بررسی سامسونگ گلکسی تب اس 7 و تب اس 7 پلاس ؛ مشخصات، امکانات و قیمت

سامسونگ گلکسی تب اس 7
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تبلت‌­های سامسونگ گلکسی تب اس 7 و تب اس 7 پلاس جدیدترین تبلت­‌های این شرکت کره‌ای هستند که قرار است در 31 مرداد 99 به بازار عرضه شدند. در این مقاله با بررسی سامسونگ گلکسی تب اس 7 با شما همراه خواهیم بود.

بسیاری اعتقاد دارند که سامسونگ با عرضه تبلت‌های گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس خود قصد دارد که با iPad Pro اپل رقابت کند و برخی از ویژگی‌های این تبلت‌ها از جمله اتصال 5G، حسادت کاربران اپل را برانگیخته است. در طراحی جدیدترین تبلت‌های سامسونگ سعی شده تا حاشیه‌های کمتری وجود داشته باشد تا در ظاهر به یک تبلت تمام صفحه برسد. در پشت تبلت نیز یک قسمت مغناطیسی برای نگه داشتن S-Pen و همچنین دوربین وجود دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. در ادامه ویدیو «جعبه گشایی تبلت Samsung Galaxy Tab S7 Plus و مقایسه آن با آیپد پرو » را مشاهده می کنید.

سامسونگ تبلت‌های جدید خود را در دو مدل تب اس 7 و تب اس 7 پلاس به بازار عرضه کرد که البته هر دو دارای قطعات داخلی مشابهی هستند و تنها تفاوت بین اندازه صفحه نمایش آنهاست. هر دو تبلت دارای پردازنده کوالکام اسنپ­دراگون 865 پلاس هستند که انتظار می‌رود کمی سریع‌تر از iPad Pro باشد. اما همانطور که گفته شد این بزرگ‌ترین تفاوت عملکرد در گلکسی تب اس 7 نیست، زیرا این تبلت اولین تبلتی است که دارای اتصال 5G است. همچنین استفاده همزمان از اثر انگشت و تشخیص چهره مزیت دیگری برای سامسونگ محسوب می‌شود. در این مقاله با بررسی تب اس 7 و تب اس 7 پلاس همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:


بررسی سامسونگ گلکسی تب اس 7


سامسونگ گلکسی تب اس 7 اولین تبلتی است که دارای 5G است و با پردازنده اسنپ­دراگون 865 پلاس به بازار شده است. مدل‌های مختلف گلکسی تب اس 7 و تب اس 7 پلاس حافظه و رم متفاوتی دارند که از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه شروع می‌شوند.

گلکسی تب اس 7 / بررسی تب اس 7

 

مشخصات فنی

ویژگی‌هاتب اس 7تب اس 7 پلاس
صفحه نمایش11 اینچی

با رزولوشن 2560×1600 پیکسل

پنل TFT

12.4 اینچی

با رزولوشن 2800×1752 پیکسل

پنل Super AMOLED

پردازندهکوالکام اسنپ­دراگون 865 پلاسکوالکام اسنپ­دراگون 865 پلاس
رم6/8 گیگابایتی6/8 گیگابایتی
مموری128/256/512 گیگابایتی128/256/512 گیگابایتی
دوربیندوربین اصلی 13 و 5 مگاپیکسلی (Ultra Wide)

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

دوربین اصلی 13 و 5 مگاپیکسلی (Ultra Wide)

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

امنیتتشخیص چهره

اثر انگشت روی صفحه کلید جانبی

تشخیص چهره

اثر انگشت روی صفحه نمایش

اتصالات5G (اختیاری)

LTE (اختیاری)

Wi-Fi 6

بلوتوث 5.0

5G (اختیاری)

LTE (اختیاری)

Wi-Fi 6

بلوتوث 5.0

باتری8000 میلی آمپر ساعتی10090 میلی آمپر ساعتی
اندازه10×6.5×0.2 اینچ11.2×7.3×0.2 اینچ
وزن1.1 پوند (حدود 498 گرم)1.3 پوند (حدود 589 گرم)

 

ویژگی های ظاهری 

گلکسی تب اس ۷ / تبلت گلکسی تب اس 7

هر دو تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس در رنگ‌های مشکی، برنز و نقره‌ای وجود دارند. این تناژ رنگ‌ها به سامسونگ کمک کرده است تا در این تبلت‌ها اثر انگشت‌ها و لکه‌ها را کاهش دهد. از نظر ضخامت، سامسونگ گلکسی Tab S7 Plus (با ضخامت 5.7 میلی‌متر) در مقایسه با iPad Pro (با ضخامت 5.9 میلی­‌متر) تقریبا 0.2 میلی‌متر نازک‌تر است.

همچنین بخوانید :

تب اس 7 (با وزن 1.1 پوند) کمی سنگین‌تر از iPad Pro 11 اینچی (با وزن 1 پوند یا حدود 453 گرم) است. در حالی که تب اس 7 پلاس (با وزن 1.3 پوند) کمی از iPad Pro 12.9 اینچی (با وزن 1.4 پوند یا حدود 635 گرم) سبک‌تر است. از نظر پورت و درگاه‌ها، سامسونگ در تبلت گلکسی تب اس 7 و 7 پلاش، جک هدفون را قرار نداده است و برای شنیدن به Bluetooth audio نیاز است. گلکسی Tab S7 و گلکسی Tab S7 Plus دارای پورت حافظه SD برای افزایش مموری هستند و شارژر USB-C به همراه DisplayPort out وجود دارد.

نمایشگر‎‎

تبلت گلکسی تب اس ۷ پلاس

همانطور که از محصولات سامسونگ انتظار داریم ، نبدون شک مایشگر هردو تبلت گلکسی تب 7 و گلکسی تب s7 plus بهترین قسمت آن‌ها است. سامسونگ تب s7 plus در پنل جلویی خود به یک نمایشگر 12.4 اینچی OLED با نرخ رفرش 120 هرتز مجهز است که از تراکم پیکسلی مناسبی برخوردار بوده تصویری روشن و با کیفیت را نمایش می‌دهد.

تبلت 11 اینچی تب اس 7، بجای پنل OLED به نمایشگری از نوع LCD مجهز شده اما این نمایشگر نیز ار نرخ رفرش 120 هرتزی پشتیانی می‌کند. نمایشگر گلکسی تب اس 7 تصاویری خوب و با کیفیت را ارائه کرده و روشنایی کافی برای استفاده‌ در فضاهای باز را شامل می‌شود. اما اگر دو دستگاه گلکسی تب اس 7 پلاس و تب اس ۷ را در کنار یک دیگر قرار دهید، تفاوت دو نمایشگر مشخص خواهد شد. البته، همانطور که عنوان شد، هر دو دستگاه به نمایشگری خوب و با کیفیت مجهز هستند اما پنل OLED تبلت s7 plus سامسونگ در مقایسه با پنل LCD تب اس 7 از روشنایی بیشتری برخوردار بوده و رنگ‌ها در آن واقعی‌تر به نظر می‌رسند.

تنها ایرادی که شاید بتوان به نمایشگر این دو تبلت گرفت، نسبت تصویر 16:10 آن‌ها است. البته این نسبت تصویر برای تماشای ویدئو و فیلم به هیچ عنوان برای شما مشکل ایجاد نخواهد کرد اما اگر قصد کار کردن با تبلت را دارید حتی در حالت افقی نیز شرایط برایتان بسیار سخت خواهد شد.

عملکرد عمر باتری و نرم افزار

سامسونگ گلکسی tab s7

از نظر عملکرد و پیکربندی سخت افزاری، دو تبلت اس ۷ و گلکسی تب اس 7 پلاس جای کمی برای ایراد گرفتن باقی می‌گذراند. هردو دستگاه به تراشه  Snapdragon 865 Plus مجهز هستند. در بخش حافظه، امکان انتخاب از بین سه مدل مختلف 128،256 و 512 گیگابایتی که به ترتیب 6، 8 و 8 گیگابایت رم خواهند داشت وجود دارد. این پیکربندی سخت افزاری به شما اجازه خواهد داد که اپلیکیشن‌های مختلف را به صورت همزمان باز نگه دارید و حتی اگر هم تعداد بیشمار از تب‌ها را در مرورگر خود باز کنید به هیچ عنوان به مشکل بر نخواهید خورد. در مقایسه با آیپدپرو، با اینکه تراشه کوآلکوم در تست‌های بنچمارک کمی از پردازنده اپل عقب است اما در دنیای واقعی به هیچ عنوان تبلت‌های سامسونگ از نماینده اپل کندتر نبوده و کاملا توانایی رقابت دارند.

شاید تنها ایرادی که بتوان به دو تبلت سامسونگ تب اس 7 و تب اس ۷ پلاس گرفت عمر باتری تبلت سامسونگ تب اس 7 و تب اس ۷ پلاس است. یک تبلت بزرگ بالارده به یک باتری بزرگ نیاز دارد؛ چیزی که در این دو تبلت شاهد آن نیستیم. گلکسی البته، با بازی خواندن PDF، وبگردی، تماشای ویدئو، بازی کردن و فعالیت‌های از این قبیل، تبلت سامسونگ s7 plus و s7 با یک شارژ کامل برای بیش از ده ساعت روشن خواهد ماند اما اگر برنامه داشته باشید که این دو دستگاه را به جای لپ تاپ به دفتر کار خود ببرید و با اتصال کیبورد به کار کردن با آن‌ها بپردازید، همراه نداشتن شارژر باعث پسیمانی شما خواهد شد. البته، خبر خوب این است که هردو این تبلت سامسونگ از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کنند و لازم نیست که مدت زیادی (صفر تا صد درصد در کم‌تر از 4 ساعت) منتظر شارژ شدن آن‌ها باشید.

سامسونگ گلکسی تب اس 7 و تب 7 پلاس با نسخه اندروید 10 عرضه شدند و از آنجا که یادداشت برداری بخش مهمی از تبلت­‌ها و گوشی‌های گلکسی نوت است، سامسونگ برنامه Samsung Notes را در گوشی‌ها، تبلت­‌ها و حتی برنامه PC خود همگام‌سازی کرده است و امکان ضبط صدا و قرار دادن آن در یک یادداشت نیز وجود دارد. Samsung Notes همچنین می‌تواند متن دست‌نوشته را به نسخه قابل خواندن تبدیل کنند.

متاسفانه، حالت DeX در این تبلت­‌ها همان مشکلی را دارد که در بسیار از اپ­‌های iPadOS نیز وجود دارد؛ یعنی همه برنامه‌­ها از حالت تمام صفحه پشتیبانی نمی‌کنند. مشکل دیگر این است که وقتی در حالت DeX به دنبال اپ­‌ها می‌گردیم انتظار این است که بهترین نتیجه‌ها به طور خودکار روی صفحه باز شوند و با Enter کردن آن را باز کنند، اما در عوض باید از صفحه لمسی استفاده کرد.

همکاری سامسونگ با مایکروسافت امکان ادغام و بهینه‌سازی با برنامه‌های Office را در حالت Android و DeX فراهم کرده و انتظار می‌رود که برنامه‌های مایکروسافت مانند Outlook، ورد، اکسل و Powerpoint در تب اس 7 عملکرد خوبی داشته باشند.

تب اس 7 سامسونگ / گلکسی tab s7

دوربین

تبلت گلکسی تب اس ۷

تبلت‌های سامسونگ گلکسی تبs7 plus و گلکسی تب اس۷ در هردو سمت جلود و پشت از پکیج دوربین مشابه هم بهره‌مند شده‌اند. دوربین جلوی این دو دستگاه یک سنسور 26 میلیمتری 8 مگاپیکسلی عریض است که قابلیت تصویربرداری با کیفیت 1080 در 30 فریم بر ثانیه را دارد. سامسونگ در پشت تبلت‌های خود اما یک پکیح دوگانه متشکل از یک سنسور 13 مگاپیکسلی واید 26 میلی متری و یک سنسور 5 مگاپیکسلی التراواید تعبیه کرده است که با آرایش عمودی کنار هم قرار گرفته‌اند.

کم‌تر کسی از تبلت خود برای فیلم بردازی استفاده می‌کند و اساسا نباید انتظار چندانی از دوربین تبلت داشته باشیم. با استفاده از هردو دوربین اصلی و پشتی گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس عکسبرداری با کیفیت و رنگ مناسب دوربین پشتی این دو دستگاه نیز برای کارهایی مثل اسکن اسناد مختلف کاملا ایده آل است. اما اگر قصد دارید  از دستگاه موبایل خود برای گرفتن یک عکس پرتره در منظره‌ای زیبا استفاده کنید بهتر به سراغ خرید گوشی هوشمند بروید نه تبلت زیرا همانطور که عنوان شد نمی‌توان از دوربین تبلت‌ها انتظار چندانی داشت. بعلاوه، صرف نظر از اینکه در یک شرایط خوب ثابت با دو تبلت سامسونگ عکسبرداری کنید یا یک شرایط نامناسب، عکس‌ها کمی نویزدار گرفته خواهند شد که البته مشخص نیست این مشکل از خود دوربین‌ها است و یا به اپلیکیشن دوربین دو دستگاه برمی‌گردد.

 

تب اس ۷ سامسونگ / مشخصات گلکسی tab s7

 

قیمت و تاریخ عرضه

سامسونگ گلکسی تب اس 7 و تب اس 7 پلاس در 15 مرداد 1399 به بازار عرضه شدند .  قیمت تب اس 7 از 649 دلار شروع می‌شود، در حالی که حداقل قیمت تب اس 7 پلاس 849  است. علاوه بر این، برای داشتن LTE باید 100 دلار و برای 5G مبلغ 200 دلار بیشتر هزینه کنید. به طوری که هزینه LTE گلکسی تب اس 7 معادل 749 دلار، سامسونگ گلکسی Tab S7 5G معادل 849 دلار و LTE تب اس 7 پلاس 949 دلار و تب اس 7 پلاس 5G معادل 1049 دلار است.

درست مانند iPad Pro که داشتن صفحه کلید هوشمند Folio و Magic Keyboard هزینه اضافی دارد، سامسونگ نیز برای کاور کتابی و کیبورد Book Cover تبلت­‌های جدیدش قیمت اضافه‌تری در نظر گرفته است. به این ترتیب که برای کیبوردهای Book Cover در تب اس 7 مبلغ 199 دلار و در تی اس 7 پلاس 229 دلار بیشتر باید پرداخت کرد. همچنین برای کاور کتابی تب اس 7، 69 دلار و در تب اس 7 پلاس 79 دلار بیشتر باید پرداخت شود. هر دوی این کاورها دارای محفظه‌ای برای محافظت از افتادن قلم S-Pen هستند.

سامسونگ گلکسی tab s7 5g

به نظر می‌رسد با بررسی ویژگی‌های گفته شده، سامسونگ گلکسی تب اس 7 با عملکرد سریع و صفحه نمایش خوبش می‌تواند به رقیب جدی برای تبلت اپل تبدیل شود. اما در کنار عملکرد خوب، طول عمر باتری تبلت نیز نقش مهمی دارد. نظر شما درباره این تبلت چیست؟ آیا اگر قصد خرید تبلت داشته باشید، تبلت گلکسی تب اس 7 یکی از انتخاب‌های شما خواهد بود؟ در پایین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
ناشناس
.
22 اسفند 1399، 13:29
پاسخ
0
0
خیلی خوبه من تبلت s7 رو خریدم و به نظرم در حال حاضر تبلت خیلی خوبیه
avatar
امیر
.
25 مرداد 1399، 20:25
پاسخ
0
0
سلام واقعا درجه یک در یک جمله باید بگم و بیشترین نقطه ضعف و ناراحت ترین نکته دربارش نداشتن بک لایته که خدایی حیفه ای کاش یک اپ درجه یک کپی وان نوت ویندوز، سامسونگ طراحی و عرضه کنه وان نوت اندروید واقعا بیخوده
avatar
پیام
.
23 مرداد 1399، 20:23
پاسخ
0
4
ممنون از مقاله کامل و جامع سایت در مورد تبلت S7 سامسونگ ، بهترین بررسی بود که در سایتهای فارسی زبان خوندم ، بازم تشکر بخصوص در مورد ترجمه ویدیو .
avatar
پریسا خدادادی
.
25 مرداد 1399، 11:27
پاسخ
1
0
@پیام
ممنونم از بازخورد خوبتون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402