دانلود و بررسی فیلم Ashfall ؛ تریلر، داستان و بازیگران

فیلم کره ای Ashfall / فیلم ریزش خاکستر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Ashfall عنوانی‌ در ژانر اکشن محصول سال 2019 است. اگر به فیلم‌های اکشن علاقه دارید، برای آشنایی با فیلم ریزش خاکستر همراه ما باشید.

فیلم Ashfall که با نام کوه پتکو نیز شناخته می‌شود، فیلمی اکشن به کارگردانی لی هائه جون (Lee Hae-jun) و کیم بیونگ سو (Kim Byung-seo) است. در این فیلم که محصول سینمای کره جنوبی در سال 2019 است، بازیگرانی چون لی بیونگ هان (Lee Byung-hun) و ها جونگ وو (Ha Jung-woo) بازی می‌کنند. فیلم Ashfall به فارسی تحت عنوان فیلم ریزش خاکستر و فیلم باران خاکستر ترجمه شده است. فیلم سینمایی Ashfall اولین بار در تاریخ 19 دسامبر 2019 برابر با 28 آذر 1398 در کره جنوبی و یک روز بعد در ایالات ‌متحده‌ آمریکا اکران شد.

در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی فیلم ریزش خاکستر بنشینیم. اگر شما هم از طرفداران فیلم‌های اکشن هستید یا به سینمای کره جنوبی علاقه دارید با ما همراه باشید. در ابتدا از شما دعوت می‌کنیم همراه ما به تماشای تریلر فیلم Ashfall 2019 با زیرنویس فارسی بنشینید. پس از آن داستان ریزش خاکستر را مرور می‌کنیم، با بازیگران و نظرات منتقدین آشنا می‌شویم و برای دانلود فیلم ریزش خاکستر اقدام می‌کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

دانلود فیلم Ashfall 2019

در این قسمت از مطلب آشنایی با فیلم Ashfall می‌توانید برای دانلود آن اقدام کنید.

دانلود فیلم Ashfall 2019 با زیرنویس فارسی چسبیده

[کیفیت: 1080p | حجم: 1.86 گیگابایت]
[کیفیت: 720p | حجم: 1.05 گیگابایت]

فیلم باران خاکستر / فیلم ریزش خاکستر

دانلود فیلم Ashfall 2019 دوبله فارسی

[کیفیت: 1080p | حجم: 1.66 گیگابایت] [کیفیت: 720p | حجم: 864 مگابایت]

 

داستان فیلم Ashfall

فیلم Ashfall 2019

کوه پَکتو یک کوه آتشفشانی به ارتفاع 2,744 متر و بلندترین کوه در مرز بین شبه‌جزیره کره و چین است. این کوه اکنون یک کوه آتشفشانی خاموش است و آخرین بار در سال 1903 فوران کرده است. در فیلم کره ای باران خاکستر می‌بینیم که این کوه بار دیگر به ناگهان فوران می‌کند و سبب بروز زمین‌لرزه‌های بزرگی در کره‌ شمالی و کره ‌جنوبی می‌شود. هرج و مرج زیادی در کره‌ جنوبی رخ می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود فوران‌های بیشتری نیز در راه باشد. برای جلوگیری از یک فاجعه دیگر،  جئون یوک یونگ طرحی براساس یک نظریه از پروفسور کانگ بونگ ری که سابقا مطالعاتی در مورد کوه پکتو و فوران‌های آن داشته است، می‌ریزد.

جو این‌چانگ کاپیتان تیمی مخصوص برای اجرای این برنامه است. این تیم متشکل از نیروهای خبره و ویژه‌ای است که مسئولیت دارند جلوی فجایع بیشتر حاصل از فوران آتشفشان را بگیرند. این‌چانگ همراه تیمش به کره ‌شمالی می‌روند تا لی جون پیانگ را از زندان نجات دهند و با استفاده از علم او دقیق‌ترین و نزدیک‌ترین راه به کاسه آتشفشانی کوه پکتو را بیابند. در این حین که این گروه ویژه در تلاش هستند تا جلوی آسیب‌های بیشتر را بگیرند، مردم نیز تلاش می‌کنند از این موقعیت وحشتناک جان سالم به در ببرند.

 

بازیگران فیلم Ashfall

بازیگران بنام و سرشناسی در فیلم ریزش خاکستر بازی می‌کنند و ما در این قسمت قصد داریم برخی از آنان را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

لی بیونگ-هان در نقش لی جون-پیانگ

بازیگران فیلم Ashfall / فیلم ریزش خاکستر

لی بیونگ-هان بازیگر و خواننده کره‌ای متولد 13 آگوست 1970 (22 مرداد 1349) در کره جنوبی است. او بازیگری را از سال 1991 و با درام تلویزیونی Asphalt My Hometown آغاز کرد. او به بازیگری ادامه داد و سرانجام در سال 2000 با بازی در فیلم Joint Security Area نزد همگان شناخته شد. این فیلم در آن زمان رکورد فروش باکس‌آفیس را شکست و جایزه بهترین بازیگر را از سوی منتخب منتقدین بوسان برای بیونگ-هان به ارمغان آورد. او سپس با فیلم Masquerade محصول سال 2012 بر شهرت خود افزود و در نهایت حضور در مجموعه فیلم‌های G.I. Joe او را تبدیل به ستاره نوظهور هالیوود کرد.

لی بیونگ-هان اولین بازیگر کره‌ای بود که در مراسم اسکار حاضر شد. او در هشتاد و هشتمین مراسم اسکار، همراه سوفیا ورگارا، برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان شد. البته لیست جوایز و افتخارات او بسیار طولانی است و حدود 34 نامزدی و 77 برد در جشنواره‌های مختلف را در کارنامه بازیگری خود دارد. بیونگ-هان اولین آلبوم موسیقی خود را در سال 1999 منتشر کرد. از جدیدترین فیلم‌های او می‌توان به فیلم Keys to the Heart محصول سال 2018، فیلم The Man Standing Next محصول سال 2020 و سریال Mr. Sunshine محصول سال 2018 اشاره کرد.

 

ها جونگ-وو در نقش جو این-چنگ

داستان فیلم Ashfall

ها جونگ-وو بازیگر، کارگردان، نمایشنامه‌نویس و تهیه‌کننده است. او متولد 11 مارس 1978 برابر با 20 اسفند 1356 در کره جنوبی است و فعالیت خود را از سال 2002 آغاز کرد. پدرش، کیم یونگ-گان، نیز بازیگر شناخته‌شده‌ای است و جونگ-وو از 5 سالگی آرزو داشت بازیگر شود. او پیش از ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته تئاتر، چند سال در یک موسسه بازیگری خصوصی تحصیل کرد.

ها جونگ-وو در حال حاضر یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران در کره جنوبی است و فروش فیلم‌هایش به بیش از 100 میلیون بلیط می‌رسد. تنها سه بازیگر دیگر به چنین مرحله‌ای رسیده‌اند و ها جونگ-وو هنگامی که به این محبوبیت رسید، حدود یک دهه از آنان جوان‌تر بود. او با نقش یک قاتل زنجیره‌ای در فیلم The Chaser محصول سال 2008 به شهرت رسید و پس از آن در فیلم‌های دیگری چون فیلم ورزشی Take Off محصول سال 2009، فیلم عاشقانه-کمدی Love Fiction محصول سال 2012 و فیلم مهیج The Terror Live محصول سال 2013 نیز خوش درخشید.

ها جونگ-وو از دوران دانشجویی نقاشی را نیز آغاز کرد و اکنون آثارش به قدری قوی است که تحسین منتقدان را به همراه دارد. او همچنین در سال 2011 کتابی تحت عنوان Ha Jung-woo, Good Feeling نیز چاپ کرد. اولین فیلم او در مقام کارگردان فیلم Fasten Your Seatbelt محصول سال 2013 است و پس از آن در سال 2015 فیلم Chronicle of a Blood Merchant را کارگردانی کرد.

 

جئون هه-جین در نقش جئون یو-کیونگ

فیلم سینمایی Ashfall

جئون هه-جین (Jeon Hye-jin) بازیگر کره‌ای متولد 10 آگوست 1976 (19 مرداد 1355) است. او بازیگری را از سال 1998 و با فیلم A Killing Story آغاز کرد. پس از آن در فیلم‌های دیگری نظیر فیلم Voice of Murderer محصول سال 2007 و فیلم The Terror Live محصول سال 2013 بازی کرد و سرانجام حضور در فیلم درام و تاریخی The Throne در سال 2015 او را بیش از پیش به شهرت رساند. این فیلم برای او 4 نامزدی و 3 برد، از جمله جایزه اژدهای آبی، در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به همراه داشت.

بازی در فیلم The Marciless، فیلمی در ژانر جنایی و اکشن محصول سال 2017، نیز 5 نامزدی و 1 برد جایزه منتخب منتقدین فیلم کره جنوبی را برای او به ارمغان آورد. از دیگر فیلم‌هایی که جئون هه-جین در آنها نقش‌آفرینی کرده است می‌توانیم فیلم Taxi Driver محصول سال 2017، فیلم The Poet and the Boy محصول سال 2018 و فیلم The Beast محصول سال 2019 را نام ببریم. او در سال 2009 با بازیگر کره‌ای، لی سون-کیون (Lee Sun-kyun) ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو پسر است.

 

بائه سوزی در نقش چوی جی-یانگ

تریلر فیلم Ashfall 2019

بائه سوزی (Bae Suzy) بازیگر و خواننده متولد 10 اکتبر 1994 (18 مهر 1373) در کره جنوبی است. او در مسابقه استعدادیابی Ment Superstar K شرکت کرد، ولی در دور نهایی حذف شد. با این‌حال مورد توجه کمپانی JYP قرار گرفت و جزء کارآموزان این کمپانی شد. حدود یک سال بعد با کارآموزان دیگری به نام‌های فی، جیا و مین ترکیب شدند و گروه Miss A را تشکیل دادند. سوزی در 16 سالگی به طور رسمی خوانندگی را آغاز کرد و  در سال 2010 با گروه میس ای به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

اولین تجربه او در بازیگری به سال 2011 و حضور در سریال تلویزیونی Dream High بازمی‌گردد که جزء یکی از محبوبترین سریال‌ها در کره ‌جنوبی و کشورهای همسایه بود. سوزی پس از آن در سریال‌های دیگری نظیر سریال Gu Family Book محصول سال 2013 و سریال Vagabond محصول سال 2019 نیز بازی کرد. او همچنین در فیلم‌هایی چون فیلم Architecture 101 محصول سال 2012 و فیلم Wonderland محصول سال 2021 نیز بازی کرده است.

اولین آلبوم سوزی با عنوان ?Yes? No در سال 2017 منتشر شد. سوزی و گروه میس ای تاکنون حدود 64 نامزدی و 21 جایزه را به دست آورده‌اند و سوزی آنها را در کنار جوایز بی‌شمار خود در عرصه موسیقی و بازیگری قرار داده است.

از دیگر بازیگران فیلم ریزش خاکستر می‌توانیم افراد زیر را نام ببریم:

  • ما دونگ-سیوک (Ma Dong-seok) در نقش کانگ بونگ-ری
  • جیون دو-یون (Jeon Do-yeon) در نقش سان-هوا
  • بایون وو-سئوک (Byeon Woo-seok) در نقش بادیگارد
  • رابرت کورتیس براون (Robert CurtisBrown) در نقش سفیر ویلسون
  • کیونگ یئونگ-لی (Kyeong-yeong Lee) در نقش ژنرال چوی

 

نقد و بررسی فیلم Ashfall 2019

دانلود فیلم Ashfall 2019

فیلم اکشن Ashfall در دسامبر 2019 اکران شد و تنها 4 روز پس از اکران بیش از 2 میلیون نفر این فیلم را در سینما دیده بودند. این فیلم در پنجاه ‌و ششمین مراسم جایزه ناقوس بزرگ (Grand Bell Awards) در 4 بخش نامزد دریافت جایزه شد و در 2 بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، برای لی بیونگ-هان و جلوه‌های ویژه جایزه را کسب کرد. جایزه ناقوس بزرگ قدیمی‌ترین جایزه فیلم در کره جنوبی و معادل جایزه اسکار در ایالات متحده آمریکا است.

این فیلم از دیدگاه بینندگان در IMDb نمره 6.2 از 10 و از دیدگاه منتقدین راتن تومیتوز نمره قابل قبول 71% را کسب کرده است. در این بخش مروری بر نظرات منتقدین و بینندگان در مورد فیلم کره ای Ashfall داریم.

فیلم اکشن Ashfall

یکی از منتقدان، به نام امیلی بلک، می‌نویسد:

فیلم ریزش خاکستر یک فیلم سرگرم‌کننده با موضوع مصیبت و فاجعه است، بودجه فیلم بسیار گزاف و تماشای فیلم راحت است. مدت زمان آن 128 دقیقه است و در انتها بیننده احساس می‌کند شاید کمی طولانی باشد، اما همچنان برای علاقمندان به این ژانر فیلم خوبی محسوب می‌شود.

از طرف دیگر جیمز ماج معتقد است این فیلم با این بازیگران و چنین بودجه‌ای باید بهتر و حداقل بامزه‌تر می‌بود. جنی با جیمز مخالف است و اعتقاد دارد فیلم Ashfall در سطح دراماتیک بسیار عالی عمل کرده و این را مدیون بازیگران خوب و تعهد آنها به داستان می‌داند.

دنیل ایگان باور دارد هدف فیلم Ashfall چیزی بیش از سرگرم کردن مخاطب نیست. آنتونی کائو نیز با تصدیق این نکته که فیلم ریزش خاکستر یک فیلم پرفروش مردمی است، معتقد است این فیلم اهمیت ژئوپولیتیکی دارد. مین-سیک یون معتقد است فیلم Ashfall از هیچ لحاظ شاهکار نیست، اما کارگردان در ساخت فیلم موفق بوده و از بازیگری و شخصیت‌پردازی تا خط داستانی فیلم و تعلیق‌های آن در حد استاندارد است.

فیلم ریزش خاکستر

بینندگان نظرات بسیار مثبتی در مورد فیلم باران خاکستری دارند. برای مثال ادوارد می‌نویسد:

اگر به دنبال فیلمی اکشن با میزان کافی از طنز و استرس هستید، این فیلم مناسب  شماست.

جاناتان نیز با او هم‌عقیده است و می‌گوید:

این فیلم خیلی خوب است، اشک شما را درمی‌آورد و دیدن بازگشت بیونگ-هان به صفحه نمایش همیشه عالی است. شوخی‌های بین سرگروه و بیونگ هان واقعا خوب و خنده‌دار است.

یک طرفدار فیلم‌های اکشن نیز فیلم اشفال را یکی از بهترین فیلم‌ها در ژانر اکشن می‌داند.

 

کلام آخر

فیلم Ashfall / فیلم ریزش خاکستر

در این مطلب نکات جالبی در مورد فیلم Ashfall خواندیم و با این فیلم آشنا شدیم. اکنون داستان فیلم را می‌دانیم، بازیگران آن را می‌شناسیم و با نظرات منتقدین نیز آشنا شدیم. حال نوبت آن رسیده تا از نظرات شما خواننده عزیز نیز آگاه شویم. نظر شما در مورد فیلم ریزش خاکستر چیست؟ آیا به فیلم‌هایی با این ژانر علاقه دارید؟ آیا شما نیز یکی از میلیون‌ها نفر طرفداران فیلم‌های کره‌ای هستید؟ کدام بازیگر این فیلم را بیش از دیگر بازیگران تحسین می‌کنید؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402