بررسی بازی Undertale ؛ تریلر، گیم پلی، نمرات و سیستم مورد نیاز

گیم پلی بازی Undertale
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Undertale یکی از پرچالش‌ترین و همچنین پرطرفدارترین بازی‌ها در سبک نقش آفرینی به‌شمار می‌آید. با معرفی بازی آندرتیل همراه ما باشید.

بازی Undertale یکی از بهترین بازی ها در سبک نقش آفرینی بوده که توسط توسعه دهنده مستقلی به‌نام Toby Fox ساخته شده است. این بازی برای پلفرم‌های مختلفی به عرضه جهانی رسیده است. پلتفرم‌هایی که این عنوان برای آن‌ها عرضه شده عبارتند از Microsoft Windows و OS X در تاریخ سپتامبر سال 2015، Linux در تاریخ جولای سال 2016، Playstation 4 و Playstation Vita در تاریخ آگوست 2017 و در آخر کنسول Nintendo Switch در ماه سپتامبر 2018. در ادامه با نقد و بررسی بازی Undertale همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

بررسی بازی Undertale

در ادامه توضیحات میتوانید با بخش های مختلفی از این بازی ویدیویی آشنا شوید که بدنیست بدانید داستان عالی آن میتواند شما را در قلمروهای بسیاری که میزبان آنها هیولاهای قدرتمند بوده اند قرار دهد. گیم پلی جذاب و طراحی دیدنی از دیگر موارد مهم و مرتبط در این بخش بوده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

داستان بازی Undertale

بازی آندرتیل و تمامی اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهند در زیر زمین اتفاق می‌افتد. در زیر زمین قلمرو موجودات و هیولاهایی‌ست که یک زمان برابر با انسان بودند. پس از جنگی که بین آن‌ها رخ می‌دهد، آن‌ها از انسان‌ها جدا شده و تغییراتی در آن‌ها پدیدار می‌شود. زیرزمین‌های مرموز این شهر با جادو و رمز و رازهای فراوانی از شهر متمایز شده است. تنها راه ورود به آن‌ها کوهی است به‌نام کوه ابوت (Ebott).

پس از سپری کردن بخشی از بازی، کودک بچه انسانی به درون این زیرزمین‌ها می‌افتد. پس از افتادن با یکسری گل و گیاه مرموز مواجه شده و بعد از گرفتن و به‌اصطلاح خوردن آن‌ها، یک‌سری آموزش‌ها و تجاربی را در رابطه با مکانیک بازی در اخیارش قرار می‌دهد. همچنین این گیاه به او آموزش داده و او را تشویق می‌کند تا LV یا به ‌اصطلاح عشق خودش را افزایش دهد.

داستان بازی Undertale

این گیاه به ‌بازیکن چگونگی افزایش LV را می‌گوید. بدین صورت که با کشتن و نابود کردن هر هیولا، EXP (تجربه) بالا می‌رود و با بالا رفتن EXP سطح Love نیز بالا می‌رود. فلویی (Flowey) همان گیاه مرموز است که با راه‌کارهایی که به بازیکن می‌دهد پس از به قتل رساندن آدم‌ها، به‌دنبال تسخیر و به‌دست گرفتن روح آن‌ها است. در همین حین آن بچه با هیولایی که به شکل بز است رو در رو می‌شود. این هیولا به بازیکن آموزش می‌دهد تا در مبارزات و درگیری‌های او با هیولاها چگونه زنده بماند.

راه‌کارها و آموزشاتی که او می‌دهد بدین ترتیب هستند که بچه انسان باید پازل‌هایی را حل و رمزگشایی کند. با حل کردن پازل‌ها او یاد می‌گیرد که چگونه با وجود درگیری‌ها و بدون کشته شدن، در زیرزمین زنده بماند. او قصد دارد انسان را به فرزندی خود قبول کند تا از آن‌ها در مقابل پادشاه خطرناک زیرزمین‌ که اسم او Asgore Dreemurr است، محافظت کند. سرانجام او برای پیدا کردن قلعه Asgore از توریل (Toriel) جدا شده و راهی مسیری می‌شود که انتهای آن از جهان زیرزمین به جهان سطح متصل می‌شود.

در طول مسیری که او قدم نهاده است، با چندین هیولا و انسان غیرطبیعی رو به رو می‌شود. از جمله آن‌ها اسکلت‌های Sans و Papyrus هستند. این دو اسکلت نگهبانان جنگلی هستند به‌نام Snowdin. سپس با Undyne رو به رو شده که سر نگهبان سلطنتی است. سپس با آلفیس ملاقات می‌کند که دانشمند سلطنتی برای کارهای پادشاه است. یکی دیگر از آن‌ها نامش متاتون است. این ربات توسط آلفیس (Alphys) ساخته شده و کارش مجری‌گری در برنامه‌های تلویزیونی زیر زمین است. با برخورد کردن به این موجودات، با بعضی از آن‌ها وارد جنگ می‌شود.

تریلر بازی Undertale

او در هنگام جنگیدن می‌تواند انتخاب کند که آیا آن‌ها را از پای دربیاورد و بکشد یا اینکه به‌آن‌ها رحم کند. درصورتی که آن‌ها را نکشد احتمال این‌که با هر کدام از آن‌ها دوست بشود هست. در طول مسیرش شخصیت بازی که انسان است و در اصل ما هستیم، متوجه این موضوع می‌شود که دلیل جنگ بین انسان‌ها و هیولاها بر سر چه چیزی بوده است. Toriel و پادشاه زیرزمین Asgore دارای پسری به‌نام Asriel هستند. اسریل (Asriel)، با تنها بچه آدمی که تا به حال به این زیرزمین افتاده است دوست می‌شود.

یک روز کودک آن‌ها با خوردن گیاهان سمی خودش را کشت و پس از مردن خودش را به‌وسیله انسان‌ها بازگرداند، بقیه آن‌ها عصبانی شده و به او حمله‌ور شدند و او  را زخمی کردند. در نتیجه Asgore اعلام جنگ کرد و آن شروع خصومت‌های بین انسان‌ها و هیولاها بود. Asgore حالا باید روح 7 انسان را تسخیر کند و تا به حال 6 نفر را تسخیر کرده است. حالا او به دنبال راهی است که این قانون را بشکند و از آن خلاص شود.

در رابطه با پایان بازی قابل ذکر است که خاتمه یافتن مراحل و به‌پایان رسیدن بازی به این مورد بستگی دارد که چگونه بازیکنان روند مراحل و رو به رو شدن با هیولاها را طی می‌کنند. در قسمت آموزش بازی Undertale به ‌بازیکنان یاد داده می‌شود که چگونه باید مراحل را سپری یا دنبال چه چیزی رفته و یا اینکه چگونه هیولاها را باید از پای در آورند. در رابطه با راز های بازی Undertale باید بگوییم که این بازی مهیج، به‌تمام بعدها نگاهی داشته است. شاید برایتان سوال باشد که منظور چیست؟ برای مثال اگر از ابتدای بازی تنها برخی از هیولاها را بکشید نه تمام آن‌ها را، وقتی که بازیکن به‌قلعه Asgore رسید، متوجه می‌شود که به‌یک روح هیولا نیاز دارد و او مجبور می‌شود که با Asgore بجنگد.

دانلود بازی undertale برای کامپیوتر

اندکی که فراتر بروید، به‌همان دو اسکلت به‌نام اسکلت‌های San می‌رسید. این دو اسکلت از روی مقدار Love و EXP با شما برخورد می‌کنند. برای مثال وقتی میزان لاو (Love) پایین باشد، شما را به‌عنوان یک آدم پر از خشونت می‌بینند. اما اگر لاو زیاد باشد نگاهی نسبتا دوستانه به‌شما خواهند داشت. لاو نشانگر سطح خشونت بازیکنان است. هرچه لاو بیشتر باشد، خشونتتان کمتر بوده و هرچه کمتر باشد، به‌این معنا است که خشونت زیادی به‌خرج داده‌اید.

هنگام جنگ، بازیکنان که به‌عنوان انسان نقش‌آفرینی می‌کنند با Asgore پادشاه زیرزمین‌ها به‌مبارزه می‌پردازند. در حین مبارزه‌شان Flowey در مابین آن‌ها ظاهر شده و جنگشان را قطع می‌کند. سپس Asgore را کشته و روح آدم را می‌دزدد. شخصیت های بازی Undertale به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برخی از آن‌ها شخصیت‌های خوب و مثبتی هستند که به‌انسان کمک می‌کنند. دسته دیگر دشمنان یا شخصیت‌های منفی بازی هستند. همانطور که انتظار می‌رود آن‌ها بر ضد آدم کار می‌کنند و قصد دارند او را از پای دربیاورند.

گیم پلی بازی Undertale

بازی Undertale یک بازی مهیج در سبک نقش آفرینی بوده که زاویه دوربینش به‌صورت Top-Down (بالا به پایین) است. در این بازی بازیکنان نقش یک کودک بچه انسان را ایفا می‌کنند که باید یکسری مراحل را در طول داستان آن به‌پایان برسانند. بازیکنان به کاوش و جست و جو در زیرزمینی می‌پردازند که پر از رمز و راز و غارهای تاریک است. در این سفر زیرزمینی باید یکسری پازل‌ها و مسائلی را حل کرد که مستلزم ادامه مسیرش هستند.

آموزش بازی undertale

دنیای زیرزمین خانه هیولاهایی است که در طول مسیر آدم را به‌چالش جنگیدن می‌کشند. همچنین بازیکن در موقع به‌چالش کشیده شدن توسط هیولاها می‌تواند انتخاب کند که آیا بماند و آن‌ها را بکشد یا اینکه فرار کند یا که با آن‌ها دوست شود. بازیکنان در طول بازی هر اقدامی که انجام دهند به‌صورت مستقیم بر روند و شکل‌گیری بازی تاثیرگذار خواهد بود. هنگامی که بازیکنان در مسیر خودشان با هیولاها برخورد کنند به‌صورت خودکار وارد حالت نبرد می‌شوند.

در طول نبردها بازیکنان قلب کوچکی را که نشانگر روح آن‌ها است را با خود حمل می‌کنند و باید مواظب باشند که مبادا دشمن با حملات و ضربات و گلوله‌های آتشی که به سمت او پرتاب می‌کند، به آن آسیب بزند. در طول بازی با پیشرفت کردن و رفتن به مراتب بالاتر موانع و چالش‌های جدیدی برای او پدیدار می‌شوند مانند موانع و حملات قدرتمند و غیره. هنگامی که بازیکنان با دشمن رو به رو می‌شوند اگر گزینه حمله به دشمن و کشتن آن‌ها را انتخاب کنند، کشتن آن‌ها فوایدی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

با کشتنشان EXP و در راستای آن سطح Love بازیکن افزایش می‌یابد. در کنار تجربه (EXP) و لاو (Love) به‌بازیکنان سکه و طلا نیز می‌دهد. بازیکنان می‌توانند از گزینه‌ای به‌نام ACT، برای بررسی ویژگی‌هایی درباره حمله و دفاع دشمنان استفاده کنند. همچنین با توجه به‌متفاوت بودن عملکرد دشمنان می‌توان آن‌ها را بررسی کرد. اگر بازیکن اقداماتی که در طول نبرد انجام می‌دهد به‌جا و درست باشند یا اینکه با آن‌ها حمله کند تا زمانی که HP هیولاها پایین بیاید ولی هنوز زنده باشد، می‌تواند از کشتن آن‌ها صرف نظر کند و همان‌جا به جنگ و نبرد پایان دهد.

راز های بازی undertale

در طول نبرد، در صورتی که بازیکنان می‌خواهند جنگ را به‌صورت مسالمت‌آمیزی به‌پایان برسانند باید سعی کنند تا وقتی که دشمنشان در حال گفتن دیالوگ‌ها و حرف‌هایی است زنده بمانند. پس از به‌پایان رسیدن دیالوگش به‌صورت مسالمت‌آمیزی جنگ به‌پایان می‌رسد. بازی آندرتیل دارای شاخه‌های داستانی و پایان‌های مختلفی است که به‌نوع رفتار بازیکنان بستگی دارد. برای مثال اگر دشمنانتان را به‌قتل برسانید، بازی به‌گونه‌ای متفاوت با زمانی که دشمنتان را نمی‌کشید به‌پایان می‌رسد. همچنین می‌توان بدون اینکه هیچ‌گونه دشمنی را بکشید به بازی خاتمه دهید.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که دشمنان در طول نبردها با بازیکن صحبت می‌کنند و می‌توان احساسات و اهداف آن‌ها را تشخیص داد. در بازی Undertale حملات دشمن دقیقا بستگی به نوع رفتار و انتخاب بازیکن دارد. زمانی که بازیکن گزینه خشونت را انتخاب می‌کند، نبردهایش سخت‌تر می‌شود. حالت برعکس آن نیز وجود دارد، زمانی که با دشمن رو به رو می‌شوید اگر گزینه غیر خشونت را انتخاب کنید، به‌مراتب نسبت به حالت قبل نبرد آسان‌تری خواهید داشت. به‌طور کلی هم در داستان و هم در گیم‌پلی یکسری جزییات وجود دارد که مربوط می‌شوند به انتخاب بازیکن و بسته به‌آن گفتگوها و دیالوگ‌هایشان تغییر می‌کند.

شخصیت های بازی undertale

نقدها و نمرات بازی Undertale

نمره متاکریتیک بازی آندرتیل برای نسخه کامپیوتر 92، نسخه پلی استیشن 4 نیز نمره 92 و برای Switch نمره 93 در نظر گرفته شده است.

IGN: نمره 100

بازی Undertale بازی بسیار محبوبی است و به‌شکل بسیار جذاب و خوبی داستان بازی را به بازیکنان منتقل می‌کند. بدون شک این بازی یکی از بهترین تجربه‌ها برای بازی‌بازان خواهد بود.

The Escapist: نمره 100

بازی آندرتیل بسیار بازی با کیفیت و جذابی است که نمی‌توان بیان کرد. این بازی برای گیمرها به‌خصوص طرفداران سبک RPG (نقش آفرینی) بازی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

RPGamer: نمره 100

بازی Undertale یک بازی جذاب و دلنشین برای RPG بازان است.

نقد و بررسی بازی undertale

USgamer: نمره 100

جدا از مستقل بودن بازی آندرتیل، می‌توان آن ‌را جزو برترین و با الهام‌ترین بازی‌ها در سبک نقش آفرینی (RPG) نام‌گذاری کرد.

PC Invasion: نمره 100

Undertale یک بازی شگفت‌انگیز، خارق‌العاده، دوست‌داشتنی و سرگرم کننده است و کسانی که تجربه بازی کردنش را داشته باشند قطعا احساس خوبی از آن دریافت کرده‌اند.

Game Informer: نمره 95

بازی Undertale شاید بهترین بازی نباشد، اما بدون شک در سبک خودش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و نباید آن ‌را از دست داد.

سیستم مورد نیاز بازی Undertale

حداقل سیستم مورد نیاز برای کامپیوتر

  • سیستم عامل: ویندوز Vista، XP، 7، 8 یا 10
  • رم: 2 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: 128Mb
  • فضای مورد نیاز: حداقل 200 مگابایت

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز XP، Vista، 7 یا 10
  • پردازنده: 2GHz به بالا
  • رم: 3 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: 512Mb
  • فضای مورد نیاز: حداقل 200 مگابایت

سیستم مورد نیاز برای Mac OS X

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: Mac OS X
  • حافظه رم: 2 گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: حداقل 200 مگابایت

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: Mac OS X
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: حداقل 200 مگابایت

سخن پایانی

سیستم مورد نیاز بازی Undertale

بازی Undertale یک بازی زیبا و سرگرم کننده است. همانطور که در بالا به ‌برخی از نمرات کسب شده توسط این بازی اشاره کردیم، نشانگر این موضوع است که شرکت سازنده کارش را به ‌درستی انجام داده است. بازی‌بازانی که به‌‌این سبک از بازی علاقه‌مند هستند می‌توانند برای دانلود بازی Undertale برای کامپیوتر و یا کنسول خود اقدام کرده و از بازی کردن با آن لذت ببرند. در رابطه با بازی آندرتیل برای اندروید نیز باید خبر خوشی را به طرفداران این بازی بدهیم که می‌خواهند آن را بر روی گوشی و موبایل خودشان بازی کنند. این بازی برای سیستم عامل اندروید به بازار آمده و به ‌راحتی می‌توانید آن ‌را دانلود کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402