیشن هاش من از بچگی کشته مرده ی لونی تونز بودم
avatar
جوجوتسو کایسن
.
11 مرداد 1402، 16:58
پاسخ
2
2
فقط جیبلی و مدهاوس صنعت انیمه ژاپنی آنقدر گسترده است که در این لیست جا نمیشود بهترین استودیو های جهان یوفوتیبل و ماپا در لیست نیست جمع کن این دیزنی و پیکسار که فقط نژاد پرستی در آنها به چشم می‌خورد لطفاً لیست اصلاح کنید
avatar
Amirsaman sabagh moghaddam
.
10 مرداد 1402، 18:13
پاسخ
0
1
فقط و فقط هانا باربرا.عالیه من عاشق دنیای شگفت انگیز گامبال و نمایش منظم و وقت ماجرا جویی هستم
avatar
دانیال پورنصاری
.
10 مرداد 1402، 00:39
پاسخ
2
0
ماد هوس ازهمه بهتره مخصوصا انیمه دفتر مرگ که عالی ترین انیمه اش است . حتما نگاه کنید
avatar
وحید شعبانی
.
25 خرداد 1402، 08:26
پاسخ
0
0
سلام دنبال انیمیشن مرغی هستم که در یکمرغداری زندگی میکنه ولی تخم نمیزاره ک یک روز دوستانش یک تخم مرغ زیرش میزارن
avatar
Reyhane
.
14 تیر 1402، 09:39
پاسخ
1
1
@وحید شعبانی
فرار مرغی
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402