دانلود و معرفی فیلم The Revenant ؛ تریلر، داستان و بازیگران

فیلم سینمایی The Revenant
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Revenant از بهترین فیلم‌های اینیاریتو، روایتگر رویارویی انسان با طبیعت وحشی و تلاش برای بقا است. برای آشنایی با فیلم بازگشته همراه ما بمانید.

فیلم The Revenant اثری در ژانر حماسی، وسترن و ماجراجویی به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو (Alejandro González Iñárritu) محصول سال 2015 است. مارک ال. اسمیت (Mark L. Smith) و اینیاریتو فیلمنامه را با اقتباس از رمانی به همین نام اثر مایکل پانک (Michael Punke) نوشته‌اند. رمان مایکل پانک که در سال 2002 منتشر شد، روایتگر ماجراهای هیو گلس، کاوشگر منطقه مرزی در سال 1823 است. او نیز این کتاب را با الهام از شعری به نام The Song of Hugh Glass محصول سال 1915 نوشته است. فیلم The Revenant به فارسی بازگشته یا از گور برخاسته ترجمه شده است. فیلم سینمایی از گور برخاسته پس از اکران نگاه مثبت و تحسین‌آمیز منتقدان را به خود جلب کرد. منتقدین به خصوص بازی دی کاپریو و کارگردانی اینیاریتو را بسیار پسندیدند و به ستایش آن پرداختند. این فیلم همچنین توانست جوایزی چون اسکار، بفتا و گلدن‌گلوب را نیز از آن خود کند.

در این مقاله از پلازا تصمیم داریم به بررسی فیلم The Revenant 2015 بپردازیم. در ابتدا از شما دعوت می‌کنیم همراه ما به تماشای تریلر فیلم از گور برخاسته با زیرنویس فارسی بنشینید. پس از آن مروری بر داستان فیلم، بازیگران و جوایز فیلم از گور برخاسته داریم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم The Revenant 2015

دانلود فیلم The Revenant 2015

برای دانلود فیلم از گور برخاسته در دو کیفیت مختلف با دوبله فارسی، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

کیفیت: 1080p | حجم: 2.29 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.29 گیگابایت

داستان فیلم The Revenant

داستان فیلم The Revenant بر اساس ماجرایی واقعی است که برای هیو گلاس رخ داده است. هیو گلاس کاوشگر منطقه مرزی، تاجر خز، شکارچی و مکتشف جغرافیایی بود که بین سال‌های 1783 تا 1833 میلادی (1161 تا 1211 شمسی) زندگی می‌کرد. عمده شهرت وی به خاطر حمله خرس گریزلی به او و اتفاقاتی است که پس از آن برای هیو می‌افتد. فیلم از گور برخاسته نیز روایتگر همین ماجرا است.

فیلم سینمایی The Revenant

اواخر سال 1823، هیو گلاس و پسرش، هاوک، مسئولیت راهنمایی یک گروه از تاجران خز را برعهده می‌گیرند. این گروه تاجران در ابتدا 42 نفر بودند، اما پس از درگیری با سرخپوستان عده بسیار زیادی کشته می‌شوند و تنها 10 نفر از آنان باقی می‌مانند. در حالی که سرخپوستان همچنان به دنبال تاجران هستند تا از آنان انتقام بگیرند، هیو گلاس پیشنهاد می‌دهد از مسیر جدیدی بروند تا احتمال اینکه دست سرخپوستان به آنان برسد را کاهش دهد.

در مسیر فرار هیو گلاس مورد حمله یک خرس گریزلی قرار می‌گیرد و به شدت مجروح می‌شود. سرپرست بازرگانان که امیدی به زنده ماندن هیو ندارد او را رها می‌کند و همراه گروه به راه خود ادامه می‌دهند. البته 2 نفر را نزد هیو می‌گذارد تا پس از مرگش او را محترمانه به خاک بسپارند و سپس به نزد گروه بازگردند. گرچه وضع هیو بسیار وخیم است و مشکلات زیادی برای او پیش می‌آید، اما هیو سرسخت‌تر از این است که به راحتی تسلیم مرگ شود و برای نجات جان خود تلاش می‌کند.

بازیگران فیلم از گور برخاسته

اینیاریتو سومین فردی بود که کارگردانی فیلم بازگشته به او پیشنهاد شد. او این پروژه را قبول کرد و لئوناردو دی کاپریو را برای نقش اصلی فیلم برگزید. اینیاریتو کارگردانی بداخلاق و سختگیر بود. او اصرار داشت فیلم در نور طبیعی فیلمبرداری شود و تا حد امکان از جلوه‌های ویژه در فیلم استفاده نشود. به همین دلیل فیلمبرداری فیلم از گور برخاسته حدود نه ماه در کشورهای آرژانتین، کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا به طول انجامید.

سختگیری‌های اینیاریتو سبب شد بسیاری از عوامل استعفا دهند یا اخراج شوند. سرانجام فیلمبرداری در جولای 2015 با بودجه‌ای 135 میلیون دلاری به انتها رسید (بودجه اولیه در نظر گرفته شده برای ساخت فیلم 60 میلیون دلار بود). در این قسمت بازیگرانی که در این پروسه دشوار همراه اینیاریتو ماندند و در فیلم بازگشته ایفای نقش کرده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

لئوناردو دی کاپریو در نقش هیو گلاس

معرفی فیلم The Revenant

لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) بازیگر و تهیه‌کننده خوش‌چهره هالیوود متولد سال 1974 میلادی برابر با 1353 شمسی در لس آنجلس است. او بازیگری را از سال 1989 آغاز کرد و تا سال 2019 فروش فیلم‌هایش در دنیا به 7.2 میلیارد دلار رسید و لئوناردو را تبدیل به هشتمین بازیگر گران‌قیمت در دنیا کرد.

او بازیگری را از تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد و با فیلم Titanic محصول سال 1997 به شهرت بین‌المللی رسید. دی کاپریو بازی در آثار مارتین اسکورسیزی را با فیلم Gang of New York محصول سال 2002 آغاز کرد و پس از آن در کارهای دیگری از این کارگردان بزرگ همچون فیلم The Aviator محصول سال 2004 و فیلم The Wolf of Wall Street محصول سال 2013 نیز حضور داشت. بازی در فیلم The Revenant حدود 25 نامزدی و برد در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دی کاپریو به ارمغان آورد که مهمترین آنان جایزه اسکار، جایزه بفتا، جایزه منتخب منتقدین، جایزه گلدن‌گلوب و جایزه ستلایت هستند.

تام هاردی در نقش جان فیتزجرالد

نقد و بررسی فیلم بازگشته

تام هاردی (Tom Hardy) بازیگر و تهیه‌کننده موفق انگلیسی در تاریخ 15 سپتامبر 1977 (24 شهریور 1356) در لندن به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1998 آغاز کرد و اولین حضورش جلوی دوربین به سال 2001 و بازی در فیلم Black Hawk Down بازمی‌گردد. تام هاردی تاکنون در 3 فیلم کارگردان بزرگ سینما، کریستوفر نولان بازی کرده است که شامل فیلم علمی-تخیلی و اکشن Inception محصول سال 2010، فیلم ابرقهرمانی The Dark Knight Rises محصول سال 2012 و فیلم جنگی Dunkirk محصول سال 2017 می‌شود. تام هاردی در سال 2018 نیز در فیلم Venom نقش ادی بروک/ ونوم را داشت.

تام هاردی در مجموع حدود 83 نامزدی و 18 برد در جشنواره‌های مختلف دارد. بازی در فیلم The Revenant برای او بسیار افتخارآفرین بود و حدود 20 نامزدی یا کسب جایزه را برای او به همراه داشت که مهمترین آنها عبارتند از نامزدی جایزه اسکار، نامزدی جایزه منتخب منتقدین و 2 نامزدی و 1 برد جایزه حلقه منتقدین لندن. او در تئاتر نیز بازی می‌کند و برای تئاتر In Arabia We’d All be King برنده جایزه لارنس الیویه شده است.

تام هاردی به امور خیریه نیز علاقه دارد و از سال 2010 به عنوان سفیر سازمان خیریه Prince Trust فعالیت می‌کند. از دیگر فیلم‌ها و سریال‌های او می‌توان سریال Band of Brothers محصول سال 2001، فیلم Legend محصول سال 2015 و سریال Taboo محصول سال 2017 را نام برد.

دامنل گلیسون در نقش اندرو  هنری

بررسی فیلم The Revenant 2015

دامنل گلیسون (Domhnall Gleeson) بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان 37 ساله ایرلندی است. پدر او، برندن گلیسون نیز بازیگر است و همراه هم در چند فیلم و تئاتر بازی کرده‌اند. او بازیگری را از سال 2001 آغاز کرد و برای بازی در تئاتر The Lieutenant of Inishmore نامزد جایزه تونی شد. او در فیلم Never Let Me Go محصول سال 2010 نیز بازی کرده، اما بیشتر بینندگان او را با نقش بیل ویزلی در مجموعه فیلم‌های Harry Potter محصول سال‌های 2001 تا 2011 می‌شناسند. پدرش، برندون گلیسون نیز در فیلم‌های هری پاتر در نقش آلیستر مودی حضور داشت.

او 12 نامزدی و 5 برد در جشنواره‌های مختلف از جمله نامزدی جایزه امپایر برای بازی در فیلم Anna Karenina محصول سال 2012، نامزدی جایزه فیلم مستقل انگلستان برای بازی در فیلم Brooklyn محصول سال 2015 و نامزدی جایزه ساترن برای بازی در فیلم Ex Machina محصول سال 2014 را در کارنامه خود دارد. از دیگر فیلم‌هایی که گلیسون در آنها نقش‌آفرینی کرده می‌توان به فیلم About Time محصول سال 2013، فیلم Frank محصول سال 2014 و فیلم !Mother محصول سال 2015 اشاره کرد.

فیلم بازگشته بازیگران بسیاری دارد که در اینجا مجالی برای معرفی همه آنان نیست. اما در لیست زیر می‌توانید نام و نقش برخی دیگر از بازیگران فیلم از گور برخاسته را ببینید.

همچنین بخوانید :
  • ویل پولتر (Will Poulter) در نقش جیم بریجر
  • فارست گودلاک (Forrest Goodluck) در نقش هاوک
  • پاول اندرسون (Paul Anderson) در نقش اندرسون
  • کریستوفر یونر (Kristoffer Joner) در نقش مورفی
  • گریس داو (Grace Dove) در نقش همسر هیو گلاس
  • آرتور ردکلاد (Arthur Redcloud) درنقش هیکوچ
  • برندن فلچر (Brrendan Fletcher) در نقش فریمن

نقد و بررسی فیلم بازگشته

فیلم از گور برخاسته اولین بار در 25 دسامبر 2015 (4 دی 1394) به صورت محدود در آمریکا به نمایش درآمد تا مجوز حضور در هشتادوهشتمین مراسم اسکار را به دست آورد و سپس در 8 ژانویه 2016 (18 دی 94) به اکران عمومی رسید. فیلم سینمایی The Revenant غیر از آمریکای شمالی در 78 کشور دیگر نیز به نمایش درآمد و بیش از 533 میلیون دلار در گیشه به فروش رفت. مردم با دادن امتیاز 8 از 10 در IMDb به فیلم بازگشته نشان دادند از تماشای این اثر لذت برده‌اند. منتقدین نیز نگاه مثبتی به فیلم داشتند و در متاکریتیک به طور میانگین نمره 76 از 100 را به آن دادند.

فیلم The Revenant در مجموع 183 نامزدی و 63 برد در جشنواره‌های مختلف کسب کرد. این فیلم در هشتادوهشتمین مراسم اسکار در 12 بخش نامزد دریافت جایزه شد و در نهایت در سه بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمبرداری جایزه اسکار را کسب کرد. فیلم بازگشته 3 نامزدی و 5 برد جایزه بفتا، 1 نامزدی و 3 برد جایزه گلدن‌گلوب و 7 نامزدی و 2 برد جوایز منتخب منتقدین را نیز در کارنامه خود دارد. در این قسمت مروری بر نظرات منتقدین در مورد فیلم بازگشته و نمرات آنان به فیلم داریم.

بازیگران فیلم از گور برخاسته

The Guardian / پیتر بردشاو: 100

آنچه در مورد این فیلم اینیاریتو بسیار متمایز است، روان بودن و کنترل وحدت آن است. فرقی ندارد داستان تا چه اندازه گسترش می‌یابد؛ داستان پرتنش فیلم کاملا تحت کنترل کارگردان است و او از طریق سکانس‌های بی‌باکانه و پرپیچ‌وخم آن را روایت می‌کند که از جهاتی بی‌شباهت به فیلم قبلی او یعنی فیلم Birdman نیست. این فیلم همانند تکه یخی روی پوست هیجان‌انگیز و دردناک است.

ReelViews / جیمز براردینلی: 88

در سالی که کمتر از پنج فیلم با مضمون تقابل انسان و طبیعت و بقای او ساخته شده (شامل فیلم The Martian، فیلم Everest، فیلم In the Heart of the Sea و فیلم A Walk in the Woods) فیلم The Revenant وحشیانه‌ترین، چالش‌برانگیزترین و حیرت‌آورترین آنها است.

فیلم The Revenant 2015

The New Yorker / آنتونی لین: 70

مشکلی که داستان‌های استقامت دارند این عادت تاسف‌آور آنان است که برای بیننده تبدیل به نماد شکیبایی می‌شوند و فیلم از گور برخاسته  نیز پس از مدتی شعارگونه می‌شود. اما اشتباه نکنید، این شعار بسیار زیباست. فیلمبرداری فیلم بازگشته انبوهی از عجایب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

Vulture / دیوید ادلشتاین: 60

من فکر می‌کنم فیلم بازگشته در مجموع یک درد بدون دستاورد، اما به معنای واقعی کلمه شاهکاری از قدرت است.

ScreenCrush / مت سینگر: 50

اگر اینیاریتو می‌خواست نشان دهد زندگی در منطقه مرزی تا چه حد فلاکتب‌بار و ملامت‌آور است موفق شده، او فیلمی ساخته که به شدت مصیبت‌بار و کسل‌کننده است و حتی برخی از بهترین فیلمبرداری‌های تاریخ هم نمی‌توانند این واقعیت را تغییر دهند.

کلام آخر

تریلر فیلم از گور برخاسته

در این مطلب با فیلم از گور برخاسته آشنا شدیم، مروری بر داستان فیلم داشتیم، بیوگرافی بازیگران را خواندیم و نگاهی به نظرات منتقدین در مورد فیلم داشتیم. نظر شما در مورد فیلم The Revenant چیست؟ این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ شما به بازی دی کاپریو و هاردی در این فیلم چه امتیازی می‌دهید؟ اگر هنوز این فیلم هیجان‌انگیز را ندیده‌اید، تماشای‌ آن را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402