مروری بر بازی Apex Legends ؛ تریلر، داستان و گیم پلی

بازی اسطوره‌های اپکس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بازی Apex Legends بپردازیم و درباره داستان بازی، کاراکترهای آن و گیم پلی توضیحاتی دهیم. پس اگر از طرفداران بازی اپکس لجندز هستید، با پلازا همراه شوید.

در ابتدا به معرفی بازی Apex Legends می‌پردازیم که کمی از نظر سبک شبیه به بازی Fortnite نیز است. Apex Legends یک بازی تیراندازی بتل رویال اول شخص است که توسط Respawn Entertainment ساخته و توسط Electronic Arts نیز در فصول مختلفی منتشر شده است. بازی اسطوره های اپکس برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوئیچ در دسترس است. در ادامه این مقاله از پلازا به تحلیل بازی Apex Legends خواهیم پرداخت. در ویدیوی زیر هم می‌توانید تریلر بازی Apex Legends را تماشا کنید و با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:


داستان بازی Apex Legends


در بازی Apex Legends حدود 20 تیم سه نفره با یک هواپیما در یک جزیره به زمین رفته و باید قبل از تلاش برای شکست سایر بازیکنان در جنگ، اسلحه و تسلیحات مختلفی را جستجو کنند. منطقه قابل بازی موجود در جزیره به مرور زمان کمتر شده که این امر بازیکنان را وادار می‌کند تا حرکت خود را رو به جلو ادامه دهند و یا در خارج از منطقه بازی قرار گیرند که احتمال کشته شدن آنها در این صورت زیاد خواهد بود.

تیم آخری که در این جنگ زنده بماند نیز برنده بازی محسوب می‌شود. این بازی در همان دنیای داستان‌های علمی تخیلی مانند Titanfall و Titanfall Respawn Entertainment شکل گرفته است. بازی Apex Legend پس از وقایع بازی Titanfall 2 در یک منطقه جدیدی به نام Outlands رخ می‌دهد. شما نیز در نقشه King’s Canyon شروع به بازی می‌کنید که دارای تپه‌ها، دره‌ها، رودخانه‌ها و حتی یک اسکلت غول پیکر است که از آن برای مخفی شدن می‌توانید استفاده کنید.

نقد apex legends

 


گیم پلی بازی Apex Legends


Apex Legends یکی از بهترین بازی های به سبک بتل رویال بازی چندنفره  و آنلاین است که شامل تیم‌هایی متشکل از سه بازیکن و با استفاده از شخصیت‌های از پیش ساخته (به نام افسانه‌ها یا لجندز)، شبیه به شخصیت‌های قهرمانان می‌شود. یکی از تفاوت‌های بزرگ این بازی با بازی Fortnite این است که در این بازی نمی‌توانید به صورت تک‌نفره بازی کنید و باید همیشه همراه با تیم خود بوده و گروهی حرکت کنید. البته در حالت‌های جایگزین معرفی شده برای این عنوان، امکان بازی به صورت تک‌نفره و تیم دو نفره نیز ایجاد شده است.

در هر مسابقه به طور کلی بیست تیم از تیم‌های سه نفره حضور دارند که بازیکنان می‌توانند با دوستان خود تیم شده و یا به طور تصادفی با سایر بازیکنان در یک تیم قرار گیرند. قبل از مسابقه، هر بازیکن یکی از 13 شخصیت قابل بازی (طبق فصل 5) را انتخاب می‌کند. توجه داشته باشید که هر شخصیتی فقط می‌تواند توسط 1 نفر در یک تیم انتخاب شود. هر شخصیت در ترکیب تیم از طراحی، کاراکتر و توانایی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که سبک‌های مختلف بازی را به تیم ارائه می‌دهد.

پس از انتخاب شخصیت‌ها، همه تیم‌ها در یک هواپیما قرار می‌گیرند و در نقشه بازی فرود می‌آیند. یکی از بازیکنان در هر تیم در پرش پرنده ماهر است و وی مشخص می‌کند که چه زمانی تیم باید از هواپیما بیرون بپرد و در کجای نقشه فرود بیاید. با این وجود، بازیکنان آزاد هستند تا هر زمانی که می‌خواهند از هواپیما بیرون آیند.

داستان بازی Apex Legends

هنگامی که تیم‌ها به جزیره فرود آمدند، می‌توانند اسلحه، زره و سایر وسایلی را که در اطراف ساختمان‌ها پراکنده شده‌اند یا در جعبه‌هایی که به طور تصادفی در اطراف نقشه قرار دارند، جمع کنند و در عین حال مراقب گروه‌های دیگر باشند. بازی Apex Legends شامل «سیستم پینگ» که یک سیستم ارتباطی غیرکلامی است می‌شود که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا از کنترلر بازی خود استفاده کنند تا جهت‌های خاص، مکان‌های اسلحه، دشمنان و استراتژی‌های پیشنهادی خود را به تیم خود معرفی کنند.

در حالی که این بازی گزینه‌های حرکتی مشابه سایر بازی‌های تیراندازی را ارائه می‌دهد، شامل برخی از ویژگی‌های گیم‌پلی بازی‌های قبلی Titanfall مانند توانایی بالا رفتن از دیوارهای کوتاه، سر خوردن از سطوح شیب‌دار و استفاده از خطوط زیپ لاین برای عبور سریع از یک منطقه نیز است.

بازیکنانی که در این دوره از بازی زخمی ‌شوند، می‌توانند توسط هم تیمی‌های خود احیا شوند. حال اگر یک بازیکن به طور کامل کشته شود، اگر یکی از اعضای تیم، پرچم احیای او را در محلی که کشته شده است جمع کرده و دوباره آن را به یکی از چندین چراغ دیدبانی موجود در جزیره برساند، می‌تواند او را دوباره زنده کند. با این حال، پرچم قبل از انقضا و حذف کامل بازیکن باید در یک بازه زمانی جمع و به چراغ دیدبانی برده شود.

تریلر بازی apex legends

با گذشت زمان، منطقه امن بازی کوچک شده و به طور تصادفی در یک نقطه از نقشه ادامه می‌یابد. بازیکنان خارج از منطقه امن آسیب دیده و اگر به موقع به منطقه امن نرسند، می‌میرند. این امر همچنین گروه‌ها را به فضاهای کوچکتری محدود می‌کند تا احتمال درگیری با یکدیگر را افزایش دهد. آخرین تیم با اعضایی که زنده مانده‌اند، تاجگذاری می‌شود و «قهرمان اپکس» خواهند بود. بازیکنان با توجه به قرارگیری در ترکیب تیم خود و همچنین امتیاز تجربه، ارز درون بازی دریافت می‌کنند. بازی اسطوره‌های اپکس (Apex Legends) کاملا رایگان است، اما به بازیکن اجازه می‌دهد هم پول واقعی و هم ارز درون بازی را صرف خرید وسایل و سلاح‌های مورد نیاز خود کند.

 


فصل های بازی Apex Legends


در این بخش توضیحات کوتاهی درباره هر یک از فصول بازی Apex Legends خواهیم داد:

 

فصل 1: Wild Frontier

  • تاریخ انتشار: 19 مارس 2019 (28 اسفند 97) – 18 ژوئن 2019 (28 خرداد 98)

فصل اول بازی Apex Legends شخصیت جدیدی را با نام Octane معرفی کرد و شامل چندین رفع اشکال، بهبود کیفیت بازی و همچنین مهارت‌های منحصربه‌فردی برای شخصیت‌های بازی بود. فصل 1 همچنین اولین زمین جنگ و تعداد زیادی تسلیحات و وسایل جنگی را با خود به همراه آورد.

معرفی بازی apex legends

 

فصل 2: Battle Charge

  • تاریخ انتشار: 2 جولای 2019 (11 تیر 98) – اول اکتبر 2019 (9 مهر 98)

با فصل 2، توسعه‌دهندگان شخصیت قابل بازی دیگری به نام واتسون را معرفی کردند و همچنین طرح جدیدی از جزیره بازی را دوباره طراحی کرده و ارائه دادند. به دنبال یک انفجار، پرسه زدن حیوانات وحشی بیگانه، معروف به لویاتان‌ها به این جزیره نیز اضافه شد که مناطق بزرگی ویران شد و بخش‌هایی از نقشه نسبت به فصل قبل غیرقابل تشخیص شدند. فصل 2 بازی Apex Legends همچنین اسلحه و یک بازی جدید با رتبه‌بندی جدید را معرفی کرد.

 

فصل 3: Meltdown

  • تاریخ انتشار: 1 اکتبر 2019 (9 مهر 98) – 3 فوریه 2020 (14 بهمن 98)

در این فصل نیز یک لجند جدید به نام Crypto و یک سلاح جدید با نام Charge Rifle اضافه شد. تغییراتی در رتبه‌بندی نیز در این فصل به وجود آمد. این فصل همچنین با یک گذرگاه نبرد کاملاً جدید همراه است. نقشه جدیدی با نام World’s Edge نیز معرفی شد که باعث می‌شود تا بازیکنان در مناطق آتشفشانی و یخ‌زده با هم بجنگند. این نقشه همچنین شامل قطاری است که به سراسر World’s Edge سفر می‌کند.

گیم پلی بازی Apex Legends

 

فصل 4: Assimilation

  • تاریخ انتشار: 4 فوریه 2020 (15 بهمن 98) – 12 می 2020 (23 اردیبهشت 99)

همانند فصول قبلی، در فصل 4 نیز لجند جدیدی به نام Revenant معرفی می‌شود. سلاح تک‌تیرانداز جدیدی نیز معروف به Sentinel اضافه شده است. World’s Edge توسط یک Harvester که در وسط نقشه ظاهر شده است، ویران می‌شود و باعث ایجاد گسل‌های زیادی در مسیر عبور و تغییر محیط می‌شود. تغییرات اساسی در رتبه‌بندی نیز ایجاد شده است.

 

فصل 5: Fortune’s Favor

  • تاریخ انتشار: 12 می 2020 (23 اردیبهشت 99) – 17 آگوست 2020 (27 مرداد 99)

در فصل 5 بازی Apex Legends لجند جدیدی به نام لوبا معرفی شد که یک دزد با توانایی سرقت و غارت از مناطق اطراف است. لوبا به خاطر انتقام از Revenant، موجودی که پدر و مادرش را به قتل رسانده است، وارد بازی می‌شود. یک سیستم Quest جدید نیز در بازی معرفی می‌شود که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا در ماموریت های PvE یا به صورت انفرادی یا با یک تیم به جنگ بروند تا جوایز بی‌نظیری کسب کنند. در این فصل همچنین اپکس اعلام کرد که سرورهای خود را تا خاورمیانه گسترش می‌دهند.

بازی اپکس لجندز

 

فصل 6: Boosted Began

  • تاریخ انتشار: 18 آگوست 2020 (28 مرداد 99)

جدیدترین فصل از بازی Apex Legends است که لجند رامپارت را معرفی می‌کند. رامپارت می‌تواند با اسلحه خود که شیلا نامیده می‌شود، دشمنان را بکشد. یک مکانیک جدید نیز به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا تجهیزات خود را با موادی که در اطراف نقشه یافت می‌شوند، به‌روز کنند.

 


شخصیت های بازی Apex Legends


در ادامه شخصیت‌های بازی اپکس لجندز را معرفی خواهیم کرد:

تحلیل بازی apex legends

  • Bangalore: این شخصیت یک قاتل واقعی و یک سرباز فوق‌العاده محسوب می‌شود و مناسب افرادی است که به‌دنبال یک شخصیت خشن به همراه اسلحه هستند.
  • Bloodhound: این شخصیت قادر است تا دشمنان را حتی از پشت دیوارها دیده و دیده‌بان خوبی برای تیم خود است. Bloodhound حتی می‌تواند رد دشمنان را دیده و دنبال کند. نکته جالب اینکه با وجود یک Bloodhound در تیم، هم تیمی‌های وی نیز این قابلیت را خواهند داشت. این شخصیت محتاط بوده و با برنامه‌ریزی پیش می‌رود.
  • Caustic: وی در بین قهرمانان بازی Apex Legends، یک زهرشناس ماهر محسوب می‌شود. در نتیجه به راحتی تله‌های دودزا را تشخیص داده، دشمنان را به دام انداخته و سپس با زهر می‌کشد. این شخصیت مناسب افراد صبور و با حوصله است.
همچنین بخوانید :
  • Gibraltar: او در نقش یک سپر محافظ برای هم تیمی‌هایش ظاهر می‌شود و حالت دفاعی دارد. او خستگی‌ناپذیر بوده و شخصیتی فداکار است. وجود این شخصیت بسیار به تیم برای دفاع در برابر دشمنان کمک خواهد کرد.
  • Lifeline: این تنها شخصیت درمانگر در بین شخصیت‌های بازی Apex Legends است که در طول نبرد می‌تواند هم تیمی‌های خود را درمان کند. این شخصیت از خود و هم تیمی‌های خود به راحتی محافظت کرده و تیرانداز خوبی نیز هست.
  • Mirage: این شخصیت یک تردست بوده که به راحتی می‌تواند بدل خود را ساخته و به جنگ بفرستد. اگر تمایل دارید تا دشمنان را گول زده و تمرکز آنها را برهم بزنید، این شخصیت را انتخاب کنید.
  • Pathfinder: این شخصیت یک ربات برای ردیابی بوده و دارای سرعت عمل بالایی نیز هست. او می‌تواند مکان‌های مختلف را برای هم تیمی‌های خود ردیابی کرده و حمله‌های ناگهانی به دشمنان داشته باشد.
  • Wraith: این شخصیت قادر است تا در محیط‌های حساس بازی نیز جان سالم به در برد؛ زیرا سریع حرکت کرده و دارای قدرت دورنوردی است. او همیشه یک قدم از سایر دشمنان جلوتر بوده و می‌تواند آنها را غافل‌گیر کند.

بررسی بازی Apex Legends

در این مقاله به بررسی بازی Apex Legends پرداختیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد. همچنین خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را در رابطه با نقد Apex Legends برای ما بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
سارا
.
12 شهریور 1399، 16:11
پاسخ
0
0
گیم پلی بازی apex legends که قرار دادین برای فصل ۶ هست؟
avatar
معین نسیم دوست
.
13 شهریور 1399، 11:16
پاسخ
0
0
@سارا
نه تریلر سینماتیک فصل 1 هست. برای دیدن گیم پلی فصل 6 می‌تونید به این صفحه مراجعه کنید: www.plaza.ir/mag/139906/287810
avatar
سارا
.
12 شهریور 1399، 16:08
پاسخ
0
0
من فکر میکردم اسطوره های تو سری جدید چند نفر هستند؟ گمونم دو برابر شدند
avatar
معین نسیم دوست
.
13 شهریور 1399، 11:18
پاسخ
0
0
@سارا
14 تا کاراکتر شدن.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402