معرفی بازی استالکر 2 (S.T.A.L.K.E.R. 2)؛ تریلر، داستان و تاریخ انتشار

دموی بازی S.T.A.L.K.E.R 2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی استالکر 2 بالاخره به طور رسمی معرفی شد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مختلف درباره بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 را با هم مرور کنیم.

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و شایعه‌پردازی، بالاخره بازی استالکر 2 معرفی شد تا طرفداران این مجموعه به خوشحال‌ترین گیمرهای این روزها تبدیل شوند. بعد از انتشار سه‌گانه بازی استالکر، حالا شماره دوم این مجموعه قرار است یک بار دیگر ما را به منطقه ممنوعه چرنوبیل ببرد تا با موجودات خطرناک آنجا مواجه شویم. بازی‌های مجموعه S.T.A.L.K.E.R. به داشتن اتمسفر قوی، داستان پرکشش و گیم‌پلی سخت معروف هستند. ظاهرا بازی استالکر 2 نیز تمام این ویژگی‌ها را دارد. در ادامه ‌ضمن تماشای تریلر بازی STALKER 2، به تاریخچه این مجموعه می‌پردازیم و سپس هم اطلاعاتی که از بازی استالکر 2 داریم را مرور می‌کنیم. با پلازا همراه باشید.

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


نگاهی به پیشینه مجموعه بازی های استالکر (S.T.A.L.K.E.R.)


دانلود بازی stalker 2

کلمه STALKER از حروف اول چند کلمه دیگر تشکیل شده است: Scavengers (گردآورنده‌ها)، Trespassers (خلافکارها)، Adventurers (ماجراجوها)، Loners (تک‌روها)، Killers (قاتلان)، Explorers (جستجوکننده‌ها) و Robbers (راهزن‌ها). هر کدام از این کلمات بیان کننده یکی از ویژگی‌های این مجموعه هستند و دنیایی را توصیف می‌کنند که در آن، چیزی جز خشونت، ترس و مرگ وجود ندارد.

بازی‌های مجموعه STALKER بر اساس یک رمان روسی به نام «پیک‌نیک کنار جاده» اثر بوریس و آرکادی استروگاتسکی ساخته شده‌اند. از روی همین رمان، فیلمی در سال 1979 با نام استاکر و به کارگردانی آندری تارکوفسکی ساخته شد که البته اقتباسی آزاد از رمان بود. همین دو اثر، منبع الهام سازندگان مجموعه بازی‌های STALKER برای خلق یک فضای پسا آخرالزمانی بوده‌اند. داستان بازی‌های این سری در یک منطقه ممنوعه که دقیقا از روی منطقه ممنوعه چرنوبیل الگوبرداری شده است، اتفاق می‌افتد. پس از یک انفجار هسته‌ای ناگهانی، اوضاع این منطقه به هم می‌ریزد.

سپس به دانشمندان اجازه داده می‌شود که در آنجا به انجام تحقیقات علمی بپردازند. اما آزمایشات آنها منجر به یک حادثه ثانویه می‌شود و اکوسیستم منطقه را به کلی تغییر می‌دهد. در نتیجه حیوانات منطقه و همچنین برخی از انسان‌ها در اثر قرارگیری در معرض تشعشعات هسته‌ای، به موجودات جهش یافته خطرناکی تبدیل می‌شوند که دشمنان اصلی بازی هستند.

تاریخ انتشار بازی STALKER 2 / تاریخ عرضه بازی STALKER 2

در کنار همه خطرات موجود در منطقه، برخی پدیده‌های فیزیکی غیرطبیعی نیز در اثر آزمایشات دانشمندان به وجود آمده‌اند. برای مثال ممکن است یک مکان خاص بدون جاذبه شده باشد یا یک جسم غیرطبیعی به ‌وجود آمده باشد که قدرت‌های عجیبی دارد. عده‌ای از انسان‌ها که به آنها «استالکر» گفته می‌شود، به طور داوطلبانه وارد این منطقه می‌شوند تا چنین اجسامی را پیدا کنند و با فروش آنها به ثروت برسند.

اکثر استالکرها به تنهایی در منطقه حضور دارند، اما برخی از آنها هم در قالب گروه فعالیت می‌کنند. هر کدام از گروه‌ها نیز اهداف و عقاید خاص خودشان را دارند. برای مثال یکی از گروه‌ها به نام Duty معتقد است که این منطقه برای بشریت خطرناک است و باید به هر طریقی آن را نابود کرد. گروه دیگری به اسم Freedom دقیقا مخالف این عقیده است و می‌گوید که دسترسی به منطقه باید برای تمام انسان‌ها آزاد باشد.

داستان بازی STALKER 2 / گیم پلی بازی بازی STALKER 2

ارتش اوکراین در اطراف منطقه ممنوعه، یک دیوار حفاظتی ایجاد کرده تا مانع از ورود افراد به داخل آن شود. نیروهای ارتش به صورت مداوم در داخل منطقه دست به عملیات می‌زنند تا موجودات خطرناک و گاهی هم استالکرها را نابود کنند. بنابراین استالکرها باید علاوه بر موجودات جهش‌یافته، مراقب حمله سربازان ارتش نیز باشند. در هر قسمت از بازی‌های این مجموعه، قهرمان اصلی یک استالکر است که معمولا عضو گروه خاصی نیست و هدف مشخصی را دنبال می‌کند. ماموریت اصلی او هم آن است که به مرکز منطقه برود و کاری را در آنجا به انجام برساند.

اولین بازی مجموعه STALKER در سال 2007 منتشر شد. این بازی که Shadow of Chernobyl نام داشت، بازیکن‌ها را در نقش یک استالکر قرار می‌داد که باید یک استالکر دیگر به اسم «استرلاک» را نابود می‌کردند. در طول مراحل بازی، با گذشته شخصیت اصلی و هویت واقعی او آشنا می‌شدیم و همچنین به استالکرهای دیگر کمک می‌کردیم. جالب است بدانید که بازی Shadow of Chernobyl هفت پایان متفاوت داشت که بر اساس نوع بازی کردن شما، یکی از این پایان‌ها در انتهای بازی نمایش داده می‌شد. برای مثال اینکه در چه گروه‌هایی عضویت پیدا می‌کردید یا مقدار پولی که داشتید، از عوامل تعیین‌‌کننده پایان‌بندی بازی بودند.

بازی دوم مجموعه به اسم Clear Sky در سال 2008 عرضه شد. این بازی در واقع پیش‌درآمدی برای بازی Shadow of Chernobyl بود، یعنی ماجراهای قبل از آن را روایت می‌کرد. داستان بازی درباره یک استالکر به اسم «اسکار» بود که به وسیله گروه Clear Sky از یک حادثه خطرناک نجات پیدا کرده و برای آنها کار می‌کند. در طول بازی، او ماموریت‌های مختلفی را انجام می‌دهد تا گروه Clear Sky را در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 / بازی استالکر 2

بازی سوم و آخرین بازی مجموعه به اسم Call of Pripyat در سال 2009 منتشر شد. این بازی به ماجراهای بعد از Shadow of Chernobyl می‌پرداخت. بالاخره یک راه اصلی برای رسیدن به مرکز منطقه کشف می‌شود و دولت تصمیم ‌می‌گیرد که برای انجام تحقیقات، کل منطقه را مورد بررسی قرار دهد. همزمان نیروهای ارتش نیز وارد منطقه می‌شوند، اما عملیات آنها ناکام می‌ماند و تمام هلیکوپترهایشان سقوط می‌کنند. در پی این حادثه، دولت از یک استالکر بازنشسته با نام «الکساندر دگتیارف» درخواست می‌کند که وارد منطقه شود و دلیل این موضوع را بررسی کند.

اما بازی STALKER 2 که این مقاله درباره آن است، اولین بار در سال 2010 معرفی شد. در آن زمان گفته شده بود که بازی در سال 2012 منتشر می‌شود. در آن موقع، استودیوی سازنده بازی یعنی GSC Game World اعلام کرده بود که بازی استالکر 2 با یک موتور گرافیکی کاملا جدید ساخته می‌شود تا روی پلتفرم‌های مختلف قابل اجرا باشد. پس از گذشت دو سال و با وجود شایعات مختلف در خصوص کنسل شدن این بازی، بالاخره استودیوی سازنده با انتشار یک توییت اعلام کرد که روند ساخت بازی را متوقف کرده است. طی این سال‌ها خبرهای زیادی درباره بازی استالکر 2 شنیده می‌شد. در سال 2018 یک بار دیگر اعلام شد که روند ساخت این بازی با استفاده از موتور گرافیکی آنریل 4 از سر گرفته شده است. نهایتا چندی پیش هم سازنده‌ها خیال همه را راحت کردند و با انتشار تریلر بازی STALKER 2 رسما خبر ساخته شدن این بازی را به تایید رساندند. 

 


تاریخ انتشار بازی STALKER 2


تاریخ عرضه بازی STALKER 2

تاریخ عرضه بازی STALKER 2 هنوز اعلام نشده است. وقتی سازنده‌ها در سال 2018 از شروع مجدد روند توسعه این بازی خبر دادند، اعلام کردند که آن را در سال 2021 میلادی عرضه می‌کنند، اما اکنون مشخص نیست که آیا همچنان همین تاریخ را برای انتشار استالکر 2 در نظر دارند یا خیر. در وبسایت رسمی بازی ذکر شده است که فعلا هیچ تاریخی برای عرضه آن مشخص نیست.

با اطمینان می‌توانیم بگوییم که بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 در سال 2020 میلادی عرضه نمی‌شود و به احتمال زیاد، گیمرها می‌توانند در همان سال 2021 یا شاید هم 2022 آن را تجربه کنند. اما نکته مهم آن است که برای اولین بار در مجموعه استالکر، این بازی قرار است برای کنسول‌های خانگی هم عرضه شود. طبق چیزی که در تریلر بازی STALKER 2 دیدیم، این بازی برای کامپیوترهای شخصی و ایکس باکس سری ایکس منتشر می‌شود. هنوز معلوم نیست که آیا شاهد انتشار بازی روی کنسول پلی استیشن 5 نیز خواهیم بود یا خیر. 

 


گیم پلی بازی STALKER 2


بازی STALKER 2 / تریلر بازی STALKER 2

بازی‌های قبلی مجموعه STALKER دارای یک نقشه بزرگ بودند، اما نمی‌شد آنها را یک بازی کاملا اوپن ورلد (Open World) بنامیم. در واقع نقشه بازی به چند ناحیه کوچکتر تقسیم شده بود که باید به نقاط تعیین شده در این ناحیه‌ها می‌رفتیم و کارهای مختلفی را انجام می‌دادیم. اما بزرگترین تغییری که در گیم پلی بازی STALKER 2 شاهد خواهیم بود، Open World شدن بازی است. یعنی شما می‌توانید از همان ابتدا به تمام نقاط منطقه ممنوعه دسترسی داشته باشید و به هر جایی که می‌خواهید بروید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که سربازان دشمن و همچنین موجودات عجیب و غریب زیادی در منطقه هستند که مانع پیشروی شما خواهند شد.

به نظر می‌رسد که گیم پلی بازی استالکر 2 تا حد زیادی روی المان‌های بقا تمرکز کرده باشد. این ویژگی که در بازی‌های قبلی هم وجود داشت، باعث می‌شد تا مهمات و بسته‌های سلامتی بسیار کمی داشته باشید و همین موضوع هیجان بازی را چند برابر می‌کرد. در حال حاضر از سایر برنامه‌های استودیوی سازنده برای بازی استالکر 2 خبر نداریم، اما مطمئنا در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از گیم پلی این بازی منتشر خواهد شد. شاید هم سازنده‌ها تصمیم بگیرند دموی بازی S.T.A.L.K.E.R 2 یا یک نسخه آزمایشی از آن را بیرون بدهند تا هم گیمرها با حال و هوای بازی آشنا شوند و هم ایرادات آن را برطرف کنند. اما برای تجربه نسخه کامل و دانلود بازی STALKER 2 باید حداقل یک سال دیگر صبر کنیم.

 


داستان بازی STALKER 2


دموی بازی S.T.A.L.K.E.R 2

همچنین بخوانید :

هنوز اطلاعات زیادی درباره داستان بازی STALKER 2 نداریم، اما به احتمال فراوان، خط اصلی روایت در این بازی شبیه بازی‌های قبلی خواهد بود. یعنی بازیکن‌ها هدایت یک استالکر را به عهده می‌گیرند و با انجام ماموریت‌های مختلف، تلاش می‌کنند تا به هدف اصلی داستان برسند. سازنده‌های بازی اعلام کرده‌اند که همچنان شاهد حضور استالکرها در منطقه ممنوعه هستیم. آنها برای پیدا کردن آیتم‌ها و گنج‌های باارزش به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و بعضی‌ها نیز تنها به این دلیل که از گذشته خودشان فرار کنند به منطقه آمده‌اند. به هر حال داستان بازی استالکر 2 غیرخطی است و احتمالا شاخه‌های زیادی خواهد داشت.

طبق چیزی که سازنده‌ها گفته‌اند، برای برقراری ارتباط با داستان بازی استالکر 2 لازم نیست که شماره‌های قبلی این مجموعه را تجربه کرده باشید، اما برای آشنایی با دنیای این مجموعه و حال و هوای آن، بد نیست تا قبل از انتشار شماره دوم، سری به بازی‌های قبلی بزنید.

نظر شما درباره بازی استالکر 2 چیست؟ آیا شماره‌های قبلی مجموعه STALKER را تجربه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در این رابطه با ما و مخاطبان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402